Skrevet av Emne: Er dere på min side eller hennes?  (Lest 590 ganger)

Bmwlover88

• Gjest
Er dere på min side eller hennes?
« på: 14 Januar 2012, 07:08:57 »
Våknet nettopp å skulle sjekke dagens nytt på facebook.
Kom over statusen til en bekjent: Er sååå forbanna på Aslan at han BØR ikke prøve å komme i nærheten av meg engang... Drittkatten har TYGGET over ledningen på glattetangen min.....@@@@@@@@

Jeg reagerte på denne statusen i det hele, men enda mer på det som ble skrevet under, om drittkrek og drittkatter osv som ikke skjønner at det her ikke var lov osv. Jeg foreslo et skap osv slik at de begge unngår at dette skjer, og fikk bare tilbake at " dette måtte jo katten lære seg at det var forbudt osv?!?
Kattene kunne vel lære seg ting dem også??" mente de... Og at denne katten liksom har visst at dette ikke var lov og sånn og begynte å sammenligne med kattene til ene venninnas familie, at DEN katten visste jo at den ikke hadde lov å gå i de og de rommene, og den kunne sitte, gi labb osv også!

Jeg kjente jeg ble provosert for mine katter kan jo også gjøre triks, det har jo ingenting med saken å gjøre, og jeg sa jo aldri at kattene var idiot heller liksom.
Jeg prøvde å forklare at jeg syns det er en stor forskjell på å lære katten at å gå på et bord er fyfy, enn å lære han at å hente ned en glattetang er fyfy...!
Hva mener dere?? slik det høres ut for min del, kan katten like gjerne ha opplevd denne galeien med henne og den glattetangen som en lek, gjort det for å demonstrere eller hva som helst... Uansett hvilken grunn katten hadde så syns jeg det blir for mye å forvente at dette skulle han skjønne og kalle katten sin for drtittkatt etc for en glattetang selvom den er dyr osv.....!  :icon_mad:

Hva mener dere?

Utlogget Miss Heike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 16
  • Kjønn: Kvinne
  • Hanne
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min :)
Sv: Er dere på min side eller hennes?
« Svar #1 på: 14 Januar 2012, 07:17:26 »
Jeg har stått opp til 5 opptygde mobil laddere, 6 headsett, 3 iPod øreplugger og 2 ipod laddere... Han/hun skal bare ikke snakke om drittkatter som tygger på en uslig glatetang ledning... Be dem for helsikke å legge ting med tynne ledninger i ett J***a skap eller en skuff å slutte å tro at katten er ett menneske.. Barnslige lille idiot.. (dem altså, ikke du)

Det dummeste jeg har hørt "den burde skjønne at det ikke er lov"... Og til argumentet at den katten til noen andre kan triks.. så er det arbied fra eieren... Det skjer ingenting uten konsekvent arbeid, du får ikke noe triks ut av en katt som er vill etter mat, så ikke alle katter kan lære triks. Noen katter lærer aldri at det er forbudt å gå på bord/kjøkkenbenken..

Spør om de mener at en 3 åring burde vite fra før om at man ikke skal tette vasken å la krana stå på til det oppdages av en voksen?

Bmwlover88

• Gjest
« Svar #2 på: 14 Januar 2012, 07:29:10 »
Er veldig enig med deg Miss Heike!  :nod:
Pluss at (dette skrev jeg til dem også) at det kan jo være farlig for katten å få slikt som dette i seg også??  :redd: Gummi og ledninger osv tenker jeg da... :redd:
Ikke nok med det, tenk om kontakten hadde vært i f.eks?!  :redd: Det siste sto det ingenting om, men det kunne vel ha skjedd??

Utlogget Miss Heike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Hanne
    • Vis profil
« Svar #3 på: 14 Januar 2012, 07:36:08 »
Herrejemini nå fremstiller jeg kansje meg selv som en idiot? Men dette skyldes jo da glemskhet og en puselusk som finner ledningene.

Han elsker tynne ledninger, type øreplugger, den ledningen er snadder og den finner jeg bare stomper av :( Men han har jo vist at så tykke som ipod/iphone ladder ledningen er snask å tygge opp, ipod ladder har cirka samme tykkelse som ledninger på rettetenger osv. Og nå burde eier virkelig ha skjønt at sånt lar man ikke ligge å slenge.

Prøve å kansje foreslå en regel om å legge det i skap/skuff når man har brukt det. Jeg må dekke til ledningen med ett håndkle når jeg skal ladde mobilen min. Det skal ikke mer til enn å bare dekke over det så det ikke syns for å holde katten unna.

