Skrevet av Emne: Hvor fort virker profender?  (Lest 211 ganger)

Utlogget Morgaine

• Sjefskatt
  • Takket: 6
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Hvor fort virker profender?
« på: 06 September 2010, 11:38:11 »
Ja, hvor fort virker profender?

Sekmet har fått orm, har vært å hentet ny resept idag. Men, hun har vært ute hele natten og morksover akkurat nå. Kan jeg allikevel dryppe henne i nakken og la henne være inne litt til, eller er det best å sette henne rett ut?
Hapiness is being owned by a cat

Utlogget Mariskogens

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 90
    • Vis profil
    • Mariskogens
Sv: Hvor fort virker profender?
« Svar #1 på: 06 September 2010, 11:44:53 »
Sette henne rett ut?  Jeg skjønner ikke helt jeg...

Glimrende å dryppe henne nå når hun er rolig.  Hun bør være inne til det er helt tørt synes jeg.  Og vær nøye med å få mest mulig ned på huden!  Drypp gjerne flere steder (kan godt være veldig tett).

Utlogget Morgaine

• Sjefskatt
    • Vis profil
« Svar #2 på: 06 September 2010, 11:51:38 »
Sette henne rett ut?  Jeg skjønner ikke helt jeg...

Glimrende å dryppe henne nå når hun er rolig.  Hun bør være inne til det er helt tørt synes jeg.  Og vær nøye med å få mest mulig ned på huden!  Drypp gjerne flere steder (kan godt være veldig tett).

Takk for svar!
Har bare brukt tabletter før.
Er vant til å alltid sette kattene ut etter at de har fått tabletten. Foreldrene mine fikk meg til å se for meg at de virket litt som avføringsmiddel. At alt kom ut, om du skjønner.  :blushes:

Har ikke lyst å sette henne ut enda, siden hun var ute hele natten.

Utlogget tante

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 203
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #3 på: 06 September 2010, 11:59:49 »
Markmiddel er ikke noe avføringsmiddel nei.  Det eneste som kan skje med Profender er at noen katter kaster opp litt, de blir kvalme.  Jeg gir alltid mine mens de sover, og har aldri tenkt tanken å vekke dem eller på andre måter gjøre tiltak i den forbindelse?  Nei, slapp av - gi dråpene og la katten sove videre. 

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Utlogget Morgaine

• Sjefskatt
    • Vis profil
« Svar #4 på: 06 September 2010, 12:02:11 »
Markmiddel er ikke noe avføringsmiddel nei.  Det eneste som kan skje med Profender er at noen katter kaster opp litt, de blir kvalme.  Jeg gir alltid mine mens de sover, og har aldri tenkt tanken å vekke dem eller på andre måter gjøre tiltak i den forbindelse?  Nei, slapp av - gi dråpene og la katten sove videre. 
Har dryppet henne i nakken nå, men hun skulle ikke sove mer etterpå nei... tror det svei litt

Utlogget Mariskogens

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 90
    • Vis profil
    • Mariskogens
« Svar #5 på: 06 September 2010, 12:03:44 »
Nei - jøss, det der har jeg aldri hørt før.  Og det virker ikke som noe avføringsmiddel, så ta det helt med ro.

Men det dreper innvollsormen, og den klarer da ikke holde seg fast i tarmen lenger når den dør, og den kommer ut med avføringen.  Men det er helt ufarlig!  Hun har vel dokasse?  Ellers så sier hun vel i fra hvis hun vil ut og på do.  Og akkurat Profender bør være helt tørt så det ikke får andledning til å skylles/vaskes bort ute før alt har trukket inn i huden. Personlig liker jeg at de går på do inne etter ormekur så jeg kan se hva som kommer ut.  Men det er ikke alltid så lett å få til med katter som får gå ut og inn.  

Utlogget Morgaine

• Sjefskatt
    • Vis profil
« Svar #6 på: 06 September 2010, 12:17:54 »
Nei - jøss, det der har jeg aldri hørt før.  Og det virker ikke som noe avføringsmiddel, så ta det helt med ro.

Men det dreper innvollsormen, og den klarer da ikke holde seg fast i tarmen lenger når den dør, og den kommer ut med avføringen.  Men det er helt ufarlig!  Hun har vel dokasse?  Ellers så sier hun vel i fra hvis hun vil ut og på do.  Og akkurat Profender bør være helt tørt så det ikke får andledning til å skylles/vaskes bort ute før alt har trukket inn i huden. Personlig liker jeg at de går på do inne etter ormekur så jeg kan se hva som kommer ut.  Men det er ikke alltid så lett å få til med katter som får gå ut og inn.  

Skmet bruker dessverre ikke kasse, hun nekter å bruke den pga beibi.... der beibi sover kan ikke sekmet sove. der beibi går på do kan ikke sekmet gå på do  :icon_neutral:
De er ikke akkurat bestevenner... men nå la hun seg til å sove igjen så  :nod: