På onsdag ble jeg vekket av en telefon. En kattunge var på spiserommet i et butikk i sentrum. Jeg dro nedover, og fant en livredd liten stakkar. Først trodde jeg det var en som er født ute, den var jo helt skrekkslagen. Men med litt list og lempe fikk jeg lurt den inn i reiseburet og tok den med meg. Ettersom den absolutt ikke virket aggressiv og i tillegg ganske ung tenkte jeg å gi den en sjanse, om den var mulig å temme.
Denne kattungen var observert i butikken første gang på mandag, men ingen vet egentlig hvor lenge den har vært der. Den hadde gjemt seg for folk altså helt til onsdag da de fant han på spiserommet hvor de kunne lukke døra - og hvor det ikke var så mange steder å gjemme seg.
Jeg tok altså med kattungen til May hvor vi satte den i et hundebur for å se hva dette egentlig var. Og det var en ganske redd og meget tynn kattunge, mellom 8 og 10 uker et sted vil jeg tro. Men den er frisk og fin, og den er nok født inne. Den er ikke så redd for mennesker, mer stresset av situasjonen.
Så pusen har nå fått en sjanse til et nytt liv. Det er ei lita jente. Foreløpig kaller vi henne bare Maskinpusen ettersom butikken den ble funnet er A K Maskin.