Skrevet av Emne: Hvit sibirkattunge på 9 uker selges (uten papirer)  (Lest 1685 ganger)

Utlogget Randi (N)Einhaugens

• Nytt medlem
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N)Einhaugens sibiroppdrett
Sv: Hvit sibirkattunge på 9 uker selges (uten papirer)
« Svar #25 på: 29 Juli 2010, 17:30:14 »
Jeg er bare så utrolig lei meg og trist for dette, men er så takknemlig for at jeg ble gjort oppmerksom på det i ettermiddag. Det er jeg som eier den første hvite sibirkatten i Norge og mest sannsynlig er dette en "slektning" av han. Jeg har sjekket litt rundt og ingen hvite sibiravkom etter avkom vi har solgt, er solgt til avl. Men det hjelper jo ikke å selge på stamtalve klasse 2 så lenge katten er fertil og det finnes noen som gjør sånne ting som dette.  :grine:

Jeg skal love dere at dette skal vi finne ut av og vedkommende som har foretatt denne "produksjonen" kommer til å få høre det.  :rules:

Er det noen av dere som sitter på informasjon så blir jeg svært takknemlig om jeg blir informert - enten på mail eller tlf.

MVH Randi Heggdal
(N)Einhaugens sibiroppdrett i Nord-Trøndelag
www.sibirkatt.net

Så bra du tar tak i dette, kan jo ikke være morro for deg heller siden du er oppdretter av rasen  :Sukker:

Neii, dette er bare trist. Sibirrasen er ny i Norge og vi prøver virkelig å jobbe seriøst med utviklingen. Det er faktisk 4 år siden i dag at jeg fikk mitt første sibirkull og da var det ikke født så mange kull enda. Vår første sibirkatt var nr. 8  i Norge og hun blir 6 år nå til høsten. Vi skal nok finne ut av dette, men det er jo også svært, svært viktig at denne lille tassen får et godt hjem. Han er jo helt uskyldig i dette herr. Stakkarsliten :icon_redface:
MVH Randi - stolt eier av 7 hærlige sibirkatter:)

Innlogget Ulla

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 595
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
« Svar #26 på: 29 Juli 2010, 17:36:34 »
Får håpe at Hapzen kan hjelpe deg med noen opplysninger.

Utlogget Randi

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 33
    • Vis profil
    • av Ramithi (N)
« Svar #27 på: 29 Juli 2010, 17:45:18 »
Håper indelig at du får rede på dette.
Mener jeg har sett dine katter. Jeg visste at det fantes hvite sibir men jeg vet ikke hvor jeg har sett dem, men jeg har hørt om dem.
Vil ønske deg lykke til for å nøste opp i dette.
Randi

Utlogget Phantera

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 26
    • Vis profil
« Svar #28 på: 29 Juli 2010, 19:21:20 »
Så Flott Randi Heggdal. Det er nok ikke lett for deg siden du er oppdretter av Rasen og at dette på ett vis antagelig er en slektning fra ditt katteri. Da føler du kansje litt ansvar også for det kan jeg tenke meg. Huff.

Desverre så har jeg sett folk som selger uregistrerte blandings katter som renrasede flere ganger. Det bare viser at en kan ikke altid stole på folk og skal en kjøpe katt, så bør man kjøpe med papirer og fra en Seriøs oppdretter slik at man ikke blir lurt.
Har sett flere som har solgt blandings bengaler som renrasede å uten papirer til en høy pris. Det er bare ikke riktig.

Nå så er det vel flere og flere oppdrettere som selger kosekatter kastrert eller står for kastreringen slik at de forsikkrer seg om at kosepusen ikke går videre i avl eller kommer borti en ho pus tilfeldig og uhellet er ute.
Får håpe noen greier å ordne opp i det her da.

Kjempe nydelig kattunge ivertfall. En blir puse syk av å henge her inne alså. Drømmer stadig om en pus til jeg, men.

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 70
  • Pusur - Alltid i våre hjerter!
    • Vis profil
« Svar #29 på: 29 Juli 2010, 19:42:26 »
Så godt at det kanskje kan nøstes opp i innad i sibirkatte-miljøet! Også får vi håpe at tassen får seg et godt hjem!

Men jeg skjønner ikke at folk lar seg "lure" eller hva de nå tenker når de får tilbud om å katter som skal være rasekatter til en latterlig lav pris. De må jo skjønne at det er ugler i mosen når de selges uten papirer, og prisen er langt under normalpriser for rasene osv. Tar ikke folk forhåndsregler og sjekker opp slikt FØR de slår til og kjøper "katta i sekken"?? Selv om man ikke er fullstendig opplyst ang kattehold, bør det jo ringe noen bjeller når såkalte rasekatter selges uten papirer og leveres lenge før de er leveringsklare. Og ikke minst som i denne saken, hvilke kår de kommer fra..  :klø seg:

Utlogget Hapzen

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 20
    • Vis profil
    • Hapzen.com
« Svar #30 på: 29 Juli 2010, 20:29:46 »
Jeg har kontakten nåværende eier, men hun svarer meg ikke... Så nå har jeg sendt sms og håper jeg får svar snart.. hun skulle ringe meg i dag, men når jeg ser på klokken så virker det som det ikke er noe håp for det...

Utlogget Tranquil

• Sjefskatt
  • Takket: 7
  • Eid av 3 ragdoll og en exotic.
    • Vis profil
    • http://tranquil.no/
« Svar #31 på: 31 Juli 2010, 16:34:38 »
 :ulla: :kjevlesinna: :mersinna; :mersinna; :mersinna; :mersinna; :mersinna;

Utlogget Sommerpiken

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 93
  • Jessheim, 30 år
    • Vis profil
« Svar #32 på: 31 Juli 2010, 16:46:55 »
Jeg ble så forelsket i denne katten. Jeg drømmer om den om natten
Har mast litt på sambo, men han sier blankt nei. Og det kan jeg forsåvidt forstå. Vi har to katter og det er 5 uker igjen til termin. Da har vi sikkert nok å henge fingrene i fremover.

Men jeg håper virkelig at noen har mulighet til å gi den et godt hjem.
 :love:

Utlogget zeccis

• Nytt medlem
    • Vis profil
« Svar #33 på: 18 August 2010, 10:45:29 »
Hvordan gikk det med denne lille søte pusen, har den fått seg ett godt hjem?

Tingeling

• Gjest
« Svar #34 på: 18 August 2010, 10:51:45 »
Det var en nydelig liten skapning, Sibirkatter er jo bare helt fantastisk vakre !
Håper noen snille kan gi han et godt hjem, gi han den riktige starten på et godt liv :love:

Utlogget Hapzen

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 20
    • Vis profil
    • Hapzen.com
« Svar #35 på: 18 August 2010, 23:59:39 »
Hei. Jeg har ikke hørt noenting fra denne "veninnen" siden jeg la ut annonsen. har gitt nr hennes til én person, men aner ikkje hva som skjedde desverre... prøver å få tak i henne, men hun svarer ikke  :shockeed:

Utlogget Mellers

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 26
    • Vis profil
« Svar #36 på: 05 November 2010, 22:52:51 »
God kveld.

Jeg er ny her inne og ble skikkelig nysgjerrig og en smule opprørt av det som går fram i denne tråden. Fant du noen gang ut hva som skjedde med katten, Hapzen? Denne "venninnen" din kan jo ikke ha gått fullstendig under jorden? Er hun fortsatt aktiv på facebook og sånt, men svarer bare ikke på kontakt fra deg? Synes denne historien bare blir mer og mer muffens. Håper det ordnet seg O.o

Utlogget Lynx

• Nytt medlem
    • Vis profil
« Svar #37 på: 31 Januar 2012, 19:52:37 »
Hei, du som hadde en hvit sibirkattunge som trengte et nytt hjem. Er denne katten fortsatt hos deg, eller er den solgt? Hvis den ikke er solgt, kan jeg kanskje tilby den et godt hjem. Er spent på å høre fra deg! Hilsen Lynx

Utlogget Miss Marble

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • Li-Jon Pus
« Svar #38 på: 31 Januar 2012, 20:33:02 »
Hei, du som hadde en hvit sibirkattunge som trengte et nytt hjem. Er denne katten fortsatt hos deg, eller er den solgt? Hvis den ikke er solgt, kan jeg kanskje tilby den et godt hjem. Er spent på å høre fra deg! Hilsen Lynx

Kattungen er nå over halvannet år i tilfelle, tråden er fra juli 2010...