Jeg legger alltid ting vekk, alltid, og når det brukes, ligger det utilgjengelig eller jeg dekker det så det ikke syns. Jeg har en svindyr gamer datamus jeg er livredd Mikkel skal få fatt på og den ligger i skuffen når jeg ikke bruker den, ikke er hjemme, eller sover.

Man burde lære første gang, det gjorde ikke jeg og det har kosta meg flesk. Surt å se pengene gå på ting jeg vet jeg bare kunne gjemt unna ting. Men sånn er det når man har en ledning elskende katt... Eneste gang jeg har vært ordentlig sur på Mikkel var da han knuste øl glasset mitt som jeg og pappa fant påsken 96..

Nei det er ikke bra at de får i seg det, men med Mikkel har det gått bra. Heldigvis. Ledning avrusning for katter skulle det vært, men nå er det månedsvis siden jeg har funnet opptygd ledning  :Ohyeah: Så det hjelper å være bevisst på at katten tar ledninger og huske å legge sånne ting vekk :)

Bmwlover88

• Gjest
« Svar #4 på: 14 Januar 2012, 07:42:53 »
Herrejemini nå fremstiller jeg kansje meg selv som en idiot? Men dette skyldes jo da glemskhet og en puselusk som finner ledningene.

Han elsker tynne ledninger, type øreplugger, den ledningen er snadder og den finner jeg bare stomper av :( Men han har jo vist at så tykke som ipod/iphone ladder ledningen er snask å tygge opp, ipod ladder har cirka samme tykkelse som ledninger på rettetenger osv. Og nå burde eier virkelig ha skjønt at sånt lar man ikke ligge å slenge.

Prøve å kansje foreslå en regel om å legge det i skap/skuff når man har brukt det. Jeg må dekke til ledningen med ett håndkle når jeg skal ladde mobilen min. Det skal ikke mer til enn å bare dekke over det så det ikke syns for å holde katten unna.

Jeg legger alltid ting vekk, alltid, og når det brukes, ligger det utilgjengelig eller jeg dekker det så det ikke syns. Jeg har en svindyr gamer datamus jeg er livredd Mikkel skal få fatt på og den ligger i skuffen når jeg ikke bruker den, ikke er hjemme, eller sover.

Man burde lære første gang, det gjorde ikke jeg og det har kosta meg flesk. Surt å se pengene gå på ting jeg vet jeg bare kunne gjemt unna ting. Men sånn er det når man har en ledning elskende katt... Eneste gang jeg har vært ordentlig sur på Mikkel var da han knuste øl glasset mitt som jeg og pappa fant påsken 96..

Nei det er ikke bra at de får i seg det, men med Mikkel har det gått bra. Heldigvis. Ledning avrusning for katter skulle det vært, men nå er det månedsvis siden jeg har funnet opptygd ledning  :Ohyeah: Så det hjelper å være bevisst på at katten tar ledninger og huske å legge sånne ting vekk :)

Hun hadde den oppi en hylle så hadde katten hentet den ned,men ikke godt nok skjult i mine øyne... jeg må bruke skap her for sånt til mine ellers forsvinner det! Men det betyr jo ikke at kattene mine er drittkatter og jeg må gjemme resten av hele huset av den grunn da!  :icon_mad: (for de mente det skulle være unødvendig å gjemme unna altting).

Jeg foreslo jo et skap,men fikk bare argumentet over, det skal være unødvendig å gjemme vekk ting, og sammenlignet også barn med dyr om at når barn kan lære seg regler så kan dyr. helt FEIL holdning spør du meg, å sammenligne en katt med et barn!
Et barn kan du f.eks gi "timeout" og barnet skjønner det og hvorfor, katten har glemt hva han gjorde innen han er ute av rommet bare!  :Sukker:
Jeg blir trist og lei meg når jeg ser all uvitenskapen rundtom og folks holdninger til dyr...!  :Sukker: 

Utlogget villhund

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 43
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #5 på: 14 Januar 2012, 10:56:41 »
Får håpe det er en begynnelse på en læreprosses for dem, du har da foreslått alternativer, noen lærer kanskje litt tregt. Det finnes nesten ikke andre alternativer enn gjemme ledningene.
Vi fikk oss en støkk her, vi hadde en skjøteledning av kraftig utekvalitet, hadde festet den trygt, trodde vi, men en liten del hadde sklidd frem.Så oppdaget vi at Petter hadde vært der og tygget, det svarte gummihylsteret så ut som skumplast, det var tusen små tannmerker på den, men han hadde heldigvis ikke bitt gjennom de litt fastere ledningene inne  :o . Så nå er alle ledningene hos kattene SIKRET  vetikke :nod:

Utlogget Musekatt

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 5
  • Kattemaniker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 14 Januar 2012, 11:08:29 »
Jeg forstår frustrasjoen hennes, men jeg hadde vært mer irritert på min egen dumskap, enn på katten. Det blir som å være forbannet på biltyvene, når man har latt bilen stå ulåst med nøklene i.  :icon_neutral:

Bmwlover88

• Gjest
« Svar #7 på: 14 Januar 2012, 12:00:54 »
Helt enig med begge dere!  :nod:
Men hun sier faktisk rett ut at det er katten som er idioten fordi HUN hadde lagt den i en høy hylle og katten VISSTE jo at han ikke har lov å gå i den hyllen liksom!  :gaah: Sorry at jeg spør men hvor dum er det mulig å bli??  :gaah:
Katten bryr seg som regel ikke, og gjør det den vil når den vil så lenge pus finner det forgodt, jeg tror faktisk at selv katter som ikke har lov til å gå på bord,benker etc gjør det også jeg når eier ikke ser.... Det skjedde hvertfall her så her har vi gitt opp å ikke få lov lengre!  :fnis:

Ja Musekatt,her er jeg helt enig, det blir som å bli forbanna på biltyvene når du har latt bilen stå ulåst med nøkler i...!
Jeg tenker bare sånn på pus jeg, tenk om hun straffet den og så er det hennes feil!  :grine:
Det er faktisk ikke noe vei utenom som du sier Villhund enn å gjemme vekk slike ting,det må vi her og!  :nod:
De begynte på krølltangen min engang, ledninger er full i merker osv, men jeg så det tidsnok og inn i skapet med den, det er faktisk ikke så veldig slitsomt å hente den frem fra skapet enn hvor den opprinnelig lå...!  vetikke

Utlogget rødhette1

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #8 på: 14 Januar 2012, 12:05:05 »
Hun får ingen medlidenhet fra meg ihvertfall. Hvis Pus plukker på ting han ikke har lov til, så tar jeg ham bort fra situasjonen, sier "nei" og om det er mulig, så tar jeg bort det han plukker på, og som regel får han en av lekene sine samtidig. Fungerer kjempefint her, og nå er det sjelden han rører ting han ikke har lov til :)
Her om dagen lå det spiker, malekoster, platebiter og sandpapir over store deler av gangen, og han kunne ikke brydd seg mindre. Pirket på en spiker, fikk et strengt "nei" fra meg, og da fant han ei leke istedetfor.

Innlogget cro015

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 4
    • Vis profil
« Svar #9 på: 14 Januar 2012, 13:44:12 »
De fleste vet jo at nesten alle katter elsker ledninger, og såppas burde man vite når man får seg katt!

Jeg hadde en som var 12 år som fortsatt elsket å bite i ledninger, så vi måtte passe på heletiden. Men slike ting bør man være klar over før man skaffer seg dyr, når man får seg ett levende vesen må man til tider tilpasse seg litt, sånn er det bare:)

Bmwlover88

• Gjest
« Svar #10 på: 14 Januar 2012, 13:49:19 »
De fleste vet jo at nesten alle katter elsker ledninger, og såppas burde man vite når man får seg katt!

Jeg hadde en som var 12 år som fortsatt elsket å bite i ledninger, så vi måtte passe på heletiden. Men slike ting bør man være klar over før man skaffer seg dyr, når man får seg ett levende vesen må man til tider tilpasse seg litt, sånn er det bare:)

Ja det er akkurat det jeg mener også, og sammenligne en katt med et barn f.eks når katten gjør feil og at det er kattens feil syns jeg blir barnslig!
Da burde man ikke hatt dyr heller, det er ingen (verken folk eller dyr) som er perfekt og feilfri, og som du sier man må kunne tilpasse seg litt og regne med at det blir litt sånn som dette om man glemmer seg. Og det er ærligtalt ikke så fryktelig tungt å ta tangen utav skapet enn der den opprinnelig lå som jeg nevnte tidligere i tråden...! Så når dem ikke kan tilpasse seg så lite engang for et dyr så hvorfor ha et?  :gaah:

Innlogget cro015

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 4
    • Vis profil
« Svar #11 på: 14 Januar 2012, 13:55:30 »

