Skrevet av Emne: Hvorfor har du "din katterase" ?  (Lest 480 ganger)

Utlogget Akila

• Kattepratpuser
  • Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
Hvorfor har du "din katterase" ?
« på: 18 Januar 2012, 00:22:04 »
Helt sikkert vært oppe føre, men siden jeg er ny, og "leiter" etter "vår" rase så tenkte jeg at dette kunne være en fin måte å bli kjent med dere her inne og hvorfor dere har valgt den katten (rase eller ikke rase)  dere har :) Vis dere har rase katt si gjerne litt om hvorfor dere valgte denne rasen :)

Utlogget Haapets

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 32
    • Vis profil
    • NO*Haapet's
Sv: Hvorfor har du "din katterase" ?
« Svar #1 på: 18 Januar 2012, 00:34:49 »
Tror ofte valg av rase bunner i en "forelskelse" for akkurat den rasen jeg, noe som ikke alltid kan forklares fullt ut :icon_rolleyes:

Selv har jeg Norsk Skogkatt og driver ett lite oppdrett av rasen.
Vi brukte også litt tid når vi skulle velge rase, men når vi kom borti Norsk Skogkatt, så var det egentlig ikke noe tvil.
Det var forelskelse!!! og da først og fremst forelskelse i væremåte og gemytt.
Normalt svært sosiale katter både i forhold til mennesker og andre dyr. En ganske stor og samtidig elegant katt. Nysgjerrig og intelligent. Er alltid tilstede for å sjekke ut hva en gjør. Samtidig ikke den mest høylydte rasen. Enkelte snakker mer enn andre, men i forhold til en hel del raser, så er de relativt stillfarne.
Personlig setter jeg også stor pris på at det er en naturrase og at den enda har mange av sine opprinnelige instinkter i behold.

Så elsker jeg jo utseende på dem også da :icon_smile:For min egen del, så setter jeg også stor pris på at de normalt ikke krever enormt mye pelsstell i forhold til at de er langhårede.

Ha, ha...dette er jo da grunner for at jeg selv har valgt rasen :hihi2: Om noen spør hvilken rase de selv skal velge, så pleier jeg å prøve å være langt mer nøktern, men når det er snakk om mitt eget valg, så får det bare bli sånn :biggrin:

Hilsen Gunborg
NO*Haapet's - lite oppdrett av Norsk Skogkatt   
Vi har kattunger!!
Ta en titt på hjemmesiden vår http://haapets.com

Innlogget cro015

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18 Januar 2012, 00:59:46 »
Har alltid hatt huskatt, men etter jeg flyttet i leilighet i 3. etg ville jeg ha en katt som kunne trives som innekatt, jeg leste mye om ragdoll på nettet og ble mer og mer interessert i rasen, og da jeg så denne videoen var jeg solgt  :love:

Jeg elsker jo utseende, men det er først og fremst væremåten deres, det at den er så selskapssyk og menneskekjær.
Jeg fikk besøkt en oppdretter av rasen før jeg bestemte meg, og da var det gjort, dette var rasen for meg :)

Her hjemme er vi aldri alene, vi har to stk den største kommer springene til døren først når vi kommer hjem, så kommer den minste etter. Uansett hvilket rom vi er på skal de være med, må jo følge med på alt som skjer. Og de skal alltid ligge vedsiden av oss når vi sitter i sofaen og andre steder:)

Sånn som Haapets sier, kan ikke si så mye mere enn at jeg er forelsket :flirt:

Virkelig herlige katter :love:

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
« Svar #3 på: 18 Januar 2012, 02:36:14 »
Da jeg var 18, møtte jeg den mest fascinerende katten jeg i mitt liv hadde sett, da min kusine hadde kjøpt en brunmasket siameser. Han var voksen da han kom til henne, og etter kort tid ble hun eid av han. Han var den mest eiesyke katten jeg noensinne har møtt, da min tante var på besøk hos kusina mi, kunne katten gjerne stille seg øverst i trappeoppgangen og vise med all tydelighet at tanten min ikke var velkommen, og han jaget broren hennes ned trappa en del ganger. Etter at fetteren min hadde kjøpt en porsche, viste katten med all tydlighet hvor lite han brydde seg om biler, ved at han fanget en due, tok den døde fuglen med seg opp på panseret av bilen og dissekerte den der....
Jeg syns historiene jeg hørte om denne katten var utrolig fascinerende, og da jeg møtte han, var jeg fortapt. De mørkeste blå øynene (syntes jeg den gangen), den smekre, lange kroppen, den selvsikre elegansen var fullstendig fascinerende. Jeg bestemte meg for at når jeg gikk av med pensjon, ville jeg starte oppdrett på siameser. Den frste siameseren jeg kjøpte, var en brunmasket siameser, og jeg kjøpte like godt en hunnkatt fra en annen oppdretter som bodde like ved den første, men hun hadde farge/ mønster jeg aldri hadde sett før - sjokoladetabby. Nå har jeg holdt på med oppdrett siden 1997, og er langt fra gått lei. Siameseren var den intelligente, selvgode, aktive og avbalanserte katten jeg opplevde første gang, og hvert individ har ulik adferd, er mitt inntrykk.
Jeg ble introdusert til utstillingslivet da jeg kjøpte de 2 første siameserne i '96, og var Norges første eier og oppdretter av en verdensvinner i 2002, med de 2 første kattens datter, noe jeg fremdeles er ganske stolt av. Ikke minst er jeg stolt over at den første verdenvinneren NRR kan skryte av, er en siameser!
Hvis du ser i banneret her på KP (pr januar), ser du noen hvite siamesere, de er alle siamesere jeg har oppdrettet. Å jada, stolt av de også..
Jeg tror ofte at man velger rase ut fra hvordan man er selv som menneske, eller ønsker å være.
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Utlogget fanta

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 13
  • R.I.P Fanta, Sisqò og Pusur.
    • Vis profil
    • Siden til alle dyra mine.
« Svar #4 på: 18 Januar 2012, 07:37:05 »
Jeg har alltid ville hatt en helt hvit katt men de er ikke så mange av som huskatter. Planen var ikke å kjøpe rasekatt men når jeg hilste på noen Tyrkiske angoraer deriblandt  en helt hvit kattunge ble jeg forelsket. Han var dessverre reservert.  Like etterpå kom jeg over en annonse på finn om Tuz. 
Har ikke angret et sekund på at jeg kjøpte han.  Liker utseende , væremåten og skravlinga hans. Og er også veldig fornøyd med oppdretter.

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 84
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #5 på: 18 Januar 2012, 12:33:39 »
Har Norsk Skogkatt. Kan gjenta mye av det samme som Haapets sier  :flirt: Og i tillegg at den er såpass aktiv og for seg, og ikke minst fordi det er en sunn og frisk natur katt. Og jeg synes det er viktig å ta vare på den flotte norske natur rasen.

Mye av grunnen er også fordi min danske mann er så utrolig fascinert av rasen, og vi hadde vår første NFO fra dansk oppdrett da vi bodde i Danmark. Generelt fantastiske katter  :happy:

Innlogget tante

• Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 221
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #6 på: 18 Januar 2012, 13:36:22 »
Jeg har valgt å satse på norges mest utbredte rase, jeg.  Overskuddskatter. 

Vi skulle ha oss katt, men ettersom vi var i jobb begge to ble vi enige om at vi ikke ville ha kattunge.  Vi tok da kontakt med FOD Trondheim og adopterte to voksne, tidligere hjemløse katter.  Noe vi aldri angret på.  Nå har vi 6 katter med brokete fortid, alle med noe bagasje.  Tidligere hjemløse, en haleløs etter mishandling, to som er født "ville", dumpede og glemte katter.  Grunnen til at vi valgte denne "katterasen" er mange.  De finnes i alle mulige utgaver:  Langhåret, korthåret, langbent, kortbent, lang eller kort hale, forsiktige, selvsikre, tøffe, pysete, alle fargevarianter - ja, det er bare å velge det som passer best. 

