Skrevet av Emne: lite sår rett under øyekroken (rettet overskrift)  (Lest 232 ganger)

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 79
  • Kjønn: Kvinne
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
lite sår rett under øyekroken (rettet overskrift)
« på: 06 September 2010, 20:54:57 »
I går morges så jeg at det var litt mørkt stivt under det ene øyet til Eva. Det lignet igrunnen bare på søvn. Jeg fjernet det, men om kvelden kom det igjen. Ved det andre øyet er det ingenting. I dag var det det samme som i går. Øyet ser helt fint ut. Man kan heller ikke se at det renner. Men det samler seg noe mer enn vanlig under det ene øyet.

Kan dette bare være noe uskyldig irritasjon som kan gå over av seg selv?

Har noen opplevd lignende? Kan det være begynnelse på øyekatarr?

Utlogget Ulla

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 595
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
Sv: renner bitte litt fra øyet
« Svar #1 på: 06 September 2010, 21:28:50 »
Bare følg med det om det utvikler seg.
Kan bare være en irritasjon som du sier, og kan gå over av seg selv.

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 70
  • Pusur - Alltid i våre hjerter!
    • Vis profil
« Svar #2 på: 06 September 2010, 21:47:05 »
Søtnos har litt rennende øyne noen gagner, uten at det er betennelse e.l. Så bare å følge med, det går nok gjerne bra  :nod:

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #3 på: 07 September 2010, 07:21:51 »
Takk for svar.

Ved å ha studert det grundig, tror jeg det er et bitte lite sår rett under øyekroken. Mulig fra en kvist eller noe ute. Det er utrolig lite, men det virker som det er der noe veske har kommet ut, og sammen med litt søvn ser det verre ut enn det er. Det har ikke kommet mer veske ut enn den ene gangen, men søvnen samler seg der, så hun får ikke vasket det bort som hun vanligvis gjør. Jeg tror det er slik. Øyet er helt fint som vanlig. Men jeg skal selvfølgelig følge med.

Innlogget tante

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 203
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #4 på: 08 September 2010, 12:46:09 »
Alle kattene her har av og til litt rennende øyne.  Jeg tror det er fordi de går ute i naturen og får frø, støv og andre godbiter inn på øynene.  Dette skjer som sagt på alle, men det er på Rose vi ser det best - fordi hun er hvit ser det skikkelig stygt og ekkelt ut. 

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #5 på: 08 September 2010, 13:12:44 »
Takk Tante. Ja, det er nok naturlig at det renner av og til når de går ute. Men denne gangen var det litt mer enn det pleier, trodde jeg. Eva pleier å være fin under øynene. Dessverre har hun fått et lite sår under øyet. Såret er tørt og fint, men jeg blir litt bekymret. Det dannet seg en liten skorpe som jeg pirket vekk forsiktig med renset vann på en q-tiips. Det skulle jeg nok ikke ha gjort. For nå er det kommet ny skorpelignende, og siden det er rett under øyekroken, så tror jeg litt rusk/søvn også er blandet inn. Vet ikke om det er en ny skorpe eller om det er bare øyerusk som har samlet seg. Men jeg har ikke tenkt å prøve å ta det bort enda, eller burde jeg, forsiktig? Tenker at det får gå noen dager å se om hun da får det vekk selv?

Har prøvd å se grundig på øyet og i selve øyekroken. Det ser helt normalt ut. Det er noen millimeter nedenfor øyekroken.

Er nok noe som går over av seg selv, men jeg er litt pysete med sånt med mine små  :icon_frown:

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #6 på: 08 September 2010, 13:16:02 »
Overskriften ble nå litt feil, for det er ikke det at det renner noe mer fra øyet enn normalt, men at det er et lite sår under øyekroken som er årsaken.

Skal rette overskriften

Innlogget tante

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 203
  • RIP Vesla
    • Vis profil
Sv: lite sår rett under øyekroken (rettet overskrift)
« Svar #7 på: 08 September 2010, 14:21:59 »
Jeg tror sikkert det ordner seg selv, så lenge det ikke blir hovent.  Rose har gått med et klor på nesa et par dager nå.  Jeg syntes det ble litt hovent, og fikk litt hetta, men det roet seg fort og er nå nesten borte. 

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Innlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
Sv: lite sår rett under øyekroken (rettet overskrift)
« Svar #8 på: 08 September 2010, 14:36:34 »
 :klemmer: