Litt sent at jeg skriver her, men, men. Sølv er ikke godkjent i NRR enda for å begynne dær, det kommer nok etterhvert. Tica begynte med en utsilling i året, men har vært opp i to.
Jeg er eier av en sølv bengal selv og har en tidelig generasjon en F 4. Når det gjelder dominant kroppspråk og sløike ting, så utrukker de mer hva de mener, men ofte så trekker de seg fort tilbake igjenn. En katt er ikke aggresiv selv om den er i bånd og det er ikke bestandig en Bengal er aggresiv selv om den viser tegn til å være sint med fresing buste hale etc, For mange så virker min pus spinn vild, gal, aggresiv og sånn, men det er han ikke fordi han er over aktiv, har ett litt anderledes kroppsåråk enn en vanelig pus, men det som ligger til de er hos ho pusene er å trekke seg tibake og bli sky og er er mer reserverte og trenger mer tid på seg mens hann pusene går til angrep forti de skal beskytte. Dette er noe av innstiktene som kan være igjenn i flere generasjoner, men her kommer oppdrett,miljø og slike ting inn igjenn.
Selv om en oppdretter er oppdretter av sølv som ikke er Godkjent i NRR, så er det ikke dermed sakt at de er useriøse for det. En av de som har drevet oppdrett påp bengal i NRR i mange år har nå en i sølv. Genestisk sett er sølv dominant gen, og det var like mange sølv fargede som vanelig. Du har sne som også ikke er så populært eller vanelig også, men dær har de avlet anderledes.
Alene katt eller ikke, Oki de kan oppføre seg dominant, men det er ikke sikkert de er det fordi en ser det en gang eller noen få. En eller to katter jeg vil da si heller to enn en, fordi det kreves endel når du har en ene pus som er aktiv og i den rasen med mindre en velger da en som har blitt avlet lenge på eller en har en god del kunnskaper og muligheter. De kan mange triks js og en kan lære de til mye på godt og vondt. Min kan aport som en hund sitter pent som en hund går fint i bånd jeg kan lære han til det meste hvis jeg vil, men hanlærer også ut av mine feil i tillegg og lærer fort til seg uvaner kan
og hvet mye. Han åpner opp skuffer skaper, utgangs døra og hvis han føler for en ting eller noe han ikke for til med en gang gir han seg ikke på flere timer. Men det er han og en tidelig generasjon igjenn.
Når det gjelder Bengal, så vil jeg anbefale flere katter og ikke en uansett, med mindre en har ute gård kan slippe ut eller har lyst til å ha en pus å leke med og gi utfordringer til flere timer av dagen eller en pu som er med deg oer alt, men du ikke kommer inn på eller du må jobbe for å få den ut av sin egen verden ofte. Men jeg hvet om utterpunkter igjenn, som ofte ikke er standaren.