Skrevet av Emne: Dyktig katteveterinær i Trondheim?  (Lest 490 ganger)

Utlogget ragdoll85

• Kattepratpuser
  • Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
Dyktig katteveterinær i Trondheim?
« på: 03 Februar 2012, 22:33:11 »
Hei!  :winky:
Jeg trenger hjelp til å finne en dyktig katteveterinær i Trondheim. Noen som har noen anbefalinger?
Jeg skal kanskje parre ragdollkatten min, men vil få gjort en skikkelig helsesjekk på katten før jeg evt. gjennom fører det.

Har flere ganger vært borti dyktige veterinærer, men mange er eksperter på hunder.

På forhånd takk :)

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 602
  • Kjønn: Kvinne
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
Sv: Dyktig katteveterinær i Trondheim?
« Svar #1 på: 03 Februar 2012, 22:44:25 »
Er ikke så kjent i Trondheim, men jeg vet at en veterinær som jobber på Byåsen Dyrehospital (tror jeg det heter)
har drevet med rasekatter og utstillinger selv. Han heter Eivind Arntzen.

Utlogget turbonegern

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 11
    • Vis profil
    • ladejarlen
« Svar #2 på: 03 Februar 2012, 23:01:40 »
Veterinæren jeg bruker er Trøndelag Dyreklinikk, og jeg er kjempefornøyd. I tillegg liker jeg Trondheim Dyrehospital. Du finner nok flinke veterinærer på andre klinikker også, kan bare svare for de jeg har hatt noe med å gjøre.  :winky:
\\\"Beware of people who dislike cats.\\\" - Irish proverb

Utlogget ragdoll85

• Kattepratpuser
  • Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #3 på: 03 Februar 2012, 23:14:07 »
Takk for svar begge 2 :)
Trondheim Dyrehospital har jeg brukt mye, og er fornøyd med de. De to andre har jeg aldri vært på, men har hørt mye bra om de :)

Innlogget crasycatwoman

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 6
  • Dagen er ikke helt det samme uten katt ;)
    • Vis profil
« Svar #4 på: 03 Februar 2012, 23:17:47 »
Hvis du gidder å dra ti minutter utenfor tr.heim sentrum så kan jeg anbefale melhus smådyrs klinikk :) Jeg er fra melhus og vært der med alle mine katter, og aldri gått derrifra noe annet enn stor fornøyd, uansett hva det har vært snakk om! :) Forståelsesfulle og dyreelskende personer, som virkelig er profesjonelle  :icon_smile:

Utlogget ragdoll85

• Kattepratpuser
  • Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #5 på: 03 Februar 2012, 23:27:30 »
Crasycatwoman, jeg er faktisk fra Melhus selv, så brukte de bestandig da jeg bodde der :)  Var der senest i forrige uke med to marsvin, kjempe plass det ;) Bare litt synd med rush trafikken på ettermiddagen til Melhus. Men absolutt en plass å anbefale!

Innlogget crasycatwoman

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
    • Vis profil
« Svar #6 på: 03 Februar 2012, 23:33:13 »
Crasycatwoman, jeg er faktisk fra Melhus selv, så brukte de bestandig da jeg bodde der :)  Var der senest i forrige uke med to marsvin, kjempe plass det ;) Bare litt synd med rush trafikken på ettermiddagen til Melhus. Men absolutt en plass å anbefale!

Jøøøss! Verden er jaggu meg ikke stor gitt! ;) hehe.. men det er helt sant det du sier om rushen, den er jo helt forferdelig over heimdalsletta... Men hvis du har mulighet til å dra utenfor den tiden så skader det virkelig ikke å dra dra dit nei ;) hehe

Utlogget issa

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 8
    • Vis profil
« Svar #7 på: 04 Februar 2012, 01:53:14 »
Jeg er også fra Melhus  :biggrin: Og drar dit med min katt. Ellers syns jeg de er flinke på Heimdal dyreklinikk :)

Byåsen og Strinda er vel de som har dårligst rykte

Innlogget crasycatwoman

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
    • Vis profil
« Svar #8 på: 04 Februar 2012, 02:09:53 »
Jeg er også fra Melhus  :biggrin: Og drar dit med min katt. Ellers syns jeg de er flinke på Heimdal dyreklinikk :)

eeenda en melhusbøgg?? :D hærre min hatt, kårr kult! :D godt æ itj e denj eneste kattegale dærrifra ;) hehe

