Skrevet av Emne: Er dere på min side eller hennes?  (Lest 590 ganger)

Utlogget Miss Heike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 16
  • Kjønn: Kvinne
  • Hanne
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min :)
Sv: Er dere på min side eller hennes?
« Svar #25 på: 14 Januar 2012, 23:50:21 »
:le:
Her møter han meg med hevet hale og en mrrt når jeg spør hva han gjør. For i hans øyne er det ingenting han gjør som er galt. :humre:

mrrt får jeg mye av, men det er veldig fy fy å gå i matsøpla, men der går han bare nå når han kjeder seg... Alt det andre... pff.. Ser ut som han liker kjefting  vetikke

Innlogget Monica

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 70
    • Vis profil
« Svar #26 på: 15 Januar 2012, 00:16:16 »
Finner jeg han i søpla hender det jeg får kjeft for å ha lagt godbitene så vanskelig tilgjengelig. :humre:
Nå er det sjeldent han er i den da, kun om det har havna noe fiskeskinn oppi der. :)

Ingen kan redde alle, men alle kan redde noen.

Bmwlover88

• Gjest
« Svar #27 på: 15 Januar 2012, 22:46:05 »
Hehe  :morsomt: Er vittig det der, hvor stor personlighet de har disse dyra våre!
Tjukken er sånn at om han får kjeft for noe han har gjort (f.eks gå på bordet osv) så ser han stygt på deg for han er fornærmet og ser på bodet, ser på meg, og så ser han på bordet igjen så hopper han opp igjen bare for å demonstrere at det er han som er kongen og bestemmer liksom  :icon_lol:

Angeline er litt sånn og, en gang hun lekte med noe hun hadde revet av fra gardinene (som får de til å henge på plass liksom) så tok jeg den fra henne å la på bordet bak meg mens jeg spilte piano, og hun hoppet rett opp på bordet,ser på meg og den gardinen greien om en an, før hun snapper den til seg når hun tror jeg ikke ser og hopper ned igjen, og når hun da begynner å leke med den greien igjen har hun glemt alt om at jeg ikke skal se osv og bråker i vei!  :icon_lol:
Tar jeg den fra henne igjen, henter hun den igjen på samme måte, slik kan vi holde på 10 ganger minst, så må bare legge det helt vekk fra henne tydeligvis!  :fnis:

Utlogget Tichri

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 13
    • Vis profil
« Svar #28 på: 19 Januar 2012, 15:02:11 »
Jeg må si jeg har blitt sint en del ganger, pga avgnagde øretelefoner og slik. Men nå har jeg jo lært, og ødelegger de noe nå, så er det bare min egen skyld :nod: Synes det er kjett når kattene gnager på tingene til folk som er på besøk da :bluss: Men men, sier ifra, og passer de ikke på da, så er det deres eget problem geipe

Melvin (Fosterpusen som tidligere het Ulf) har tydeligvis null oppdragelse der han kom fra :icon_biggrin: Han går på bordet, benken og klorer på sofaen. Og reagerer ikke særlig på kjefting, så ingen har tydeligvis prøvd å oppdratt ham før :P Men med en stødig stemme og spruteflaske i dette huset, begynner han omsider å lære :whistling:

Utlogget Akila

• Kattepratpuser
  • Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #29 på: 19 Januar 2012, 16:32:14 »
Å jeg har vært mang en gang sint på både hunder katter og ikke minst sønnen min haha som har ødelagt div ting. men det er jo meg selv jeg blir sint på som burde vist bedre. akkurat nå feks er jeg rasende og frustrert på meg selv fordi jeg har sendt div ting fra butikken til 1000 kr og bikja har spist opp sporings nr!!!!!

og pakken er selvsagt ikke kommet frem så stor bekymring for meg da ja!! og sint som pepper på meg selv!!

Utlogget Phantera

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 26
    • Vis profil
« Svar #30 på: 23 Januar 2012, 05:14:33 »
Man bør vel alderi kalle katten sin for dritt katt etc. Oki man kan bli irritert over ting de har ødelagt og sånn, men det er jo ikke kattens feil liksom. Det er det de gjør som er galt og ikke katten i seg selv. Å når de gjør slike ting så kan man ofte skylde seg selv for at man ikke har lagt tingene bort en hvet de liker.