Men det denne rasen har mest av og som jeg setter mest pris på, det er lojalitet og takknemlighet for et bedre liv.  De vet å sette pris på det, det er jeg ikke i tvil om.  I tillegg så redder man en katt som ellers mest trolig ville dødd i ung alder, under tragiske omstendigheter, ofte med stor lidelse.  Og man redder ikke bare den katten man skaffer seg, hver gang en slik katt reiser til et nytt hjem så blir det en plass for en av de som fortsatt går ute og sliter.  Det er alltid lange ventelister med hjemløse som venter på å bli tatt inn.

Alle disse faktorene gjorde valget enkelt for meg.   

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Utlogget Tranquil

• Sjefskatt
  • **
  • Takket: 7
  • Eid av 3 ragdoll og en exotic.
    • Vis profil
    • http://tranquil.no/
« Svar #7 på: 18 Januar 2012, 16:38:51 »
Har ragdoll.

Som nevnt er det en "forelskelse". Det er mange fantastiske raser, men så kommer man over den man liker best. Jeg har ragdoll fordi det er en katt som regnes som "medium" aktiv, sosiale og supersøte. Passer godt hos oss. Det ar de slapper helt av når man løfter de har jo også sin sjarm. Derfor navnet Ragdoll som direkte oversatt er filledukke. Pelsen er lettstelt, og mine holder seg flokefrie helt på egenhånd.

Her er en video fra da Janis var liten, hun var den første jeg fikk. Hun skal også ha sitt første kull nå i slutten av februar.

:love: Nydelige blå øyne

Utlogget TinaR

• Kattepratpuser
  • Kattunge
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #8 på: 18 Januar 2012, 21:13:43 »
Nå får jeg ikke pusen min før om et par uker, men det er en sibirkatt. Grunnen er at min samboer er allergisk, men han tåler sibiren.
De er jo veldig fine også da, med en flott personlighet.

Før har jeg hatt huskatter, like flotte de også:)

Personlig er nok siameser det som passer min personlighet best, men det går jo dessverre ikke. Kjenner en som har noen, og jeg liker den rasen godt :)
Stolt eier av sibirkatten (N)Sibirmagi Jumbo :)

Utlogget Akila

• Kattepratpuser
  • Fin pus
    • Vis profil
« Svar #9 på: 18 Januar 2012, 22:56:54 »
Har ragdoll.

Som nevnt er det en "forelskelse". Det er mange fantastiske raser, men så kommer man over den man liker best. Jeg har ragdoll fordi det er en katt som regnes som "medium" aktiv, sosiale og supersøte. Passer godt hos oss. Det ar de slapper helt av når man løfter de har jo også sin sjarm. Derfor navnet Ragdoll som direkte oversatt er filledukke. Pelsen er lettstelt, og mine holder seg flokefrie helt på egenhånd.

Her er en video fra da Janis var liten, hun var den første jeg fikk. Hun skal også ha sitt første kull nå i slutten av februar.

:love: Nydelige blå øyne

det er en av de jeg kunne tenke meg å ta et snuse besøk hos, innbiller meg at pelsen må være noe av den katogorien mannen min kan tåle :)

Utlogget Haapets

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
    • NO*Haapet's
« Svar #10 på: 18 Januar 2012, 23:06:13 »
Ettersom det er mange allergikere som tåler Sibirkatten, så er det sikkert smart å snuse litt på den også.
Vær også obs på at mange som er allergiske reagerer mer på kattunger enn på voksne katter av en eller annen grunn.

Hilsen Gunborg
Vi har kattunger!!

Innlogget cro015

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 4
    • Vis profil
« Svar #11 på: 18 Januar 2012, 23:07:02 »
Vi har ragdoll, og samboeren min sin bror er super allergisk mot katter, men har aldri reagert på våre, når han er på besøk her pleier han å sove med de i sengen :love:

Utlogget Firfirsla

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 10
    • Vis profil
« Svar #12 på: 18 Januar 2012, 23:27:41 »
Jeg har samme rase som Fanta har med sin Tuz, tyrkisk angora.

Da jeg fant ut at jeg ville ha rasepus, leita jeg litt rundt på nettet og leste om forskjellige raser.
Så kom jeg over TUAen, og det jeg leste om rasen, og hva oppdrettere av rasen sa om kattene, fant jeg ut at en tyrker skulle jeg ha.

Skulle egentlig bare ha en, men etter litt fram og tilbake, endte det med at jeg fikk 2 jenter, fra samme kull.

Amira er en aktiv, nysgjerrig jente som elsker å prate, spesielt om hun pønsker ut rampestreker, noe hun gjør hver dag, må jo trimme matmor litt  :icon_neutral:
Hun elsker å være med der det skjer, men er skeptisk til fremmede, og hun liker best å ligge på fars fang.

Ariel er mer bedagelig. Hun liker best å sove, eller ligge på fanget å kose. Supersosial er hun også, og når jeg har besøk skal hun helst ligge litt på alles fang.
Flink å prate hun og, spesielt flink å klage om hun blir løftet og hun ikke vil.

Begge er kosete, pratsomme, sosiale, nysgjerrige og gir meg mang en god latter  :icon_frown:

Står en del om rasen her: http://www.sirenas.dk/9815919

Inger-M, Amira Chanel og Ariel Bianca

Utlogget Tranquil

• Sjefskatt
  • **
    • Vis profil
« Svar #13 på: 18 Januar 2012, 23:35:03 »
Ragdoll regnes som "allergivennlige" men ikke alle allergikere tåler de + det er individuelle forskjeller i rasen. Man kan tåle en ragdoll, og ikke en annen. 3 allergikere har møtt mine, bror min har tålt alle noenlunde greit. En som ikke reagerer på de i det heletatt, og så har jeg en kompis som ikke reagerte på to av de, men merker at han ikke tåler den ene av de.

Enkelte skryter uhemmet over hvor allergivennlige ragdoll er, men det syns jeg man skal ta med en stor klype salt. Selv om det er sant til en hvis grad. Hvis man har mulighet til å møte foreldrene til kattungen for å teste er jo det en fordel hvis man har lyst å prøve.

Men jeg syns ikke man skal skaffe katt hvis man ikke er helt sikker på om man kan ha den eller ikke.

det er en av de jeg kunne tenke meg å ta et snuse besøk hos, innbiller meg at pelsen må være noe av den katogorien mannen min kan tåle :)
Det bildet er fra forsiden til min side :) Hvis du lurer på noe kan du sende meg en PM.

Utlogget Akila

• Kattepratpuser
  • Fin pus
    • Vis profil
« Svar #14 på: 19 Januar 2012, 17:20:47 »
Har tenkt på sibirkatten også, har vel vært innom mange raser å lest, men ja vi må jo snuse på på flere av rasen føre vi bestemmer oss, for nei jeg vil ikke ende opp med å omplasere.
Men Tranquil hvor holder du til?

Blir vanskelig å velge katterase merker jeg hvertfall vis vi faktisk finner flere raser han tåler :) vi hilste på en snøbengal hos nabo også den tålte han men jeg tror ikke en bengal passer inn hos oss.
Hittil er det de rasene med tykk underull han ikke har tålt, og generelt huskatten som vi ikke vet hva er. spessielt de osm er utendørs. hos svigers kan vi være med hennes ene huskatt men ikke for lenge etter hvert begynner han å nyse veldig selv om han ikke koser med denne da. men det er innekatt.
Når han er hos andre med huskatter utekatter har han bare kommet inn døre føre han nyser.

Mens den hellige birmaen kunne han sove med, og den orientalske korthåra koste han masse med uten så mye som å klø seg på nesa så er virkelig stor forskjell.

Utlogget Haapets

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
    • NO*Haapet's
« Svar #15 på: 19 Januar 2012, 17:26:48 »
Kan det ha noe å si om katten er badet eller ei?
Tenker litt sånn at de kattene som går ute som oftest ikke blir badet, mens det trolig er mer vanlig å bade innekatter.
Det er jo normalt ikke pelsen en allergiker reagerer på, men heller proteiner i spyttet eller kanskje og så andre ting som setter seg i pelsen.
En jeg kjenner er allergisk for husmidd og reagerer på katter med mye pels pga at husmidden setter seg i pelsen.

Hilsen Gunborg
Vi har kattunger!!

Utlogget Akila

• Kattepratpuser
  • Fin pus
    • Vis profil
« Svar #16 på: 19 Januar 2012, 17:52:41 »
du har helt sikkert mye rett i alle dine teorier tenker jeg for han reagerer veldig på pollen og noe støv og da setter jo det seg i pelsen. samme med de som røyter mye blant annet de som gir butikk for osv.

men vi tester litt da for å være sikker. han er jo ikke alergisk mot hund. men mot fugl marsvin og kanin, men ikke hamster og rotte, så ja er nok noe med "støv" dyr

Utlogget turbonegern

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 11
    • Vis profil
    • ladejarlen
« Svar #17 på: 20 Januar 2012, 01:20:27 »
Jeg har Maine Coon, og som hos de fleste her startet det med at jeg falt totalt for rasen. Jeg besøkte en utstilling, og bang! - der var rasen for meg.  :) Store, vakre, majestetiske og med et uttrykk som minte om både gaupe og tiger.  :love: I tillegg med et herlig gemytt, rolige men likevel veldig barnslige og sosiale katter.

Jeg har også hatt huskatter i alle år, det var først da de ble gamle at jeg begynte å drømme om og å ønske meg en rasekatt. Det vil si - jeg skulle jo egentlig bare på den utstillingen for å titte, men så falt jeg pladask.  :winky:

I tillegg falt jeg etter hvert for Somali, utseendet og gemyttet deres er helt fantastisk. Sosial, nysgjerrig, frekk og intelligent, utrolig herlig rase. Men jeg kunne aldri ha tenkt meg å ha mer enn en av rasen, til det er de for intense. Greit med én katt i kjøleskapet hver gang noen skal lage mat, men flere av dem ville vært plagsomt.  :morsomt:

Ser du har fått litt av hvert av begrunnelser her, og valget av rase gjenspeiler vel personligheten til de fleste av oss.  :)

\\\"Beware of people who dislike cats.\\\" - Irish proverb

Utlogget Miss Heike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 16
  • Hanne
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min :)
« Svar #18 på: 20 Januar 2012, 01:36:55 »
Når en dag om veldig lenge, at Mikkel er borte, skal jeg ha Norsk Skogkatt. Profilen deres er noe av det peneste jeg noen gang har sett. Øynene er intense. Vakre katter. Katt med det lille ekstra, utseende messig syns jeg er Haapets sin Filur. Han er noe helt spessielt altså  :love: Og så liker jeg Mariskogens sine katter :P

Men dette er langt ut i framtiden, kansje de ikke driver på en gang lengre da  :fnis:

Innlogget Vesla89

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 23
  • Turboline, Rabalder og Ferraria <3
    • Vis profil
« Svar #19 på: 20 Januar 2012, 07:01:09 »
Jeg har tre huskatter, det bare ble sånn. Reddet først ei fra en fremtid som hjemløs, andre falt jeg for å dro nesten 3timer hver vei for å hente og siste flytta inn 3uker gammel og totalt hjelpesløs fordi moren ble syk.

Men drømmerasen er MaineCoon, de er så utrolig flotte :love:
Og Norsk skogskatt på andre plass. Onkelen min hadde en, som han reiste land og strand rundt, å stilte ut denne go'klumpen sin.
Og min grandonkel hadde oppdrett i mange år (Vet ikke om han holder på enda, de har mange katter hvertfall) og jeg var der en del og slet ut kattunger med fjærpinner :fnis:

Turboline Josefine 27.juli 2008, Rabalder Labbetus 17.juli 2009. Ferraria Afrodite 23.juli 2010.
Alle gode ting er tre

Utlogget Tichri

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 13
    • Vis profil
« Svar #20 på: 20 Januar 2012, 07:53:05 »
Jeg har kun huskatter (enda :overlegen: ).

Susi fikk jeg da jeg var ti år. Så det nydelige lille knøttet, da hun var bitte bitte liten, moren hennes var katten til ei i klassen min :)

Ludvik ble bråbestemt da vi fikk vite at han og søsknene hans måtte avlives om de ikke fikk nye hjem innen kort tid. Fordi eierne til moren skulle på ferie og passeren ville ikke ta vare på kattungene i tillegg :Sukker: Så vi og faren min endte opp med å ta de tre som var igjen :biggrin:

Arthur er fra dyrebeskyttelsen Hedmark. Fikk melding om en pus som hadde gått ute en stund og skreket. Vi hentet ham, ga ham tak over hodet og det endte med at vi ble så glade i ham at han ble her :engelja:

Jeg er veldig fascinert av orientalere og siamesere :love: Samboeren liker mer "pusur" og bamseaktige katter, så aner ikke om det blir rasekatt på meg på en stund. Men en dag! Da skal jeg kjøpe en :dobbellove:

Enig med Tante :klemmer: Det føles godt å vite at pusen din er der fordi du reddet den :c066:

Utlogget Tranquil

• Sjefskatt
  • **
    • Vis profil
« Svar #21 på: 20 Januar 2012, 10:36:11 »
Men Tranquil hvor holder du til?

Bergen

Innlogget Månestråle

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 82
    • Vis profil
« Svar #22 på: 20 Januar 2012, 16:03:19 »
Da jeg endelig skulle få min første katt var det rett på Dyrebeskyttelsen, det var bestemt flere år før det endelig passet å ha katt.
Jeg har alltid vært veldig glad i dyr og syntes at (frivillige)org. som jobber for dyrs rettigheter og vern gjør en kjempeviktig jobb.
Det eneste samboer og jeg var enige om på forhånd var at vi ikke skulle ha kattunge, vi ville ta en som var litt eldre ettersom at det tar lengre tid før de får hjem. Vi hilste på flere men det sa PANG! da vi hilste på Dennis. Så slik ble han.  :love:

Etter en tid begynte jeg å bearbeide samboer på at det var en god idé men en katt til...  :whistling:  Jeg leste masse om ulike raser på nett og falt veldig for Maine Coon. Samboeren min likte veldig godt det barske utseendet ( har inntrykk av at mange menn liker godt mco og britter, kan det ha med det maskuline uttrykket å gjøre?  :hmmmm: ) men til slutt sa han eeeendelig ja.
Så slik kom Ståle hjem til oss.  :love:

Utlogget rødhette1

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #23 på: 20 Januar 2012, 16:15:16 »
Pus er en vanlig huskatt, og vi har ham fordi han valgte å bosette seg hos oss :)

Vi hadde egentlig blitt enige om at hvis vi skulle ha katt (sånn om en del år), så skulle vi vurdere en Sibirsk Skogkatt siden de er allergivennlige (eller "miljøvennlige" som samboeren sier  :biggrin:), men nå blir det ikke slik allikevel. Kanskje når jeg blir gammel? :D

Innlogget Mathilde

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 12
  • You´re not the boss of me......My cats are!
    • Vis profil
    • Thildes Livspalett
« Svar #24 på: 20 Januar 2012, 20:48:00 »
Etter min første katt (Britisk Korthår) døde bare noen mnd gammel hadde jeg egentlig bestemt meg for en Maine Coon... Jeg bare ELSKA utseende på de. Jeg oppsøkte en oppdretter for å bli bedre kjent med rasen og se et kull de hadde, men i døra ble jeg møtt av en liten, rar, helt bedårende Devon Rex. Jeg hadde alltid vært fascinert av utseende til Devonen, den var liksom både stygg og pen... Men hadde egentlig ikke vurdert å skaffe meg en... Men i øyeblikket jeg møtte en i virkeligheten var jeg SOLGT! Jeg fallt pladask. Jeg vet fortsatt ikke hvordan Maine Coonene der så ut... Jeg var bare opptatt av Devon Rexjenta.

I dag er jeg lykkelig eier av to Devon Rexer. Oskar på 14 mnd og Ronja på 8 mnd. Jeg er fortsatt like forelska, bare enda mer :flirt: :flirt: