I da g har jeg fått meg et alvorlig sjokk, da det gikk opp for meg at ikke all menneskeføde er bra for katt.
Jeg fant Madie helt dehydrert her da jeg sto opp i ettermiddag, og hun var kald - under 35 grader. Tok umiddelbart kontakt med vet i fredrikstad, og fikk komme inn umiddelbart da vi kom. Karsten (vet) spurte om hun hadde vært syk lenge, noe jeg måtte benekte. Hennes lave kroppstempeeratur tyden på at noe var feil i blodet, så full blodstatur ble tatt, selv om de ikke kunne få noe resultat av haemotokrit-testen. Vi kunne se i reagensglasset at hun hadde mangel på røde blodlegemer, noe som viste seg tydelig i prøvene, det var nesten så de ikke fikk målt antallet. Vry spurte om hun hadde spist løk, for det kan framkalle glykemisk tilstand hos katt, og vi spiser lite lø, verner matavfalldunken inni et skap, og tror ikke hun har fått i seg det.
Men i denne sammenhnengen vill ejeg bar eadvare dere som gir middagsrester til katten - løkplanter kan gjøre katter katter anesmiske, og de kan dø av det, så vær obs!
Vi vet ikke om madie overlever til i morgen, men håper det selvsagt. Hun trenger da blodoverføring, men det var lite av hennes slektninger som hadde sjansen til å gjøre det, så jeg håper vi kan bruke Noddy.Min faste veterinær, som er smådyrspesialist tar over saken i morra, og hun er litt enklere å konversere med enn den danske vet som hadde vakt i dag.

trenger jeg, og litt oppbakcing akkurat nå, for dette er fælt.