Skrevet av Emne: Kattetoalett til stor katt  (Lest 520 ganger)

Innlogget K.K.

• Katteslave
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 19
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Kattetoalett til stor katt
« på: 02 Oktober 2011, 18:39:51 »
Sara begynner å bli ganske så stor, og jeg ser at den doen vi har er nok kanskje litt liten med tiden. Det hjelper jo heller ikke at hu ikke skjønner at hu må snu rumpa til hullet hu gravde.

I går satt jeg her og så at hun gikk på do, og oppdaget hvorfor jeg har funnet noen klumper utenfor doen, for hun står rett og slett med siste biten av rumpa utenfor... (Hu er ikke sjenert med stua full av folk hvertfall!  :fnis:) Det ser ikke ut til at hun får hele kroppen på innsiden, og det er ikke alltid hun snur seg (og når hun snur seg, står hun med hodet utenfor, trodde det var for å ha oversikt jeg, men dengang nei), så jeg tenker at vi kanskje skulle hatt en som var større...

Så er spørsmålet, hva skal jeg kjøpe? Hvor? Den vi har er ca 38 cm bred, 50 cm lang og 40 cm høy. Det er målt cirka og utvendig. Vil vel kalle den gjennomsnittlig. Selvfølgelig betale minst mulig  :winky: Noen tips? Hørt noen rykter om en egen Maine Coon do, men finner ikke noe spes på nett, og de skal vel ratt vekk ha ekstra betalt for det navnet...  :Sukker:

Innlogget K.K.

• Katteslave
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
Sv: Kattetoalett til stor katt
« Svar #1 på: 02 Oktober 2011, 20:38:20 »
Jeg fant denne på Stargate.nu

Men litt skeptisk på at den egentlig ikke er så mye større, annet enn høyden...

http://stargate.nu/shop/

Ingen tips?

Utlogget Firfirsla

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 10
    • Vis profil
« Svar #2 på: 02 Oktober 2011, 20:42:59 »
Kan dessverre ikke hjelpe deg, da jeg ikke har samme problemet  :icon_neutral:

Men kom plutselig å tenke på en ting, har du sånn tak på doen?

Inger-M, Amira Chanel og Ariel Bianca

Innlogget K.K.

• Katteslave
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #3 på: 02 Oktober 2011, 20:49:32 »
Ja, det er av typen lukket, men luka inn er borte, for jeg knakk den ene tappen den hang i  :c066:

Den står framme i stua, så jeg vil egentlig helst ha med tak, hvis ikke er jeg redd det virkelig blir sand overalt, og direkte ukoselig å ha i stua. Ser jo nå at det kan bli vanskelig, men så langt det går vil vi ha tak  :winky:

Utlogget Firfirsla

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #4 på: 02 Oktober 2011, 22:16:54 »
Hmm..

Du kan jo alltids spørre på dyrebutikker, eventuelt sende mail til nettbutikker og forklare problemet.
Kan jo være de kan hjelpe deg bedre enn hva jeg kan  :icon_neutral:

Innlogget K.K.

• Katteslave
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #5 på: 02 Oktober 2011, 22:28:02 »
Ja, jeg tror jeg må ta en runde... Bare hadde håpet noen med erfaringer hadde noe innsikt i den store verden av kattedoer  :fnis:

Tusen takk for tankene dine uansett da  :klemmer:

Utlogget sijoka

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 114
  • RIP Pan
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #6 på: 02 Oktober 2011, 22:30:53 »
Tror de fleste er rundt 50 cm lange, men her fant jeg et et som er ganske stort:

http://www.noarkpet.no/default.pl?showPage=187

Og her var det jammen et til, og der er vel bilttelitt billigere:
http://www.mamut.net/nettdyret/subdet804.htm

Innlogget K.K.

• Katteslave
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #7 på: 02 Oktober 2011, 22:42:12 »
Jøss, takk Sijoka! Disse nettbutikkene har jeg ikke vært borti før, så flott! Og begge hadde gratis frakt, det hjelper jo helt klart  :nod:

Utlogget sijoka

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • RIP Pan
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #8 på: 02 Oktober 2011, 22:46:31 »
Det var skremmende enkelt. Jeg googlet "stort kattetoalett" og blant annet disse kom opp, og da var det bare å se etter om der sto mål på dem. :hihi2:

Utlogget Firfirsla

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #9 på: 02 Oktober 2011, 22:49:20 »
Bra vi har sijoka her KK  :biggrin:

Innlogget K.K.

• Katteslave
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #10 på: 02 Oktober 2011, 22:52:36 »
Haha, jeg tenkte ikke lenger enn "Maine Coon do" og stargate jeg da... Godt noen andres hoder fungerer  :icon_neutral:

Utlogget sijoka

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • RIP Pan
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #11 på: 02 Oktober 2011, 22:59:05 »
Godt at gamle hurper som meg kan være til nytte av og til.

Utlogget Tichri

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 13
    • Vis profil
« Svar #12 på: 02 Oktober 2011, 23:14:02 »
http://www.dyresjappa.no/kampanje_kattetoalett_bella/P_9193 denne har vi :) Da vi kjøpte den tenkte jeg litt på om den kunne bli for liten, men eieren av butikken sa at han bruker den til sine Maine Coon og det funker bra, så en huskatt fikk nok plass :fnis:

Innlogget K.K.

• Katteslave
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #13 på: 02 Oktober 2011, 23:17:34 »
Hehe, okay, den var ikke så mye større enn den vi har her, så da må han ha Maine Coon som har skjønt det med å snu seg før dem slipper løs  :fnis:

Utlogget sijoka

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • RIP Pan
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #14 på: 02 Oktober 2011, 23:32:30 »
Her kan man  jo lure hvorfor i alle fall tilsynelatende samme toalett koster799 på  det ene stedet og over 1000 på det andre og hvorfor et mindre med samme mål og av samme merke, men med litt forskjellig utseende koster 399 det ene stedet og over 600 det andre stedet.
Men jeg synes nå det store som nettdyret har i mange forskjellige farger var vel så fint .

Innlogget K.K.

• Katteslave
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #15 på: 02 Oktober 2011, 23:35:45 »
Så langt så ser det ut til at det på Nettdyret er størst til minst penger ja. Også må jeg innrømme at jeg ble litt fascinert av fargene  :c066: Gubben la nede veto mot det rosa da...

*hyyyyl* Sara jakter insekter, og det ene var tydeligvis under foten min!!  :ulla:   

Men ja, den rosa  :fnis: Men så kom jeg på at vi kanskje skal ha guttepuser senere, så da er det kanskej greit med en limegrønn en istedet  :fnis:

Innlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
« Svar #16 på: 03 Oktober 2011, 00:30:25 »
Jeg kjøpte ny kattedo på utstilling i dag, en stor en, som jeg tipper er 45 cm i firkant alle veger, høyde, bredde, dybde og lengde. Det var en hjørnedo og kosta 299,- da jeg kjøpte den, den kom fra tropehagen.
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Innlogget K.K.

• Katteslave
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #17 på: 03 Oktober 2011, 00:41:56 »
Hjørnedo er på ønskelista, men for øyeblikket har jeg ikke noe hjørne å ha den i... Dessuten er jeg litt usikker på om de faktisk er større enn vanlige eller ikke...  :hmmmm:

Innlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
« Svar #18 på: 03 Oktober 2011, 02:10:39 »
Jeg har en hjørnedo fra før, som står ved siden av sofaen, utrolig romslig, og Alette minnet meg på i dag at jeg har snakket om å få tak i ennå en i flere år nå....Men prisen måtte selvsagt ikke være for høy
Vår gamle kastrat på snart 11, fikk mellomørebetennelse for noen år siden, noen som resulterte i at han går med hue på skeive - han veier bortimot 6 kg, og er en diger siameser, som ikke helt har sidesynet "på stell". Han har tydeligvis hatt god bruk for den gamle hjørnedøen, for det kom aldri noe på utside etter han, da vi begynte å bruke den. Ser at han trøbler litt med de andre kassene, som er alminnelige firkanta med tak.En kjapp tur innom nettbutikken sier meg at jeg har fått en god utstillingspris, for de koster til vanlig 369,. Jeg hadde minska det litt mye ight de reellemålenene da, det er jo over 50 cm, Me ta en titt innom tropehage og se etter et hjørnetoalett . du vil ikke angre!!! Jeg er helt sikker,
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Utlogget Miss Heike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 16
  • Hanne
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min :)
« Svar #19 på: 03 Oktober 2011, 02:21:39 »
Jeg dreit i hele kattedo konseptet og gikk på europris og kjøpte en sånn stor kasse på hjul til å skyve under senga  :morsomt: Dette fordi Mikkel eier ikke kordinasjon og graver bare utfor den lille doen han hadde og ellers bare rundt etterlatenskapene sine... Det ble litt bedre men selv i 1meter lang gange nesten en halv meter så klarer han og grave litt utenfor doen  :icon_biggrin:

