Jeg er såpass kynisk at jeg mener ar det går ikke an å redde alt som kryper og går.
Det er ikke bare katter som lider, det er mange dyr ut i faunaen vår som lider fælt i løpet av en hard vinter.
Dyrevernere går ikke av skaftet over det, men enkelte mener det er nesten kriminelt å avlive et rådyr som er påkjørt

Jeg ser på meg selv som en dyre-elsker, men jeg kan ikke redde alle.

Når det gjelder katter, så vet vi alle at det blir født enormt for mage katter hvert år. Skal man kunne redde flest mulig av disse, så er det rett og slett ikke hjem nok til alle de "kasserte" kattene som folk rett og slett dumper når de er lei av dem

Tragisk, men sånn er det altså i dag, dessverre.
En gang i fremtiden vil det kanskje ikke bli født så sinnsykt mange katter og vi vil kanskje få kontroll over problemet, men det er langt frem!
Etter mitt vett skulle det vært ulovlig å eie noe som helst dyr med mindre man har giddet få seg et "sertifikat" og der alle dyr er registrert. Om man da plutsekig har "mistet" 25 katter, burde man fått en kjempemulkt både for å skremme andre, men også for å få inn penger til å hjelpe disse "mistede" kattene, enten med et nytt hjem eller med avliving.
Det er helt tragisk at det i 2010 skulle være nødvendig å fange inn så sinnsykt mange katter som fryser, sulter eller er syke.

Vi bruker enorme summer på kjæledyrene våre, men vi klarer altså ikke å ta vare på dem....
Ingen dyr fortjener å lide, så jeg støtter avliving. Det er MYE bedre enn å la dyrene sulte, fryse og ha vondt fordi vi mener det er galt å avlive.