Skrevet av Emne: Dyrebutikker i Sverige  (Lest 877 ganger)

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 155
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Dyrebutikker i Sverige
« på: 11 August 2010, 19:25:37 »
Vi skal innom sverige på "harrytur" :fnis: på vei hjem fra Egypt, og i den anledning lurer vi på å finne en dyrebutikk med godt utvalg og billige priser på katteutstyr. Planen var å dra innom Charlottenberg, men etter litt søk på nettet, virker det som om at det kun er èn dyrebutikk der, Dyrego, og den er relativt dyr (norsk?). :Sukker:
Må vi virkelig sørover igjen og innom Svinesund? Kom gjerne med tips! Faramir trenger både mat, bærebag og et klatrestativ  :icon_twisted:

Innlogget Alette

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 1
  • Takket: 106
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
Sv: Dyrebutikker i Sverige
« Svar #1 på: 11 August 2010, 19:59:15 »
Vi skal innom sverige på "harrytur" :fnis: på vei hjem fra Egypt, og i den anledning lurer vi på å finne en dyrebutikk med godt utvalg og billige priser på katteutstyr. Planen var å dra innom Charlottenberg, men etter litt søk på nettet, virker det som om at det kun er èn dyrebutikk der, Dyrego, og den er relativt dyr (norsk?). :Sukker:
Må vi virkelig sørover igjen og innom Svinesund? Kom gjerne med tips! Faramir trenger både mat, bærebag og et klatrestativ  :icon_twisted:

Kattemat er dyrere i Sverige enn i Norge, du går + - /0 når man regner med kursen. Hvis du har rabattordninger på kattemat lønner det seg å kjøpe i Norge. (erfaring basert ut fra My One på Nordby ved kjøpr av RC)

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #2 på: 11 August 2010, 20:25:18 »
Hm, har jo forstått det slik at kattemat og utstyr skal være billigere der borte, hvorfor er det dyrere da, vet du det?

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 240
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
« Svar #3 på: 11 August 2010, 20:27:56 »
Kommer vell ann på hvilken mat man kjøper, men for de som har 25 % på RC så kan jeg jo skjønne det blir billigere å uansett handle i Norge.
Men utstyr og sånn er vell billigere...?

Innlogget Alette

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #4 på: 11 August 2010, 20:44:55 »
Utstyr ol er ofte billigere, ja.

Ville bare tipse om at dyrematen ofte ikke er det selv om man regner med kursen, så det ville jeg sjekket ut på forhånd før jeg kjøpte inn et lager.

10 kg RC koster ca 629,- i Norge (479,- med 25% rabatt)
4 kg                     419,-            (305,- med 25%)

Så har man noe sammenligningsgrunnlag til man drar til Sverige.
Jeg var på Nordby for et par timer siden, hadde jeg lest her først, hadde jeg gått ned i butikken for å sjekke.  :hihi2:

Utlogget Vesla89

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 22
  • Turboline, Rabalder og Ferraria <3
    • Vis profil
« Svar #5 på: 12 August 2010, 00:23:56 »
Jeg bor rundt halvtimen unna Charlottenberg og er der ganske ofte.
EverClean sanda er billig der (199 svenske, blir rundt 160 norske) maten har jeg ikke tenkt på, siden de ikke har Royal Canin.
Men ØB, Øverkotsbolaget der, selges slike VitaSticks til 8 kr pakka. Meget billig. Kattene mine elsker dem :biggrin: På dyrebutikken der koster de 26 kroner.

Turboline Josefine 27.juli 2008, Rabalder Labbetus 17.juli 2009. Ferraria Afrodite 23.juli 2010.
Alle gode ting er tre <3

Utlogget Wonka

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #6 på: 12 August 2010, 10:32:20 »
Kattegodis og leker er under halveprisen. Små mus koster rundt 5 kr, mens de kostet 19 kr her.