Ja det er akkurat det jeg mener også, og sammenligne en katt med et barn f.eks når katten gjør feil og at det er kattens feil syns jeg blir barnslig!
Da burde man ikke hatt dyr heller, det er ingen (verken folk eller dyr) som er perfekt og feilfri, og som du sier man må kunne tilpasse seg litt og regne med at det blir litt sånn som dette om man glemmer seg. Og det er ærligtalt ikke så fryktelig tungt å ta tangen utav skapet enn der den opprinnelig lå som jeg nevnte tidligere i tråden...! Så når dem ikke kan tilpasse seg så lite engang for et dyr så hvorfor ha et?  :gaah:

Ja, her må vi gjøre om på ting hele tiden, men så har det jo seg sånn at vi har valgt å ha katter, de har ikke valgt å komme til oss :nod:

Jeg hadde et klesstativ der jeg hadde alle de "fine" toppene hengene, det ble fort fjernet og lagt i skap!

Bmwlover88

• Gjest
« Svar #12 på: 14 Januar 2012, 14:01:46 »
Hun svarte akkurat at hun ikke har plass i skap etc for badet er så lite, og hun hadde lagt den øverst på skapet sitt som er ganske høyt og katten er RIMELIG klar over at han ikke har lov til dette, aldri rørt den før på 6-7 mnd så lenge hun har hatt den tangen osv osv. og mener at katten gjorde det på pur faen...
Jeg kjenner jeg orker ikke svare engang, at katter kan være manipulerende og sånn er greitt (det har jeg sett med Angeline og,tar jeg fra henne noe er hun oppe like raskt og henter det ned igjen!  :morsomt: ) Men jeg mener det har vært mer flaks at katten ikke har rørt den før enn noe annet hvertfall.... Ikke for å være trangsynt eller noe,men hvis du ikke har plass til en liten tang i et skap engang fordi badet hennes ikke er større enn et dusj kabinett som hun sa, hvordan kan hun ha plass til 2-3 katter hos seg da??  :klø seg: Er ikke sikker på om hun har 2 eller 3... men likevel, håper hvertfall resten av leiligheten er større..!

Utlogget BenteR

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 22
  • Et liv uten dyr er et tomt liv
    • Vis profil
« Svar #13 på: 14 Januar 2012, 16:00:59 »
Ikke mye sympati til damen fra meg iallefall.
Her i huset har jeg ei lita hushjelp som elsker og rydde om natta. Han tar ned gardiner, begynner på ompotting av stueplanter, stikker av med kulepenner og sjekker hvor mange meter garn jeg har igjen på nøstet mitt.
Jeg mistenker han savner aktivitet om natten, men siden vi vil sove og han ikke vil, så er eneste løsningen og forhindre at ryddingen hans skader ham og er til minst mulig sjenanse for oss.
Velger man og dele liv med et dyr, så må man helt enkelt godta at det er et dyr man lever med og ikke et menneske.

Innlogget Monica

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 70
    • Vis profil
« Svar #14 på: 14 Januar 2012, 16:26:19 »
Er vel ikke verre enn at katteeieren må lære seg å stenge døra på badet, hvis hun har så mye ting innpå der som katten ikke bør borti.

Ingen kan redde alle, men alle kan redde noen.

Innlogget K.K.

• Katteslave
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 19
    • Vis profil
« Svar #15 på: 14 Januar 2012, 16:36:31 »
Det er en grunn til at kattene her ikke får fly på badet som dem vil her i huset foråsiresånn!  :winky:

:Sukker:

Utlogget Miss Heike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Hanne
    • Vis profil
« Svar #16 på: 14 Januar 2012, 16:38:24 »
BenteR sier det så bra!

Det Monica sier er jeg også enig i, jeg må selv holde badedøra lukket ellers har jeg en kar som skal inn dit å rydde ned fra hylla..

Bmwlover88

• Gjest
« Svar #17 på: 14 Januar 2012, 17:41:38 »
Ikke mye sympati til damen fra meg iallefall.
Her i huset har jeg ei lita hushjelp som elsker og rydde om natta. Han tar ned gardiner, begynner på ompotting av stueplanter, stikker av med kulepenner og sjekker hvor mange meter garn jeg har igjen på nøstet mitt.
Jeg mistenker han savner aktivitet om natten, men siden vi vil sove og han ikke vil, så er eneste løsningen og forhindre at ryddingen hans skader ham og er til minst mulig sjenanse for oss.
Velger man og dele liv med et dyr, så må man helt enkelt godta at det er et dyr man lever med og ikke et menneske.

