For ca 3 uker siden kom en familie hjem fra ferie, og fant 3 kattunger på verandaen. De var skinnmagre, livredde og bittebittesmå. De avventet litt og så etter kattemor, men ingen voksen katt viste seg. Den ene kattungen forsvant for dem. De to andre ble installert i putekassa ettersom barn med astma og allergi gjorde at de ikke kunne ta dem inn. Mat ble kjøpt og foring startet. Dessverre manglet de kunnskap om hvordan man forer bittesmå og utsulta kattunger, og en døde av diare. Men en overlevde, og ble boende i putekassa. En bekjent av dem som har katter forbarmet seg over den lille, og tok den med hjem og temmet den. Men nå kunne ikke hun ha katten lenger, og i dag ble den kjørt tilbake til putekassa. Nå ringte de til meg. Og jeg måtte jo bare reise ut.

Jeg vil tippe denne kattungen er ca 6 uker gammel. Og nå har den flyttet til May, hvor hun skal prøve å installere den med kattungene fra skjulet. Jeg krysser fingre for at det går bra. Kattungen er både trygg og søt, så den må bare bli litt større og få vaksine og chip så kan den legges ut for adopsjon. Vi tror forresten at det er en jente.
Disse bildene er med May forvert, kattenes engel.

Søt ja?