Synes jeg fant ut sist at man sparte litt på å kjøpe RC på Nordby? Jeg har ingen rabatter da.
Vi bruker Mega Cats sand (499 kr for 42kg) og fungere like bra som Evereclean (egentlig bedre synes jeg).

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16 August 2010, 00:16:41 »
Men jeg har ingen rabatter på dyrebutikker her i Norge, er ikke oppdretter eller medlem i klubb, selv om jeg har rasekatt.  :icon_rolleyes:

Så det jeg lurer på da, er om det lønner seg for nordmenn generelt å handle kattemat/utstyr i Sverige?  Siden alt annet der er billigere liksom..  :didndoit:

Hvis ikke så kjøper jeg jo heller her, og slipper å dra med med kilosvis med kattefor på vei opp igjen  :geipe:

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #8 på: 17 August 2010, 22:11:52 »
Dytter litt på denne, ingen som vet om det lønner seg for folk som ikke får oppdretter rabatter å handle i sverige?

Utlogget Mariskogens

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 90
    • Vis profil
    • Mariskogens
« Svar #9 på: 18 August 2010, 08:11:27 »
Kattemat er det ingen vits å handle i Sverige.  Det hender likevel jeg kjøper litt våtfor i matbutikkene der, for de har Mjau - en veldig bra våtforserie med gode råvarer som kattene mine elsker!!  Og så har de mange flere typer av de små Gourmet-boksene, bl.a. med reker, og DET er suksess her i huset!

Når det gjelder utstyr varierer prisene noe helt enormt fra butikk til butikk.  Det er ikke billigere eller mye billigere, kommer an på butikken du er i.  Vi skulle handle her i våres, og min venninne viste om et stort kjøpesenter nesten i Karlstad (ellers handler jeg i Töckfors) og vi kjørte dit.  DER hadde de suuuuperbillig altmuligrart til dyr i en vanlig, slik gigantisk matbutikk.  Ellers er faktisk katteutstyr generelt billigere på en katteutstilling i Sverige.  Det er der jeg handler hvis jeg trenger transportbur, kammer, leker eller annet.  Det er spesielt en forhandler som omtrent alltid har salgsstand som er ganske rimelig på sine produkter. 

Utlogget Bee

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #10 på: 18 August 2010, 09:34:51 »
Men pga valutakursen så sparer man vel litt penger?

Vi handlet alltid tørrfor til kattene i Sverige nettopp pga kursen da vi bodde i Norge.

Utlogget Mariskogens

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 90
    • Vis profil
    • Mariskogens
« Svar #11 på: 18 August 2010, 11:25:31 »
Men pga valutakursen så sparer man vel litt penger?

Vi handlet alltid tørrfor til kattene i Sverige nettopp pga kursen da vi bodde i Norge.
Nå er prisene akkurat så mye høyere at det spiser opp valutagevinsten (priser som på Rema 1000 for våtfor), og i dyrebutikk er maten faktisk så mye dyrere at det blir billigere å kjøpe i Norge.  Jeg sjekket prisene i vinter, men bare på butikkene i Tökfors da. 

Utlogget Bee

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #12 på: 18 August 2010, 11:42:44 »
Okei, vi handlet bare på Nordby senteret i svinesund..

Innlogget Firfirsla

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 9
    • Vis profil
« Svar #13 på: 22 August 2010, 19:40:35 »
Jepp, det er bare en dyrebutikk i Charlottenberg, Dyrego.

Personlig syns jeg det er billigere der, iallefall lekene.

Har bare kjøpt kattemat en gang, men husker ikke hva den kostet.

Nå bor jeg ikke lenger ved Lillestrøm, så får ikke dratt dit og handlet lenger  :cry2:

Inger-M, Amira Chanel og Ariel Bianca

Utlogget Vesla89

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 22
  • Turboline, Rabalder og Ferraria <3
    • Vis profil
« Svar #14 på: 22 August 2010, 20:12:58 »
Dyrematen er ikke så mye billigere der, greit nok så får en kursen. Men prisene er så og si de samme.
Synes ikke lekene er så mye billigere heller jeg. Kjøper oftest lekene på det lokale senteret her jeg bor. Koster nesten det samme der, bedre utvalg også.
Men EverClean kjøper jeg der, sist fikk jeg 10 kg til 108 NOK. Billigere fås det neppe :biggrin:

Jeg bor cirka 30 minutter derfra, er der ofte. Kanskje så mye som en dag i uka.

Så nå at jeg faktisk har svart her før også, jeg er et stort surrehodet :icon_rolleyes:

Turboline Josefine 27.juli 2008, Rabalder Labbetus 17.juli 2009. Ferraria Afrodite 23.juli 2010.
Alle gode ting er tre <3

Utlogget Thaeri

• Kattepratpuser
  • Fin pus
  • Takket: 2
    • Vis profil
« Svar #15 på: 15 September 2010, 16:12:43 »
Vad kostar blötmat i Norge? Då tänker jag främst på svenska märken såsom Mjau och Bozita.

Innlogget Alette

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #16 på: 15 September 2010, 16:48:38 »
Vad kostar blötmat i Norge? Då tänker jag främst på svenska märken såsom Mjau och Bozita.

De har jeg ikke sett til salgs i vanlige butikker her.

Sjekket forresten prisen på 10 kg RC i Sverige og den ligger ca 10-30 kr over prisen her, så noe er det å spare på å kjøpe i Sverige. (Så lenge man ikke har rabatter i Norge)

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #17 på: 15 September 2010, 16:59:07 »
Bozita betaler jeg 15 kroner per pakke for Thaeri.

Utlogget Thaeri

• Kattepratpuser
  • Fin pus
    • Vis profil
« Svar #18 på: 15 September 2010, 20:01:01 »

Oj... Det är ju 17-18 SEK :o Jag betalar 10,50 SEK, men då köper jag 16 av samma smak så jag får mängdrabatten nätbutiken jag köper från har. Ordinarie pris på samma nätbutik är 11,90 SEK, och de kostar nog ungefär samma i de flesta djuraffärer.

Mjau på burk är ju billigt förstås, 10,90 SEK för 635 g i de flesta mataffärer :) Och det är riktigt bra kattmat, helt utan vegetabilier och gjord på enbart svenskt kött.

Så på blötmat verkar det finnas massor med pengar att spara genom att handla på denna sidan gränsen.

Klösträd kan man hitta billigt på tyska Ebay, det är inte ovanligt att man hör om folk som köpt ett sådant här http://bilder.afterbuy.de/images/67121/KBD003alleFarben.JPG , eller något i samma storlek för runt 600 SEK totalt, frakten medräknad. Nu är frakten till Norge 10 € dyrare om man köper från den säljaren som har de billiga träden, men norska kronan är ju lite mer värd än den svenska, så det borde väl bli runt 600 i norska kronor också.

Jag har själv köpt träd från den säljaren två gånger och är jättenöjd :)

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #19 på: 15 September 2010, 22:52:06 »

Oj... Det är ju 17-18 SEK :o Jag betalar 10,50 SEK, men då köper jag 16 av samma smak så jag får mängdrabatten nätbutiken jag köper från har. Ordinarie pris på samma nätbutik är 11,90 SEK, och de kostar nog ungefär samma i de flesta djuraffärer.

Mjau på burk är ju billigt förstås, 10,90 SEK för 635 g i de flesta mataffärer :) Och det är riktigt bra kattmat, helt utan vegetabilier och gjord på enbart svenskt kött.

