Blir helt forvirret av utstillings-systemet. Lykke til PingleSara og Stella Marina

Takk for det! Jeg og Stella Marina er ennå ganske nye i utstillingsverden, så vi har mye å lære.
Nå er Stella Marina stengt i Norge. Det siste certet må hun ta i et annet land. Og du må være oppmerksom på dommere også, for skal hun oppnå tittelen IP (International Premier) og rykke opp i klasse 6 må hun ha fått tre certifikat (CAPIB) fra tre forskjellige dommere i to forskjellige land. Får du samme dommer som du har hatt på en av de to certene hun har fått må du sørge for at du får en kontrasignatur av en annen dommer! Veeeeldig vikgtig!
Ja, det har jeg fått med meg! Men det kan være samme dommer som ga henne CAP som nå gir henne CAPIB? Eller kan det ikke være det heller?
Det beste du kan gjøre nå - som hun kun mangler det siste certet er å ta en todagersutstilling i Sverige. Får hun certet sitt begge dager er det LENGE til du behøver å reise til Sverige igjen! For da blir hun IP første dagen, og får svenskesertet i klasse 6 dag to. Da kan du ta de resterende 7 certene i denne klassen i Norge, og så er hun GIP (Grand International Premier). Og da er det 11 cert igjen til SP (Supreme Premier)
Ja, det var det jeg hadde tenkt. Lurt å ta en todagers, og håpe at hun får cert begge dagene, men hvertfall ett cert, så hun blir International Premier.

Men den Scandinavian Winner Show, teller den som en vanlig utstilling? Man får cert på den også?
Tusen takk for svar, er så fint at det er noen med mer erfaring her som jeg kan spørre