Skrevet av Emne: Reservasjon i forsikringen  (Lest 299 ganger)

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 79
  • Kjønn: Kvinne
  • Pusur - Alltid i våre hjerter!
    • Vis profil
Reservasjon i forsikringen
« på: 31 Januar 2012, 20:54:06 »
For et par uker siden sendte jeg inn krav til Agria etter Fionas uheldige sykdomsår. Og i dag kom det nye papirer fra Agria, med medling om at det var endring i forsikringen vår.

På Fionas forsikring står det at det er lagt til en reservasjon i forsikringen: Øyesykdommer med komplikasjoner.

Jeg har ikke hørt noe om at saken er ferdig behandlet enda og heller ingen penger på konto. Betyr den meldingen at de ikke har godtatt kravet om utbetaling av forsikringspenger etter øyesykdommen m.m.? Eller betyr det bare at fra nå av dekker ikke forsikringen øyesykdommen lenger? Jeg forstår det som at vi ikke får noe dekket av det som skjedde i fjor, og nå vil de heller ikke dekke noe i fremtiden om det skjer noe med øynene hennes.

Syns det er særs spesielt at de har valgt å legge til øyesykdom som reservasjon, da øynene hennes er det minste problemet i denne saken. Det er jo viruset Viral Stomatit som går utover både øyne, munn og ører og det er jo ørene det har vært mest med.   vetikke

Utlogget Firfirsla

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 10
    • Vis profil
Sv: Reservasjon i forsikringen
« Svar #1 på: 31 Januar 2012, 20:57:12 »
Syns du skal ringe dem og be dem fortelle hva de mener med det  :nod:

Inger-M, Amira Chanel og Ariel Bianca

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #2 på: 31 Januar 2012, 21:01:11 »
De har ikke åpent nå, må vente til i morra - og jeg er utålmodig og litt hissig akkurat nå, kjenner jeg   :gaah:

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
« Svar #3 på: 31 Januar 2012, 21:09:14 »
en reservasjon betyr at de reserverer seg for å betale ut mer til øynesykdommer på Fiona
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #4 på: 31 Januar 2012, 21:12:42 »
Såpass forstod jeg, at fremtidige øyesykdommer ikke vil bli betalt for. Men om det er samme øyesykdom som hun har nå, er ikke det litt søkt å reservere seg for det siden denne sykdommen sannsynligvis aldri vil forsvinne? Gjør de slikt på andre sykdommer?

Og vil det si at de KAN ha godkjent og utbetaler for fjorårets sykdommer, selv om de for framtiden ikke kommer til å gjøre det?

Gud, hva skal jeg med en forsikring som ikke dekker de sykdommene katten sliter mest med?  :gaah:

Utlogget Alette

• Administrator
  • Skravlepus 1
  • Takket: 107
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #5 på: 31 Januar 2012, 21:15:13 »
Til vanlig gjelder den frasen framtidig sykdom.

Utlogget Musekatt

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 5
  • Kattemaniker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 31 Januar 2012, 21:20:14 »
Huff da :icon_sad:, forsikringsselskapene kan være korrupte rett og slett. Bare se i USA;  der de folk må ha helseforsikring. Der borte opplever folk å ikke få dekket feks nødvendige ryggmargstransplantasjon er og andre nødvendige inngrep.

Skjønner at du er sint, det er jo ikke tilstrekkelig medisinsk begrunnet en gang. Lurer på om de bruker veterinærer som forsikringsagenter?

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #7 på: 31 Januar 2012, 21:28:30 »
Nå har jeg ikke fått svar på kravet jeg sendte inn, så det kan jo være at de har begrunnet endringen av forsikringen der. Men jeg synes det er litt dårlig at de sender nye forsikringspapirer med endringer før de har gitt meg tilbakemelding på kravet, det er tross alt snakk om en del tusen.

Det er jo en grunn til at man har forsikring og det er jo gjerne for å stå på trygg grunn når også kroniske sykdommer melder sin ankomst, som Fionas virus.

