På lørdag ble jeg gjort oppmerksom på en katt oppe i nabolaget til mamma og søstrene mine som gikk rundt og mjauet og mjauet så sårt hele natten.
Det viser seg at denne katten tilhører en familie som har flyttet videre og ikke tatt med seg katten. De første to ukene var de tilbake og ropte og lokket på henne, men de ga fort opp. Folk har prøvd å snakke med eieren og levere katten til dem (de bor bare 2 km unna), men blir møtt med låste dører og telefonen blir lagt på. Katten har blitt satt igjen, men dukket opp igjen ved gamle leiligheten igjen over natten.
Naboene der begynner selvsagt å bli lei denne mjauingen, pluss at hun prøver å snike seg inn hver eneste åpne dør eller vindu. Hun har vært ute siden i våres en gang. Ikke så lenge som vinteren, tror vi...
Jeg tok kontakt med dyrebeskyttelsen, men de er dessverre fulle og kan ikke ta imot henne før i slutten av uka.
I dag har jeg fått overtalt mamma til å passe på henne til den tid.
Vi kaller henne Emma foreløpig
Og så! Bilder!!
Så ble det bestemt at hun skulle inn:
Inne, men tryggest på armen enn så lenge...
Så var det greit med et sted med utsikt
Men aller best ser du henne på videoen!! Bare overse skravlekjerringa i bakgrunn
Vi håper virkelig hu kan finne et nytt hjem! Hun er kjempekosete, sosial, trygg, tillitsfull og bare helt herlig!!