Jeg må spørre om en ting, du som er så erfaren med katter og litt "gale" katter

Jeg har flere ganger sett at du har skrevet at sinatagger skal ut av huset når de blir sinte eller er spinnville.
Når det blåste som værst her i huset med all slossinga til Belle med Uro og Pingla -Det var helt alvorlig krig her ei vending

Så heiv jeg noen ganger Belle ut. Jeg løftet henne opp, åpnet døra, og ut me henne. Det var når hun var skikkelig slem, ordentlig møkka katt ekkel og banka nøstene, grisebanka dem! -Bare fordi hun kunne. Jeg så det langt på vei. Belle er så stor og har aldri hatt konkurranse på verken størrelse eller mat eller noe. Men hun var bare ekkel enten fordi hun kjeda seg eller hadde ingen grunn i heletatt. Hun har alltid hatt 1. prioritet her i huset, kost med lekt med først.
Hun er ikke så lengre nå, bortsett fra hvis det regner ute og hun kjeder seg

Men ikke på samme måte.
Også til poenget mitt

Jeg har hatt så dårlig samvittighet for at jeg heiv Belle ut flere gang, men Belle er den av de 4 pusene vi har som jeg har blitt, og kan bli ordentlig sint på. Jeg er aldri langsint og hun kommer fort inn igjen, og da er det kos fra meg. Men jeg viser henne at slik oppførsel er uaksebtabel her i huset og jeg mener det!
Det må ha virket , for hun har endret adferd. Nå er ikke pusene våre akkurat så "normale" heller, og det er sikkert ikke riktig måte å takle problemet på, men jeg har handlet i beste mening, og Belle er like glad i meg for det og omvent.
Er det det du mener når du skriver at du lar de avkjøle seg litt?
Jeg heiv Belle ut når hun var skikkelig ekkel med Uro og Pingla.
Da var det snakk om at jeg var redd for at hun faktisk skulle skade dem.
Litt knotete skrevet, men håper du bærer med meg