Skrevet av Emne: Tre søte små som trenger hjelp  (Lest 854 ganger)

Utlogget tante

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 221
  • Kjønn: Kvinne
  • RIP Vesla
    • Vis profil
Tre søte små som trenger hjelp
« på: 07 Oktober 2011, 11:26:30 »
For en tid tilbake ble jeg gjort oppmerksom på en vanskelig sak.  Men vi har ikke hatt mulighet til å gjøre noe med det før nå. 

En mann har 3 katter som han elsker oppriktig, det er kastrert og fulgt opp med vaksiner osv.  Veldig godt kattehold.  I vår ble mannen syk og innlagt, og kattene ble gående ute.  De ble matet og sett til av en nabo.  De har altså bodd ute hele sommeren.  Nå er det høst, og mannen er skrevet ut av sykehus.  Men han får ikke flytte hjem, han skal inn i et bofellesskap - og der er det ikke lov å ha katt.  Mannen er selvfølgelig veldig fortvilet for å si det mildt.  Han bekymrer livet av seg med de kattene.  Nå er det høst, snart blir det snø og kaldt.  Huset hans skal selges.  Men hva med kattepusene?   

Jeg har snakket mye med denne mannen nå i høst.  Og endelig ser det ut til at det kan bli en løsning.  Vi har jo ikke fosterhjem som kan ta til seg disse kattene.  Her er det fullt, et annet forverthjem vi har tar bare kattunger.  Hos May er det en "hybel", men der bor jo Bolle. 

Så fikk vi altså klarsignal fra DB i Trondheim at de kunne ta imot 2 katter fra oss i "bytte" for de tre kattungene fra Røros som jo egentlig hører til deres distrikt men som havnet her.  Så i går flyttet Bolle til Trondheim, og vi tok med en av de tre kattene jeg skriver om her.

Disse tre kattenes historie litt kjapt:  Denne mannen skulle få seg katt, og dro et sted der de hadde kattunger.  Det viste seg at kattungene var rundt 6 mndr gamle, men det var jo helt greit.  Men saken var fortalte mannen at det var såååå tydelig at kattene ikke hadde det bra.  De var redde og tynne og med dårlig pels.  Så enden ble at han tok med seg de to som var der.  Det var altså to søstre.  Han hadde hatt litt av en jobb fortalte han med å få dem trygge og glade igjen.  Det viste seg snart at begge to var gravide, små stakkarene som han sa.  Den ene fikk et kull med døde unger, mens den andre klarte å føde et kull levende, fine unger.  De to søstrene delte på morsrollen, og det ble flotte kattunger.  3 stk var gitt bort, og han fortalte meg hvordan de har det i dag, han følger dem fortsatt....  Mens en av dem beholdt han selv.  Så det er altså mor og sønn og tante.  Tante og nevø er veldig knyttet til hverandre, og selv om mor absolutt er med i flokken så holder hun seg litt mer for seg selv. 

Vi valgte derfor ut denne katten til å følge Bolle til Trondheim for å starte jakten på et lykkelig liv som trønder.  Her er Snøhvit installert på isolatet i Trondheim.  Hun ble døpt om til Snøfrid. 

Vil dere se henne? 

Bortsett fra den lille lysegrå flekken på hodet er hun helt hvit, og hun har den største bustehalen jeg har sett i hele mitt liv.

Nå går det igjen to katter der borte.  Ettersom "hybelen" hos May er ledig nå planlegger vi å hente dem dit.  Men det er bare ett rom, og kan jo bare være en midlertidig ordning.  Uansett kommer vi til å ta dem inn, og håpe på at det kommer en løsning rekende på en fjøl etter hvert.

Og bare vent til dere får se bilder av de to!    :shockeed:    :flirt:    De er kanskje de vakreste kattene jeg tror jeg har sett noen gang!

Og mannen som eier disse kattene, da vi hentet den første i går tror jeg han var en av de gladeste menn jeg har sett i hele mitt liv..... 

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Utlogget sijoka

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 114
  • RIP Pan
    • Vis profil
    • sikadilla
Sv: Tre søte små som trenger hjelp
« Svar #1 på: 07 Oktober 2011, 11:57:37 »

Og mannen som eier disse kattene, da vi hentet den første i går tror jeg han var en av de gladeste menn jeg har sett i hele mitt liv..... 

En slik reaksjon er jo av de ting som gjør at du ser at arbeidet ditt er til nytte for fler enn kattene.
Og Snøhvit/Snøfrid er jo aldeles nydelig.
Gleder meg til å se bilder av de to andre.
Og jeg synes fremdeles det er synd at denne eieren ikke fåt lov til å beholde dem, men det er nok veldig godt for han å få vite at de blir tatt hånd om.

Innlogget K.K.

• Katteslave
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 19
    • Vis profil
« Svar #2 på: 07 Oktober 2011, 14:01:37 »
Jeg tørker tårer jeg nå... Stakkars gamle mannen som har bekymret seg i hjel! Og snille snille dere er som ordner det til så de blir tatt vare på!  :love:

Og guriland så nydelig Snøfrid er!!!  :faint:

Utrolig synd at han ikke får fortsette å ha dem, når han tydeligvis er så knyttet til dem...  :skjelveleppe:

Innlogget Månestråle

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 82
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07 Oktober 2011, 16:45:11 »
Så utrolig vakker Snøfrid er!  :flirt:
Hun er et godt eksempel på at det også er katter som har hatt det veldig godt som trenger et nytt drømmehjem.  :nod:
Det må jo ha vært så utrolig delt for eieren siden han er så glad i kattene sine, så trist med farvel men akk så godt å vite at det ender godt.  :klemmer:

Utlogget Marit

• Rasekatt - moderator
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #4 på: 07 Oktober 2011, 17:42:49 »
Så vakker Snøfrid er :love: Håper virkelig de får gode hjem.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 246
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07 Oktober 2011, 17:48:07 »
Åh du bedårende lille vakreste venn, herregud så glad og rørt jeg ble, har tenkt på de tre kattene og se på SNØFRID da. Meg og hvite katter  :neie: Sukk!! Hun var bare HELT bedårende, hun kunne jeg hentet hjem  :whistling: Hvis jeg hadde hatt mulighet, du store verden så flott hun er og jeg tror ikke noe på at de andre to kan være de vakreste, for Snøfrid er den vakreste!! Men er Snøfrdi tante, mor eller barnet?  :klø seg:

Og stakkars snille katteglade mannen, jeg føler fortvilelsen hans langt inn i hjerteroten. Er glad på hans vegne også at kattene nå får det bra. Stakkars mannen som ikke får ha med seg pusene sine. Det er ikke greit å være alene og bli syk i dag.

Takk Tante  :klemmer:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 246
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
« Svar #6 på: 07 Oktober 2011, 17:50:06 »

Snøfrid, vakrest på jord  :dobbellove:

Innlogget Mariskogens

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 97
    • Vis profil
    • Mariskogens
« Svar #7 på: 07 Oktober 2011, 18:02:09 »
Dette er en utrolig rørende historie!!  Og så vakker, så vakker Snøfrid er.   :love:

Utlogget tante

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #8 på: 07 Oktober 2011, 18:19:25 »
Det var Snøfrid som fødte levende unger.  Men nå som voksne har altså sønnen et mye tettere forhold til sin tante enn til mora. 

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Utlogget Lillerosin

• CrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 71
    • Vis profil
« Svar #9 på: 07 Oktober 2011, 18:22:26 »
Så rørende  :skjelveleppe: og nydelige pusen  :bigarmhug:

Puma Belle Pingla Uro

Only when the last tree has died and the last river been poisoned
and the last fish been caught will we realise we cannot eat money.

Utlogget Miss Heike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 16
  • Hanne
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min :)
« Svar #10 på: 07 Oktober 2011, 18:23:42 »
For en rørende historie, stakkars mannen  :skjelveleppe: Føler sånn med han, det er så synd at han ikke kunne få de med seg  :grine:

Men ååh, Snøfrid er jo sååå nydelig  :love: Håper hun får ett godt hjem snart, hun er jo så vakker.

Gleder meg til å se tanten og sønnen :D

Utlogget Busta

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 270
    • Vis profil
    • Buster´s hjemmeside
« Svar #11 på: 07 Oktober 2011, 23:48:15 »
Jeg sier som de andre, for en utrolig rørende historie  :skjelveleppe:

Snøfrid er noe av det vakreste jeg har sett  :love:

Utlogget Katska90

• Kattepratpuser
  • Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • Bloggen min
« Svar #12 på: 08 Oktober 2011, 16:22:52 »
begynner nesten å gråte av denne historien. Håper virkelig at alt ordner seg for kattene!  :x-fingre:

Utlogget MjaueMamma

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 2
  • Stolt kattemamma!
    • Vis profil
« Svar #13 på: 12 Oktober 2011, 06:59:16 »
 :flirt: Åh, nydelige pusa!  :flirt:

Det er så DEILIG å se at du er så flink å engasjere deg i slike saker, tante! Ja, det gjelder faktisk dere alle sammen!  :jippi:

Jeg er ganske fersk her på forumet, og var faktisk ikke klar over at fantes så mange nydelige kattemennesker i vårt langstrakte land. Vi har alltid blitt "dømt" og skråsett på at folk rundt oss pga vår kjærlighet til kattene, og måten vi behandler dem på.  :klø seg:

Det er så godt å se at det finnes så mange flere av oss!  :happy:

Hvordan går det pusene?

"Thousands of years ago, cats were worshipped as gods. The cats will never forget it..."

Utlogget tante

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #14 på: 12 Oktober 2011, 10:38:59 »
Ettersom jeg vet ihvertfall har Snøfrid slått seg greit til ro på kattesenteret i Trondheim.  Håper det rette hjemmet dukker opp veldig raskt.  Hun er en skjønn katt, det er helt klart.

De to som er igjen skal vi hente i morgen.  Vi har egentlig ikke plass til dem, men nå som det har kommet snø og er kuldegrader det meste av døgnet må vi bare ta tak.  Så de skal installeres på kattehybelen hos May.  Det er bare en korttidsløsning, men vi MÅ bare få ut noen katter snart - eller få tak i et forverthjem til.  Kommer mer oppdatering når disse har kommet i hus.

Vi lurer på om vi bør døpe om kattene - hva mener dere?  I dag heter de Ronja og Baltus, det er jo fine nok navn det så kanskje de skal få beholde dem? 

At Snøhvit ble til Snøfrid i Trondheim kommer jo mest av at de har hatt flere Snøhvit der før, og de prøver å finne nye navn til alle kattene.  Da blir det så mye enklere når de skal følges videre i livet.

Utlogget MjaueMamma

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 2
  • Stolt kattemamma!
    • Vis profil
« Svar #15 på: 12 Oktober 2011, 11:39:55 »
Fullt forståelig dette med navnene...  :hihi2:

Ouff, skulle gjerne ha tatt dem til meg jeg... Men tror samboer trenger litt overtalelse først  :fnis:

"Thousands of years ago, cats were worshipped as gods. The cats will never forget it..."

Utlogget tante

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #16 på: 18 Oktober 2011, 20:50:39 »
La meg presentere Baltus:

Og Ronja:

:biggrin:

Utlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 79
  • Pusur - Alltid i våre hjerter!
    • Vis profil
« Svar #17 på: 18 Oktober 2011, 20:57:37 »
Så flotte de er  :flirt:

Innlogget villhund

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 43
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #18 på: 18 Oktober 2011, 20:59:15 »
Ååååååå osv i ca tre linjer, de er da Millekopier, uten vite tær, nå var det en som fikk problemer  :o:icon_biggrin: :icon_rolleyes: :icon_frown:

Utlogget sijoka

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 114
  • RIP Pan
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #19 på: 18 Oktober 2011, 21:24:41 »
Åååååå, kunne hatt lyst til å ta alle 3, så nydelige som de er, men her er det dessverre noen som "smågruffer" over at det er bitt 3 katter på gården, så jeg må nok dessverre sette inntaksstopp. :Sukker:
Håper de får seg gode hjem alle sammen  :x-fingre:

Utlogget Miss Heike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 16
  • Hanne
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min :)
« Svar #20 på: 18 Oktober 2011, 21:32:51 »
 :flirt: :flirt:

Innlogget K.K.

• Katteslave
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 19
    • Vis profil
« Svar #21 på: 18 Oktober 2011, 21:49:08 »
Åååh så flotte!! Håper ting ordner seg for dem  :flirt:

Innlogget lars_tore

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 10
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
« Svar #22 på: 18 Oktober 2011, 22:05:37 »
Nydelige katter  :flirt: :flirt:

Innlogget villhund

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 43
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #23 på: 18 Oktober 2011, 22:14:03 »
sijoka, hva med en hundevalp til, har en tre hunder skal en minst ha fem katter vel  :fnis:. Norsk sort elghund er en veldig fin rase, vi har en halv en, kan brukes til mye annet og, og så er det da for få av dem og, så stammen bør økes  :nod:

Utlogget fanta

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 13
  • R.I.P Fanta, Sisqò og Pusur.
    • Vis profil
    • Siden til alle dyra mine.
« Svar #24 på: 19 Oktober 2011, 08:05:51 »
Nydelige puser for fortjener et godt hjem  :love: