Nå fikk jeg følelsen av å få vite litt mer

Beklager veldig at jeg skrev "sinnadamenhumør" når du er en mann. Det var virkelig dumt og ubetenksomt av meg

Jeg som trodde jeg var nøye på å tenke meg om på sånt. Bra du sa ifra.
Jeg gikk egentlig ikke utfra at du var sint, men siden du skrev at katten var redd da du kom, så tolket jeg det slik at katten oppfattet deg i en "sint" eller en slags negativ modus. Jeg spurte deg hvorfor katten var redd?
Jo, jeg mener at det er galt å gjøre fra seg
på gulvet. Men jeg mente at det ikke er galt å gjøre fra seg. Katter er utrolig renslige, og de ønsker og har et naturlig instinkt med å være renslige for deres egen del, ikke for deres eiers del. Derfor er det f.eks enda vanskeligere å skulle oppdra en katt etter eiers ønske enn en hund, dersom ikke katten får en tilfredsstillelse
selv. Så jeg tenker at katten forstår ikke at den gjør noe galt mot deg selvom den går på do inne. Men jeg forstår jo at du er en erfaren katteeier, og vet sikkert den beste måten å gå frem på. Det høres også sånn ut når du sier at du forholder deg rolig. Det er bra

Jeg mener også at du skulle reagert med å ta ham vekk da han skulle gå på do, men jeg skrev at jeg da ikke synes det var så rart at katten din reagerte som den gjorde

Så fint at du ble glad for idèen med å sette mat der han hadde gjort fra seg

Det er også viktig å vaske veldig grundig, vaske litt med eddik også, så du sletter alle sporene. Katter går gjerne på do der de kjenner lukten av at de har gått på do tidligere.