Også blir jeg litt arg siden vi har hatt forsikring i Agria i nesten fem år uten å ha sendt inn ett eneste krav for så å få reservasjoner i forsikringa når vi faktisk bruker den - og det er ikke en gang sikkert at vi får igjen noe som helst.

Lurer på om de bruker wannabe-veterinærer i behandling av slike saker, for jeg lurer på hvor de har fått øyesykdommer med komplikasjoner fra - og det skal de jammen få høre i morgen. Mangler bare at komplikasjoner betyr resten av viruset som går utover munn og ører, så får vi vel reservasjoner for det også i forsikringen.

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Delmoderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 246
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
« Svar #8 på: 31 Januar 2012, 21:30:15 »
Men var dette påbegynt da Fiona ble forsikret?  Isåfall dekker det ikke det. Ellers skal det jo dekke det. 

Jeg hadde en gang reservasjon i ett år på forsikringen på øyesykdom fordi jeg skrev at katten hadde hatt øyebetennelse da jeg bestilte forsikring. Etter 1 år var jeg på kontroll og fikk attest på at hun var frisk og de opphevde øyereservasjonen.
Men de har aldri reservert noe ETTER jeg har inngått forsikring, men alle påbegynte sykdommer når katten blir forsikret og antall dager etter (husker ikke, men ikke kjempe lang tid) dekkes ikke.

Det står ganske mye av det på agria.no.

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
« Svar #9 på: 31 Januar 2012, 22:44:04 »
Jeg har opplevd reservasjon på forsikringen etter at avtalen er inngått. Da Mie fikk sitt 2. keisersnitt etter sin ørtende livmorbetennelse,sto det plutselig reservasjon mot livmorbetennelse i avtalen. Og samtidig fikk hun også res. mot flere keisersnitt, noe som er fornuftig, siden en katt ikke bør måtte gå gjennom mange keisersnitt.
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 602
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
« Svar #10 på: 31 Januar 2012, 22:51:20 »
Men det blir jo det samme som om hvis huset mitt brenner ned så får jeg forsikre huset igjen, men ikke mot brann??

Utlogget Haapets

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 32
    • Vis profil
    • NO*Haapet's
« Svar #11 på: 31 Januar 2012, 22:55:44 »
Jeg trodde heller ikke de kunne gå inn med reservasjon i etterkant vetikke

Wikritas, keisersnitt er vel litt spesielt, for der står det jo klart i vilkårene at det kun er ett bestemt antall keisersnitt som dekkes.

Men om der skal settes reservasjoner hver gang en forsikting brukes, så blir det jo litt søkt.

Hilsen Gunborg
NO*Haapet's - lite oppdrett av Norsk Skogkatt   
Vi har kattunger!!
Ta en titt på hjemmesiden vår http://haapets.com

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #12 på: 31 Januar 2012, 23:08:34 »
Fiona var erklært frisk fra DB da vi adopterte henne og jeg tegnet forsikring et par dager etter det, så det står ingenting i registreringsskjemaet om at hun hadde øyeproblemer før hun ble forsikret.

Syns det er helt snålt at de kan reservere seg mot fremtidige sykdommer fordi katten har den og den sykdommen, er ikke hele poenget med forsikring å forsikre seg for å slippe dyre regninger på både skader og mer langvarige sykdommer?

Innlogget K.K.

• Katteslave
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 19
    • Vis profil
« Svar #13 på: 31 Januar 2012, 23:15:28 »
Dette liker jeg ikke, dette liker jeg overhodet ikke! Hva er vitsen med forsikringen da?!  :hmmmm:

Innlogget Nynaeve

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 25
    • Vis profil
    • Hobbies and Passions
« Svar #14 på: 01 Februar 2012, 00:04:12 »
Ring dem imorgen for å høre, men høres veldig rart om de kan gå inn nå og si 'nei, vi la inn en reservasjon vi, så du får ikke pengene dine'. Medmindre det står noe i liten skrift et sted at det viruset ikke dekkes vil jeg tro du får en forsikringsutbetaling, men at de reserverer seg for framtiden. Samtidig synes jeg det er en merkelig praksis, hvis man tegner forsikring på en frisk katt og når katten blir syk begrenser de hva man kan få dekket? Men samtidig har jeg faktisk lurt på hvordan det der fungerer, mtp hvor mange blodprøver for oppfølging etter mistanke om diabetes jeg kan sende krav på... :c066: det kan vel ikke være uendelig?

