Skrevet av Emne: Forsikring av katten din  (Lest 23292 ganger)

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 70
  • Kjønn: Kvinne
  • Pusur - Alltid i våre hjerter!
    • Vis profil
SV: Forsikring av katten din
« Svar #200 på: 25 April 2008, 20:25:54 »
Oi, så mange forskjellige erfaringer fra de forskjellige forsikringsselskapene..

Jeg var så bestemt på å forsikre mine to huskatter i Agira, men blei plutselig usikker...

*hva velger man i denne jungelen??* :hmmmm:

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
« Svar #201 på: 25 April 2008, 21:08:39 »
Kikka litt på Gjensidige,
de dekker ikke noe hvis pus blir borte når den er ute,
bare ved innbrudd....
Så må kanskje  ha innekatt der da...

Sendt forespørsel til Jernbanepersonalets bank og forsikring, ingen her som har gjennon der eller?

Utlogget Titus

• Kattunge
  • *
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #202 på: 01 Mai 2008, 22:00:52 »
Oi, så mange forskjellige erfaringer fra de forskjellige forsikringsselskapene..

Jeg var så bestemt på å forsikre mine to huskatter i Agira, men blei plutselig usikker...

*hva velger man i denne jungelen??* :hmmmm:

Jeg har begge mine katter og hunden i Agria. Det er, etter det jeg vet, det eneste forsikringsselskapet som forsikrer dyret livet ut.... Kan jo være noe å tenke på - for hva gjør man dersom katten blir syk når den er 11-12 år???

Lykke til i forsikringsjungelen!

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
« Svar #203 på: 02 Mai 2008, 11:57:29 »
Det er jo greit med en forsikring som varer over ti års alder... Da kan jo være ofte da at pus blir syk.....

Nei, det blir nok agira!

Utlogget saphire

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 22
    • Vis profil
« Svar #204 på: 18 Mai 2008, 22:44:02 »
Vi er forsikret via Agria. DEt vil si 2 er forsikret med Agria Avl, liv og optimal, de 2 andre er kun optimal og liv. Når Safira fikk livmorbetennelse endte det opp med en regning på 3700 trur jeg(kastrering også). Vi betalte da 1000kr i fast egenandel+ 25% løpende andel..Så ca 1300 eller noe. Så vi slapp jo unna med over 1000kr. Agria betalte alt til dyrlegen, fordi de har sånn direkte oppgjør. Så da ringte dyrlegen opp til Agria og de fikset det seg imellom, slik at vi kun betalte egenandelen når vi hentet katten etter endt behandling.
Vi betaler 3000kr for forsikringa våres, men så har vi avl, optimal og skjulte feil forsikring.

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
« Svar #205 på: 19 Mai 2008, 01:08:36 »
Men hadde det ikke føltes mer rettferdig, om du hadde fått igjen kjøpesummen, så du kunne fått råd til en annen avlskatt en den "avlskatten" du nettopp "mistet"???
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
« Svar #206 på: 22 Mai 2008, 22:24:19 »
Mine to er nå forsikret i Agria , med Optimal....  :catgrins:

Utlogget (N) Summit`s

• Kattunge
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • Tyrkisk Angora oppdrett
Sv: Forsikring av katten din
« Svar #207 på: 27 September 2008, 12:05:32 »
Jeg bruker Agria på mine katter og hund. Betaler rundt 2000 på 5 katter..
Utstiller og oppdretter av Tyrkisk Angora
Tyrkisk Angora kattunger født 08.09.2008 & 28.10.2008

Innlogget Nynaeve

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 24
    • Vis profil
    • Hobbies and Passions
« Svar #208 på: 09 Oktober 2008, 09:54:07 »
Jeg driver og sjekker opp i forsikringsjungelen nå... står mellom Gjensidige (der har jeg alle andre forsikringer) og Agria... Gjensidige er dyrere, men har lavere egenandel, så heller mest mot den...

Men utfra det han mannen sa til meg så er det nesten 400 kr kun for den "reseptbelagte medisiner"-delen - som dekker inntil 3000 i året... Jeg tenker vel litt sånn at hvis jeg har veterinærforsikring som dekker behandling så kan jeg kanskje ha en pusekonto som kan dekke medisiner - synes kanskje den premien var ganske stor i forhold til hva men får - hos Agria var forskjellen mindre - men der dekker den inntil 2000 i medisiner, så man får nok der også litt hva man betaler for...

Noen som har noen anbefalinger angående den medisinforsikring - er den et "must" den også? Virker vel som de fleste her har tatt "hele pakken" -men har dere kanskje noen erfaringer på om dere har fått utbytte av den?

Utlogget LilleSins

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #209 på: 09 Oktober 2008, 17:35:21 »
Jeg  liker ikke forsikrigene i norge de er  mye bedre i england en i norge :flirt:

Innlogget Nynaeve

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 24
    • Vis profil
    • Hobbies and Passions
« Svar #210 på: 09 Oktober 2008, 17:38:26 »
Jeg  liker ikke forsikrigene i norge de er  mye bedre i england en i norge :flirt:

det er godt mulig:( bare så synd vi ikke får bruke engelske forsikringer på katter i norge...

men england har mye rart på forsikringer også... kjæresten min bor der og jeg er der innimellom, og han ville legge meg til på forsikringen sin så jeg kunne kjøre bilen hans... men det gikk jo ikke... for da måtte man være britisk statsborger... og å forsikre bilen og ikke bil med spesifiserte førerer, DET har de ikke hørt om...

Utlogget silher

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • (N)Fossegrimen
« Svar #211 på: 09 Oktober 2008, 18:22:45 »
jeg har mine huskatter vet. forsikret i agria, avlsjentene mine har jeg maksimal vetrinær forsikring på og avl, hannkatten har jeg optimal vet forsikring på og jeg har rasekattene livsforsikret i henhold til kjøpesum, hundene mine er maksimal vet forsikret og livsforsikret. min oppfatning er at agria dekker mest, selvøflgelig ikke alt, men hvem gjør vel det?

betaler en god sum i året, men jeg vet jeg kommer til å trenge det om noe skulle skje.
man får 10 prosent avslag om de er id merket, dessuten får jeg oppdretter rabatt, man kan vel få samlerabatt om man har så så mange katter og tror jeg?

Utlogget millis

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #212 på: 11 Oktober 2008, 22:18:11 »
Jeg har ikke forsikkret noen av kattene, ikke rasekatten engang.
Syns det koster fryktelig mye i året og skulle det skje noe så har jeg penger selv på sparekonto :nod:

Utlogget Alette

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 1
  • Takket: 106
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #213 på: 11 Oktober 2008, 22:37:23 »
Syns det koster fryktelig mye i året og skulle det skje noe så har jeg penger selv på sparekonto :nod:

Du bør ha en god slump penger i bakhånd. Uforutsette veterinærutgifter kan fort bli veldig høye. Jeg har "tjent" inn forsikringspremien min mange, mange ganger i år (kanskje 20 ganger premien)....bare på en enkelt hendelse med komplikasjoner og feilbehandling. (og har fortsatt sparekontoen min i behold)

Utlogget marimus

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 120
  • Mamman til Nils, Ariel og Ramona
    • Vis profil
« Svar #214 på: 11 Oktober 2008, 22:49:25 »

Jeg betaler ca 500 kr i året pr katt.
Et par blodprøver, røntgen og konsultasjon på Nils kom på over 3000 kroner. Fikk dekt alt minus egenandelen.

Du er klar over at en evt. operasjon fort kan komme opp i 20. - 30.000?

Jeg har også en "kattekonto", men den er kun beregnet for veterinærutgifter som ikke dekkes av forsikring som vaksiner og årlig helsesjekk.
Men den kontoen er laaangt unna 30.000...

Hadde ikke turt å ikke ha forsikring.

Som Alette sier så er utgiftene til forsikringen tjent inn flere ganger allerede.

Innlogget subrosa

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 165
  • Surrehodet
    • Vis profil
« Svar #215 på: 11 Oktober 2008, 23:19:32 »

Et par blodprøver, røntgen og konsultasjon på Nils kom på over 3000 kroner. Fikk dekt alt minus egenandelen.

Jeg har også en "kattekonto", men den er kun beregnet for veterinærutgifter som ikke dekkes av forsikring som vaksiner og årlig helsesjekk.

Som Alette sier så er utgiftene til forsikringen tjent inn flere ganger allerede.

Hvor har du forsikret kattene dine?
Jeg fikk regning på nesten 2000 for to katter og det synes jeg er litt drøyt.

Utlogget marimus

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #216 på: 11 Oktober 2008, 23:26:03 »

Hvor har du forsikret kattene dine?
Jeg fikk regning på nesten 2000 for to katter og det synes jeg er litt drøyt.

De er forsikret i Gjensidige.

Betaler 516 kroner pr katt.

Livsforsikringssummen min er "bare" 800 kroner pr. katt, siden det er det jeg har gitt for dem.

Rasekatter koster vel en del mer, så kanskje det er derfor summen blir så mye høyere??

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
« Svar #217 på: 12 Oktober 2008, 00:02:44 »
Rasekatter koster vel en del mer, så kanskje det er derfor summen blir så mye høyere??

Jepp, det at de i utgangspunktet er rasekatter, gjør premien høyere.  Jeg betaler ca kr 1000,- pr år pr katt i Agira, og noe mer i Gjensidige for den ene som er forsikret der.
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Utlogget millis

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #218 på: 12 Oktober 2008, 18:09:02 »
Med 6katter så blir forsikringen høy...
Har hatt mange katter i mange år og er ikke oppe i forsikrings utgiftene.
Det går vel kanskje på flax?
Skulle noe skje så har jeg nok penger så er ikke engstelig hvis uhellet skulle være ute.

Utlogget Alette

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 1
  • Takket: 106
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #219 på: 12 Oktober 2008, 19:01:29 »
Agria operere med kvantumsrabatt, når man forsikrer over tre katter, man får også rabatt når katten er ID-merket. Men forsikring på 6 katter utgjør en viss sum, ja.  :wink:

lily

• Gjest
« Svar #220 på: 12 Oktober 2008, 21:33:48 »
Jeg sendte inn en 'søknad' om forsikring til Agria, og ble overrasket over hvor mye penger de ville ha! Husker ikke helt hvor mye det var, men det var flere tusenlapper i året ihvert fall, ikke noen hundrelapper.. Dette er huspuser, som jeg fikk gratis, og de er kastrert og chippet. Fikk ingen spm om de er kastrert og hvorvidt de er ute- eller innepuser.. Synes man burde få det billigere om de er kastrert. Iom at pusene er kastrerte innekatter, så synes jeg rett og slett det var latterlig mye penger de ba om.. Så jeg har nå heller en kattekonto, selv om den dessverre er langt unna 30 000 kr.. Vet at jeg kan få lånt penger om krisen virkelig skulle være ute, men det hadde selvfølgelig vært en ekstra sikkerhet å ha forsikring  :icon_idea:

lily

• Gjest
« Svar #221 på: 12 Oktober 2008, 22:51:42 »
Var forresten inne på Gjensidige sine sider, og der finner jeg kun info om forsikring for hund og hest?

Utlogget Kari-Anne

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #222 på: 12 Oktober 2008, 22:59:53 »
Jeg har begge to i If, og betaler ca 1500,- i året, vi får noen prosenter fordi vi har alle forsikringene der. Da har jeg også i tillegg en "ekstra" forsikring på sum av behandlingen, og en i forbindelse med utstilling. Jeg betaler litt mer for Lucas fordi han er rasekatt, men det er ikke mye.  :biggrin:

Utlogget marimus

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #223 på: 13 Oktober 2008, 06:49:26 »
Var forresten inne på Gjensidige sine sider, og der finner jeg kun info om forsikring for hund og hest?

https://www.gjensidige.no/no/0/Landbruk/Forsikring/V%C3%A5re+forsikringer/Hest+og+kj%C3%A6ledyr/Katt

Her er katt  :icon_wink:

Utlogget Marit

• Rasekatt - moderator
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #224 på: 13 Oktober 2008, 07:53:38 »
Jeg har aldri hatt forsikring, og vurderer heller ikke å tegne noen forsikring. Siden -94 har jeg hatt 1 keisersnitt og 2 operasjoner, resten av veterinærbesøkene er de som ikke dekkes av forsikring. En trenger ikke være så stiv i matte for å regne ut at jeg har spart en god del penger.
Sitat
Hva slags operasjoner kan det være snakk om da? Den ene av kattene mine måtte fjerne et øye, regningen kom på 2300,-, inkludert medisiner og utstyr. Hvis en katt må innlegges på klinikken i forbindelse med en operasjon, koster det 210,- kr døgnet.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France