Mamma sier at jeg aldri får han til å gå på do med tak, men lurer på å få hun til å kjøre til europris og kjøpe en for å prøve, den kosta jo nesten ingenting og er romslig og litt høy :)

Utlogget fanta

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 13
  • R.I.P Fanta, Sisqò og Pusur.
    • Vis profil
    • Siden til alle dyra mine.
« Svar #20 på: 03 Oktober 2011, 08:15:47 »
Jeg bruker marsvinbur (bunnen) til Tuz. Han nekter å gå på mindre do. Den er 70cm lang.

Utlogget tante

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 221
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #21 på: 03 Oktober 2011, 09:00:46 »
Vel, det er ikke alltid størrelsen det kommer an på....   :morsomt:

Bror er en forholdsvis liten katt, og jeg har ganske stor do.  Allikevel klarer han ganske ofte å henge rumpa utenfor når han gjør fra seg.  Heldigvis aldri når han tisser da, for da ser det ut som han sitter dypere.  Men når han bæsjer står han nesten med rumpa rett til værs, og klumpene triller bortover gulvet.  Do med tak tør han ikke gå inn i, det er farlig det....     :wink:

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Innlogget K.K.

• Katteslave
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #22 på: 03 Oktober 2011, 10:54:26 »
tante:  :le:

Jeg tror kanskje Sara er litt som bror, uansett hvor stort det blir, så hjelper det lite når man ikke greier å få med seg rumpa inn  :fnis: Jeg så hun gikk inn, gravde og snudde seg inni doen i går kveld, men samtidig så sitter hun med hodet utenfor når hun gjør seg ferdig...

Wikrita: Det hørtes ut som en mye større variant enn de jeg har sett, jeg skal ta en tur innom!  :icon_smile:

Jeg var litt for rask og bestilte fra Nettdyret i går, men den gamle trengs å byttes ut, og det skader overhodet ikke med to doer, spørsmålet blir bare å få plassert dem et ålreit sted. Denne leiligheten er ikke stor og stue og kjøkken i ett. Kattene blir godt vant med at mat og do ikke står for langt unna hverandre hvertfall..  :Sukker:

Utlogget Virrus88

• Lettere forvirret
  • Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 8
    • Vis profil
    • Min alt mulig blogg, supermat, helse og kosthold, dyra osv.
« Svar #23 på: 10 Oktober 2011, 12:50:45 »
Jeg har denne til mine to. Quatro er en stor katt på nesten 8kg og denne er plass nok til at hele han kommer seg inn der og at han får snudd seg og slikt. Kattedoen har dimensjonen 54l x 39b x 39h.

Koster 229,- hos www.ipet.no link til doen her: http://www.ipet.no/product.html/kattedo?category_id=76

Ja, jeg har 3 stk, den ene står i boden som ekstra do.

Man får det man ber om, alltid!

Utlogget Haapets

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 32
    • Vis profil
    • NO*Haapet's
« Svar #24 på: 10 Oktober 2011, 12:56:51 »
Kanskje du kan prøve en av de som er laget for å stå i ett hjørne? Jeg har en av dem og den er ganske stor.
I tillegg så får en større toaletter enn de "standard". Selv har jeg en som er en god del større, men den kjøpte jeg på en utstilling i Sverige, så jeg vet ikke hvor en får tak i den her. Utrolig grei egentlig, men deler av fronten som en bare vipper opp når det skal gjøres rent.

Hilsen Gunborg
NO*Haapet's - lite oppdrett av Norsk Skogkatt   
Vi har kattunger!!
Ta en titt på hjemmesiden vår http://haapets.com