Du har dessverre havnet i en situasjon som mange har vært i før deg. Dyrebeskyttelsen, FOD osv har ikke lett for å finne nye hjem til kattene på sommeren, og det hoper seg inn og ventelistene vokser. Dette er fryktelig vanskelig ettersom man må avvise alt som ikke er "øyeblikkelig hjelp" dvs kattunger som ikke har hjem. Jeg tror dette er første prioritet hos alle. Så kommer skadete hjemløse katter, så andre hjemløse. Neste på lista er omplassering pga sykdom og død. Så kommer de veterinærene ringer om som er levert inn til avliving. Du aner ikke hvor mange fortvilte mennesker som ringer hver dag, med enten katter de har tatt til seg (som deg), kattungekull de ikke klarer å finne ny hjem til, flytting til sted hvor det ikke er lov å ha katt osv. Og å sitte og ikke kunne hjelpe dem er en skrekkelig belastning. Når man i tillegg stort sett får kritikk og kjeft fordi man sier nei, da er det nesten så man gir opp....
Dette hjelper ikke deg, men jeg fikk bare lyst til å forklare hvordan det fungerer. Slik at ikke mottakssentrene skal sitte igjen som den store stygge ulven som de vanligvis gjør i slike saker.
Ved å overta katten tok du også på deg eierskapet, og katten er ikke hjemløs eller i fare for å bli avlivet - og den er ihvertfall ikke skadet. Jeg har hatt vondt mange ganger når jeg har måttet avvise folk som har gjort som deg, forbarmet seg over en stakkar, og sitter igjen med bare problemer fordi de var snille. For det er veldig mange slike historier. På grunn av den store mengden katter i samfunnet vårt, og mangelen på hjelpere/ hjelpesentere/ penger er det lite trolig at man kan få hjelp når man havner i en sitasjon som din.
Jeg håper du finner en løsning, både for din og kattens skyld. Men jeg vet alt for godt hvor vanskelig det er å få "vanlige mennesker" til å overta en voksen katt. Men jeg ønsker deg lykke til!
Og du skal ihvertfall ha takk for at du prøver å hjelpe denne nydelige skapningen.