Enig med Haapets, uansett rase har man ingen garanti for at katten elsker å være på fanget. Men ragdolls er som regel ganske bedagelige posepuser. De har "medium" aktivitetsnivå, hva nå enn det betyr. Men hovedsaken er at de er kjent for å ikke ha trang til å klatre overalt, og holder seg på gulv/sofa nivå som regel. Tror hvilken som helst katt kan bli en skikkelig kosepus hvis man håndterer den fra den er liten.
En rasetypisk ragdoll SKAL helst bli helt slapp når man løfter den. Men den har en vilje den og, så det kan bli syting og klaging hvis den ikke er interessert. Men joda, de er glad i mennesker generelt og ganske så sosiale.
Hei Tranquil, klart at katten har sitt vilje, jeg komme alltid til å elske og respektere hvordan enhver katt er, hvis jeg får en Ragdoll som er evt. ikke så kosete jeg kommer ikke til å ville omplassere den for det grunn ;) Det som er viktigste er at katten har en god liv, og trives, og at jeg respektere hvordan katten vil ha det så godt jeg kan.
Jeg har opplevd at det er ofte vanskelig å forutse uansett hvordan man handtere katter. Selv om de kan virke en måte mens de er kattunger, så plutselig kan de forandre seg voldsomt, uansett og nesten uten grunn virke det som!
Jeg har f. eks også veldig lyst på Maine Coon, synes de er bare fantastiskkkkkkkkk men kan ikke har så mange katter nå sier mannen min, 2 er nok det meste jeg får ha. Synd for jeg husker nå jeg hadde hus så kunne jeg alltid ta imot bortkomne katter......
Men det jeg hadde lyst å si var bare at jeg elsker alle katter, og det er viktig for meg at de uansett rase skal får det godt hos meg