Skrevet av Emne: Dyrlegebesøk  (Lest 474 ganger)

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 13
  • Kjønn: Kvinne
  • Prrrrrrrrrrrr
    • Vis profil
Dyrlegebesøk
« på: 09 Desember 2011, 15:59:58 »
Nå er det snart et år siden Milla var hos dyrlegen for revaksinering (januar). I mars ble hun sterilisert og tok stingene der 10 dager senere. Ingen besøk der etter det.
Det skal vel gå et år mellom hver vaksinering, så vi får ta en tur på begynnelsen av nyåret.
Men jeg ønsker meg også en sjekk av tenner, ører, vekt og allmentilstand på det besøket, og da må jeg kanskje be spesielt om det? Bestille time på forhånd?
Hva er det de sjekker ved vaksinering uten timebestilling? Er det noe spesielt jeg bør be om? Om jeg er amatør? Ja.  plystrenisse

:icon_wink:

Utlogget Drost

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 126
  • jeg har konvertert til dyrene
    • Vis profil
Sv: Dyrlegebesøk
« Svar #1 på: 09 Desember 2011, 16:17:20 »
jeg vet ikke om det er forskjellig fra vet.til vet.men min lytter på lunger og hjerte og sjekker
tannkjøttet og slimhinnene i øynene.

Innlogget Mellers

• Moderator
  • Administrator
  • Skravlepus
  • Takket: 50
    • Vis profil
« Svar #2 på: 09 Desember 2011, 16:24:56 »
Vanlig årssjekk inkluderer alt du lister opp her. Om du ønsker en grundig tannsjekk med fjerning av tannstein og slikt når Milla blir eldre, så er det en egen, separat tannlegetime.

PetVett skriver for eksempel:
"Etter grunnvaksineringen skal vaksinen fylles på en gang i året, og samtidig blir det foretatt en grundig helsesjekk på katten der veterinæren blant annet ser på tenner, ører, øyne, hud, pels, slimhinner, lytter på hjerte og lunger og kjenner over kattens buk og ledd."