Skrevet av Emne: 4 katter flytter, hva med sistemann?  (Lest 193 ganger)

Ozzy

• Gjest
4 katter flytter, hva med sistemann?
« på: 07 September 2010, 12:23:29 »
Nå bor jeg med søsteren min. Hun har 4 katter, jeg har 1. Men om en mnd skal hun flytte.
Min pus (Fredrik) er bestevenn med Sonic (hennes). Hvis jeg vil ha Sonic, kan jeg få han, så Fredrik ikke blir ensom. Fredrik har jo bodd med 4 andre katter siden vi fikk han 8uker gammel. Men så er det et lite problem. Sonic er broren til Silvia, som søsteren min også har. De har vært sammen siden de ble født, og er nå 3 år. Sonic og Siliva er oppvokst med Blanko og Floppy (4 og 5 år). Jeg KAN få Silvia også, så ikke hu blir deppa over at jeg tar Sonic. Men, tror det blir litt mye med 3 katter, vil helst ikke ha hu.

Hva ville dere gjort? For Fredrik og Sonic er skikkelig buddies, de sover sammen, leker, passer på hverandre. Men så er Silvia og Sonic søsken og oppvokst med hverandre..

Tenkte å kanskje la Sonic (og Fredrik) bli igjen her når søsteren min flytter. Og hvis Silvia ikke takler at han ikke er der, så dropper jeg å ta Sonic og evt skaffer meg en kattunge så Fredrik har en kamerat HVIS fredrik ikke takler å være aleinepus?

Fredrik er så avhengi av en lekekamerat (bortsett fra bikkja) at jeg tror ikke han vil trives i det hele tatt aleine..     :shockeed:

Utlogget Bamse

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 12
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Sv: 4 katter flytter, hva med sistemann?
« Svar #1 på: 07 September 2010, 12:26:21 »
Det er et dilemma..
Kanskje det beste er om du skaffer en ny kamerat til Fredrik, så kan søskene få være sammen?  :klø seg:

Utlogget Mariskogens

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 90
    • Vis profil
    • Mariskogens
« Svar #2 på: 07 September 2010, 12:43:50 »
Synes du har en god plan selv jeg.  Det er slett ikke alltid søsken elsker hverandre høyest i verden.  :hihi2:  Hverken hos katter eller mennesker.  ;D  Det ser jo ut som om Sonic har funnet seg sin kamerat i din katt, og med mindre han har et like nært forhold til sin søster ser jeg ingen grunn til at du ikke skal beholde bare Sonic.  Som du sier, savner Silvia broren sin voldsomt går du til plan B.  Katter har nok ikke det samme forhold til slekt som vi har, men mer til hvem de knytter seg til og blir ekstra glade i. 

Tror dette går helt strålende jeg. 

Ozzy

• Gjest
« Svar #3 på: 07 September 2010, 12:51:02 »
Silvia og Sonic er gode venner, men ikke like gode som Fredrik og Sonic. Men hvis Sonic har vært borte i en-to dager, så pleier Silvia og være mye ute og masete som om hu leiter etter ham.  Men de var bedre venner før Fredrik kom i hus, nå er det Sonic og Fredrik som sover sammen, og ikke Sonic og Silvia.

Utlogget Tranquil

• Sjefskatt
  • Takket: 7
  • Eid av 3 ragdoll og en exotic.
    • Vis profil
    • http://tranquil.no/
« Svar #4 på: 07 September 2010, 14:54:31 »
Kansje det er lettere for en kattunge å tilpasse seg en ny kattekompis enn det er for en voksen katt....
At Silvia faller ut av bildet fordi boren er med kattungen betyr ikke at hun savner han mindre.

Dere kan prøve, men jeg syns litt synd på Silvia :)

Tingeling

• Gjest
« Svar #5 på: 07 September 2010, 15:22:54 »
Hva slags forhold har Sonic til sin søster utover at de er søsken ? Er de veldig sammensveiset ? Tror jeg ville sett litt på hvem som er mest sammensveiset og handlet ut ifra det, om du absolutt ikke vil ha alle tre.

Er de veldig sammensveiset ville jeg ikke skilt dem, er de ikke det så kan du jo prøve og se om det går greit.
Forstår jeg deg rett så har Silvia uansett selskap av to andre puser, så ensom blir hun jo ikke ? Om hun vil savne broren sin fælt er jo ikke lett å si på forhånd, men det kan jo gå an å prøve og heller gjøre om på det om en av de ser ut til å mistrives.

Ozzy

• Gjest
« Svar #6 på: 07 September 2010, 15:50:43 »
De er sånn passe sammensveiset, men for meg virker det som om Fredrik og Sonic er mer sammensveiset. De sov sammen før, men ikke nå lenger. De leker heller ikke sammen.  Silvia har Blanko også, de er ganske gode venner og sånn passe sammensveiset.  Floppy er mer en aleinepus, han gidder ikke ha noe med de andre å gjøre.

Har funnet ut at vi lar Sonic bli igjen. Hvis enten Sonic eller Silvia reagerer på at Sonic blir igjen, tar søsteren min han tilbake. Blir kanskje litt vannskelig å se om Sonic vil reagere på at Silvia, Floppy og Blanko er borte, enn om han bare reagerer på at Silvia er borte. Men vi ser det på Silvia ihvertfall. Tviler på at noen vil reagere på at Fredrik blir igjen siden han bare har vært i flokken i 10mnds tid.   Blir litt rart å skille dem, men vi ser vel etterhvert om det funker eller ikke. Søsteren min flytter fra 400kvadrat med 1,2måls tomt til en 50kvadrats leilighet med deler-hage, så derfor hadde det vært best om Sonic kunne bli her. Så håper det funker :)