Utlogget ragdoll85

• Kattepratpuser
  • Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #9 på: 04 Februar 2012, 13:38:32 »

Takk for tips :)

Det som er synd er så synd på "store" dyreklinikker som feks. Trondheim dyrehospital så havner jeg til forskjellige dyrleger hver gang. Det er litt dumt synes jeg, jeg synes at det er greit å ha 1 dyrlege å forholde seg til.
Så det er fordelen med feks. Melhus, siden det ikke jobber så mange der.

Utlogget Betine

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 84
  • Bergenser
    • Vis profil
    • www.soneterapi.net
« Svar #10 på: 04 Februar 2012, 15:58:27 »

Det som er synd er så synd på "store" dyreklinikker som feks. Trondheim dyrehospital så havner jeg til forskjellige dyrleger hver gang. Det er litt dumt synes jeg, jeg synes at det er greit å ha 1 dyrlege å forholde seg til.

Hvis du bestiller i litt god tid hvis det er snakk om vanlige helsesjekk og vaksinasjoner, kastrering, så kan du be om å få time hos en bestemt veterinær. F.eks h*n du var til forrige gang. Det gjør alltid jeg.

Utlogget ragdoll85

• Kattepratpuser
  • Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #11 på: 04 Februar 2012, 19:13:17 »

Hvis du bestiller i litt god tid hvis det er snakk om vanlige helsesjekk og vaksinasjoner, kastrering, så kan du be om å få time hos en bestemt veterinær. F.eks h*n du var til forrige gang. Det gjør alltid jeg.

Ja, det er vel mulig ja :)

Innlogget crasycatwoman

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
    • Vis profil
« Svar #12 på: 04 Februar 2012, 19:15:22 »

Ja, det er vel mulig ja :)

HIHI, da må du ikke bestille på melhus, for sier du at du skal til anna da så aner du jo ikke hvor du havner ;D hihi

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 13
  • Prrrrrrrrrrrr
    • Vis profil
« Svar #13 på: 04 Februar 2012, 19:23:06 »
Vi bruker Strinda Smådyrklinikk, og er veldig fornøyde. Hvorfor har de dårlig rykte?  :o

Utlogget Lillerosin

• CrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 71
    • Vis profil
« Svar #14 på: 04 Februar 2012, 19:41:57 »
Jeg bruker Trøndelag Dyreklinikk på Ranheim, er superfornøyd!  :icon_smile:

Puma Belle Pingla Uro

Only when the last tree has died and the last river been poisoned
and the last fish been caught will we realise we cannot eat money.

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
« Svar #15 på: 04 Februar 2012, 19:53:40 »
Jeg skal kanskje parre ragdollkatten min, men vil få gjort en skikkelig helsesjekk på katten før jeg evt. gjennom fører det.

Siden det finnes en del oppdrettere her på forumet, vil jeg tro at mange har kunnskap om veterinærer i ditt distrikt. Men du bør nok utdype hva du mener med "skikkelig helsesjekk". Hvis du mener at katten må en HCM-undersøkelse før evt. parring, eller om du tenker at det er nok med stetoskop.
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Utlogget issa

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 8
    • Vis profil
« Svar #16 på: 04 Februar 2012, 19:58:53 »
Vi bruker Strinda Smådyrklinikk, og er veldig fornøyde. Hvorfor har de dårlig rykte?  :o

Jeg har hørt om, og har en del venner som har opplevd en del feilbehandling der og å Byåsen smådyrklinikk, og de gangene de har vakt i helgene får ikke akutt syke dyr hjelp, og dør som en følge av det

men det skal sies, jeg har aldri vært der selv

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Prrrrrrrrrrrr
    • Vis profil
« Svar #17 på: 04 Februar 2012, 20:21:54 »
Hvis det er riktig, er jo det veldig trist. Jeg ble tipset på jobben om dem av folk som har brukt dem i mange år og var svært fornøyde. Ikke så enkelt dette, men dårlige erfaringer kan man få overalt antagelig. Men man vil jo det beste for dyret sitt, alltid.

Innlogget cro015

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 4
    • Vis profil
« Svar #18 på: 04 Februar 2012, 20:27:44 »

Jeg har hørt om, og har en del venner som har opplevd en del feilbehandling der og å Byåsen smådyrklinikk, og de gangene de har vakt i helgene får ikke akutt syke dyr hjelp, og dør som en følge av det

men det skal sies, jeg har aldri vært der selv

Vi har brukt Strinda i mange år, og er kjempe fornøyde. Før det brukte vi byåsen, da min mormor jobbet der, var der ofte med hundene fra kennelen og var kjempe fornøyd med de. Da vi ringte etter stengetid siden hunden hadde blitt påkjørt fikk vi hjelp med en gang. Så folk har forskjellige erfaringer :)

Utlogget turbonegern

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
    • ladejarlen
« Svar #19 på: 04 Februar 2012, 22:21:43 »
Jeg kan bare svare for mine egne erfaringer med Strinda, og de er fra noen år tilbake. Tror det har endret seg noe siden han som startet klinikken sluttet, håper i hvert fall det.

Jeg brukte å gå dit med huskattene mine, familien min brukte denne klinikken med hunden vår og det var vel de eneste jeg kjente noe til. Hver gang jeg hadde med en katt dit fikk jeg følelsen av at katter var B-dyr i forhold til hund, dem skulle man bli fort ferdig med. Kom jeg med en katt som haltet, fikk jeg beskjed om at det sikkert var et bittsår, ei sprøyte med antibiotika og en resept på det samme. Ingen nærmere undersøkelse, ingen rensing av evt sår. Derfor byttet jeg klinikk etter hvert.
Tror nok det er en del med de samme erfaringene som jeg, men som sagt: Tror det har endret seg noe nå.

Trøndelag Dyreklinikk har kun to faste veterinærer, så er ikke akkurat noen stor klinikk. Min erfaring er at både dyr og eiere får veldig god behandling der, og de gjør ting ordentlig. Tar heller en prøve for mye enn for lite, henviser videre hvis de har mistanke om at andre veterinærer er bedre på en spesiell ting enn de selv. Derfor er jeg veldig fornøyd med dem.  :)

Utlogget SD

• Kattepratpuser
  • Kattunge
    • Vis profil
« Svar #20 på: 04 Februar 2012, 22:45:54 »
Jeg bruker Trondheim Dyrehospital og er veldig fornøyd med de. Jeg har hørt både positive og negative erfaringer om alle dyreklinikkene i Trondheim, så det er vanskelig å velge utifra andres erfaringer synes jeg.

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Prrrrrrrrrrrr
    • Vis profil
« Svar #21 på: 04 Februar 2012, 23:00:57 »
Jeg kan bare svare for mine egne erfaringer med Strinda, og de er fra noen år tilbake. Tror det har endret seg noe siden han som startet klinikken sluttet, håper i hvert fall det.

Ingolf Hansen døde på jakt i høst.  :rip:

Innlogget cro015

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 4
    • Vis profil
« Svar #22 på: 04 Februar 2012, 23:29:17 »
Man liker nok dyreklinikker av forskjellige grunner, jeg har alltid hatt god erfaring med Strinda, men jeg har hørt folk som ikke har det også.. Mens byåsen har jeg ett litt mere personlig forhold til da min mormor jobbet der da jeg var barn og jeg var ofte med henne på jobb også har min tante tegnet logoen deres, så tror jeg liker den mest pga av de gode minnene.. Men har også veldig god erfaring som da hunden vår ble påkjørt og vi fikk øyeblkkelig hjelp.  :)

Har hørt at Ranheim har en god klinikk, men har aldri vært der :)

Utlogget turbonegern

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
    • ladejarlen
« Svar #23 på: 05 Februar 2012, 01:49:13 »

Ingolf Hansen døde på jakt i høst.  :rip:

Er klar over det, fryktelig trist.  :skjelveleppe:  Men han sluttet vel og lot barna sine overta før den tragiske ulykken skjedde om jeg ikke tar helt feil.

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Prrrrrrrrrrrr
    • Vis profil
« Svar #24 på: 05 Februar 2012, 02:08:33 »
Det er kona, sønnen og svigerdatteren som driver nå. Veldig greie folk  :nod: