Skrevet av Emne: favorittdommer på utstilling  (Lest 1446 ganger)

Aino

• Gjest
favorittdommer på utstilling
« på: 31 Mai 2006, 22:51:39 »
Har sittet og fikset på bilder der katteøyner som er mer eller mindre selvlysende :icon_lol:

Og så kom jeg over et bilde jeg liker veldig godt.

Så leste jeg ett eller annet sted at Veena liker Kristina Rautio som dommer.
Det er nettopp det jeg også gjør, hun er flink og får kattene til å stole på henne.
I allefall gjør min PiaMia det. Og hun stoler helst bare på "ho mor".

På bildet snakker Kristina Rautio på finsk inn i øret på PiaMia, det er så søtt et bilde.

Er det flere som har utstillingsbilder.

Utlogget Bee

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 125
    • Vis profil
SV: favorittdommer på utstilling
« Svar #1 på: 31 Mai 2006, 22:55:02 »
Ååååå, så koselig bilde!
Liker stilen til dommeren, hun ser kul ut  :icon_cool:

Aino

• Gjest
« Svar #2 på: 31 Mai 2006, 23:11:31 »
Og jeg har altid vært utrolig fasinert av spindelvevet rundt øyet. :)

Nova

• Gjest
« Svar #3 på: 31 Mai 2006, 23:13:12 »
Det er bare tegning håper jeg :whistling: :icon_idea: Hva heter denne damen tilfeldigvis? Hun likner på noen :)

Aino

• Gjest
« Svar #4 på: 31 Mai 2006, 23:18:43 »
Hun heter som sakt Kristina Rautio og kommer fra Finland :)

Nova

• Gjest
« Svar #5 på: 31 Mai 2006, 23:19:12 »
Så jo nå at hun heter Kristina... Vet ikke hvem hun er!

Stilig spindelvev, men jeg håper det er en tegning, for det så vondt ut :fnis[1]:

Linda

• Gjest
« Svar #6 på: 31 Mai 2006, 23:22:13 »
Såvidt jeg har skjønt er det ikke en tegning...

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 31 Mai 2006, 23:24:46 »
Har vist dem før men her kommer dem igjen:

Linda

• Gjest
« Svar #8 på: 31 Mai 2006, 23:28:42 »
Kristiina har dessverre aldri dømt noen av mine katter, men her er et bilde av Mia på en av hennes første utstillinger, i armkroken til Raymond Sætre (som er en av mine favoritt-dommere) :icon_smile:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #9 på: 31 Mai 2006, 23:29:09 »
Jeg digger henne!! :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:
Skulle ønske hun kunne dømt Destiny en gang!
Hun har flere ganger dømt faren til Destiny.

Aino

• Gjest
« Svar #10 på: 31 Mai 2006, 23:33:26 »
Kristiina har dessverre aldri dømt noen av mine katter, men her er et bilde av Mia på en av hennes første utstillinger, i armkroken til Raymond Sætre (som er en av mine favoritt-dommere) :icon_smile:

Liker denne dommeren jeg også, selv om han ikke dømmer i kategori 4. Men jeg har mange venner som har Persere, så jeg har fått et godt inntrykk av Raymond Sætre. Dessuten har han vært på de fleste utstillingen her i Nordnorge den siste tiden.

Flink til å dømme, flink til å lage show rundt dømmingen er han også.

Attack`s

• Gjest
« Svar #11 på: 01 Juni 2006, 00:36:03 »
Raymond dømte en gang på en utstilling jeg ble stående å se på,men husker ikke rase.
Utrolig morro å følge med han også.
Det er viktig syns jeg i tillegg til at en dommer kan sine ting,at han lager det litt festlig og interessant rundt publikum også.

Siljepilje

• Gjest
« Svar #12 på: 01 Juni 2006, 01:46:38 »
Likte Henry Hornell godt jeg! :icon_mrgreen:
Han var så morsom!

Utlogget Tamlin

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #13 på: 01 Juni 2006, 02:14:04 »
Nå har jo ikke jeg stillt ut mer enn 2 ganger så jeg har vel ikke grunnlag for å si noe.
Men syns også Kristina var kjempegrei.
Her kommer bildet av ei som jeg syns var grusom. Jannick Renault, ett mer surt menneske tror jeg en skal lete lenge etter.

Attack`s

• Gjest
« Svar #14 på: 01 Juni 2006, 02:16:09 »
Likte Henry Hornell godt jeg! :icon_mrgreen:
Han var så morsom!

Ja,han er morsom  :icon_lol:
Han minner meg litt om Kristiina når det gjelder kattetekket.

Attack`s

• Gjest
« Svar #15 på: 01 Juni 2006, 02:16:58 »
Nå har jo ikke jeg stillt ut mer enn 2 ganger så jeg har vel ikke grunnlag for å si noe.
Men syns også Kristina var kjempegrei.
Her kommer bildet av ei som jeg syns var grusom. Jannick Renault, ett mer surt menneske tror jeg en skal lete lenge etter.

Hahaha,sjekk nå hva overskriften for tråden heter :hihi[1]:

Nova

• Gjest
« Svar #16 på: 01 Juni 2006, 02:17:49 »
 :le[1]: :le[1]: Så utrooolig bra!!! :icon_lol:

Utlogget Tamlin

• Kattepratpuser
    • Vis profil
« Svar #17 på: 01 Juni 2006, 02:49:08 »
Ja, men jeg måtte bare legge til hvem jeg hatet også i samme slengen  :savle[1]:

Utlogget Zita

• Mamma
  • Kattepratpuser
  • Takket: 109
    • Vis profil
« Svar #18 på: 01 Juni 2006, 08:28:55 »
Jeg har aldri stilt ut,men har vært å sett og hørt på dommerne, Raymond S og Karina er veldig flinke til å fortelle høyt og tydelig om de forskjellige kattene.
Raymond gir tips til pelsstell ol.

Kristiina blir man jo bare fasinert av,hun ser skikkelig go ut!!

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #19 på: 01 Juni 2006, 11:55:57 »
Jeg syns man skal være litt forsiktig å si at man hater en dommer.  :icon_idea:
At man kanskje misliker en dommer så betyr kanskje ikke det at man ikke liker dommeren som person.
Jeg har uten å nevne navn hatt er sikkelig slik å nei den dommeren vil jeg ikke ha for spesielt en dame.
Spiste dommermiddag med damen og fikk jo et helt annet inntrykk av henne. Hun var jo bare superkoselig.
At hun fortsatt ikke liker kattene mine, det spiller liten rolle hun kan si at desverre blir det du som ikke får cert i dag og den andre får og nå med et stort smil.
En gang måtte jeg presantere en sphynx for henne og da begynte hun å gapskratte og snakket høyt og tydlig at nå har Linda barbert sin abyssiner så hun kan stille i to forskjellige raser på en og samme dag. Katten jeg bar fikk dommerens beste og ble BIS.
Så det jeg vil frem til er:
At man kanskje ikke får den bedømmelsen man ønsker på katten er jo bare slik denne katteverden er og jeg håper at man har noe mer konkret å gå etter når man sier man hater noen.

Ikke ment som kritikk til deg Tamlin, men jeg syns det ble sterke ord.  :dulte:
Jeg bruker mye heller ordet jeg er ikke helt tilfreds med den dommeren, dessuten vet man aldri hvem som lusker i gangene her.

Linda

• Gjest
« Svar #20 på: 01 Juni 2006, 12:07:58 »
Jeg har aldri stilt ut,men har vært å sett og hørt på dommerne, Raymond S og Karina er veldig flinke til å fortelle høyt og tydelig om de forskjellige kattene.

Karina er kjempeflink, må innrømme at jeg var litt redd henne første gangen hun skulle dømme mine katter (hadde hørt at hun var såååå streng på Birma) men hun var jo bare superkoselig og utrolig dyktig :jippi[1]:

En annen dommer jeg liker veldig godt er Flavia Capra, hun minner meg litt om Raymond på en kvinnelig, italiensk måte :biggrin:

Utlogget Tamlin

• Kattepratpuser
    • Vis profil
« Svar #21 på: 01 Juni 2006, 21:36:18 »
At man kanskje misliker en dommer så betyr kanskje ikke det at man ikke liker dommeren som person.
Jeg har uten å nevne navn hatt er sikkelig slik å nei den dommeren vil jeg ikke ha for spesielt en dame.
Spiste dommermiddag med damen og fikk jo et helt annet inntrykk av henne. Hun var jo bare superkoselig.
At hun fortsatt ikke liker kattene mine, det spiller liten rolle hun kan si at desverre blir det du som ikke får cert i dag og den andre får og nå med et stort smil.
En gang måtte jeg presantere en sphynx for henne og da begynte hun å gapskratte og snakket høyt og tydlig at nå har Linda barbert sin abyssiner så hun kan stille i to forskjellige raser på en og samme dag. Katten jeg bar fikk dommerens beste og ble BIS.
At man kanskje ikke får den bedømmelsen man ønsker på katten er jo bare slik denne katteverden er og jeg håper at man har noe mer konkret å gå etter når man sier man hater noen.

Jeg bruker mye heller ordet jeg er ikke helt tilfreds med den dommeren, dessuten vet man aldri hvem som lusker i gangene her.

Men jeg hater henne ikke da ble litt feil ord. Så er det ikke fordi hun ikke dømte katta mi bra. Det tenker jeg ikke så mye på for jeg er motsatt blir nesten overlykkelig for at dem ikke går videre, for jeg kan rett og slett ikke fordra å stå der oppe foran alle med katten. Jeg blir så nervøs, å det er ikke fordi at jeg er redd katten skal gjøre det dårlig, det er fordi det står hundre folk rundt og ser på. Får sånn følelse av at jeg står å holder foredrag for en hel haug med mennesker. Helt grusomt er det, så jeg kommer nok ikke til å stille så mye at det gjør noe  :fnis[1]: Men det jeg mente med hun dommeren var at jeg syns hun rett å slett var ei sur dame, altså se vekk fra alt som har med katt hun smilte ikke i det hele tatt. Var sånn jeg mente det  :icon_smile:

Utlogget Kitziee

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #22 på: 01 Juni 2006, 21:58:59 »
Ja, den damen så jeg på utstillingen i Trondheim en liten stund tilbake. Kjente henen igjen etter å sett bilder Attack's hadde lagt ut. Veldig fengende dame. :)

Nova

• Gjest
« Svar #23 på: 01 Juni 2006, 22:08:05 »
(hadde hørt at hun var såååå streng på Birma) men hun var jo bare superkoselig og utrolig dyktig :jippi[1]:

Betyr vel bare at du har en nydelig Birma det :wink[1]:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #24 på: 01 Juni 2006, 22:39:30 »

Men jeg hater henne ikke da ble litt feil ord. Så er det ikke fordi hun ikke dømte katta mi bra. Det tenker jeg ikke så mye på for jeg er motsatt blir nesten overlykkelig for at dem ikke går videre, for jeg kan rett og slett ikke fordra å stå der oppe foran alle med katten. Jeg blir så nervøs, å det er ikke fordi at jeg er redd katten skal gjøre det dårlig, det er fordi det står hundre folk rundt og ser på. Får sånn følelse av at jeg står å holder foredrag for en hel haug med mennesker. Helt grusomt er det, så jeg kommer nok ikke til å stille så mye at det gjør noe :fnis[1]: Men det jeg mente med hun dommeren var at jeg syns hun rett å slett var ei sur dame, altså se vekk fra alt som har med katt hun smilte ikke i det hele tatt. Var sånn jeg mente det :icon_smile:
Det at dama er sur er noe helt annet. :dulte:
Men alikevel mener jeg og det gjelder alle at man ikke skal snakke stygt og som sagt det var ikke ment som kritikk til deg. Tråden kunne fort ha utviklet seg til den retningen at jeg liker ikke den og den dommeren i stedet for favorittdommer som var opprinnelig trådstarters mening å skrive om.
Er så himla vanskelig å skrive på nett for jeg hører jo ordlyden inni mitt hode og dere leser deres ordlyd inni deres hoder.
Men jeg skriver dette med et smil altså. :biggrin: