Skrevet av Emne: Hvit sibirkattunge på 9 uker selges (uten papirer)  (Lest 1664 ganger)

Utlogget Hapzen

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 20
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Hapzen.com
Hei. Har en veninne som kjøpte en hvit Sibirkatt som manglet papirer for en uke siden. Den ble solgt bare til kos.

Desverre så prøver hundene hennes å drepe denne katten, det har resultert i at hundene må ligge i bur hele dagen, denne personen har andre katter som det går helt fint med, men det funker bare ikke med denne kattungen.

Kattungen har vokst opp i et hjem der eierne bare produserte for å tjene penger, den har vært innelåst i en kjeller og blitt veldig underernært. Heldigvis virker ikke katten preget av dette, den er nå sterk og fin og utrolig kosete.

Den nåværende eieren kjøpte kattungen for 1500 kr, men er villig til å selge for 1000, men hun vil vite at katten får et ordentlig hjem.

Dette er en gutt, akkruat fylt 9 uker, ikke vaksinert.

Bilder:

jeg skal kanskje ha katten her en uke hos meg i Bergen nå, men hvis ikke så holder den til på Stord, men kan leveres i Bergen.

Interessert? Kontakt meg for nr til eier.

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 70
  • Pusur - Alltid i våre hjerter!
    • Vis profil
Sv: Hvit sibirkattunge på 9 uker selges (uten papirer)
« Svar #1 på: 29 Juli 2010, 08:48:06 »
9 uker?? For en historie  :angst:
Håper pus kommer til noen som virkelig bryr seg om han  :nod:

Utlogget Hapzen

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
    • Hapzen.com
« Svar #2 på: 29 Juli 2010, 12:01:56 »
ja, jeg synes det er trist at denne krabaten har fått en så vanskelig start på livet, så jeg hadde håpet at noen ville ha han. Jeg har kjempelyst på han selv, men siden typen ikke er klar for katt på permanent basis og mine foreldre synes det blir for mye med en katt til så sitter jeg her og føler meg helt hjelpeløs...

Utlogget Bamse

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 12
    • Vis profil
« Svar #3 på: 29 Juli 2010, 12:06:30 »
Så nydelig kattunge!

Men er den døv? Jeg synes å ha lest at hvite blåøyde katter kan være døve, men det er kanskje feil?  :hmmmm:

Håper den får et godt hjem!

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 79
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #4 på: 29 Juli 2010, 12:09:00 »
De som har avlet den frem burde virkelig fått høre en lekse  :icon_mad:

Innlogget sijoka

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 112
  • RIP Pan
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #5 på: 29 Juli 2010, 12:15:20 »
Åhhhh!

At det går an å være såå nydelig  :flirt: :flirt:

Nå må jeg virkelig hente frem alt som finnes av disiplin og beherskelse for å unngå å si : send den hit på flekken :didndoit:

Det ville jo i tilfelle betydd 6 dyr tilsammen fra september, og siden den har negative opplevelser med hunder så er det vel ikke noen lur ide å la den bli utsatt for en voldsom og leken hvalp.

Innlogget tante

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 203
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #6 på: 29 Juli 2010, 12:21:08 »
Hvis dette er en sibirkatt parret med en sibirkatt, og ungen er solgt såpass dyrt uten papirer og alt for tidlig, da synes jeg kanskje rasekattforbundet burdet fått et tips om det?  Eller tenker jeg feil nå?

Vakker var den lille, og jeg håper inderlig den kommer til noen som kan prøve å rette opp skadene og gi den et herlig liv.  Denne starten på livet er jo nesten verre enn den ungen til en hjemløs katt opplever.  Hjertet mitt blør for slike skjebner - som er skapt med vitende og vilje. 

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 193
    • Vis profil
« Svar #7 på: 29 Juli 2010, 12:36:01 »
For en nydelig liten pus  :love:
Der den katten kommer ifra burde bli sjekket av mattilsynet eller dyrebeskyttelsen  :icon_mad:
Det er jo en kattefabrikk det er snakk om her  :rules:
Håper den får et godt og trygt hjem nå da stakar liten  :icon_sad:

Innlogget Pusemia

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 23
    • Vis profil
« Svar #8 på: 29 Juli 2010, 12:38:33 »
Åhhhh!

At det går an å være såå nydelig  :flirt: :flirt:

Nå må jeg virkelig hente frem alt som finnes av disiplin og beherskelse for å unngå å si : send den hit på flekken :didndoit:

Det ville jo i tilfelle betydd 6 dyr tilsammen fra september, og siden den har negative opplevelser med hunder så er det vel ikke noen lur ide å la den bli utsatt for en voldsom og leken hvalp.

Er det noen som kunne fått den til å bli trygg og gitt den ett godt liv, er det vel deg  :dulte:

Utlogget ane

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 46
    • Vis profil
« Svar #9 på: 29 Juli 2010, 12:57:55 »
Noe av det nydeligste jeg har sett :flirt:
Så synd at denne lille uskyldige skapningen skal lide pga kyniske mennesker.
Håper virkelig at noen vil gi han et godt hjem!

Utlogget Randi

• Kattepratpuser
  • Takket: 33
    • Vis profil
    • av Ramithi (N)
« Svar #10 på: 29 Juli 2010, 13:49:47 »
Jeg blir helt sjokkert. Men det at veninnen din ikke har fått papirer med på katten pga den skulle selges til kos det er tull. Jeg selv har solgt til kos og da står det i stamtavla KL.2 eller 3. Unnskyld at jeg spør men er det en ren raset sibir ettersom hun ikke fikk noe pepirer på den? Å så var det nå veldig billig for å være en ren raser sibir synes jeg. Det er slik jeg reagrete på. La noen som har rede på sibir katt få se på kattungen åga da ser slike folk om den er ren eller ikke.
Her sitter jeg med 4 balinser kattunger som jeg ikke får solgt.
Randi

Utlogget ollie-cat

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 28
  • ollie THE Cat
    • Vis profil
« Svar #11 på: 29 Juli 2010, 14:06:46 »
Jeg skulle ønske jeg hadde hatt råd til en katt til......  da hadde han kommet hit på flekken  :love: :nod: helt nydelig pjusk renraset eller ikke.   her dumpet det ned forsikrings papirer i posten som skal betales, 1500 kroner for 3 katter pr år,  ikke dyrt hvis du har bruk for forsikringen men viser at jeg ikke har råd til flere puser   :catsad: skal jeg spørre NAV om de vil hjelpe ?????

Utlogget Randi

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • av Ramithi (N)
« Svar #12 på: 29 Juli 2010, 14:21:28 »
Det var ikke slik jeg mente det ollie-cat, men det jeg mente var at om hun hadde kjøpt som en ren raset og det ikke er det da har jo ho blitt lurt. Kattungen er nå bare så skjønn.
ja får du til det ned NAV så er du god.
Randi

Utlogget Hapzen

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
    • Hapzen.com
« Svar #13 på: 29 Juli 2010, 14:29:22 »
Jeg kunne ønske jeg kunne svart på alle spørsmål som kommer opp her, desverre har jeg ikke så mye informasjon å komme med...

Jeg aner ikke hvem oppdretteren er, jeg skal spørre henne om jeg prater med henne i dag, men det er snakk om en jente jeg gikk i klassen med på barneskolen, så vi kjenner hverandre ikke akkruat godt, hehe. Hun bare snakket til meg på facebook i går og spurte om jeg kunne være intr i å ta over den fordi hun så jeg hadde katt.

I følge henne så er det renraset, men de manglet papirer, hvorfor aner jeg ikke... og i følge henne ble også alle kattene låst inne i en kjeller og matet kanskje 5 ganger i uken. Jeg tenker som flere andre her : Hvorfor er det ikke papirer? Aner de ikke hvem foreldrene er? Prøver de å fremstille blandingskatt som renraset?

Nei, jeg håper jeg får han her til meg i dag så jeg kan sjekke saken grundigere, jeg venter på en telefon fra nåværende eier, hun skulle ringe om jeg fikk ta han. Jeg vil rett og slett gi han et ordentlig katte-liv mens jeg leter etter nytt hjem (evt kanskje beholder han selv)... og da skal jeg også spørre om flere av tingene som ble diskutert her...

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #14 på: 29 Juli 2010, 14:35:53 »
Akkurat det med renraset eller ikke bryr jeg meg lite om, selv om det er synd at folk blir lurt  :rules:
Det jeg bryr meg om er behandlingen kattene får uansett rase, må jo være noe som kan gjøres for å komme slike "oppdrettere" til livs  :icon_mad:

Utlogget Randi

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • av Ramithi (N)
« Svar #15 på: 29 Juli 2010, 14:46:43 »
Ja S.G:S vi har også her en blandingskatt huskatt og den er jo like fin som våre balinesere i våre øyne.
Ja Hapzen det er flere som sier dem er renrasete pga dem har noe som kan minne om en sibir. Slik er det ohså med skogkatt. Folk kan si "Ja vi har en skogkatt" Så kan jeg spørre hvem mora og faren er eller hvor de fikk han fra så viser det seg at det er en huskatt. Da sir dem" jam men den har dusker i øre og alt som en skogkatt har, men ikke papirer" og da blir det en huskatt. Vår huskatt ho er 1/2 balinser og hva faren er det vet vi ikke pga mora var paret før vi fikk ho tilbake hit for over 2 år siden.
Flott om kattungen får bo hos deg og at du ser hva du kan få til og prøve å finne ut hvor den kommer fra.
Vi ønske deg lykke til.
Randi

Utlogget Ulla

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 595
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
« Svar #16 på: 29 Juli 2010, 15:15:38 »
Hvis dette er en sibirkatt parret med en sibirkatt, og ungen er solgt såpass dyrt uten papirer og alt for tidlig, da synes jeg kanskje rasekattforbundet burdet fått et tips om det?  Eller tenker jeg feil nå?

Vakker var den lille, og jeg håper inderlig den kommer til noen som kan prøve å rette opp skadene og gi den et herlig liv.  Denne starten på livet er jo nesten verre enn den ungen til en hjemløs katt opplever.  Hjertet mitt blør for slike skjebner - som er skapt med vitende og vilje. 

Synes ikke du tenker feil i det hele tatt.   

Innlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 240
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
« Svar #17 på: 29 Juli 2010, 15:55:52 »
Gud, hjertet mitt smeltet jo TOTALT for den lille der... Hadde jeg hatt hus nå....  :grine: Stakkars liten venn han hadde passet lett inn sammen med Isis og Leon  :love:
Også med den skjebnen.. ÅH sukk hjerte... jeg vil bare være god med den!!! kose den og gi den masse trygghet.. hadde jeg bare hatt plass og mulighet..  :angst:

Reagerer også på at den selges uten stamtavle selv om det er for kos... I tillegg er det jo billig for en ekte sibirkatt så stusser liksom der også..

Utlogget ollie-cat

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 28
  • ollie THE Cat
    • Vis profil
« Svar #18 på: 29 Juli 2010, 16:01:51 »

det kunne jo være litt interesant å prøve - kattekropper er veldig gode for smerter i kroppen - nå mener jeg når de ligger på deg og varmer  :morsomt:

Utlogget Alette

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 1
  • Takket: 106
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #19 på: 29 Juli 2010, 16:02:46 »

Synes ikke du tenker feil i det hele tatt.   

Dette kan jeg ikke forestille meg dreier seg om en registrert oppdretter. Driver man på den måten innad i NRR-systemet så er det over og ut før man får sukk for seg. Man har verken lov å levere katter 9 uker gamle, uvaksinert eller uten papirer, eller la de vokse opp under slike forhold.
Er man oppdretter så vil det lønne seg (økonomisk, regner med det er det som driver slike mennesker som beskrevet over her) å selge katter med papirer, for da kan man ta en høyere pris.
Uten papirer til 1500, med papirer 7-9000 (et anslag). Selv om det med papirer vil komme på kostnad med stamtavle, vakisne osv, vil man til sist sitte igjen med en del mer en 1500 for selve salget.

Tror nok dette dreier seg om en "oppdretter", en som har kjøpt noen katter og tror man lager raseatter. Ville tipset Mattilsynet, så de kan få sjekket forholdene dyrene lever under, det høres jo helt horribelt ut.  :skjelveleppe:

Utlogget Randi

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • av Ramithi (N)
« Svar #20 på: 29 Juli 2010, 16:04:50 »
Copy tante: Hvis dette er en sibirkatt parret med en sibirkatt, og ungen er solgt såpass dyrt uten papirer og alt for tidlig, da synes jeg kanskje rasekattforbundet burdet fått et tips om det?  Eller tenker jeg feil nå?
Koster jo ikke noe å sende NRR en mail å si som det er.
Enig med Alette.
Randi

Utlogget Randi

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • av Ramithi (N)
« Svar #21 på: 29 Juli 2010, 16:06:56 »

det kunne jo være litt interesant å prøve - kattekropper er veldig gode for smerter i kroppen - nå mener jeg når de ligger på deg og varmer  :morsomt:
Ja dem er gode varmetepper, men ikke nå når det er så varmt ute. Her er det + 20 og alle kattene ville inn sett slike raringer.
Randi

Utlogget Randi (N)Einhaugens

• Nytt medlem
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • (N)Einhaugens sibiroppdrett
« Svar #22 på: 29 Juli 2010, 17:06:25 »
Jeg er bare så utrolig lei meg og trist for dette, men er så takknemlig for at jeg ble gjort oppmerksom på det i ettermiddag. Det er jeg som eier den første hvite sibirkatten i Norge og mest sannsynlig er dette en "slektning" av han. Jeg har sjekket litt rundt og ingen hvite sibiravkom etter avkom vi har solgt, er solgt til avl. Men det hjelper jo ikke å selge på stamtalve klasse 2 så lenge katten er fertil og det finnes noen som gjør sånne ting som dette.  :grine:

Jeg skal love dere at dette skal vi finne ut av og vedkommende som har foretatt denne "produksjonen" kommer til å få høre det.  :rules:

Er det noen av dere som sitter på informasjon så blir jeg svært takknemlig om jeg blir informert - enten på mail eller tlf.

MVH Randi Heggdal
(N)Einhaugens sibiroppdrett i Nord-Trøndelag
www.sibirkatt.net
MVH Randi - stolt eier av 7 hærlige sibirkatter:)

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 79
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #23 på: 29 Juli 2010, 17:13:11 »
Så flott Randi Heggland  :icon_smile: Håper du får den informasjonen du trenger.

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #24 på: 29 Juli 2010, 17:14:59 »
Jeg er bare så utrolig lei meg og trist for dette, men er så takknemlig for at jeg ble gjort oppmerksom på det i ettermiddag. Det er jeg som eier den første hvite sibirkatten i Norge og mest sannsynlig er dette en "slektning" av han. Jeg har sjekket litt rundt og ingen hvite sibiravkom etter avkom vi har solgt, er solgt til avl. Men det hjelper jo ikke å selge på stamtalve klasse 2 så lenge katten er fertil og det finnes noen som gjør sånne ting som dette.  :grine:

Jeg skal love dere at dette skal vi finne ut av og vedkommende som har foretatt denne "produksjonen" kommer til å få høre det.  :rules:

Er det noen av dere som sitter på informasjon så blir jeg svært takknemlig om jeg blir informert - enten på mail eller tlf.

MVH Randi Heggdal
(N)Einhaugens sibiroppdrett i Nord-Trøndelag
www.sibirkatt.net

Så bra du tar tak i dette, kan jo ikke være morro for deg heller siden du er oppdretter av rasen  :Sukker: