Ja, så har det endelig skjedd, McGyver har begynt å fange mus. Noe han synes er kjempestas (det skjønner jeg jo godt, de slutter ikke sprelle når de blir lei, slik alle lekene hans vanligvis gjør når jeg ikke orker leke mer med han

). Saken er bare at jeg klarer ikke se på musens dødskamp, vel vitende om at McGyver kommer til å gå inn og spise tørrfor når den er død. Hadde det ennå vært overstått fort, men den leken til katten har jeg ikke nerver til å se på, ei heller lukke øynene for. Så da blir det til at jeg løper ut medlommelykt, og roser McGyver mens jeg prøver å få tak i han og å ta han med inn, og gi han litt ekstra der inne. Nå fikk han både kattegodt og litt kyllingkjøttdeig. Så bar det ut igjen, for å sjekke tilstanden til musen. Den lå fremdeles der den ble sluppet av McGyver, men da jeg kom gående bortover pilte den avgårde i buskaset. Satt lenge og lette etter den, men den var ikke å se. Jeg tror, mulig jeg er fryktelig naiv, at dersom den hadde vært ordentlig skadet, så hadde den gjemt seg, fremfor løpt videre. Studerte den mens den pilte, og det var ikke noe tegn til ytre skader eller brukne ben, i alle fall. Såklart, det er en sjanse for at den har indre skader, men det er en sjanse jeg tar.
Såå.. Hvor slem er jeg mot katten (evt musen) når jeg skiller de på den måten?
For litt siden hadde McGyver fanget en trost og skadet den kraftig (sannsynligvis brukket vingen), og da tok huseier affære og "knertet" den selv. Og vil selvfølgelig gjøre det samme dersom jeg ser bytter jeg har reddet er skadet.
Huff, føler meg som en dårlig eier, men jeg klarer bare ikke se på denne dødsleken :embarassed: