Vil ta UL på henne for å finne ut hvor mange unger det er og om de lever. 
*litt off topic*
Skal chip-merke henne og vaksinere henne også, lurer på om det går greit å vaksinere når hun er gravid?
Lurer også på om det er noe jeg kan/burde gjøre dersom Dakota ikke vil ta vare på f.eks den ene ungen eller om hun får mer enn hun kan ta vare på, burde jeg prøve å gi ungen(e) flaske ol. eller la naturen gå sin gang? Hva burde jeg ha klart til hun skal føde? Hva er viktig i tiden når hun er gravid?
Lurer på enda en ting, hvor tidlig kan man se at magen begynner å bli større?
Ja, du kan vaksinere så lenge parringen nettopp har funnet sted.
Du får ikke greie på antall unger via UL, kun om de(n) lever. Jeg håper du merket deg datoen da hun fikk kommet seg ut av huset og løp ut for å parre seg, da har du en omtrentlig dato å gå ut ifra. I tiden hun er drektig er det viktg at hun får kattungemat, og de 2 siste ukene før hun skal føde bør du holde henne konsekvent inne.
Jeg er i gang med å skrive en fødselshjelper til folk som trenger litt info om hva man skal ha klart inne en fødsel, men får ikke gjort det på noen dager ennå.
Magen blir gjerne større ved 4-5 ukers drektighet.
Nå tar vi drektigheten først, så kommer vi tillbake til hva-hvisomattedersom ang. ungen litt senere..

Hvis dette er katten du fikk i april, er hun utrolig ung til å få kull, så du bør lese hva du kan om førstegnagsfødene pusemødre... Stort kull blir det nok ikke, til det er hun nok for ung.