Skrevet av Emne: Italiensk mynde søker nytt hjem med masse kjærlighet - har fått hjem  (Lest 431 ganger)

Utlogget BenteR

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 19
  • Et liv uten dyr er et tomt liv
    • Vis profil
Våre to italienske mynder som er kullbrødre på nesten to og et halvt år er blitt bitre uvenner :grine:
Tidligere har vi prøvd kjemisk kastrering og trening og klart å halte oss gjennom tilværelsen, men 1.juli kollapset Einstein. Det ble seks døgn på sykehus, operasjon og pencillin + nærmere 37000 i utgifter (heldigvis har vi forsikring, så det ble bare godt og vel 7000 på oss).
Etter at han kom hjem igjen er det totalt umulig å få brødrene til å gå sammen igjen. De slåss for å drepe hverandre (de er ikke sånn mot andre dyr). Vi har prøvd det meste, men nå må vi rett og slett innse at de ikke kan bo sammen. Alle eksperter vi har pratet med sier at dette ikke blir bedre, men kan tvert i mot bli enda verre.
Vi søker altså et hjem der det finnes masse kjærlighet.
Einstein kan være litt alene, men han liker det ikke. Han er vokst opp sammen med katt, og setter sin ære i å holde katterumper rene. :biggrin: Nattestid elsker han å ligge under dynen og virkelig kose seg sammen med mennesket sitt. Han er en mynde og elsker å løpe. Men er det surt, vått eller kaldt ute, så foretrekker han en kjapp tissetur før han vi kose seg på ei varm og myk pute foran vedovnen, eller i et fang :icon_smile:. En italiensk mynde er nesten som en katt innendørs; elsker å krølle seg sammen i armkroken eller foran vedovnen. Inne er han rolig og kosete, men ute eeeelsker han å løpe!. Han er glad i å bære lekene sine.
Når han flytter ut får han selvsagt med seg klærne sine (mynder trenger noe varmt når de er ute vintersdag), lekene sine, ei bok om italienske mynder på engelsk, tannkosten og båndene sine. Han godtar greitt å få klippet klør og bli badet. Tannpuss er han ikke glad i, men han godtar det. Han har forøvrig en flott stamtavle, men vi har aldri stilt ham. Han ville nok fått trekk på ørene sine som står opp og på størrelsen (han er stor)
Einstein er ca 40 cm høy og veier ca 6,5 kilo. Han er frisk etter ulykken sin, men vil jo alltid ha arret på magen som et minne. Vi tror at Einstein er den som lettest vil slå seg til ro i et nytt hjem. Roberto er utrolig avhengig av meg, og er redd det meste, inklusive det å være alene noen minutter i ny og ne (han tisser eller bæsjer om han er alene mer enn ca 20 minutter, og vi har jobbet i over to år for å få ham så langt) :shockeed:
Om noen skulle få lyst til å dele livet med Einstein, så ta kontakt! Jeg er ikke ute etter å selge ham for penger, men vil , hvis det rette hjemmet dukker opp,  omplassere ham gratis. Einstein heter for øvrig på stamtavla; Twan San Yen Mio Amigo Excel Armani.

Utlogget BenteR

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
Sv: Italiensk mynde søker nytt hjem med masse kjærlighet
« Svar #1 på: 23 August 2010, 21:30:33 »
Einstein har blitt tilbudt et hjem i Kristiansand. Han flytter hjemmefra på torsdag, og hvis alt går greitt får han et permanent hjem hos en veterinær og de to små døtrene hennes.
Er kjempeglad og kjempetrist samtidig nå :Sukker:
Jeg vet at han får et godt hjem der, men jeg skulle nå ønske at jeg ikke hadde trengt å omplassere ham....... :Sukker:

Utlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 70
  • Kjønn: Kvinne
  • Pusur - Alltid i våre hjerter!
    • Vis profil
Det er så trist om man må omplassere kjæledyrene sine av forskjellige grunner, men det må være godt å vite at han skal til et forhåpentligsvis hundekjært hjem. Og attpåtil hos en veterinær  :klemmer:

Utlogget Kirakatt

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 36
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Høres ut som du har funnet et godt hjem til han, men skjønner det er trist  :klemmer:

Utlogget BenteR

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
Ja, hjernen min sier at Einstein får et drømmehjem. Det skulle lages seng i fotenden på begge sengene til småjentene slik at han kan velge hvor han vil ligge. Veterinæren er en av de som opererte ham, så hun kjenner ham allerede, og ham henne. Jo, jeg VET han kommer til å få det bra.
Det er bare det at jeg er så fryktelig gald i ham :love:., men dette er det absolutt beste for både hundene og oss (selv om jeg kommer til å savne ham fælt i starten :cry2:)

Tingeling

• Gjest
Klart det er trist, de blir jo som familiemedlemmer disse dyra våre :)
Godt at han får et hjem som du er trygg på, slik vil det bli lettere enn om du ikke kjente til dem fra før, dere får holde kontakten og du får be de sende deg bilder slik at du får fulgt litt med fortsatt :)

Innlogget Månestråle

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 79
    • Vis profil
Det høres jo virkelig ut til at det er drømmehjemmet han kommer til, og godt er det!

Men skjønner godt at dette er vanskelig for deg.  :icon_sad: