Skrevet av Emne: Antall CAPIB på utstilling i Norge  (Lest 405 ganger)

Utlogget PingleSara

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
  • ♥ Stella Marina og Chester ♥
    • Vis profil
    • Stella Marina's hjemmeside
Antall CAPIB på utstilling i Norge
« på: 02 September 2010, 12:24:12 »
Stella Marina har oppnådd tittelen Premier.

Hvis hun deltar på en en-dags utstilling i Norge og får CAPIB der, og så deltar på en to-dagers utstilling i Norge og får enda en CAPIB første dagen, får hun da delta andre dagen?

Får hun delta på flere utstillinger i Norge når hun har fått to CAPIB i Norge?  

Stella Marinas hjemmeside: http://stellamarina.webs.com

Utlogget Alette

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 1
  • Takket: 106
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
Sv: Antall CAPIB på utstilling i Norge
« Svar #1 på: 02 September 2010, 13:21:56 »
Når hun har fått to CAPIB i Norge MÅ hun til utlandet(Sverige) for å ta det siste.

Så nei, hun får ikke delta andre dagen, hvis hun fikk CAPIB på dag en.

For å kunne stille i Norge igjen må hun til Sverige først.  :icon_wink:

Utlogget PingleSara

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #2 på: 02 September 2010, 17:09:41 »
Så nei, hun får ikke delta andre dagen, hvis hun fikk CAPIB på dag en.

Hva om jeg allerede har meldt henne på begge dagene og betalt?
Kan jo ikke vite på forhånd at hun kommer til å få CAPIB på dag én.

Må man si fra? Og får man pengene igjen?  :nod:

Utlogget Alette

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #3 på: 02 September 2010, 19:39:31 »
Du kan gjerne si ifra at du ikke kommer dagen etterpå, og trekke deg.
Du må hvertfall ikke finne på å stille dagen etterpå hvis hun fikk certet dagen før, da det blir funnet ut vil du få karantene i hele NRR-systemet, og navnet ditt blir sendt rundt til til styrene i alle klubber på en "svarteliste". Du kan selvfølgelig ha henne med som selskapskatt, men ikke ha henne til bedømming.
Pengene får du ikke igjen, desverre.

Utlogget PingleSara

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #4 på: 08 Juni 2011, 16:27:02 »
Stella Marina har nå fått to CAPIB her i Norge. Så da må hun altså til Sverige og få én CAPIB til, før hun kan stilles ut mer i Norge?

Hvor lett er det å få CAPIB (eller cert generelt)? Hvem er det egentlig hun konkurrerer mot?  :c066:
Er det i det hele tatt en konkurranse?

Kan jeg melde henne på Scandinavian Winner Show i Sverige? Det teller som en vanlig svensk utstilling?  :whistling:

Innlogget Calaera

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 33
    • Vis profil
    • Calaera.Net
« Svar #5 på: 08 Juni 2011, 16:40:06 »
Haha. Luksusproblem å ha en så perfekt katt ser jeg.  :fnis: :love:
Blir helt forvirret av utstillings-systemet. Lykke til PingleSara og Stella Marina  :dance: :blomst:

Utlogget Mariskogens

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 90
    • Vis profil
    • Mariskogens
« Svar #6 på: 08 Juni 2011, 16:55:45 »
Nå er Stella Marina stengt i Norge.  Det siste certet må hun ta i et annet land.  Og du må være oppmerksom på dommere også, for skal hun oppnå tittelen IP (International Premier) og rykke opp i klasse 6 må hun ha fått tre certifikat (CAPIB) fra tre forskjellige dommere i to forskjellige land.  Får du samme dommer som du har hatt på en av de to certene hun har fått må du sørge for at du får en kontrasignatur av en annen dommer!  Veeeeldig vikgtig!

Ettersom Stella Marina har en så sjelden farge for britte å være møter hun nok veldig sjelden konkurranse til certifikatet. Hun konkurrerer mot andre britter med samme farge som henne selv som også er i samme klasse (klasse 8).  Når hun er alene konkurrerer hun mot rasestandarden   :biggrin:  Ettersom hun har blitt BIS er jeg sikker på at hun ikke vil bli trukket cert i en så lav klasse som klasse 8!!  Hun har tydeligvis nok poeng til å få certifikater i de aller høyeste klassene også hun. Vakre jenta!  Kravene blir strengere og strengere jo høyere opp i klassene hun kommer. 
Det beste du kan gjøre nå - som hun kun mangler det siste certet er å ta en todagersutstilling i Sverige.  Får hun certet sitt begge dager er det LENGE til du behøver å reise til Sverige igjen!  For da blir hun IP første dagen, og får svenskesertet i klasse 6 dag to.  Da kan du ta de resterende 7 certene i denne klassen i Norge, og så er hun GIP (Grand International Premier).  Og da er det 11 cert igjen til SP (Supreme Premier)

Innlogget Mellers

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 26
    • Vis profil
« Svar #7 på: 08 Juni 2011, 17:26:12 »
Spennende tråd!

Det er jammen ikke barebare å være så perfekt og lekker som Stella Marina  :ballerina:  :flirt:

Utlogget Alette

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #8 på: 08 Juni 2011, 17:54:55 »
Stella Marina har nå fått to CAPIB her i Norge. Så da må hun altså til Sverige og få én CAPIB til, før hun kan stilles ut mer i Norge?

Hvor lett er det å få CAPIB (eller cert generelt)? Hvem er det egentlig hun konkurrerer mot?  :c066:
Er det i det hele tatt en konkurranse?

Kan jeg melde henne på Scandinavian Winner Show i Sverige? Det teller som en vanlig svensk utstilling?  :whistling:

Hvis du skal melde henne på SWS så må hun være kvalifisert. SWS teller som en vanlig svensk utstilling, 1 cert. Siden jeg antar at du bor langt unna grensen (?) ville jeg prøve å ta to cert i slengen i Sverige, så slipper du tur på veldig lenge.

Hun konkurrerer mot hunkatter i samme farge/gruppe og klasse. (I ditt tilfelle, sånn ca ingen konkurranse  :fnis: )

Utlogget PingleSara

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #9 på: 08 Juni 2011, 17:55:08 »
Blir helt forvirret av utstillings-systemet. Lykke til PingleSara og Stella Marina  :dance: :blomst:

Takk for det! Jeg og Stella Marina er ennå ganske nye i utstillingsverden, så vi har mye å lære.

Nå er Stella Marina stengt i Norge.  Det siste certet må hun ta i et annet land.  Og du må være oppmerksom på dommere også, for skal hun oppnå tittelen IP (International Premier) og rykke opp i klasse 6 må hun ha fått tre certifikat (CAPIB) fra tre forskjellige dommere i to forskjellige land.  Får du samme dommer som du har hatt på en av de to certene hun har fått må du sørge for at du får en kontrasignatur av en annen dommer!  Veeeeldig vikgtig!

Ja, det har jeg fått med meg! Men det kan være samme dommer som ga henne CAP som nå gir henne CAPIB? Eller kan det ikke være det heller?

Det beste du kan gjøre nå - som hun kun mangler det siste certet er å ta en todagersutstilling i Sverige.  Får hun certet sitt begge dager er det LENGE til du behøver å reise til Sverige igjen!  For da blir hun IP første dagen, og får svenskesertet i klasse 6 dag to.  Da kan du ta de resterende 7 certene i denne klassen i Norge, og så er hun GIP (Grand International Premier).  Og da er det 11 cert igjen til SP (Supreme Premier)

Ja, det var det jeg hadde tenkt. Lurt å ta en todagers, og håpe at hun får cert begge dagene, men hvertfall ett cert, så hun blir International Premier.  :nod:

Men den Scandinavian Winner Show, teller den som en vanlig utstilling? Man får cert på den også?
Tusen takk for svar, er så fint at det er noen med mer erfaring her som jeg kan spørre  :c066:

Utlogget PingleSara

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #10 på: 08 Juni 2011, 18:06:20 »
Hvis du skal melde henne på SWS så må hun være kvalifisert. SWS teller som en vanlig svensk utstilling, 1 cert. Siden jeg antar at du bor langt unna grensen (?) ville jeg prøve å ta to cert i slengen i Sverige, så slipper du tur på veldig lenge.

Hun konkurrerer mot hunkatter i samme farge/gruppe og klasse. (I ditt tilfelle, sånn ca ingen konkurranse  :fnis: )

Åja, SWS er bare 1-cert-utstilling. Jeg tenkte først at det var to cert siden det er to dager.

Jeg hadde tenkt å ta todagers (to cert), siden hun da vil få for neste klasse også, hvis hun får begge dager.

Jeg tror det er flere katter i samme farge som Stella Marina i Sverige. Nå har ikke jeg vært på utstilling der, men har sett flere oppdrettere som driver med de fargene i Sverige.

Hadde først tenkt å ta tog fra Oslo/Østfold til Sverige, men nå tror jeg kanskje at det vil være lettere å ta fly til Stockholm. Ser på SVERAK sine sider at det er en del utstillinger i Stockholms-området.

Dere som har reist langt til utstillinger før, hvordan gjør dere det med overnatting? Er det enkelt å finne et sted som godtar katter?  :c066:

Innlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
« Svar #11 på: 08 Juni 2011, 18:14:27 »
Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men det er ditt eget ansvar å si ifra til arrangørklubben om katten må skifte klasse fra den ene dagen til den andre. Ikke regn med at noe går på plaqss av seg selv, man er heldig Om det gjøres, det er også lurt å gi beskjed om evt. klasseendring når man melder på.

Overnatting i Sverige, spør man hotellet om på forkant, før man bestiller plass.
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Utlogget Mariskogens

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 90
    • Vis profil
    • Mariskogens
« Svar #12 på: 08 Juni 2011, 18:31:27 »
Joda, det kan godt være en dommer som har gitt henne CAP.  Det er bare innen samme klasse dette gjelder.

Jeg har alltid kjørt bil til utstillinger i Sverige, og da har jeg overnattet på Campinghytter somregel.  Jeg liker det godt, bilen rett utenfor og god plass + at jeg får meg frokost.  Ofte må vi avsted før frokostserveringen på hotellet har åpnet!
Ellers har det gått helt greit å bo på hotell, bare å bestille til katten også.  De fleste hoteller har tillegg i pris med dyr på rommet da - men det er det i Norge også.