Dette har jeg kopiert fra et annet forum og det er skrevet av Karina Bjuran, en fantastisk dommer og person.
Dette støtter jeg helt klart og jeg håper flere av dere har mulighet til å bli med.
Jeg har akkurat snakket med Torill Johansen som driver MCO-oppdrettet
TOJO POLARIS. Hun og Lise Egeland har vært i Syden (kom hjem 8.april)
og har tatt med seg tre hunkatter, hvorav en hadde 2 kattunger, hit hjem til Norge. De er nå på karantenestasjonen på Eidsvoll. De klarte ikke å reise fra dem, fantastisk oppsøkende katter, som er så intelligente at de VISSTE HVOR DE SKULLE GÅ for å få hjelp og trygghet. En hadde noen stygge skader på bakkroppen, veterinæren mente det kunne være syreskader !!!!!! jeg sier ikke mer. Hun er med hit. Mammapusen mjauet og ville ha Lise & Torill med seg en kveld hun hadde spist seg mett, og de fulgte etter. På en hylle som var ca. 70 cm bred/stor og lå over motorveien, viste hun dem 2 kattunger som senere ble anslått å være 4-6 uker gamle. Disse hadde ikke vært i kontakt med mennesker, for det var høyt opp til den veien Lise & Torill kom, & langt ned til motorveien. Tro om det kunne ha vært flere i kullet ?? De satte i gang med å finne måter å få kattene med hjem på. I Mattilsynet traff Torill et praktfullt menneske (de startet med dette på onsdag, skulle reise hjem lørdag), som fikk ordnet med søknad og det hele. Star Tour gjorde også en innsats (de tar egentlig ikke med dyr i helgene), og karantenestasjonen hadde plass. Alt dette høres jo greitt ut, men jeg kan forsikre dere at de hadde hendene fulle disse dagene, med veterinærsjekk o.s.v. Lise klarte å få fatt på kattungene (mammaen var på hotellrommet i mellomtiden) DE VAR IKKE ENGSTELIGE TIL TROSS FOR DE IKKE HADDE VÆRT I KONTAKT MED MENNESKER FØR. Jeg bare VET at de forsto at de skulle få det godt. På hotellrommet slo de seg godt til ro og satte i gang undersøkelser og snart var de i full lek !!!!!!! Det er mennesker i gang for å få fatt i tre hankatter også som ba & ba om å få bli med og få et anstendig liv. De kommer nok ganske snart. En av dem er funnet nå, og og man er i gang med å finne de andre også.
Heldigvis at det finnes sånne mennesker som Lise & Torill, dere. Det er utrolig at noen bryr seg. Torill Johansen sitter der som en av de beste oppdretterne på MCO her i Norge, men har likevell følelser for ALLE katter!!! Her kommer altså alle VI på Forumet inn !! Dette kommer til å koste utrolig mange penger, og vi må hjelpe disse kattene alle sammen.
Karanteneprisen kan bli 40 - 50 000,- kr. Mulig vil noen si at dette kunne vi jo bruke på katteproblemet her hjemme. Men nå er det engang sånn at det finnes noen som ikke ORKET å se disse kattene lide, og ville hjelpe akkurat dem. Torill tenkte på sine egne hunkatter når de har unger, hvor trygt & godt de har det, god mat og godt stell. Hverken hun eller Lise orket å dra fra dem og overlate dem til sin egen håpeløse skjebne.
Det er opprettet en konto hvor man kan donere noen penger. Kontonr. er
1286 44 58759 TOJO-TANGA. Diablo på Forumet ( mainecoon forumet) er også bedt om å være med når det gjelder denne kontoen, slik at ting går rett for seg. Om MANGE gir 50 til 100 kr. hver, så slipper Torill & Lise å betale alt av egen lomme.
En slik handling som denne synes jeg kvalifiserer til all den støtten den kan få.
SKULLE det mot formodning bli noen penger igjen etter dette(!!) vil de gå til Kattehuset på Mosseveien. Jeg skriver opp Torill`s hjemmesideadresse.
www.tojopolaris.no Hun holder i dette øyeblikk på å skrive denne "storyen" som skal legges ut på hjemmesiden hennes i morgen. Da får dere den HELT korrekt og mer oppdatert enn det jeg har skrevet her. Hun vil gjerne at så mange som mulig legger dette banneret inn på sin hjemmeside, slik at det blir mest mulig kjent blant kattefolk. La oss stå sammen om dette, dere, vise hvor glade vi er i katter og hvor glade vi er for at NOEN gjør slike ting.
Jeg har fått oversendt noen bilder av kattene o.s.v. Men jeg klarer ikke å få lagt de ut her. Kan noen hjelpe meg ? Da må de skrive til min mail:
lurvens@tele2.no så må jeg vel kunne klare å sende dem over til deg.
Om noen vil kjøpe noen Karina-mus, ta kontakt, jeg selger de da for 25,- kr. pr. stk. pengene kan settes inn på den kontoen.
Klem til dere alle fra Karina.