Skrevet av Emne: Viktig! Må leses før annonse settes inn her...  (Lest 11664 ganger)

Kari

• Gjest
SV: Viktig! Må leses før annonse settes inn her...
« Svar #50 på: 26 August 2006, 01:03:50 »
Du misforstod meg nok litt der..

Mener ikke at katter burde være gratis, og sier heller ikke at de ikke er "eksklusive"..

Har heller ikke sagt at katter er "verdiløse" dyr eller dyr av "lav status", mener heller tvert imot..

Og det du sier om at om man gir vekk noe gratis så er det ikke verdt noe som helst er litt etter hvordan man ser på det.. Jeg mener at et liv ikke skal eller kan merkes med prislapp, og derfor vil jeg heller ikke sette en sum på kattungene. Og folk som er ute etter dyr som har såkalt "høy status" eller er "eksklusivt"  kan jeg ikke si jeg støtter på noen måte..

Jeg vil bare at kattungene jeg har boende her skal få et hjem der de blir tatt vare på, slik at jeg slipper å måtte avlive dem..

Vil bare, nok en gang, poegtere at dette er IKKE mine kattunger, det er noen kattunger som bor her på midlertidig hjem fordi familien som hadde dem flyttet..

Synes dessuten at dere kunne vært litt mindre "krass" i innleggene dere skriver..

Jeg prøver bare å finne et hjem til kattungene..

Men det er greit.. Om det i det hele tatt er noen her inne som kunne tenke seg å kjøpe kattungene mine, så kom igjen!

Har hatt anonnse i avisa tre ganger, men NULL respons!

Nova

• Gjest
« Svar #51 på: 26 August 2006, 01:10:21 »
Mener ikke å være krass, bare sier meningen min. I slike innlegg må du aldri tro at det er DEG jeg er imot, men kanskje det du skriver :biggrin: Så du må aldri føle at vi er i mot deg eller noe. Jeg har bare sterke meninger, og brenner for dette.  :bigarmhug:

Utlogget Christine

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 421
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
« Svar #52 på: 26 August 2006, 01:10:50 »
Det viktiste er absolutt å finne gode hjem, og penger vil ikke dermed si at man finner gode hjem, MEN det vil hindre folk i å ta dem med hjem som slangemat ( ja, det skjer det også dessverre ) Tror ingen er ute å ta deg for noe, men for at katter skal få verdi ( ingen andre dyr blir gitt vekk gratis i samme omfang som katter  :icon_mad: ) så har vi en regel om at katter skal koste minst 300,- ta gjerne vaksiner og slik inkludert i denne prisen  :bigarmhug:

Krysser fingre, tær og poter for at pusene dine får gode hjem Kari  :x-fingre[1]:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget TheaO

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 6
  • Forum fange!
    • Vis profil
    • Shan's hjemmeside.
« Svar #53 på: 24 Juli 2007, 10:24:48 »
Helt enig med deg Christine  :biggrin: :biggrin:
Kattunger skal ikke gis bort gratis, de må koste minstepris 300,- Det syntes jeg virkelig. :icon_smile:
<br /><br />Hilsen Thea Olene og Shan

Utlogget Janne

• Kattepratpuser
  • Fin pus
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • (N)Kingren's
« Svar #54 på: 17 September 2007, 20:23:08 »
Det er mange som har slanger og reptiler i Norge. Jeg ble selv spurt om kaninunger en gang, når jeg hadde det. Men æsjda, det ville jeg jo ikke. Man tar jo ikke livet at ungene...
Jeg vet at en del av de som kjøper slanger, får kjøpt frosne unger av forskjellige slag. Men hvor de kjøper det, aner jeg ikke.
Derfor er det IKKE viktig at ungene er i live. Slangen spiser uansett den.

Hilsen Janne
Vi har kattunger. :-)

Nova

• Gjest
« Svar #55 på: 28 September 2007, 01:05:12 »
Reptiler er ulovlig i Norge, når skal folk fatte det?

Utlogget Mira

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #56 på: 29 September 2007, 07:23:29 »
Reptiler er ulovlig i Norge, når skal folk fatte det?

Helt enig!!
Jeg har selv tipset politiet om en gutt på 20 år i nærheten her som eide en slange...
Han har den visstnok ikke lengre :whistling:

Utlogget Janne

• Kattepratpuser
  • Fin pus
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • (N)Kingren's
« Svar #57 på: 09 November 2007, 01:40:48 »
Det vil alltid være folk som har lyst på det som ikke er lov, eller det som er litt mer uvanlig å ha.
Dessuten kan det hende at lovene forandrer seg også. Jeg har sett tarantell i dyrebutikken her. Det var heller ikke lov tidligere.

