Skrevet av Emne: Hannkatt. MÅ LESES!! :(  (Lest 953 ganger)

Innlogget Bamse

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 12
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Hannkatt. MÅ LESES!! :(
« på: 13 Mai 2010, 19:32:36 »
Er det noen der ute med et hjerte av gull?

Jeg ser etter en sann dyreelsker med gode utemuligheter/aktiviseringsmuligheter inne som er villig til å ta seg av den lille tassen her:

Han er sønn av min kjære Bamse, og jeg har også søsteren min her hos meg. Hvis du vil se bilder, er det bare å spørre.

Her er historien hans:

Lille Rocky ble født den 20.juli 2009. Jeg husker det godt, og kommer aldri til å glemme den opplevelsen.

Bamse hadde vært ute og kom inn på kvelden. Vi merket det var noe spesielt ved henne den kvelden. Hun oppførte seg så rart! Og da skjønte vi at det var noe på gang.
Etter at 3 kattunger hadde kommet ut, var det lille Rocky sin tur. Han var yngstemann i en søskenflokk på 3. Den første kattungen var dødfødt, de var i utgangspunktet 4.

Bamse ville ikke ha noe å gjøre med Rocky, så vi måtte sette ham bort til melka og sørge for at han fikk i seg mat. Det er derfor vi kalte ham Rocky, for han måtte kjempe for melka.
Ja, han var yngstemann, men absolutt ikke minstemann! Han vokste seg stor og sterk, og var nok den tøffeste av kattungene. Han var så glad i mat, og spiste som en hest!
Tørrfôret gikk ned på høykant  :morsomt:

Så kom den tiden da vi måtte innse at vi ikke kunne ha alle kattepusene for alltid. Vi hadde ikke plass til alle sammen, og tenkte at vi ville finne gode hjem til flesteparten av kattungene.
Vi averterte både her og der, og vi ble oppringt av en dame som sa at hun var interessert i Rocky. OK, tenkte vi, det er kjempeflott!
Hun lovte ham utemuligheter og masse kos og stell. Det virket så fantastisk, og vi kjørte Rocky til dem og tok farvel. Vi håpet at han skulle få seg et trygt hjem nå.

Tiden gikk, og vi tenkte at "dette gikk jo bra!". Selvom vi savnet ham fryktelig, så tenkte vi at så lenge han har det bra, går det bra med oss og.
Vi snakket litt med hun som hadde fått Rocky og hun skrev at alt var så fint, og hun takket oss for at hun fikk ha ham. De hadde visst blitt veldig glade i ham.
Så, dagen etter, fikk vi en SMS der hun spurte om vi ville ha ham tilbake igjen! Vi ble helt paffe og fra oss, og ikke minst sinte. Hvorfor ombestemte de seg plutselig?
Hva var det som hadde gått galt? Vi spurte hva grunnen var, og grunnen var dette: Han lød ikke navnet sitt.
HVA? En katt lyder ikke alltid navnet sitt, de er ikke som hunder! Vi ble så sinte! Vi fikk ham tilbake, og etter en uke med krangling mellom alle kattene, satt vi der med Rocky igjen.

Det føltes godt å ha ham tilbake. Vi fikk feiret jul med Rocky, og det er jeg så glad for. Han er virkelig en ordentlig sjarmerende godgutt med mye personlighet.

Vi skulle så gjerne hatt ham, men vi merket at det skurret litt mellom kattene. De gikk ikke helt overens, så vi averterte igjen.
Vi averterte alle tre kattungene, og vi fikk kontakt med noen interesserte.
Det var en dame som ville ha Rocky. Hun hadde visst katter fra før av, og unger, og syntes synd på ham. Hun kunne ikke skjønne hvordan noen kunne bruke en så dum unnskyldning for å gi ham tilbake. Så vi kjørte Rocky til henne. Han fikk det fint der, tror jeg.

Det var så trist å gi ham fra seg.. Lille kattepusen vår som vi har sett vokse opp.
Det er så vondt å se at han igjen er ute for salg. Det gjør vondt i hjertet. Han fortjener virkelig bare det beste, og han har et hjerte av gull.
Jeg føler ansvar, siden det delvis er min skyld at Bamse klarte å rømme den gangen. Samvittigheten gnager, og jeg ønsker å finne drømmehjemmet til Rocky.

Det er viktig for meg, og viktig for Rocky. Han er en så ung hannkatt, og har allerede opplevd å bo i 3 hjem. Det er mye!
Han har blitt en kasteball, og havnet hos uansvarlige mennesker.

Jeg har snakket med hun som ikke vil ha ham lenger, og jeg har fått en delvis uklar oppfatning av hva som er grunnen til at han ikke er velkommen der mer.
Jeg tror det er fordi han ikke bruker dokassen sin akkurat som han skal. Det kan være sykdommer som gjør det, eller det kan være at hun har plassert dokassen feil.

Hos oss gikk han i kassa si, og var kjemperenslig. Men det som var viktig var at vi måtte passe på å holde dokassen ren til enhver tid, for han er veldig opptatt av at det skal være rent i kassen, ellers går han et annet sted. Og det kan jeg forsåvidt skjønne, jeg hadde heller ikke orket å stå i avføring når jeg skulle gjøre fra meg.

Jeg har gitt råd og tips, men allikevel vil hun ikke ha ham. Så jeg ønsker at han kommer til noen med erfaring eller vilje til å lære seg det meste om katter og katteoppførsel.
Han er en kjærlig hannkatt med mye energi. Han hadde nok hatt veldig godt av å være ute og leke og løpe.

Jeg håper inderlig noen leser dette og føler for å ta seg av denne lille kattepusen. Han trenger ro og et godt hjem med mye kjærlighet.
Det er nesten så tårene strømmer på når jeg skriver dette, jeg synes så synd på ham. Han har aldri skadet noen, alt han ønsker er å få et godt hjem.

Foreløbig bor han i sandefjord/larvik i vestfold. Hvis du er interessert, ta kontakt med meg.

Den nåværende eieren har til og med nevnt avliving, og det ønsker jeg ikke.. Jeg og samboeren min er samvittighetsfulle mennesker, og det kan hende at vi hadde dratt helt fra Akershus til Vestfold for å avverge noe slikt! Men jeg håper noen ønsker å ta seg av ham  :skjelveleppe:

:x-fingre:

Innlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 240
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
Sv: Hannkatt. MÅ LESES!! :(
« Svar #1 på: 13 Mai 2010, 21:09:49 »
Får vondt i hjertet av å lese om han stakkar. Jeg hadde kjørt å henta ham og hatt ham hjemme hos meg selv frem til jeg fant ett godt og stabilt hjem til ham.
Det kan godt være at nå som alle tre kan være ute at de vil godta hverandre bedre? Og nå er alle tre kastrerte. Det var de vell ikke før da de bodde sammen?
Samt at det bare er for en stund.  :icon_frown:

Han er jo bare så supersøt  :love:

Innlogget Pusemia

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 23
    • Vis profil
« Svar #2 på: 13 Mai 2010, 21:22:10 »
Får vondt i hjertet av å lese om han stakkar. Jeg hadde kjørt å henta ham og hatt ham hjemme hos meg selv frem til jeg fant ett godt og stabilt hjem til ham.
Det kan godt være at nå som alle tre kan være ute at de vil godta hverandre bedre? Og nå er alle tre kastrerte. Det var de vell ikke før da de bodde sammen?
Samt at det bare er for en stund.  :icon_frown:

Han er jo bare så supersøt  :love:

Det hadde jeg også gjort, han kan ikke ha det så veldig bra der han er nå. Og det er jo ikke så lange kjøreturen :)

Innlogget Bamse

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #3 på: 13 Mai 2010, 21:40:46 »
Hei!

Problemet er bare at vi har flyttet til Akershus.. :( Så tar vel rundt 2-3 timer å kjøre ( pluss minus )
Det beste hadde vært om noen snille hadde hentet ham der han er nå og hatt ham resten av livet hans, stakkars..

Takk for kommentarer.

Utlogget Echelon

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 20
    • Vis profil
    • !
« Svar #4 på: 14 Mai 2010, 01:01:51 »
Ååh, lille venn.  :skjelveleppe: Han er nydelig. Om jeg bare hadde hatt plass.  :Sukker:
Nothing is permanent in this wicked world - not even our troubles.

Innlogget Bamse

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #5 på: 26 Mai 2010, 15:11:00 »
Denne lille karen trenger fortsatt et hjem!
 :x-fingre:

Er det ingen her på forumet som vil ha ham eller kjenner noen som vil ha ham?

Innlogget Bamse

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #6 på: 06 Juli 2010, 23:40:01 »
Det trues med avliving!

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :(
Vi kan ikke ha ham her, da hadde kattene gått amok, + at vi er i gang med å få til at kaninene er frittgående innekaniner.

Vær så snill og spre ordet om denne gromgutten.
Hans søster og mor er kjempeflinke jegere, så hvis noen trenger en musefanger, er nok han helt ypperlig!  :bigarmhug:

Utlogget cath

• Fin pus
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #7 på: 11 Juli 2010, 20:12:31 »
Har dere hørt noe mer? Det var en rørende tekst du hadde skrevet, sitter med tårene i øynene.  :skjelveleppe:
Skulle så virkelig ønske at jeg kunne ta han, men med studentøkonomi, en hybel på 30 kvm og en annen katt har jeg ikke mulighet. Har heller ikke mulighet til å hente han, da jeg er uten bil og bor i Oslo. Har du hørt med de forskjelligeavdelingenen til Dyrebeskyttelsen om de kan ta han? Krysser alt jeg har for han, han fortjener så inderlig en sjanse til!  :x-fingre: :x-fingre: :x-fingre:

Innlogget Bamse

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #8 på: 11 Juli 2010, 20:44:19 »
Hei!

Takk for fint svar:)

Har ikke hørt så mye mer, han er fortsatt "til salgs"..
Håper noen forbarmer seg over ham. Han fortjener en sjanse til ja :)  :x-fingre:

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Takket: 77
    • Vis profil
« Svar #9 på: 12 Juli 2010, 19:39:57 »
Så nydelig han er. Hadde det ikke vært for at mannen min har satt foten ned her og syntes det foreløbig er nok med de 5 kattene vi har, så hadde han vært velkommen hit. Men jeg bor jo i Larvik, så skal jeg høre med folk jeg kjenner og høre om noen vil ha han. Vi bor jo i nærheten av han.  :)
Stolt slave til en ragdoll, to maine coon og tre huspuser.

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
    • Vis profil
« Svar #10 på: 12 Juli 2010, 19:41:53 »
Ligger han forresten ute på Finn.no eller noe? For da kunne jeg jo linket han inn på facebook siden min.  :)

Innlogget Bamse

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #11 på: 12 Juli 2010, 20:00:23 »
Ja, det hadde vært kjempefint altså!  :jippi:

Han er på finn.no, her er linken:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22276715

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
    • Vis profil
« Svar #12 på: 12 Juli 2010, 20:20:01 »
Da ligger han ute på facebook siden min. Skal også snakke med noen venner. Håper noen vil ha han. Han er jo utrolig nydelig.  :love:

Innlogget Firfirsla

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 9
    • Vis profil
« Svar #13 på: 12 Juli 2010, 21:28:01 »
Legger han ut på min facebook side også, hvis jeg kan være så frekk??  :nod:

Inger-M, Amira Chanel og Ariel Bianca

Innlogget Bamse

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #14 på: 13 Juli 2010, 01:24:16 »
Ja, tusen takk :D Bare legg ut alle som vil og kan! Jeg setter kjempestor pris på det altså!  :biggrin: :bigarmhug:

Utlogget Nochan

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
« Svar #15 på: 14 Juli 2010, 14:02:23 »
Håper han får et bra hjem, det fortjener han!  :nod:

Innlogget Bamse

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #16 på: 14 Juli 2010, 15:22:11 »
Det gjør han virkelig  :love: :x-fingre:

Tingeling

• Gjest
« Svar #17 på: 18 August 2010, 10:54:10 »
Hvordan går det med han ?

Innlogget Bamse

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #18 på: 18 August 2010, 14:54:53 »
Sist gang jeg hørte, skulle han flytte til en eller annen omplasseringsdame i Larvik..

Jeg tør ikke å spørre hvordan det går nå, blir bare deprimert av det :(

Men de lovte i allefall at han ikke skulle avlives, og det er jo positivt.  :nod:

Tingeling

• Gjest
« Svar #19 på: 18 August 2010, 14:57:32 »
Ja, det var godt å høre :)