Skrevet av Emne: Sølvbengal kattunge på 14 uker trenger nytt hjem  (Lest 1184 ganger)

Utlogget Phantera

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Sv: Sølvbengal kattunge på 14 uker trenger nytt hjem
« Svar #25 på: 17 September 2011, 00:29:21 »
Jeg ønsker ikke å komme med negative kommentarer når det kommer til denne saken. Normalt ville jeg reagert på at noen selger en kattunge videre istedet for å snakke med oppdretter når det er så kort tid mellom kjøp og salg, men denne personen er en bekjent av meg som virker veldig seriøs...Hun har jo papirer på kattungen så han blir jo ikke solgt som en huskatt akkurat...Det at han ikke er kastrert er vel fordi han er såppas ung enda...Jeg ønsker bare å finne et godt hjem til en herlig pus som fortjener det og tenkte at dere som er på dette forumet kan mye om katter og ville tatt godt vare på han...

Phantera: Enig med deg at man må gå litt utenfor A4 standaren...Hadde vært gøy om NRR også godkjente sølvbengalen, jeg håper også at det vil bli flere oppdrettere av sølvbengal her i Norge etterhvert :)

Tror det nå er ivertfall 6 oppdrettere her i Norge på sølv Bengal nå, men det kan være andre jeg ikke har vært bort i også å ikke hvet noe om, men det er ivertfall 6 oppdrettere seriøse som driver på sølv her i Norge nå. På en måte håper jeg det er flere som vil drive å avle videre på sølv på den riktige måten på en måte, men det vil jo det med at sølv er sjelden gå mer og mer bort. På godt og vondt så klart som alt annet. Ofte det folk tror er at den vanelige og snø bengalen er mer en Bengal og mer riktig, men sannheten er jo det at i starten av var det like mange sølv bengaler som de vanelige, snø er meneskeskapt farge og var ikke begynnelsen, men de er utrolig fine alle sammen. Du har jo også de helt sorte Bengalene som er utrolig fine, men det er ingen i Norge som driver oppdrett så vidt jeg hvet på de og de er heller ikke lovelige i NRR og FiFE, men utrolig fine de også, med den sorte pelsen og helt grønne øyne. Huff, det er så mange fine puser.