Hilsen Janne
Vi har kattunger. :-)

Utlogget Cam

• Katteglad
  • Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 35
    • Vis profil
« Svar #58 på: 18 November 2007, 18:52:11 »
Herregud?? katter som blir brukt til mat for slanger? syke syke folk  :skjelveleppe: Btw...jeg synes det burde vært slik at alle katter burde bli vaksinert o.l. før de blir omplassert :icon_question:

Utlogget lillemjau

• Katteelsker og katteslave!
  • Kattepratpuser
  • Fin pus
  • Takket: 7
  • :)
    • Vis profil
« Svar #59 på: 19 Juli 2008, 00:23:39 »
Hvorfor er det slik at hvis du sier at du fikk en katt gratis, så vet automatisk alle at dette må være en "bare" en huskatt? Fordi vi selv har satt verdien av denne katten til null = huskatt.
Dette må vi forandre på. Dersom man gir bort katter gratis, mener jeg at man taler MOT dyrenes sak, og ikke for...
¨

Helt enig med deg!
Folk må lære at huskattene har en verdi de også, og ikke bare er en gratis forbruksvare. Vi har jo de som hvert år skaffer seg "feriepus", og så driter i katten når ferien er over. For det er jo så lettvindt? Og attpåtil gratis å skaffe en!
*sukk*

Utlogget LisaKatt

• Kattunge
  • *
  • Takket: 0
  • Meg å min katt alltid!
    • Vis profil
Sv: Viktig! Må leses før annonse settes inn her...
« Svar #60 på: 26 Mai 2009, 07:50:03 »
(jeg fikk Lisa gratis da)
Men uansett , nor du selger kattenn din gratis er det på en måte en dyremisshandler kansje som får den?
tror nesten ingen dyremisshandlere vil betale for å misshandle en katt liksom!
Så tenk deg gooooodt gjennom før du selger katten din  :catgrins:
Katter er verdifulle dyyr,di burde koste noe  :love02:

thhtt

• Gjest
« Svar #61 på: 23 Juni 2009, 22:45:35 »
Jeg mener det dummeste du kan gjøre er å sette pris på kattungene dine.
Sjangsen er da mye mindre for at folk vil ha dem, siden de fleste kattunger GIS BORT,
Aldri i verden om jeg ville betalt 300kr for noe jeg kan få gratis. Og

Utlogget Alette

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 1
  • Takket: 106
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #62 på: 23 Juni 2009, 22:53:07 »
Jeg mener det dummeste du kan gjøre er å sette pris på kattungene dine.
Sjangsen er da mye mindre for at folk vil ha dem, siden de fleste kattunger GIS BORT,
Aldri i verden om jeg ville betalt 300kr for noe jeg kan få gratis. Og

Hvis du feks leser innlegget over ditt finner du et godt argument for hvorfor kattunger bør koste litt.

Utlogget Christine

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 421
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
« Svar #63 på: 23 Juni 2009, 22:57:04 »
Tidene endrer seg litt iallefall, ser oftere og oftere at folk tar betalt for kattene sine nå, de fleste er ikke flinke med 12 ukers regelen ennå, men bedrer seg, ser oftere og oftere 9 og 10 uker nå, mot 8 uker tidligere  :savle:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Kismet

• Gjest
« Svar #64 på: 24 Juni 2009, 12:19:00 »
Og jeg begriper virkelig ikke hvorfor det er det dummeste man kan gjøre å sette en pris på kattungene sine. Om det så bare er en symbolsk sum, så kan det hindre mange ifra å skaffe seg kattunge som aldri burde hatt katt, og da er det jammen bedre at man får færre henvendelser enn at den stakkars lille pusen havner i helt gale hender og for eksempel havner som slangemat.
Å skaffe seg katt er ikke/bør ikke være noe man bare gjør uten å ha tenkt godt igjennom ansvaret som følger med, og jeg tror helt sikkert at de som er vilige til å betale litt for å få katten de ønsker seg også kommer til å gjøre sitt beste for at pus skal få et så godt liv som mulig, fremfor de som bare skaffer seg en katt og når ferien kommer eller de er lei den firbeinte stakkaren lar den seile sin egen sjø.

Utlogget Ainae

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 1
  • dyrene har en spesiell plass i mitt hjerte.
    • Vis profil
« Svar #65 på: 16 Juli 2009, 03:41:02 »
hei!
nå svarer jeg vel på ett litt gammelt tema her men ;) dette er noe jeg har fått stor interesse for, så følte jeg måtte ive med noen ord :)

de som mener at katter kun skal gies bort å ikke har noe videre betydning fordi de bare tillfeldigvis kom til denne verden fordi man har hatt kattemamma ute mens hun hadde løpe tid å IKKE var sterilisert henne, mener jeg er direkte bevis på uvitenhet!!! jeg skulle så INDERLIG håpe at holdninger blandt mennesker kunne forandre seg, igjennom opplysningskampanjer på salgssider for dyr og ett strengere regelverk på disse sidene!!
uvitenheten mener jeg underligger de personene som bevist ikke gir katten noe form for prevansjon, ikke sterilisering etc, å alikevel har den gående ute i løpe tiden. den blir drektig, føder, å kattungene gies bort til første å beste person, gjerne ved 7-9 ukers alder. er jo 8 mnd for hunder, så da er det jo det for katter å, ikke sant??? :icon_question:

det er desverre ikke på disse premissene NOEN burde ha dyr...  hadde jeg bare kunnet gjøre noe, hadde jeg bare kunne skrevet "Ingen katter skal selges for under 300 kr, å være minimum 12 uker gamle før de settes i annonse" i alle internett sidene med dyr, så skulle jeg med glede gjort det!!!

håper inderlig at det kommer en dag hvor andre har fått opp øynene å iverksetter sterkere tilltak.i mellomtiden går denne siden foran med ett soleklart meget sterkt godt eksempel!! all takk til dere som er eiere av dette forumet!!

kan jo også slenge med at jeg å sammboer får to herlige puser 1 august, de er da 13 uker gamle, skogskattblandinger, å verdens herligste :D DE KOSTER 500 KR pr stykk, å er da fulgt opp med ormkurer, vaksiner, helseatest følger med, de er foret påkvalitets for å er "stuerene", syns da virkelig at  de tilsammen 1000 kr, bare er den største selvfølge, å jeg er av meningen att dette heller ikke er en høy pris på to herlige kattunger som er fulgt opp med alt å som jeg vet har hatt det bra!!

Utlogget Haapets

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 28
    • Vis profil
    • NO*Haapet's
« Svar #66 på: 16 Juli 2009, 14:41:16 »

å være minimum 12 uker gamle før de settes i annonse"

Er helt enig med deg i alt, bortsett fra det med at annonsen ikke skal kunne settes inn før de er minimum 12 uker gamle.

Kattungene skal selvsagt ikke leveres før de er minimum 12 uker gamle, men annonsen bør slike jeg ser det helst settes inn lenge før. For meg er det viktig å ha god tid både til å velge de rette kjøperne og til å bli kjendt med de som ønsker å kjøpe kattunger FØR de er leveringsklare. Jeg vil derfor begynne å annonsere dem helt fra starten.
Kullet mitt er nå to uker gammelt og har "vært til salgs" i to uker, selv om jeg enda ikke har startet seriøs annonsering. Har allerede kontakt med de første som er interesserte, selv om det enda selvfølgelig er på ett veldig uforpliktende nivå.
For å dra den enda lenger så er jeg også i kontakt med ett par som er interessert i kattunger som enda bare er planer :mellow:. Det gir meg jo veldig god mulighet til å bli skikkelig kjendt med dem og sjekke alt skikkelig før jeg sier ja eller nei.

Hilsen Gunborg
NO*Haapet's - lite oppdrett av Norsk Skogkatt   
Vi venter kattunger i Mars!!
Ta en titt på hjemmesiden vår http://haapets.com

Utlogget (N) Pontifex

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
    • Pontifex
« Svar #67 på: 16 Juli 2009, 15:18:51 »
Jobber selv i zoobutikk og et lite hamster koster 250kr.............Hvorfo r i H¤¤### skal da en katt være gratis?? det er stor ansvar å ha katt og JA det koster penger,som alt annet her i verden ;)
Jeg driver selv oppdrett av rasekatt og har nå 2 kattunger som enda ikke er solgt,de er 5 mnd nå og verdens herligste ;)
Jeg koser meg med de helt til finner en familie...Reagerer veldig når folk skriver : "kattunger gies bort,haster!vil helst ikke avlive dem"!
Avlive kattungene??!!What?!Det er jo eiers ansvar,de som ikke kastrerer mamma pus,da er kattungene deres ansvar...

Blir så oppgitt av folk...Foreldrene mine driver med omplassering,nå har de 6 kattunger fra forskjellige kull...Noen levert inn hos veterinæren til avlivning pga folk er så forbanna late og onde,noen tatt ut fra narkomane og noen funnet ute forlatt til å dø i en pappeske (ene var død)....
Aldri slutter folk å forbause meg med idioten sin og det er så forferdelig trist at katter (verdens vakreste dyr) har så lav status...

Utlogget Ainae

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 1
  • dyrene har en spesiell plass i mitt hjerte.
    • Vis profil
« Svar #68 på: 17 Juli 2009, 00:32:02 »
helt enig haapets!!
gikk litt fort unna her. hehe... ble litt vel engasjert kjenner jeg...såklart skal de kunne legges ut for salg tidligere, men overhode ikke leveres ut ffør tolv mnd. skulle så inderlig ønske det ble mer opplyst om slik, ja det er så jeg mener det skulle være hjemlet i lov om å faktisk gi kort info om at katten ikke skal gies bort å at den skal være minimum 12 uker vedlevering å henting av ny eier!!

Utlogget Haapets

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 28
    • Vis profil
    • NO*Haapet's
« Svar #69 på: 18 Juli 2009, 22:08:43 »
helt enig haapets!!
gikk litt fort unna her. hehe... ble litt vel engasjert kjenner jeg...såklart skal de kunne legges ut for salg tidligere, men overhode ikke leveres ut ffør tolv mnd. skulle så inderlig ønske det ble mer opplyst om slik, ja det er så jeg mener det skulle være hjemlet i lov om å faktisk gi kort info om at katten ikke skal gies bort å at den skal være minimum 12 uker vedlevering å henting av ny eier!!

Helt enig :icon_smile:

Hilsen Gunborg
NO*Haapet's - lite oppdrett av Norsk Skogkatt   
Vi venter kattunger i Mars!!
Ta en titt på hjemmesiden vår http://haapets.com

Karen

• Gjest
« Svar #70 på: 10 Januar 2010, 12:29:37 »
Sitat fra: Hildepilde
Sitat fra: Benedicte
Sitat fra: Hildepilde
Sitat fra: liten
De som er seriøse katteelskere betaler gjerne 200,- for å få en katt. Hvis de ikke gjør det så synes jeg det sier litt om personen selv... Kan jo tilby dem å vaksinere dem og ta ormekur på dem før de blir levert.

Det er jo klart at dersom du kjenner en person godt og vet hvordan de behandler dyr så blir det litt annerledes, men de fleste kjenner jo ikke personene som skal ha kattene  :roll:

Så folk får ikke sette inn anonse her om de gir de vekk?
Om noen skal bli sendt med fly for 800kr og får katten gratis da?

Det er vel ikke så vanlig med huskatter??

Det er vel like vanlig det? :hæh:

Ok..har aldri hørt om det  :hæh:  Men har de råd til 800 så har de vel råd til 1000 også  :hæh:

...........For å feie bort useriøse katteeiere, e det kjempe bra, at det blir satt en pris.
Det handle like mye om tryghet.. Å helt ærlig, hvis man tænke på ens eget forbruk på masse tull i dag, skulle det bare mangle at katte får en verdi.. Trosalt e dyr mer verdt en kontanter. E man ikke villig til å ofre, fortjene man ikke en katt... Dessuten koste det med vaksiner og div. dyrelege regninger osv osv... ingenting e gratis ;);)

Utlogget Bamse

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 12
    • Vis profil
« Svar #71 på: 10 Januar 2010, 17:00:40 »
Da jeg ga bort kattungen min, ville jeg ikke ta imot penger. Jeg ble spurt om det, men jeg sa nei, for det holder for meg at han får et godt hjem.
På slutten, da jeg begynte å forstå at det er mange useriøse folk som tar til seg katt, begynte jeg å sette pris på kattungene mine. Kommer nok til å gjøre det med sistemann og antakeligvis=)

Utlogget Nochan

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
« Svar #72 på: 24 April 2010, 02:10:39 »
Jeg fikk en gratis kattunge igår. Verdens søteste lille ting!  :love: Skulle egentlig betale 200 for den men han som skulle levere den var over 1 time forsinka så jeg fikk den gratis.. :p Ser mange annonser på finn.no og dyrenett.no der folk gir dem bort gratis...   :icon_question:

Utlogget veri

• Vokter av Kesamen
  • Administrator
  • Skravlepus 2
  • Takket: 131
  • Kjønn: Mann
  • Vegard og Josefine.
    • Vis profil
« Svar #73 på: 24 April 2010, 20:03:02 »
Det er korrekt, men her på Katteprat skal de koste litt. Grunnen til det er at man som regel tar bedre vare på noe som koster penger, og ikke minst, man unngår at kattunger blir gratis slangeføde.

Hvil i fred, Rasmus
17.05.2007 - 01.10.2009

Utlogget Pia Leena

• Nytt medlem
    • Vis profil
« Svar #74 på: 01 Desember 2011, 11:50:35 »
Min mening: Av respekt for dyret så burde man betale for det åkke som, Uansett hvis dem som skal gi bort. Det er jo bare og legge kr 500; eller mer i handa på de som skal gi de bort  :nissewink1: Da beviser man jo til dem som gir bort katt at man virkelig mener og ta hånd om katten! SÅ, betal, ikke ta imot gratis !