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #15 på: 01 Februar 2012, 00:09:56 »
Kommer til å ringe de i morgen ja, tro meg!

Jeg har pløyet forsikringsvilkårene flere ganger nå og det står ingenting om at øyesykdommer ikke dekkes. Men for alt jeg vet kan det jo være at de har skrevet et eller annet sted på en uforståelig måte at kroniske sykdommer ikke dekkes, og viruset er kronisk.

Eller så har de kanskje kommet frem til samme konklusjon som veterinærklinikken at viruset har ligget latent til fra hun var i DB's varetekt og at det skulle blitt oppdaget allerede da, og uten påstartet behandling ville det blomstre opp slik det faktisk gjorde. Hva vet vel jeg om hva veterinærene der vet om de forskjellige sykdommene?

Utlogget Sommerpiken

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 93
  • <3 Ludde & Mia
    • Vis profil
« Svar #16 på: 01 Februar 2012, 01:15:19 »
Med mindre du ringer gratis (via jobben eller noe sånt) eller har fasttelefon ville jeg heller anbefalt deg å sende en mail. Jeg husker jeg ringte dem en del ganger da Ludde var syk og jeg fikk bakoversveis da regninga kom. De er dyyyre å ringe til. (i alle fall fra mobil)

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #17 på: 01 Februar 2012, 11:29:32 »
Stemmer, de har  815-nr. Får vente til i morgen, da kommer sambo hjem så kan jeg ringe fra jobbtlf hans. Takk for tipset.

Utlogget Drost

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 126
  • jeg har konvertert til dyrene
    • Vis profil
« Svar #18 på: 01 Februar 2012, 11:32:39 »
Hvorfor har de det ?? for å unngå inngående telefonsamtaler !?

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #19 på: 01 Februar 2012, 11:34:31 »
De vil vel tjene maks på galskapen da.

Utlogget Drost

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #20 på: 01 Februar 2012, 11:35:23 »
i......

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #21 på: 01 Februar 2012, 11:38:40 »
SERIØST??!!

To utbetalinger fra Agria på tilsammen 486 kr, og jeg sendte inn regninger for flere tusenlapper  :gaah:

Nei, nå må jeg ringe de og lure på hva de har regnet utifra!

EDIT: Sendte de en mail for å være sikker på at jeg fikk med alt jeg skulle spørre om, så får jeg det svart på hvitt fra de.  Og de slapp å tjene tlfpenger på meg.

Utlogget Drost

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #22 på: 01 Februar 2012, 12:24:49 »
Go get them girl  :nusse:

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #23 på: 01 Februar 2012, 12:26:44 »
Selv om vi skal betale egenandel, er ikke den summen i nærheten.
Bare vaksinene for viruset koster over 2000 kr...

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #24 på: 02 Februar 2012, 15:47:07 »
Fått brev med begrunnelse fra Agria i dag. De kan dessverre ikke dekke øyesykdommen da hun ble syk før forsikringen ble tegnet visstnok. Hun ble behandlet av DB med øyedråper før vi adopterte henne og dermed kan de ikke dekke noe. Ok, det er nå ikke øynene vi har hatt mest problemer med og høyeste utgifter på.

Men det vittigste av alt er at de har delt opp øyesykdommen som en sykdom, viruset som en sykdom og øreproblemene som en annen (selv om jeg fikk beskjed om at det ene utvikler det andre og at det har en sammenheng, og dette kommer fra en som har behandlet flere med samme virus og vet ganske mye om det), så vi ble trukket 1000 kr + 20% beveglig egenandel x 2. I tillegg får vi ikke igjen noe på medisinforsikringen, da vaksiner utifra hva Agria mener, ikke er medisin på lik linje med type smertestillende o.l. Og bare vaksinene var jo på over 2000 kr.

Ikke så veldig fornøyd med Agria akkurat nå.