Tror det er viktig å ikke tro det verste her nå.
De har vært hos deg i drøyt to uker. Magene deres burde ha vært ok nå etter flyttingen. Men det betyr ikke at de f.eks har TF eller Giardia. Dette kan også være en eller annen form for bakteriell infeksjon som lett lar seg behandle med AB. Eller det kan være ett eller annet de reagerer på hos deg.
Hva får de forresten å spise? Er det store endringer i forhold til hva de spiste hos oppdretter. Får de bløtfor? Det første du kan prøve er å ta bort bløtforet. Jeg vet at det sansynligvis er mange er inne som ønsker å halshugge meg for å si noe sånn, men jeg har selv opplevd at jeg trodde noen kattunger var syke, der det var blåtforet som var årsaken. Sluttet med det og magen ble super fine etter noen dager. Så tenk gjennom hva de får å spise og om det er noe der som du kanskje ikke har tenkt på, men som er endret for dem i forhold til hva de har vært vant til tidligere.
Å ta en avføringsprøve tror jeg er veldig lurt. Men ettersom det tidligere var snakk om priser og forsikring her, så kan en del av prøvene være ganske dyre. Særlig TF testen er ganske kostbar. Men det hadde absolutt vært veldig lurt og helst før de har fått noe som helst.
Er avføringen illeluktende? Vet det ble spurt om det tidligere o det kan hende at du allerede har svart på det uten jeg har fått det med meg

Ser at Flagyl blir foreslått ett sted. En AB som smaker grusomt

men blant annet brukes mot Giardia. Giardia infeksjoner er faktisk ikke såååå vanlige. Personlig ville jeg aldri ha startet en så tøff behandling med 5 dagers Panacur og Flagyl uten å ha påvist Giardia.
Så ta ting med ro, ta en tur til vet på mandag hvor du eventuelt tar med deg avføringsprøve og tro ikke det verste nå.
Og Bee; Flagyl tar Giardia, men ikke TF.