Skrevet av Emne: Noen flinke dyrleger i Ringsaker/Hedmark?  (Lest 546 ganger)

Utlogget Tichri

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 12
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Noen flinke dyrleger i Ringsaker/Hedmark?
« på: 01 August 2010, 20:34:42 »
Det er lenge lenge siden jeg har vært hos dyrlege med katt. Min eldste, Susi med sine 10 år, har ikke vært hos dyrlegen annet enn til sterilisering som 6 mnd gammel :jippi:

Jeg har rotter, og de har jeg vært mye hos dyrlegen med, da har jeg falt helt for Elverum Dyrehospital (selv om det tar nesten en time å kjøre), men når det gjelder kattene har jeg ikke peiling.

Dyrlegen her jeg bor er helt uaktuelt. Kan hende de er flinke. Men de er sure, lite i møtekommende og til tider frekke. Er det noen her som har erfaringer de vil dele om dyrleger som er flinke med katter i Hedmark, eller enda bedre, i Ringsaker? Hørt mye bra om smådyrklinikken på Gjøvik, så kunne jo også muligens dratt dit. Men er det ikke dyrt der?

Skal Chip-merke, vaksinere og kastrere/steriliesere fire katter om 3-4 mnd :) + Vaksine til Susi :)
Faren min hadde snakket med dyrlegen her om sterilisering av innekatt, men det ville de ikke gjøre.. Noen som aner hvorfor, og om det er flere som mener det sånn?

Takk på forhånd! :biggrin:

Utlogget Tichri

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
    • Vis profil
Sv: Noen flinke dyrleger i Ringsaker/Hedmark?
« Svar #1 på: 14 August 2010, 12:29:28 »
Er det INGEN som vet? :hmmmm:

Innlogget Vesla89

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 22
  • Turboline, Rabalder og Ferraria <3
    • Vis profil
« Svar #2 på: 14 August 2010, 12:37:40 »
Jeg bor i feil ende av Hedmark. Men jeg er fornøyd med Greaker veterinærklinikk på Kongsvinger.
Men det er ganske langt unna Ringsaker.

Turboline Josefine 27.juli 2008, Rabalder Labbetus 17.juli 2009. Ferraria Afrodite 23.juli 2010.
Alle gode ting er tre <3

Innlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 240
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
« Svar #3 på: 14 August 2010, 14:11:39 »

Faren min hadde snakket med dyrlegen her om sterilisering av innekatt, men det ville de ikke gjøre.. Noen som aner hvorfor, og om det er flere som mener det sånn?

Ville de ikke sterilisere? Det er kanskje det mest teite svaret jeg noensinne har hørt fra en dyrlege. Kastrering/sterilisering av en innekatt er veldig viktig.

Du skriver at du også skal ha vaksine til Susi, hvor er hun vaksinert de andre gangene? :)

Jeg vet dessverre ikke hvem som er flinke, men ville bare svare på det med innekatt og kastrering.

Utlogget RockaPanter

• Kattepratpuser
  • Kattunge
  • Takket: 1
  • Stolte Eier av Kiroto & Diesel
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16 August 2010, 16:17:27 »
Jeg å bruker Kongsvinger Veterinær Klinikk å er veldig fornøyd ;)
Skal fremover i tiden kastrere både Kiroto & Diesel der (Siden dem er innekatter)
Har hatt andre dyr der åsså til Sterilisering,Å ikke noe problem.
Veldig hyggelig personer som jobber der.
Når Diesel hadde Mid i øra,Fikk vi lov å være med bak faktisk, å se i et Horoskop... Usj...!  :shockeed:
Så lissom det lille mid krypet gikk rundt der !
Ikke morro å se . Så Dyrelegen gjorde det godt igjen. Å Nå er han fin igjen.
Krysse fingra at det ikke kommer tilbake  :x-fingre:

Utlogget Tichri

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
    • Vis profil
« Svar #5 på: 17 August 2010, 16:36:37 »
Miss: Susi er bare vaksinert en gang. Og det er i Brumunddal. Vi fikk påminnelse året etterpå, men da var det ingen av de voksne hjemme som orka å dra med henne (Jeg var 10). Så da fikk vi ikke flere påminnelser og så ble det bare slik. 

RockaPanter: Takk for svar, men det blir litt langt unna.. :/

Utlogget sommerveps

• Nytt medlem
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #6 på: 13 April 2011, 01:14:53 »
Ser det er lenge siden det var aktivitet i denne tråden, men i tilfelle trådstarter fortsatt er på utkikk etter dyrlege eller noen senere er det i samme område, så kan jeg varmt anbefale Vet Sentrum på Trehørningen. Jeg er litt usikker på om klinikken tilhører Hamar eller Ringsaker da den ligger ganske på grensen mellom de to, men i alle tilfeller er det i nærheten  :)

Jeg har brukt dem for mine katter i tre-fire år, og har absolutt ingen klager. Det eneste er at jeg tror de kan være noe dyre prismessig, men jeg har ikke særlig sammenligningsgrunnlag - og det er jo ganske individuelt hva man betrakter som dyrt.

Det første jeg kan dra frem er de ufattelig hyggelige ansatte. Jeg har aldri møtt et surt ansikt der, og de er alltid imøtekommende og hjelpsomme. Lokalene er rene, lyse og trivelige, og helsesjekkene og behandlingene kattene mine har fått der har gått knirkefritt. De er også veldig gode på informasjon og oppfølging. De fortjener også å bli berømmet for den gode hjelpen de ga meg med en omplasseringskatt jeg hadde tatt på meg ansvaret for rundt nyttårsskiftet i år. Det er en lang historie som jeg ikke skal kjede dere med her, men essensen i historien er at de - ut av engasjement og interesse for at katten skulle få en ny sjanse til et godt liv og et nytt hjem - ga meg en veldig generøs rabatt på opphold i kattekennelen deres i de nesten to månedene det tok før den nye eieren jeg hadde funnet hadde mulighet til å ta ham inn på grunn av flytting. I denne perioden var de enestående med å ta seg av ham og ha dialog med meg rundt hvordan det gikk med ham.

Så dersom noen i dette området er på utkikk etter en god dyreklinikk, dra gjerne hit. De har også en informativ webside hvis noen vil vite mer: http://www.vetsentrum.no/

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 79
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #7 på: 13 April 2011, 05:52:48 »

Det var dumt og uvitende av dyrlegen å si. Det er mye mer harmonisk og godt for kattene å bli kastrert om de ikke får parre seg. Hvis ikke, så skaper det mye frustrasjon og uroligheter hos katten. Det er heller ikke kjekt for eieren.

Utlogget Tichri

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
    • Vis profil
« Svar #8 på: 14 April 2011, 16:29:14 »
Takk for svar sommerveps! Kan hende vi sjekker dem ut:) Men ble så vi brukte Hedmark dyreklinikk :) De var veldig flinke med alle fire og da jeg ringte og var begymret for den ene av dem, kunne vi komme rett ut dit igjen, selv om de snart skulle stenge :c066:

Betine: Enig i det. Lita hadde det ikke noe godt før vi gjorde inngrepet hvertfall. Om det er noe jeg synes er rart flere ganger, skal jeg ringe å høre med flere dyrleger hvertfall.

Utlogget Monica

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 43
    • Vis profil
« Svar #9 på: 14 April 2011, 16:40:29 »
Hvis du synes det er helt greit å dra så langt som til Gjøvik, vil jeg anbefale Vestre Toten Dyreklinikk på Raufoss. De er kjempeflinke, og de overbehandler ikke dyra. Fornuftige priser har de også. Og de gir virkelig uttrykk for at de bryr seg, og det er egentlig det beste spør du meg.