I går ble jeg kontaktet av dama på gården der Bursdagspusen ble funnet. Hun fortalte at dattera hennes leier kårbolig på nabogården. På den gården er det kjent for alle at de driver foring av villkatter i stor skala. Det er visst en stor koloni der. Nå hadde dattera oppdaget at to av kattungene i denne kolonien var annerledes enn de andre. Når folk kom ut springer det katter i alle retninger, disse to kom mot dem. De virket litt utenfor flokken og gikk rundt på tunet der og virket forvirret. Den ene var rød, og de lurte på om dette kunne være kullsøsken av Bursdagspusen. At de var blitt delt på en eller annen måte.
Man mistenkte at noen har dumpet disse kattungene der ettersom folk vet at der er det mat og ly å finne. Det virket ihvertfall ikke som unger til noen av de ville som bor der. Det ble bestemt at jeg kunne ta imot disse kattungene hvis de ikke var eldre enn Bursdagspusen og hvis de ikke var helt ville. Men det ble forsikret at disse var tamme. Dattera hadde matet dem litt de siste dagene, og det var ikke noe problem å løfte dem opp og kose med dem.
Problemet var folket som eier gården og som forer villkattene. De gjør det av godhet, og steller denne villkattkolonien så godt de kan. Tydelig syke dyr blir tatt ut og avlivet osv. Men ingen er jo kastrert, og det popper ut kattunger som får diverse skjebner. Disse unge folkene hadde nå pratet med sjølfolket om disse to kattungene, og fikk beskjed om at de fikk bare gå der. Det spilte ingen rolle hvor mange det var.... Da de unge begynte å stille seg skeptiske til denne løsningen fikk de vel egentlig beskjed om at de fikk bare ligge unna, de hadde ikke noe med kattene på gården. De ble derfor litt redd for å gjøre for mye og blande seg.
I dag fikk jeg telefon igjen. Nå var kattungene i bilen og på vei hit. Var jeg klar? Sjølfolket på gården hadde reist bort, og nå var kattene "kidnappet".
Jeg var jo ganske spent da det ringte på døra her, det må innrømmes. Disse var det.

Ihvertfall ingen kullsøsken av Bursdagspusen, se størrelsesforskjellen.

Jeg installerte dem så kjekt i hundeburet, men der var de bare 5 minutter så kom de mellom sprinklene og var på full jakt etter lekemus.
Her er Ruske-Sara

Og Ruska - kosten på peissettet var dritmorsom å lekeslåss med...

Hvor gamle er de tro? Ca 6 uker? Eller tror dere de er mer?
Nå er de satt på badet. Så får vi se hva vi gjør videre. De er bare bein og pels, og gubben er sendt på butikken etter morsmelkerstatning. Ikke for det at de egentlig trenger det kanskje, men for kos. Også babymat. Og litt annet godt. Så skal det vel gå an å få katter av disse her også.