Var på katteutstilling i sommer, der kosta en pakke med Bozita hele 29 kroner. DET var dyrt det! Da synes jeg 15 kr ikke er så ille. De kosta 13 før. De solgte jo Mjau på Coop Mega her jeg bor før, men det kutta de ut. Skikkelig dumt. Men ene katten min spydde av Mjau, men aldri av Bozita.. (dette er en katt som aldri spyr ellers).
Dessuten er det ett stykke for meg å dra til sverige så da blir det 15 kroner pakken da :) betaler det gladelig egentlig :)

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #20 på: 15 September 2010, 22:56:12 »
Klösträd kan man hitta billigt på tyska Ebay, det är inte ovanligt att man hör om folk som köpt ett sådant här http://bilder.afterbuy.de/images/67121/KBD003alleFarben.JPG , eller något i samma storlek för runt 600 SEK totalt, frakten medräknad. Nu är frakten till Norge 10 € dyrare om man köper från den säljaren som har de billiga träden, men norska kronan är ju lite mer värd än den svenska, så det borde väl bli runt 600 i norska kronor också.

Jag har själv köpt träd från den säljaren två gånger och är jättenöjd :)

Har lest om disse stativene men sjekket frakten til Norge kontra sverige, og den var mye høyere. I tillegg må vi betale toll på alt over 200 kroner, så med den mye høyere frakten samt tollen så ble det ikke ett like stort varp for oss nordmenn som dere svensker, kjempe synd, for har sett alle de flotte stativene dere har fått fra denne selger :)

Utlogget Thaeri

• Kattepratpuser
  • Fin pus
    • Vis profil
« Svar #21 på: 15 September 2010, 23:22:41 »

Har lest om disse stativene men sjekket frakten til Norge kontra sverige, og den var mye høyere. I tillegg må vi betale toll på alt over 200 kroner, så med den mye høyere frakten samt tollen så ble det ikke ett like stort varp for oss nordmenn som dere svensker, kjempe synd, for har sett alle de flotte stativene dere har fått fra denne selger :)

Frakten är på 20,90 € hit och 30,90 € till er, i alla fall när jag tittade tidigare idag hos både jago24online och jago24de (samma säljare, olika namn), så så farlig är den inte ;) Skillnaden är ju bara ungefär 80 NOK.

Nu vet jag ju inte vad tullen är på, men blir det verkligen nästan lika mycket som man får betala för lika stora klösträd om man köper dem i Norge? Det kan kanske bli ett klipp, om än inte så stort menar jag.

I Sverige går det knappt få tag på ett takhögt klösträd för under 1800 SEK, och då är de väldigt smala, vill man ha ett lika stort som mitt första, som var 2 m brett och kostade 1300 inklusive en frakt på 40 € (det var innan säljaren förhandlade om fraktpriserna), då får man betala kanske 3000-4000 SEK. Om man alls hittar något då, jag har aldrig sett ett så stort i varken djuraffärer eller svenska nätbutiker.

Sen ser jag att priserna ligger ganska högt nu, men de brukar gå ner om man väntar ett tag. Det kan ta alltifrån några dagar till en månad eller två, så det gäller att ha lite is i magen om man vill komma undan billigt.

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #22 på: 27 September 2010, 17:51:19 »
Nå har vi jo komt hjem fra syden og sweeden, så det ble "bare" masse katteleker og snacks til Faramir. Vi fant ingen dyrebutikk. (ble heftet i godisfabriken :humre:) Så vi får bare bite i det sure eplet og handle i Norge, selv hvor usannsynlig dyrt det er her!!! :o

Utlogget Catzerine

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • www.ravnkroken.no
« Svar #23 på: 27 September 2010, 18:12:54 »
Da så!

Til en annen gang eller hvis noen andre lurer: Rusta (litt Europris-aktig, fins mange steder) har litt diverse katteting veldig billig: www.rusta.se

Vi har handlet James Wellbeloved flere ganger, og kattene elsker det. Ganske rimelig. Tidligere handlet vi også Orijen i sverige siden den ikke fantes i norge, og Proplan, før vi fikk norsk oppdrettskort og det begynte lønne seg å hande hjemme.