Skrevet av Emne: Hansakatten juni 2011 - Here we go again! 4-5. Juni  (Lest 2229 ganger)

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • Kjønn: Kvinne
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
Sv: Hansakatten juni 2011 - Here we go again! 4-5. Juni
« Svar #50 på: 04 Juni 2011, 23:38:00 »
gratulerer, i morgen kan vi kanskje si hei, om noen av oss husker det?
Jeg la merke til at usedvanlig mange britter deltok på utstillingen, tror jeg talte 7-10 ulike farger på rasen. Men hukommelsen har reist hjem allerede, så jeg husker omtrent ikke fra burplassen til utgangsdøra :biggrin: :fnis:
Her skvatt Felix da jeg kom inn føra på vogna i stad, etter jeg hadde snakket med Alette, så samboern øl falt i gulvet - og  det er ikke i vater, selv om markøren påstår det. Det rant, så vi måtte skynde oss å få stanset det med  en klut, og da samboeren senere hadde laget til betasuppe, klarte han å helle alt innholdet i en full papptallerken i vasken og pølsebitene som skulle i suppa havnet på gulvet, og straks etter i bikkjas mage :fnis:
Jeg hadde allerede fått en tallerken og gubben tenkte ikke engang på å bruke brødfjela som støtte, den er bare rett under gassblusset...så han fikk bare en drøy tallerken suppe...Så ble det mye tørking og vasking i kveld, men noe må man jo finne på :hihi2:
Omsider fikk jeg lov å bruke blusset igjen, jeg måtte gjennom repetisjonen av hvordan man gjør det fra i fjor, og fikk vasket meg og pusset tenner, det klarte jeg å få gjort før hallen stengte i går kveld, så da slapp jeg å styre med det.
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 84
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #51 på: 05 Juni 2011, 06:43:33 »
Wikrita, høres ut som dere hadde det litt styrete i campingvogna    :icon_biggrin: Jeg ble så rørt over å se dine nydelge Felix og Wt som lå tett sammen i kattesengen. Det var som de var så glad i hverandre og passet på hverandre   :flirt:

Utlogget Mariskogens

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 97
    • Vis profil
    • Mariskogens
« Svar #52 på: 05 Juni 2011, 08:56:14 »
Nei men så MORRO med StellaMarina!!  Gratulerer MASSE MASSE med BIS!!

Utlogget ollie-cat

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 28
  • ollie THE Cat
    • Vis profil
« Svar #53 på: 05 Juni 2011, 12:57:23 »
Gratulerer til alle vinnere - spesiell gratulasjon til  Stella Marina da - hun gjorde sånn inntrykk på meg i fjor  :flirt:  Hadde jeg ikke kjent britter hadde jeg blitt fornermet over de overlegne blikkene hun sendte meg, hun VISSTE at hun var vakker !

Utlogget Firfirsla

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 10
    • Vis profil
« Svar #54 på: 05 Juni 2011, 15:53:23 »
Søren og at jeg ikke er der nede nå!
Og fått hilse på flere her på katteprat.

Kanskje neste år?  :x-fingre:

Gratulerer til alle dere som vant da  :biggrin:

Inger-M, Amira Chanel og Ariel Bianca

Utlogget PingleSara

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 3
  • ♥ Stella Marina og Chester ♥
    • Vis profil
    • Stella Marina's hjemmeside
« Svar #55 på: 05 Juni 2011, 20:01:55 »
Takk for alle gratulasjoner  :blomst:

Fikk ikke hilst på noen i dag heller, vet ikke helt hvem jeg skal se etter...  :c066:

Men Stella Marina ble BIS i dag også!

Er så stolt over henne  :love:

Var mange britisk korthår denne helgen, men Stella Marina var den eneste med hvitflekk. Tror hun var den største jenta også  :love:

Åja, og til dere som hadde hilst på Stella Marina, hun er ikke sinna altså, hun smiler bare ikke på tvang  :fnis:

Stella Marinas hjemmeside: http://stellamarina.webs.com

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #56 på: 06 Juni 2011, 02:32:08 »
Phu. hjemme igjen etter 9 timers kjøring, og vegarbeider med manuell kontroll underveis et par ganger. tydeligvis er det bare e-16 her østpå som er prioritert med penger, og e-18 da, vi ble stående så lnge i kø at jeg rakk og hente veska bak i bilen mens vi ventet, og sette insulin før vi måtte kjøre, og da gikk det jammen meg så sakte. Så et kvarter ekstra måtte vi ta med i regninga om med timers kjøring. Vi søkte om disp i går, etter at kattene våre hadde tapt på nom og i panel, og da Felix og Wit ble nom i dag, kunne vi fått en graatis biS, for ingen flere katter var valgt ut til hannkattnomininering i kat IV, mens Wit, som også ble nominert, hadde tapt for en orientaler i nom. i går, så det hadde blitt en BiS vi kunne fått, men sa fra oss, fordi vi måtte dra når dispen var gitt. Jaja, bedre å komme hjem rett før gubben skal på jobb iallelfall, eller hadde måttet ta fri - om vi ikke hadde søkt. men neste gang skal vi bli løpet ut, og ikke dra før det er slutt.
Thea var morsk mot meg da jeg hjalp en annen utstiller med å holde kullet hans på bordet hennes, fordi jeg ikke hadde kommet bort dagen før og sagt hei, men jeg sa at jeg var ikke sikker på om hun kjente meg igjen etter å ha laget dommerinterju med henne etter at hun ble dommer for vår kat., men det mente hun var tull. Så vi ble til slutt enige om å snakke i løpet av utstillingen, og der og da hadde jeg glemt hele dispen. Så vi måtte dra uten å få snakket særlig mer, for hun dømte fremdeles da vi skulle dra. Dumt, men jeg får sende en mail og forklare, etterhvert. Skal se gjennom bilder i morra, nå i natt skal jeg bare sitte ved pc'en og lese, før jeg legger meg
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Utlogget Haapets

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 32
    • Vis profil
    • NO*Haapet's
« Svar #57 på: 06 Juni 2011, 15:13:00 »
Filur og jeg er også hjemme igjen. Det var vi faktisk rundt midnatt i går kveld da, men vi var begge to ganske så slitne. Huff....kroppen kjennes en smule mørbanket ut i dag også...men det har vært en fantastisk koselig helg :nod:
Gratulerer Stella Marin!!!!! Tenk dobbel BIS!! Ehhh...tror jeg klarte å misse deg helt jeg :blushes:
Men jeg var jo så heldig å få treffe på flere Kattepratere :biggrin: Kjempegøy!!!!
Har en mistanke om at jeg har noen Kattepratere å takke for at Filur ble publikumsfavoritt på lørdagen :fnis: Takk!! Holdt jo på å misse hele greia, jeg var jo ferdig med det jeg skulle gjøre den dagen og hørte ikke helt etter hva de snakket om på høytaleren. Da var det en som dyttet i meg å lurte på om jeg ikke hadde katt nr.42...jo det hadde jeg da......"men de har jo ropt deg opp flere ganger....du skal opp igjen...han er blitt publikums favoritt". Hi, hi...så sløv kan en bli :humre:

Ellers så jeg jeg super fornøyd med resultatene til min lille Filur. På lørdag ble han EX1 av 3, BIV, NOM og tapte BIS med en stemme :biggrin:Det var faktisk bare Filur og den birmaen som vant som fikk stemmer. To stemmer til Filur og 3 til den som vant. Så det var nesten det :morsomt:
På søndag var Filur 6 måneder og gikk da opp i ungdyrsklassen. Nesten litt urettferdig for en liten tass på 6 måneder å skulle kjempe mot de store jentene og guttene. Men også på søndag fikk han EX1 og BIV. Så tapte han nominasjonen mot han som ble BIS. Jeg var bare overrasket over at det faktisk ikke var en helt selvsagt avgjørelse. Dommeren var usikker på hvem av dem han skulle velge. Så jeg er super stolt og helt enig i at det var han andre som skulle bli nominert den dagen. Filur trenger nå å vokse og utvikle seg litt for ungdyrsklassen.

Men en helt fantastisk helg!! Er bare så stolt og har kost meg så mye :jippi: :jippi:

Hilsen Gunborg
NO*Haapet's - lite oppdrett av Norsk Skogkatt   
Vi har kattunger!!
Ta en titt på hjemmesiden vår http://haapets.com

Bmwlover88

• Gjest
« Svar #58 på: 06 Juni 2011, 16:40:12 »
Gratulerer så mye til dere!!  :bigarmhug:  :happy:
Ja jeg skulle jo egentlig vært der og hilst på alle ,både på 2 og 4 bein!!  :icon_cry: Neste år skal jeg ha bil(er) som funker!!!  >:(

Men veldig kjekt å høre fra utstillingen både i ord og bilder!  :happy:

Utlogget PingleSara

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #59 på: 06 Juni 2011, 20:13:02 »
Stella Marina takker for gratulasjoner  :blomst:

Og gratulerer til dere andre også med fine resultater fra utstillingen!  :gl:

Utlogget Tranquil

• Sjefskatt
  • **
  • Takket: 7
  • Eid av 3 ragdoll og en exotic.
    • Vis profil
    • http://tranquil.no/
« Svar #60 på: 06 Juni 2011, 20:19:37 »
Gratulerer med NOMer og BIS.

Her var største prestasjonen en NOM til Maestro på søndagen.

Janis var bare med på Lørdag, kicking and screaming! ikke noe gøy med utstilling denne helgen syns hun (Ingen skriking, men mye sprelling under cominasjonen....Ble selvfølgelig ikke nominert da)

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #61 på: 07 Juni 2011, 16:39:00 »
Jeg lurer på om ikke noen manglet litt info da utstillingen ble holdt, eller ikke var informert i forkant, for kakene i kafeteriaen var dandert på dommergavene....
Om dommerne fikk både kaker og fat, aner jeg ikke, for jeg var ikke der. Men en lien fadese når det gjelder mangel på kommunikasjon - jo da. :fnis:

Utlogget Tranquil

• Sjefskatt
  • **
    • Vis profil
« Svar #62 på: 07 Juni 2011, 20:13:16 »
Så vidt jeg vet fikk dommerene røkelaks i dommergave . Og på søndagen hadde dommerene litt kakespising i sekretariatet. Så kake fikk de også.
Kakefatene var i hvertfall meningen at de skulle være BIS premier. Fikk med meg at vi hadde en dommer som ikke var så begeistret for laks, mulig hun fikk ett fat i steden :)

Vi hadde ikke helt den bemanningen vi skulle ha ønsket for utstillingen. Men det gikk da greit, sånn generelt gjorde det ikke ?
(Bortsett fra pinlig dommerfeil på søndag, men det er jo ikke klubbens feil)

Utlogget PingleSara

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #63 på: 07 Juni 2011, 21:13:32 »
Jeg fikk to kakefat  :nod: Stella Marina var litt skuffet over at hun ikke fikk BIS-sløyfer...

Var dumt med den dommerfeilen, hu dama ble jo så glad da hun trodde hun vant. Stakkars  :nusse:

Utlogget Haapets

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
    • NO*Haapet's
« Svar #64 på: 07 Juni 2011, 22:33:41 »
Syntes det gikk veldig fint jeg. De småfeilene der var, merket ikke jeg.
Nå hadde ikke jeg noen BIS, men om jeg hadde hatt, så hadde jeg veldig gjerne ønsket meg en sløyfe eller pokal istedet for kakefatet :biggrin:
Nå tilhører ikke jeg de som har kasser med BIS sløyfer og pokaler på loftet da :fnis:, så jeg synes det er litt moro med sløyfe/pokal :blushes:. Med de gedigne flotte sløyfene der var til BIV og NOM, så virket det litt rart at der ikke var noe til BIS.

Men som sagt, jeg koste meg veldig og syntes utstillingen var velorganisert jeg :icon_smile:

Hilsen Gunborg
Vi har kattunger!!

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #65 på: 09 Juni 2011, 01:30:55 »
Har sittet og fundert over Wits bedømmelsesseddel, som jeg bare har tatt en kjapp titt på tidligere. Jeg ser at dommerne som dømte henne hver sin dag, har hver sin oppfatning av pelslengden. Jeg er "opplært " til ikke å diskutere med dommeren, men jeg er svært uenig med første dommer, som skrev at pelsen er litt lang. Den andre dommeren skrev kort, silky pels, noe jeg ser er korrekt, men første dommer har nok hengt seg opp i gammel kunnskap om at hvite siamesere har litt lengre pels enn de med farger.

Utlogget Haapets

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
    • NO*Haapet's
« Svar #66 på: 09 Juni 2011, 01:37:03 »
Noen ganger så kan en begynne å lure :whistling:
Men er enig med deg, en diskuterer ikke med dommeren. Må liksom bare aksepterer at noen ganger så kommer det litt rare ting inn i bedømmelsene :klø seg:

Hilsen Gunborg
Vi har kattunger!!

Utlogget Tranquil

• Sjefskatt
  • **
    • Vis profil
« Svar #67 på: 09 Juni 2011, 17:38:35 »
Desverre så er det ofte rene lotteriet hvilken bedømmelse man får alt etter hvilken dommer man ender opp med. Ene dommeren jeg hadde kunne jeg ikke vært mer uenig med.
det var 4 katter i uttak av BIV. For det første var den ene en kastrat. For det andre påsto han at 3 av de hadde feil øyeform. Det er en ganske bastant påstand at 3 av 4 katter har FEIL øyeform.

Det skjer desverre mye rart. Og man kan ikke drive å invitere samme dommerene om og om igjen fordi man vet at de er bra. Men vil desverre oppleve "uhell".

Han her hadde også godt rykte på seg i  forhold til andre raser. Han er kansje ikke så flink på ragdoll. Jeg kan ikke konkludere med annet  siden bedømmelsen fra dagen etter var helt motsatt. Og jeg var enig i både styrkene og svakhene som ble påpekt. Jeg kan godt få beskjed om at katten min er for dårlig, men da skal det også være riktig!

Utlogget PingleSara

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #68 på: 09 Juni 2011, 20:45:18 »
Nå hadde ikke jeg noen BIS, men om jeg hadde hatt, så hadde jeg veldig gjerne ønsket meg en sløyfe eller pokal istedet for kakefatet :biggrin:
Nå tilhører ikke jeg de som har kasser med BIS sløyfer og pokaler på loftet da :fnis:, så jeg synes det er litt moro med sløyfe/pokal :blushes:. Med de gedigne flotte sløyfene der var til BIV og NOM, så virket det litt rart at der ikke var noe til BIS.

Jeg er enig med deg. Er ikke hver dag man blir BIS, så jeg skulle veldig gjerne ønske at man fikk sløyfe for det også.

Nå har jeg jo ikke noe "bevis" på at Stella Marina ble BIS, kan jo ikke akkurat henge kakefatene på veggen ved siden av sløyfene...

Det var veldig skuffende, vet ikke hvorfor de gjorde det sånn. De andre utstillingene jeg har vært på, har det vært delt ut sløyfer til BIS også, Stella Marina har jo en fra i fjor.

Utlogget Tranquil

• Sjefskatt
  • **
    • Vis profil
« Svar #69 på: 09 Juni 2011, 21:25:25 »
Hovedgrunnen er at det er faktisk en god del som klager på at de ikke får en "skikkelig" premie. Som heller vil ha ett fat enn en sløyfe. Jeg opplevde det samme da jeg fikk en BIS. Fikk en glassting i steden for sløyfe. Jeg snakket med utstillingssekretær og da fikk jeg både glasspremie og sløyfe :) Jeg hadde ikke oversikt over hva som var i sløyfeboden. Men var du innom der og hørte om de hadde sløyfer ?

En positiv ting fra utstillingen: Det kåres jo også "beste klubb katt" fra arrangør klubben. Lørdag var det en HUSKATT som fikk tittelen den dagen. Det syns jeg var utrolig gøy. Og dommeren som valgte ut katt her da "For some people, this is a hard decision. but for me, this is easy" Og så valgte han huskatten. Det syns jeg var veldig koselig, ble nesten litt rørt. :)

Men ett lite tips. Hvis man er på utstilling, og man er misfornøyd med noe. Ta det med utstillingssekretær. Samme hvis man er skuffet over noe, ofte kan ting løse seg lettere en man kansje forventer :) De som arrangerer utstillinger ønsker jo at alle som kommer skal være fornøyd når de reiser hjem igjen.

Det koster penger å gå på utstilling. Men de som er medlemmer i klubbene, som er med og steller i stand til utstilling, gjør dette arbeidet på frivillig basis. Og bruker dagevis av sin fritid for å stelle i sand til utstilling. Assistenter lønnes med en liten sum, men de som jobber i kulissene i forkant og i etterkant og under utstillingen gjør sin jobb gratis, og selvfølgelig MED GLEDE. Man gjør så godt man kan for at alle skal bli fornøyd, men hva folk ønsker of forventer er VELDIG sprikende til tider.

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #70 på: 09 Juni 2011, 22:35:39 »
Enig med Tranquil, og er man medlem av arrangørklubben, får man ikke betaling,  Da vi var i Hansakatten hadde gubben sittet en del utstillinger som assistetn for Sissel og lært seg utregning, og han ble leid inn til andre utstillinger for å skrive utregningesresultatene. Jeg regner med at utregneren fra Rorak også fikk betaling. Som regel er "lønna" det samme som en assistent eller hva en katt skoster å stille ut en dag.
Nå har jeg nettopp kommet hjem fra akruivitetsmøte i klubben, hvor vi syr premier til høstens utstilling. Vi møtes jevnlig i sommerhalvåret.

Utlogget Haapets

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
    • NO*Haapet's
« Svar #71 på: 09 Juni 2011, 23:12:54 »
Hi, hi...alltid noen som ikke er fornøyd. Men må jo være litt enig med PingleSara her. Jeg hadd vært super skuffet om jeg gikk fra en BIS med ett glassfat og ingenting som faktisk fortalte at jeg hadde tatt en BIS. Om det er en glassting, sløyfe, pokal....jeg er ikke så vant med å vinne noe at huset er fyllt opp med BIS sløyfer. Ikke hadde jeg kommet på å spørre om de hadde noen sløyfer heller. Da tror jeg en må kjenne godt nok til klubben til å vite at det er en viss sansynlighet for det. Så jeg går ut fra at om det ikke utdeles sløyfer, så er der ikke.

Men igjen, det er aldri mulig å gjøre alle til lags.

Hilsen Gunborg
Vi har kattunger!!

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #72 på: 10 Juni 2011, 16:39:40 »
Man kan heller ikke gjøre alle til laks... :le:

Litt av vitsen med tilbakemeldinger, er jo å tolke alt som positiv kritikk, slik at man kan bli bedre neste gang. Husker vi la skjemaer utstillerne kunne fylle ut på birene, for de som ønsket å gi tilbakemeldinger.