HELT ENIG BENTE R!  :icon_smile: :icon_smile:
Og Monica: Ja godt poeng, det er enda en løsning, jeg vil si at løsningene er mange, det siste er hvertfall at det er katten som er idioten her!  :Sukker:
Og så få seg til å si at katten gjorde det på pur fordi han vet han ikke har lov....! Greitt nok at katter er smarte dyr,og er utspekulerte, men hvorfor har han ikke gjort det på pur før da om det er sånn at han VISSTE at dette ikke var lov??  :icon_mad:
Katten har jo gjort det fordi den tenkte at den der så veldig kjekk ut å leke med osv, ikke for å gå INN for å plage henne vel?!?!?!  :gaah: Enkelte folk går meg så på nervene..............

Bmwlover88

• Gjest
« Svar #18 på: 14 Januar 2012, 17:42:29 »
Forøvrig godt å høre at dere er enig med meg damer! :biggrin:

Innlogget Monica

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
    • Vis profil
« Svar #19 på: 14 Januar 2012, 18:26:08 »
Teki gjør mye på pur f... han. Så jeg har lært.
Setter jeg en ting på bordet, mens han ser på, vet jeg at han kommer til å rive det ned. Ikke glass og slike ting, men nesespray, fyrstikkesker, ol.
Sier jeg Nei, så vet jeg at han må prøve 50 ganger til, bare for å sjekke om at det fortsatt er Nei. Så jeg sier ikke mye Nei. :humre: Han har virkelig lært meg å velge mine kamper.
Han vet veldig godt at det ikke lever fisker i do, og at jeg ikke liker at han fisker etter ikke-eksisterende fisker oppi der. Men tvert baderomsdøra er åpen og dolokket ikke er nede, kan du banne på at han er der og fisker i vei, så vannspruten står opp etter veggene. Jeg bruker ikke WC blått eller noe sånt på grunn av at han gjør dette og jeg ikke kan være 100% sikker på at han ikke kommer seg oppi der. Så da vasker jeg heller nedi dass en par ganger ekstra.
Jeg vet også at hvis jeg drikker melk og det blir igjen en liten skvett, så vil det være en labb oppi der ganske fort. Glemmer jeg et glass med vann eller melk på bordet, betyr det at jeg må tørke opp etterpå. For da har det vært en liten lurifaks og fiska etter fisker og drukket litt, før glasset velta.
Han gjør veldig mye sånt, og jeg ser at noe er kun for å provosere meg. Særlig hvis han kjeder seg. Men det betyr ikke at jeg ser på han som en drittkatt, jeg bare retter meg etter det. Jeg plukker opp det han river ned fra bordet. Jeg gjemmer nøtteskåla, for da kan han ikke grave ut alle nøttene. Jeg lukker døra på do, jeg sjekker vaskemaskina 3 ganger før jeg setter den på, jeg prøver å huske å ta vekk glass før jeg legger meg. Slike ting. Uhell skjer, selvfølgelig, men det er jo som regel min skyld. Jeg vet at jeg har ei nysgjerrig katte som elsker å stikke nesa si oppi alt der den ikke hører hjemme. Så når han da ødelegger noe så er det jo egentlig min skyld, siden jeg ikke fjerna den tingen.
Men jeg kan banne og sverte litt, som da han reiv ned bryllupsbildet av min mor og far, bare fordi han trodde han så en flue der. :humre:

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 13
  • Prrrrrrrrrrrr
    • Vis profil
« Svar #20 på: 14 Januar 2012, 18:35:55 »
Man kan si mye rart om katter, og å være katteeier kan fort bli en utfordring, for de kan finne på så utrolig mye rart....  :nusse:
Men ondskapsfulle? Nei, det tror jeg ikke.... Utspekulerte? JA!  :icon_rolleyes:
Vi får oss ofte en god latter her i huset, selv om vi har hatt litt svinn på eiendeler og inventar  :love:

Bmwlover88

• Gjest
« Svar #21 på: 14 Januar 2012, 19:09:32 »
Teki gjør mye på pur f... han. Så jeg har lært.
Setter jeg en ting på bordet, mens han ser på, vet jeg at han kommer til å rive det ned. Ikke glass og slike ting, men nesespray, fyrstikkesker, ol.
Sier jeg Nei, så vet jeg at han må prøve 50 ganger til, bare for å sjekke om at det fortsatt er Nei. Så jeg sier ikke mye Nei. :humre: Han har virkelig lært meg å velge mine kamper.
Han vet veldig godt at det ikke lever fisker i do, og at jeg ikke liker at han fisker etter ikke-eksisterende fisker oppi der. Men tvert baderomsdøra er åpen og dolokket ikke er nede, kan du banne på at han er der og fisker i vei, så vannspruten står opp etter veggene. Jeg bruker ikke WC blått eller noe sånt på grunn av at han gjør dette og jeg ikke kan være 100% sikker på at han ikke kommer seg oppi der. Så da vasker jeg heller nedi dass en par ganger ekstra.
Jeg vet også at hvis jeg drikker melk og det blir igjen en liten skvett, så vil det være en labb oppi der ganske fort. Glemmer jeg et glass med vann eller melk på bordet, betyr det at jeg må tørke opp etterpå. For da har det vært en liten lurifaks og fiska etter fisker og drukket litt, før glasset velta.
Han gjør veldig mye sånt, og jeg ser at noe er kun for å provosere meg. Særlig hvis han kjeder seg. Men det betyr ikke at jeg ser på han som en drittkatt, jeg bare retter meg etter det. Jeg plukker opp det han river ned fra bordet. Jeg gjemmer nøtteskåla, for da kan han ikke grave ut alle nøttene. Jeg lukker døra på do, jeg sjekker vaskemaskina 3 ganger før jeg setter den på, jeg prøver å huske å ta vekk glass før jeg legger meg. Slike ting. Uhell skjer, selvfølgelig, men det er jo som regel min skyld. Jeg vet at jeg har ei nysgjerrig katte som elsker å stikke nesa si oppi alt der den ikke hører hjemme. Så når han da ødelegger noe så er det jo egentlig min skyld, siden jeg ikke fjerna den tingen.
Men jeg kan banne og sverte litt, som da han reiv ned bryllupsbildet av min mor og far, bare fordi han trodde han så en flue der. :humre:

Likte dette her (høres forresten litt ut som galehuset vårt her  :humre: ) men i hvertfall at folk blir litt sure når det her først skjer osv så er det helt normalt og banne og sverte litt der og da,men jeg syns det blir litt drøyt/barnslig osv og skrive rett ut drittkatt osv, og så kommer venninna "Drittkrek" etterpå som hun er var totalt enig i osv...det blir bare barnslig spør du meg

Utlogget Miss Heike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Hanne
    • Vis profil
« Svar #22 på: 14 Januar 2012, 23:10:34 »
Ja, men Monica, er Mikkel og Teki fettere eller noe? Mikkel også veldig glad i å fiske i do, rive ned ting, for jeg reagerer. Det er min skyld hvis jeg glemmer døra til badet, da kan du banne på at enten så er han å fisker i do eller så river han ting ned fra hylla, det blir litt banning og argus øyne her men han syns det er sååå gøy når han får matmor i sving. Mikkel velter heller ikke glass på bordet, men andre ting, de skal helst ligge på gulvet.

Jeg tror ikke denne katten plutselig har funnet ut at på pur f skulle den tygge på ledningen, tror mer på at når den var på "utforskning" kom den borti ledningen, blir det litt bevegelse så slår instinktet inn som bare det å kosepusen er blitt rene tigeren etter byttet.

De fleste av alle mulige ting Mikkel har funnet på var ikke gøy når det skjedde, men det er morsomme historier til seinere å jeg må innrømme at enkelte tilfeller jeg tenker på mens jeg skriver får meg til å humre litt. Det er ingenting som er morsommere enn den gangen på kjøkkenet jeg tok han på fersken i å stå i matsøpla å katta ble flat som en pannekake og fòr i en viss fart forbi meg og forsvant inn under sofaen, men litt for tjukk og man så bare bakbeina spinne for å få seg unner der. Selv gjorde jeg ingenting annet enn å stå midt på gulvet og sa: "Har du låv å jøre det der?"

Innlogget Monica

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
    • Vis profil
« Svar #23 på: 14 Januar 2012, 23:20:49 »
:le:
Her møter han meg med hevet hale og en mrrt når jeg spør hva han gjør. For i hans øyne er det ingenting han gjør som er galt. :humre:

Bmwlover88

• Gjest
« Svar #24 på: 14 Januar 2012, 23:47:08 »
:le:
Her møter han meg med hevet hale og en mrrt når jeg spør hva han gjør. For i hans øyne er det ingenting han gjør som er galt. :humre:

:icon_lol: :icon_lol: