På tide med en liten oppdatering her tror jeg. Snøhvit som dro til Trondheim har fått seg et nytt hjem for lenge siden - ikke noe rart det. Men de to som ble igjen her er tyngre. De er jo rundt 5 år gamle og er annonsert med to stk som ikke skal deles. Dette har gjort det vanskelig, og de er fortsatt hos May. Der er de i flokken med hennes katter, går ut som de vil og lever glade dager. Men de skulle jo absolutt hatt et eget hjem.
Nå har vi gjort en evaluering av disse to. De har jo vært inne. Og det vi ser er at det ikke lenger er aktuelt at disse kun adopteres bort sammen. Da de kom inn var de veldig avhengig av hverandre. Det kom antagelig av at de har levd ute hele sommeren og på den måten fått et slags avhengighetsforhold. Men nå har de utvilket seg i hver sin retning, og de tilbringer lite tid sammen.
Baltus er veldig sosial med de andre kattene, steller kattunger og trives i flokk. Han er ingen fangkatt, men setter pris på litt kos og oppmerksomhet når det passer han. Han er veldig glad i å være ute, har det alltid travelt med sine kattesysler. En kjempeflott, stor og imponerende katt som ikke lar seg pille på nesa. Ronja trekker seg heller litt unna de andre kattene, hun er en menneskekjær fangkatt som elsker å ligge i sofaen og bli klødd. Ikke så glad i å være ute, hun vil være der folket er!
Vi skal derfor lage nye presentasjoner av disse kattene. Med nye bilder. Og der kommer problemet. Å fotografere svarte katter er ikke lett! I dag har jeg vært og tatt en del nye bilder. Men nå er jeg veldig i tvil om hvilket jeg skal bruke. Jeg tror derfor jeg lager en egen tråd i kattealbum, kanskje dere kan hjelpe til å velge det fineste bildet, det som lettest apellerer til noen som ønsker seg katt? Jeg vet at bildet har veldig mye å si, og vil gjerne velge rett. Ingen av bildene er perfekte, men de er ihvertfall bedre enn de som ligger ute pr i dag.
Så får vi håpe da at noen ser disse vakre kattene og at de nå snart kan få finne ro i et permanent hjem. Baltus storkoser seg der han er i dag, i en stor katteflokk. Men vi ser at Ronja nok lengter etter et sted der hun kan være alene med menneskene sine, ihertfall et sted der det ikke er så mange katter å forholde seg til.