Firefly, her på forumet tror vi på det vi leser, helt til det motsatte er bevist. Så vi tror jo på deg når du kommer som nytt medlem og forteller om dette. Men en introduksjon om hvem du er, og hva du ellers driver med, hadde vært fint. For alt vi faktisk vet, kan du være en av disse som setter opp falske annonser, for å sondere terrenget ifht å finne ut av hva vi vet, og ikke vet. Men jeg håper og tror at du faktisk ikke er det.
Jeg lurer på hvorfor du er så interessert i økonomisk kriminalitet, som dette med dyreannonser. Jobber du for noen, eller er det bare almenn interesse for "feltet"? At du ikke skriver det du kaller google-norsk, gjør at jeg er ganske sikker på at du er norsk.
Ikke for å være frekk eller nedlatende, men kanskje en bakgrunnshistorie på deg selv, ville vært på sin plass her? 
Det du spør om er helt greit. Dersom du sjekker nick'et mitt på andre dyreforum, vil du se at jeg har vært - er - på mange og kommer med det samme budskapet som her. Jeg er altså godt eksponert på nettet med spørsmål om svindel. Dere kan være helt sikre på at jeg vet adskillig mer enn dere om nettsvindel, men av og til kan jeg plukke opp et og annet tips. På kvinneguiden-tråden var det en som skrev litt om flytransport på hest som var nytt for meg, men som lagres til senere bruk. Dere sitter inne med spesialkunnskap som jeg ikke har. Regelverket for eksport til England var feks nytt for meg.
Jeg jobber med dette. Derfor kan jeg ikke gå ut med korrekt bakgrunnsinfo om meg selv her. Dersom du følger linken til kwinneguiden.no, vil du se litt mer av hvordan jeg jobber og hvorfor jeg i det hele tatt bryr meg. Eneste måten vi kan bekjempe denne formen for kriminalitet er ved å heve bevisstheten omkring nettsvindel. Samtidig samler jeg info for å se hvilke system svindlerne bruker. Vi sliter med organisert kriminalitet, og før eller senere må vi ta dette mer alvorlig. Jeg prøver å bevisstgjøre folk på at det bør skje før heller enn senere.
Jeg kan fortelle litt om meg selv. Jeg er kvinne og "kattemenneske". Før hadde vi hund, men det er mange år siden. Senere har vi alltid hatt katt. Ikke rasekatt, helt vanlige katter som har kommet rekende på ei fjøl. Etter hvert vet jeg rimelig mye om katt, og det kan vel hende at jeg poster på andre tråder og.
Jeg er avgjort norsk. Ikke noe oversettelsesprogram kan fikse et språk på dette nivået. Av forskjellige grunner har jeg god tid til å surfe på nettet. De som er nær meg vet hva jeg gjør. Dette er ikke helt ufarlig; vi kommer svært nær storkriminelle. Jeg vil for øvrig henvise til et program TV 2 hjelper deg skal sende snart, muligens allerede på onsdag. Jeg vil understreke at jeg ikke har noe med dette programmet å gjøre, men jeg er godt orientert om innholdet. Dersom noen som leser dette dumper borti meg i det virkelige liv og legger to og to sammen, ber jeg om at dere holder identiteten min for dere selv. Jeg har et par ganger tatt stillferdig kontakt med folk jeg har truffet på fora som dette, og innledet samarbeid. Disse menneskene har fått navn, telefonnummer og full bakgrunnsinfo. Denne saken er stor og viktig, og vi trenger folk med spesialkunnskap. Nettopp fordi svindlerne kan google diskusjoner som denne dersom vi legger ut info i vanvare, blir anonymiteten så viktig. På kvinneguiden-tråden la jeg ut "navnet" på svindleren. Da jeg senere googlet dette navnet, kom jeg rett på tråden. Dette kalles for en lære-prosess.
Jeg vet ikke hva jeg ellers skal skrive for at dere skal få mer tiltro til meg. Jeg svarer gjerne på spørsmål, men jeg håper dere aksepterer at jeg ikke kan fortelle mer om meg selv.