Skrevet av Emne: Nå trenger jeg virkelig noen gode råd her ...... ang lillepusen :(  (Lest 1153 ganger)

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 70
  • Kjønn: Kvinne
  • Pusur - Alltid i våre hjerter!
    • Vis profil
Jeg tenker at kattefolk som oss ikke trygler DB om hjelp før det er riktig ille, og det tror jeg også DB får et inntrykk av. Om det er aldri så fult på et kattehus, sprer gjerne jungeltelegrafen seg og ofte kan det ende godt for pus likevel. Jeg tror det er viktig at vi faktisk "bruker" DB ved å spørre om råd og hjelp, selv om de ikke omplasserer private katter. Vi jobber jo for samme sak..  :nod:

Utlogget Katrine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 329
  • Sarpsborg....37 år
    • Vis profil
    • Katrines hjemmeside
Ja du sier noe der altså....jeg hadde jo ikke tenkt å beholde denne snuppa, bare hjelpe henne med å komme til ett godt hjem , hvor hun kunne få leve ett godt og langt liv.... :love:

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 193
    • Vis profil
Uff, for en lei situasjon du har kommet i katrine  :icon_sad:
Er ikke bare bare å være snill  :Sukker:
 :x-fingre: for at dette løser seg på beste måte  :klemmer:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 240
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
Kan du ikke legge henne ut på Kattens SOS på FB med info så skal jeg sette den inn slik at den kommer på "veggen" til alle som er medlemmer. Er flere fra Oslo der inne, og er jo ikke så langt til Moss. Kan jo hende man får napp. FINE bilder og god info :) Så deler jeg i morgen.

Utlogget Katrine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Sarpsborg....37 år
    • Vis profil
    • Katrines hjemmeside
har lagt inn en annonse der nå Miss  :x-fingre: håper det jeg har skrevet er ok og bilde, ja det får være som det er hehe...for hun her er kjappere enn lynet til å kose kamera.  :humre:

Så det var vel nesten det eneste bilde som ble lyst nok og at man så hele pusejenta  :icon_frown:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 240
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
har lagt inn en annonse der nå Miss  :x-fingre: håper det jeg har skrevet er ok og bilde, ja det får være som det er hehe...for hun her er kjappere enn lynet til å kose kamera.  :humre:

Så det var vel nesten det eneste bilde som ble lyst nok og at man så hele pusejenta  :icon_frown:

Har delt den på statusen der inne så den kommer til alle medlemmer nå.  :x-fingre:

Utlogget tante

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 203
  • RIP Vesla
    • Vis profil
Jeg deler også, har noen venner i Østfold/ rundt Oslo....   :x-fingre:

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Utlogget Katrine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Sarpsborg....37 år
    • Vis profil
    • Katrines hjemmeside
 :x-fingre: :x-fingre: tusen tusen takk dere... :bigarmhug:

Innlogget rips

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 6
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
Det jeg tenker på angående leieforholdet ditt er at enten:
1) det står noe tydelig om dyr i leiekontrakten din, du har brutt den og da kommer du ikke lenger
2) eller, det står ingenting og husverten din kan ikke legge til en betingelse sånn uten videre og kan i hvert fall ikke pålegge deg å kvitte deg med katten på under ei uke. Da tvinger han deg så å si til å bryte dyrevernsloven

Innlogget rips

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 6
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil

Utlogget Katrine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Sarpsborg....37 år
    • Vis profil
    • Katrines hjemmeside
Det jeg tenker på angående leieforholdet ditt er at enten:
1) det står noe tydelig om dyr i leiekontrakten din, du har brutt den og da kommer du ikke lenger
2) eller, det står ingenting og husverten din kan ikke legge til en betingelse sånn uten videre og kan i hvert fall ikke pålegge deg å kvitte deg med katten på under ei uke. Da tvinger han deg så å si til å bryte dyrevernsloven

Jeg visste jo at jeg ikke kunne ha husdyr her, at de ikke ønsket det. Det sa de i fra om før vi sa ja til å leie....så på en måte så er det jo min egen skyld at jeg har kommet i denne "knipa" men jeg tenkte og trodde ikke at de kom til å få greie på at jeg hadde en pus her for en liten stund. De pleier jo aldri å komme opp i leiligheten her....men så var det disse naboene da vettu  :Sukker:

Utlogget Katrine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Sarpsborg....37 år
    • Vis profil
    • Katrines hjemmeside
I går fikk jeg snakka litt mer med huseier her....og etter mye om og men gikk de med på at jeg skulle få litt mer tid på meg. Men alikevell så har jeg dårlig tid for å si det sånn....frem til sept fikk jeg, men det er jo mye bedre enn alternativet jeg fikk først da  :icon_smile:

Men jeg trenger fortsatt hjelp til å spre "ryktet" om at denne lille jenta trenger ett godt hjem.... :x-fingre: :bigarmhug:

Utlogget Echelon

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 20
    • Vis profil
    • !
For en kjip situasjon. Håper virkelig det ordner seg!  :x-fingre: Godt med litt ekstra tid da, selv om det bare er et par uker.
Nothing is permanent in this wicked world - not even our troubles.

Utlogget Macbeth

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 16
    • Vis profil
Jeg håper virkelig dette ordner seg. Det med dyr i leilighet er ofte veldig vanskelig, selv om utleier -egentlig- ikke kan nekte deg dersom ikke katten er til vesentlig ulempe for dem som bor der.. Men så visste jo du om dette da du signerte kontrakt, og da har du jo godtatt det, men likevel. Jeg mener at ingen kan sette opp en kontrakt hvor de skriver at det ikke er lov med dyr, fordi det strider mot norsk lov.

åh, jeg blir bare så irritert på sånne ting..

Jeg bor jo i firemannsbolig(borettslag) dette er en leilighet vi eier. Men likevel, vi gikk til han som var sjefen for hele borettslaget (husker ikke hva 'tittelen' til vedkommende var) og pratet med han, og det var ikkenoe problem! (hans datter var forresten oppdretter av tyrkisk angora  :hihi2:)
Men jeg har lagt merke til at i alle fall ei av de som bor oppe har sett skikkelig sur ut når jeg har hatt Bonzay i bånd ute på plenen. men jeg har fått lov, så det så :P
Sorry om jeg kupper tråden, måtte bare få ut litt damp :P
-Meezer Squeezer-

9/8-2009 - 26/11-2011

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 70
  • Pusur - Alltid i våre hjerter!
    • Vis profil
Men du har jo hatt katter tidligere, Katrine... Var de i mot de også, eller har du flytta etter at Brutus dro på ferie til Dyrehuset?

SÅ lenge man eier, har ikke styret en ting de skal ha sagt, uansett!

Men jeg har forståelse for at private utleiere ikke ønske dyr i sin utleiebolig, selv om det strider mot norsk lov. I grunn synes jeg akkurat det punktet bare er latterlig, hvorfor i all verden skal en lov bestemme at en utleier skal akseptere dyr i SIN utleiebolig? Mine foreldre leier ut en bolig, og de krever beboere uten hund. Det er dems bolig, og dermed de som rår over den og slik burde det være uten at de skal få en lov tredd nedover hue på seg.

Utlogget Katrine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Sarpsborg....37 år
    • Vis profil
    • Katrines hjemmeside
Men du har jo hatt katter tidligere, Katrine... Var de i mot de også, eller har du flytta etter at Brutus dro på ferie til Dyrehuset?

Men jeg har forståelse for at private utleiere ikke ønske dyr i sin utleiebolig, selv om det strider mot norsk lov. I grunn synes jeg akkurat det punktet bare er latterlig, hvorfor i all verden skal en lov bestemme at en utleier skal akseptere dyr i SIN utleiebolig? Mine foreldre leier ut en bolig, og de krever beboere uten hund. Det er dems bolig, og dermed de som rår over den og slik burde det være uten at de skal få en lov tredd nedover hue på seg.

Brutus dro på ferie før jeg flyttet hit, så jeg har ikke hatt de her. Selvom jeg hadde Rabalder her en liten stund, men han fikk jo ett nytt hjem ganske fort da  :love: 

Og jeg er enig i at private utleiere må få bestemme det selv, selvom vi som er dyrelskere håper på at alle andre er det også, så er det dessverre ikke sånn..og det må man jo respektere.  :winky:

Utlogget Macbeth

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 16
    • Vis profil

Selvfølgelig, det er jo en ting, og da har de sikkert en grunn til at de ikke vil ha hund i leiligheten. Og det er jo det loven går på, at det skal være mulig å ha dyr så lenge det ikke er til ulempe for utleier. og, da kan jo utleier i teorien bare si at hun/han er allergisk, så er jo den saken biff :p det er jo ingen som sjekker sånt likevel.
Men det går jo andre veien også, om borettslaget hadde krevd at jeg la frem en gyldig grunn til at jeg skulle få ha dyr, så hadde jo jeg lagt ut om angstproblematikk osv osv, og sikkert smurt på litt tykt. Så den loven er jo eeegentlig mer ment som veiledende, og for at begge parter skal kunne ha det best mulig.
-Meezer Squeezer-

9/8-2009 - 26/11-2011

Utlogget millis

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
Prøv å få hjelp av spca:

http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/SPCA-Norge/249413512936?ref=ts

Har akkuratt kommet avdeling i Buskerud. Jeg er nettopp blitt fosterhjem for 3stk gutter. Håper de kan hjelpe!

Innlogget Vesla89

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 22
  • Turboline, Rabalder og Ferraria <3
    • Vis profil
Brutus dro på ferie før jeg flyttet hit, så jeg har ikke hatt de her. Selvom jeg hadde Rabalder her en liten stund, men han fikk jo ett nytt hjem ganske fort da  :love: 

Jeg må bare kommentere akkurat denne her, (Så ikke den før nå :whistling:)
Rabalder ja, er vel den pusen som sitter på verandaen min nå å nyter kveldslufta det :fnis:. Jeg er så fornøyd med han, har ikke ord :biggrin:
Utrolig herlig katt, med et herlig gemytt :flirt:
Men han hadde det fint hos deg, den lille stunden han var der. Lille sengedureren. Han durer enda hver natt :fnis:.

Gratulerer med å ha fått gitt bort pusejenta, hun var søt :love:

Turboline Josefine 27.juli 2008, Rabalder Labbetus 17.juli 2009. Ferraria Afrodite 23.juli 2010.
Alle gode ting er tre <3

Utlogget Katrine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Sarpsborg....37 år
    • Vis profil
    • Katrines hjemmeside
 :bigarmhug:  herlig å høre...sengeduring er bare herlig hihi  :love:  den lille frøkna her er en liten sengedurer hun også....helt til hun sovner  :hihi2:

Er så glad for at jeg har klart å hjelpe to vakre puser jeg..gjør godt inni hjerterota  :love:  Men fy så stressa jeg har vært i de siste dagene, når det gjelder denne frøkna her...hadde nesten mistet håpet, men så kom det jammen en reddende engel nok engang  :bigarmhug: 

Innlogget Vesla89

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 22
  • Turboline, Rabalder og Ferraria <3
    • Vis profil
Du er veldig snill mot kattene, har et stort hjerte :biggrin:
Håper snart ting ordner seg slik at Brutusen kommer hjem igjen. Han er fin han! :love:

I natt har han dura å vekket meg fire ganger, ene gangen våkna jeg oppå han. Han lå under beina mine, ble lettere skremt da jeg kjente den pelsdotten under knærne :fnis:
Andre gangen holdt han fast i foten min :klø seg:. Han er en raring :fnis:

Turboline Josefine 27.juli 2008, Rabalder Labbetus 17.juli 2009. Ferraria Afrodite 23.juli 2010.
Alle gode ting er tre <3