De kan være utspekulerte ja og gjøre ting de hvet de ikke for lov til for å få oppmerksomhet synes det er morro og sånn. Min pus her mener at nei er ivertfall ett JA for han.

Han fisker også etter fisker i do som ikke er dær- Han har også betet meg i ræva mens jeg da prøver å tisse. Søppla kan også være morrsomt. tørkestativ og dety som er dær er morro. Gjærne rive ned det en kan. Han er flik bestandig til å "hjelpe" til med det meste. Jeg tar oppvasken og han leker med vannstrålen. Tar jeg opp en hermetikkboks, så skal han helst ha snuten sin i boksen føre den er åpen. alt av skapdører jeg åpner skal ha inn i.

Jeg skal stryke duker eller noe å han vil da enten ta duken noe han også vil med duken på bordet. Ledningen til stykejærnet er også morrsomt. For å ikke glemme duske ting en har på gardiner og gardiner en da gjærne vil klatre i.

Bøtta med vaske vannet etter jeg har vasket må jeg fjærne med en gang og ha under oppsikt mens jeg vasker fordi det er jo fisk i det vannet og det vil si han velter bøtta og vannet flyter rundt. Ellers er han flink til å spise opp regninger og biter på alt han finner, så noe tid her går bort til å ta fra han alt det kan vil spise på. Han tror ofte at han er den mest uskyldige pusen i heleverden og setter opp det blikket når han har gjort noe galt. He jeg nei jeg hakke gjort noe jeg.

Tå terrorist som han er, så er det ofte at han titter på meg også spinner han inn på soverommet til samboeren og skal ta tærne hans også løper han ut til meg igjenn helt uskyldig. Også er det på igjenn. Tv er morro å sitte forran slik at meneskene ikke får sett noe. Det er hans som er viktig her og han vi skal se på å ikke tv. På tv så er det også ting som syberter han også vil ta. Han vil også klatre på tv. Halen kan også være kjempe slem synes han og skal ta halen sin endel til tider. Brått så er også veggen slem også vil han ta veggen. Sy ting, garn og sånn kan jeg bare glemme å ha i hus.

Sånn er det å ha pus og puser i hus.

Utlogget fanta

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • R.I.P Fanta, Sisqò og Pusur.
    • Vis profil
    • Siden til alle dyra mine.
« Svar #31 på: 23 Januar 2012, 10:15:14 »
Amira tygde mye på ledninger da ho var kattunge. Men det løste seg når jeg fikk Fanta. Ble aldri sint på ho da.  Var jo min egen skyld som lot ledninger ligge fremme.  For en måned siden tygde hun av ledningen til hustelefon når jeg ikke var hjemme. Hadde heldigvis en til på lager. Nå har jeg pakket inn ledningen med tøy.  Jeg er ikke streng med kattene, bare fjerner det de ikke skal få tak i.
Man skulle ikke hatt katt hvis man ikke godtar litt svinn. Her får kattene gjøre hva de vil og gå hvor de vil. Er jo bare å tørke over benker når man skal lage mat og legge bort ting de ikke får lov til å røre. Så enkelt det er. Her i huset er det ikke jeg som eier kattene , men de som eier meg. Og sånn vil jeg ha det. Jeg bor alene med sjefa mine. Vi har det veldig godt sammen.

Utlogget Carina Josefine

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
    • Borti Svingen
« Svar #32 på: 23 Januar 2012, 19:08:43 »
deres skyld som lot ledninger ligge fremme? Hvordan innreder man et hus, uten at ledninger ligger åpent i det hele tatt?? Når jeg ser meg rundt nå ser jeg minst to lampeledninger, ledning til TV, og ledning til laptoppen. Det kan ikke forventes at man gjemmer disse unna hver gang man drar bort, eller legger seg vel?

Så lenge hun ikke er sinna på katten, som hun ikke en gang tok på fersken, men kune blåser ut litt frustrasjon til andre, ser jeg vel ikke helt problemet. Det er lov å bli sinna, det er lov å bli frustrert, så lenge ikke katten lider under det. Katten vet jo ikke hva hun skriver på facebook.

Frisbee spiste uttallige laptopledninger da han var liten valp. Kan nok godt være jeg kalte han et par mindre hyggelige ting også. En typisk samtale gikk vel slik:

Meg: "Frisbee din bajsehund"
Frisbee: "VOFF VOFF *logre*

**Carina Josefine**
http://carinajosefine.com

Utlogget Miss Heike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 16
  • Hanne
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min :)
« Svar #33 på: 23 Januar 2012, 20:56:22 »
deres skyld som lot ledninger ligge fremme? Hvordan innreder man et hus, uten at ledninger ligger åpent i det hele tatt?? Når jeg ser meg rundt nå ser jeg minst to lampeledninger, ledning til TV, og ledning til laptoppen. Det kan ikke forventes at man gjemmer disse unna hver gang man drar bort, eller legger seg vel?

Så lenge hun ikke er sinna på katten, som hun ikke en gang tok på fersken, men kune blåser ut litt frustrasjon til andre, ser jeg vel ikke helt problemet. Det er lov å bli sinna, det er lov å bli frustrert, så lenge ikke katten lider under det. Katten vet jo ikke hva hun skriver på facebook.

Frisbee spiste uttallige laptopledninger da han var liten valp. Kan nok godt være jeg kalte han et par mindre hyggelige ting også. En typisk samtale gikk vel slik:

Meg: "Frisbee din bajsehund"
Frisbee: "VOFF VOFF *logre*

Nei ikke alle ledninger, en laptop ledning burde du greie å legge vekk når du er borte eller sover, snakker om ledninger man vet de går etter å de er ofte tynnere enn ledninger på lamper og sånn.

Det er min skyld om jeg ikke husker å legge vekk hodetelefonene når jeg vet Mikkel spiser dem for eksempel. Han rører ikke tykke ledninger.

Utlogget Musekatt

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 5
  • Kattemaniker
    • Vis profil
« Svar #34 på: 23 Januar 2012, 21:22:23 »
Jeg hadde en kattunge i hus en gang som var innmari glad i ledninger. Jeg smurte faktisk ledningen inn med tabascosaus og katten har aldri rørt en ledning siden... Så det finnes løsninger hvor man ikke behøver innlåsing av alt tyggbart i huset. Vet ikke om tabascosaus er så bra for kattunge :whistling:r, men det er jo minimalt de får i seg, da man ikke behøver å smøre tykt på akkurat. Smaken kjennes!

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Prrrrrrrrrrrr
    • Vis profil
« Svar #35 på: 23 Januar 2012, 23:26:15 »
Mobilladeren til sambo gikk til de evige jaktmarker etter pusen kom i hus, og pc-ledningen er poppis  :icon_rolleyes:
men man lærer litt etter hvert, og legger vekk alt sånt etter bruk. Andre ledninger blir aldri rørt. Men det kunne aldri falle meg inn å si fæle ting til henne eller straffe på noe vis, hun er ikke ondskapsfull.... Litt svinn tåler vi godt, de koselige stundene veier glatt opp mot frustrasjonen  :love:

Bmwlover88

• Gjest
« Svar #36 på: 24 Januar 2012, 08:06:46 »
Man bør vel alderi kalle katten sin for dritt katt etc. Oki man kan bli irritert over ting de har ødelagt og sånn, men det er jo ikke kattens feil liksom. Det er det de gjør som er galt og ikke katten i seg selv. Å når de gjør slike ting så kan man ofte skylde seg selv for at man ikke har lagt tingene bort en hvet de liker.

De kan være utspekulerte ja og gjøre ting de hvet de ikke for lov til for å få oppmerksomhet synes det er morro og sånn. Min pus her mener at nei er ivertfall ett JA for han.

Han fisker også etter fisker i do som ikke er dær- Han har også betet meg i ræva mens jeg da prøver å tisse. Søppla kan også være morrsomt. tørkestativ og dety som er dær er morro. Gjærne rive ned det en kan. Han er flik bestandig til å "hjelpe" til med det meste. Jeg tar oppvasken og han leker med vannstrålen. Tar jeg opp en hermetikkboks, så skal han helst ha snuten sin i boksen føre den er åpen. alt av skapdører jeg åpner skal ha inn i.

Jeg skal stryke duker eller noe å han vil da enten ta duken noe han også vil med duken på bordet. Ledningen til stykejærnet er også morrsomt. For å ikke glemme duske ting en har på gardiner og gardiner en da gjærne vil klatre i.

Bøtta med vaske vannet etter jeg har vasket må jeg fjærne med en gang og ha under oppsikt mens jeg vasker fordi det er jo fisk i det vannet og det vil si han velter bøtta og vannet flyter rundt. Ellers er han flink til å spise opp regninger og biter på alt han finner, så noe tid her går bort til å ta fra han alt det kan vil spise på. Han tror ofte at han er den mest uskyldige pusen i heleverden og setter opp det blikket når han har gjort noe galt. He jeg nei jeg hakke gjort noe jeg.

Tå terrorist som han er, så er det ofte at han titter på meg også spinner han inn på soverommet til samboeren og skal ta tærne hans også løper han ut til meg igjenn helt uskyldig. Også er det på igjenn. Tv er morro å sitte forran slik at meneskene ikke får sett noe. Det er hans som er viktig her og han vi skal se på å ikke tv. På tv så er det også ting som syberter han også vil ta. Han vil også klatre på tv. Halen kan også være kjempe slem synes han og skal ta halen sin endel til tider. Brått så er også veggen slem også vil han ta veggen. Sy ting, garn og sånn kan jeg bare glemme å ha i hus.

Sånn er det å ha pus og puser i hus.

Hehe, Sokratesen din høres ut som en god blanding av hele gjengen min!  :fnis:  :love: :love:

Utlogget SD

• Kattepratpuser
  • Kattunge
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #37 på: 26 Januar 2012, 00:25:47 »
Mulig jeg er heldig som verken har katter eller andre dyr som ødelegger, men hvis jeg ble fortalt at det er vanlig at katter driver å ødelegger ledninger og det må jeg bare finne meg i, så hadde jeg blitt skremt fra å ha skaffe meg katt.

Jeg har kalt kattene mine drittkatter jeg, det samme med hundene, når de har gjort ting de ikke skal uavhengig om det har vært min eller deres skyld. De forstår ikke at jeg kaller de noe stygt, men jeg har ikke latt det gå utover de på noe annen måte og jeg behandler de ikke dårlig. Det er surt og kjipt når noe blir ødelagt - eller når man får vondt fordi hunden var så glad og hoppe og dunka deg i trynet eller katta bomma på leken og satt klørne i deg istedet.

Utlogget wachita

• Kattepratpuser
  • Fin pus
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #38 på: 14 Mars 2012, 22:36:01 »
jeg hadde sikkert prestert og skjelt ut personen om jeg hadde sett det på facebook.
Katta vår har aldri spist på ledninger så vidt jeg vet hvertfall. Bak tv'en har vi ledninger på ledninger til tv, playstation, forsterker, hjemmekinoanlegg. og hun har gått bak der uten å røre ledningene, bortesett fra at hun synes det er kjempe gøy og gå oppå dem, men aldri tygget på dem. Derimot synes hun det er kjempe gøy og gå inni veggen! vi har masse små dører langs stue og soveroms veggen som hun åpner selv, og elsker å løpe inni. men vi måtte sette ting forran alle veggene, men det hindrer henne ikke i må prøve for det, selvom hun vet hun ikke har lov. I dag foreksempel kom hun seg inn i veggen, så står hun og ser på meg lenge, og når jeg prøver å få henne ut, så løper hun alt hun kan til jeg ikke kan se henne mer. Hun synes dette er fantastisk! men ellers gjør hun ikke noe hun ikke har lov til. Hun er dog veldig glad i oppmerksomhet da, så når min samboer er på jobb så følger hun etter meg hele tiden, og skal alltid ligge på fanget mitt eller vesidenav meg. Dette gjør hun også når samboeren min er kommet hjem fra jobb. Men hun skal bare sove med han om nettene.