Skrevet av Emne: Forsikring av katten din  (Lest 23293 ganger)

Innlogget Nynaeve

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 24
    • Vis profil
    • Hobbies and Passions
Sv: Forsikring av katten din
« Svar #225 på: 13 Oktober 2008, 11:57:25 »
Jeg har nå bestilt forsikring i Gjensidige, siden jeg har resten av forsikringene mine der, og de har lavere egenandel. Droppet medisinforsikringen og livsforsikring - er ikke utgifter til ny huskatt som tar knekken på meg om jeg skulle miste go'jenten min...   men har vet-forsikring -kommer på rundt 500/år, blir noe billigere når pus blir chipmerket etterhvert :)
Skulle jeg satt tilsvarende på kattekonto ville det tatt noen år før jeg får spart opp om det monner... Får jeg ikke bruk for forsikringen, så er det bare bra, for da har pus holdt seg frisk. Men - skulle uhellet være ut så foretrekker jeg å være trygg på at jeg ikke må ta opp forbrukslån for å hjelpe skatten... For min del handler det mest om forutsigbarhet og trygghet, jeg har ikke så romslig økonomi at jeg kan ta store utgifter på rappen, og synes da 500kr i året er helt greit for å ha den tryggheten i ryggen.

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 70
  • Kjønn: Kvinne
  • Pusur - Alltid i våre hjerter!
    • Vis profil
« Svar #226 på: 11 Juni 2009, 20:49:46 »
Fikk tilbud på katteforsikring nå, i Jernbanen Bank og Forsikring hvor jeg har alle mine andre forsikringer. Og uaktuelt å bytte utifra "tilbudet" de kunne gi meg. Se den vanvittige summen per katt i årspremie  :shockeed:

Mail fra kundebehandler:
"Jeg går ut i fra at det ikke er tegnet noen sum på død hos Agria. Hos oss må man tegne en minstesum på kr 2.000 i forhold til død (utgjør kr 64 på premien)  Maks på veterinærutgifter hos oss er kr 30.000 og dette gir en årspremie på kr 2164,- pr katt. Egenandel hos oss på veterinærutgifter  er kr 500,- til katten fyller 7 år. Fra det 7 året økes egenandelen med kr 500,- frem til det 10 året (da går forsikringen ut) . Som du ser ligger vi en god del høyere i pris enn agria, men vi har en lavere egenandel."

Og dette har jeg i Agria:
Veterinærforsikringen er på 45 000 kr,
Medisinforsikringen er på 3 000 kr,
Fast egenandel på 1000 kr samt 20% bevegelig egenandel.

Og inkludert i dette er det gitt 10% rabatt pga ID-merking.
Årspremien i året er da 589 kr per katt.

Utlogget hildekarin

• Kattepratpuser
  • Kattunge
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #227 på: 01 Juli 2009, 23:11:53 »
Oi det var jo ikkje gale. Lurer på å bytte fra Gjensidige til Agria.
 I Gjensidige har eg :
Vetrinærforsikring på 30 000 kr
Ingen medisinforsikring
Død-tap av katt får eg att det pusen kostet å kjøpe.
Og det betaler eg 1046 kr.
Må ta meg ein tlf til Agria i morgen

Utlogget marimus

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 120
  • Mamman til Nils, Ariel og Ramona
    • Vis profil
« Svar #228 på: 10 Juli 2009, 20:47:40 »
Må bare skryte litt av Gjensidige.

Sendte inn skademelding for Ariel på mandag (6.7), og i dag, fredag 10.7 er pengene allerede på konto!

Syns dette er utrolig bra.
Dessuten er det lav egenandel. 500 kr eller 20%. Jeg har derfor "bare" blitt trukket 571 kroner som var 20% av total regning.

Betaler ca 500 kroner pr katt pr år, så hittil har jeg gått i pluss og vel så det. (skulle jo helst sett at jeg slapp å bruke den da...)

Utlogget Ainae

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 1
  • dyrene har en spesiell plass i mitt hjerte.
    • Vis profil
« Svar #229 på: 17 Juli 2009, 23:41:41 »
huff. trist å høre at du har hatt syk katt MARIMUS, men da er det allefall en ro i sjelen å betryggende at man har forsikring med fagpersoner som er dyktige!!
hvordan går det med pusen nå?
jeg har selv veldig god erfaring med agria, som nok tilsammen nermer seg å ha brukt 200.000 på meg :O riktignok gjelder dette to hesten med MAKSIMALT uflaks, hvorav den ene måtte avlives å jeg fikk igjen 100.000 i livsforsikring. men det har P.D.D ikke vært NOE i negativ retning med deres behandling av sakene med disse hestene!! pengene er på konto etter få dager, å tar man en telefon blir man møtt av herlige å kyndige mennesker!
dette er en stor trygghet å ro for en dyreeier som er midt oppi en tøff situasjon med dyret sitt!
hvilken forsikring i agria har dere? hva anbefaler dere? skal til å forsikre 2 huspuser nå,å dette er første gang jeg tegner forsikring på annet en hest ;)

Utlogget Tigeruz

• Bengal frelst
  • Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 4
  • NO*Ancient Royals
    • Vis profil
    • NO*Ancient Royals
« Svar #230 på: 01 September 2009, 23:41:25 »
Heisann..

Jeg har agira på 2 av kattene mine.
Betaler vel 2000 på den ene og 1300 på den andre i året.
Dette er fordi jeg har livsforsikring, avls forsikring, medisinforsikring og livsforsikring på kattene mine.
Har forskikret meg for alt det gikk ann forsikre seg på tror jeg.
Han siste skal jeg også forsikre deg, selv om han bare er kosekatt, for hvis uhellet er ute har det ingen betydning om det er huskatt, kosekatt eller rasekatt. Du er like glad i det uansett og regningen blir det samme.

Ellers er jeg veldig fornøyd med agira, de er vennlige og hører på det du sier og hjelper deg etter beste evne.

mvh
Tigeruz

Utlogget Catzerine

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • www.ravnkroken.no
« Svar #231 på: 02 September 2009, 10:32:00 »
..

Utlogget MarieM

• Kattunge
  • *
  • Miss
    • Vis profil
« Svar #232 på: 07 September 2009, 09:43:26 »
Så konklusjonen er at det lønner seg med forsikring? Den dekker hvis pusen f.eks blir syk og trenger vet.behandling, elelr er det bare "spesielle" sykdommer den dekker?
Marie og Miss

Innlogget Nynaeve

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 24
    • Vis profil
    • Hobbies and Passions
« Svar #233 på: 07 September 2009, 10:03:00 »
Så konklusjonen er at det lønner seg med forsikring? Den dekker hvis pusen f.eks blir syk og trenger vet.behandling, elelr er det bare "spesielle" sykdommer den dekker?

Det er klart det vil være noen ting forsikringen ikke dekker, men de fleste situasjoner hvor man vil risikere å få en stor regning vil den nok dekke. Hva som dekkes kan variere litt fra selskap til selskap, det skal stå i vilkåerene hva som dekkes/ikke dekkes.
Noen foretrekker å ha en ekstra kattekonto med penger i bakhånd fremfor å ha forsikring - hvis man har økonomi til det kan det gjerne være like greit, det er jo absolutt ikke sikkert man vil få bruk for forsikringen, og pengene man evnt sparer på en konto kan man jo da bruke til noe annet, mens de man betaler på forsikring får man jo aldri igjen...

Jeg har valgt å ha forsikring (hos Gjensidige, forøvrig) - mest fordi jeg ikke føler jeg har økonomi til å ta store uforutsette utgifter på sparket, og har dermed ikke lyst til å risikere å måtte ta en beslutning vedrørende behandling/ikke behandling på økonomisk grunnlag dersom uhellet skulle være ute... Forhåpentligvis får jeg aldri bruk for den, men jeg føler den årlige premien på forsikringen er vel verdt tryggheten den gir meg.

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
Agria avlsforsikring
« Svar #234 på: 30 Oktober 2009, 22:09:52 »
Jeg tenkte jeg skulle si noe om Agria som jeg har fått på det rene de siste dagene.  Som oppdretter med stamnavn i NRR kan få oppdretterrabatt, man må fortelle selskapet at man har registrert stamnavn og hva det er.

En avlsforsikring dekker hunnkatten  mht keisersnitt og oppfølging av nyfødte unger, dvs den første uken, men fra uke 1 - 5 er kattungene uten forsikring, om noen blir syke i den perioden, dekkes det ikke av forsikringen. Fra 5 ukers alder gjelder avlsforsikringen til mammaen om ungene blir syke/skadet.
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Utlogget veri

• Vokter av Kesamen
  • Administrator
  • Skravlepus 2
  • Takket: 131
  • Kjønn: Mann
  • Vegard og Josefine.
    • Vis profil
« Svar #235 på: 31 Oktober 2009, 08:24:02 »

Denne må jeg kommentere også.

Konklusjonen er at det er din privatøkonomi som bestemmer om du skal ha forsikring eller ikke. Du skal ha forsikring hvis du ikke har råd eller lyst til å betale av egen lomme om det skjer noe. Det gjelder alle forsikringer.

En forsikring er et slags veddemål, der du satser et regelmessig men overkommelig beløp på at du vil trenge forsikringen, og forsikringsselskapet vedder et betydelig beløp imot. Gjennomsnittkunden taper veddemålet med forsikringselskapet sitt, ellers ville ikke systemet fungere. Den viktigste grunnen til at et så søkt veddemål faktisk fungerer er at kundene ikke ønsker å vinne veddemålet.

Hvil i fred, Rasmus
17.05.2007 - 01.10.2009

Utlogget noctura

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #236 på: 27 Mai 2010, 07:42:56 »
Har forsikring på pusen min i IF, betaler 50 kr i mnd, da er han forsikret opp til 5000 i året.
Det er ikke all verden, men kjekt at det står der.

Utlogget Sommerpiken

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 93
  • Jessheim, 30 år
    • Vis profil
« Svar #237 på: 27 Mai 2010, 08:56:02 »
Noctura, det syntes jeg hørtes ut som en svært dårlig deal. Jeg betaler ikke så mye mer for forsikringen jeg har i Agria, og da har man dekning for et mye høyere beløp. Da Ludde ble syk for et par år siden kom regningen på over 30.000. Da var det godt å ha en ordentlig forsikring :) jeg tror vi måtte ut med ca 4000-5000 kr i egenandel, men jeg følte i alle fall at vi fikk godt igjen for forsikringspengene :)

Utlogget noctura

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #238 på: 27 Mai 2010, 09:28:42 »
Jøsses.
*føler seg lurt*

Da skal jeg sjekke ut det. Tusen takk!

Utlogget Mariia

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #239 på: 11 August 2010, 14:24:35 »
JEg har både katt og hund forsikret i Agria. HUsker ikke hva vi betaler, men er uansett kjempefornøyd. Topp service og god dekning. Når katten ble syk og utgiftene ble i overkant av 6000 ble det dekt uten spørsmål. Dette til tross for at bedøvelse o.l. behøvdes kun for at katten var nervøs og ikke av medisinske årsaker. Anbefales :)

Utlogget Wonka

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #240 på: 17 August 2010, 12:01:54 »
Stod nettopp med valget selv mellom Agria eller Gjensidige.
Agria var halveprisen, så jeg beholdt den forsikringen.

Tingeling

• Gjest
« Svar #241 på: 17 August 2010, 12:11:24 »
Jeg har Agria, lurer på om det er Optimal på Brage. Finner ikke papirene nå, men det er den standardforsikringen. Tror jeg betaler 900,-

Utlogget Totoro

• Nytt medlem
    • Vis profil
« Svar #242 på: 26 August 2010, 12:11:56 »
Jeg er ny katteier, og lurte lenge på om jeg skulle forsikre eller ikke. Har innebygd skeptis mot forsikringsselskap (har opplevd flere ganger å ikke få tilbakebetalt for feks stjålet kamera på ferie fordi de finner en utvei). Vi (dvs samboeren min som er den økonomiske) har også litt penger på bok, slik at vi kan betale for det. Men så tenkte jeg: hva om katten blir skadet om 3-4 år, når vi sitter der med 2 småunger, deltidsjobber og huslån? En regning på 2-5000 kr skal vi alltids klare, men hva om det blir omfattende, så regninga kommer på 20 000-30 000? Nå har ikke jeg hatt katt før (bortsett fra som barn, men da var det foreldra som styrte), så jeg vet ikke hvor ofte det skjer at man må ut med så store summer. Men hva om? Så jeg tegna forsikring med Agria, var oppdretteren som anbefalte meg dem, og nå har jeg ihvertfall sjelero. Økonomisk sett, så vil jeg mest sannsynlig betale mer for forsikring enn hva jeg ville betalt i veterinærutgifter, men så slipper jeg å engste meg for sjokkregninger på flere tusen kroner. Jeg tok ikke livsforsikring, bare sykdom og medisin som kan bli ganske dyrt. Min lille Totoro skal nemlig leve til han blir veeeldig gammel!

Dette er tilbudene Agria ga meg: 

Her kommer endelig litt kort informasjon og priser på våre forsikringer til katt. Prisene gjelder for Russian Blue og er med vår rabatt på 10 % for id-merkede/registrerte katter.
Våre forsikringer er fleksible og til dels spesialiserte, noe som gjør det lettere å finne forsikringsprodukter som passer deg og din katts behov.

Veterinærforsikring
Vår veterinærforsikring dekker utgifter til undersøkelse, behandling og pleie hos veterinær ved sykdom og skade. Vår veterinærforsikring kan nytegnes og beholdes LIVET UT !
Veterinærforsikringen kan tegnes separat uten livsforsikring.

Vi har 2 erstatningsnivåer å velge mellom :

Agria 45 000,-
Dekker opp til 45 000,- i veterinærutgifter pr år.
Forsikringsbeløpet minker med 5000,- pr år på forfallsdagen fra og med det året katten fyller 7 år. Beløpet blir aldri mindre enn 25 000,- uansett hvor gammel katten blir.

Premie pr år : 716,- ( m/egenandel 1000+10%)
Premie pr år : 597,- ( m/egenandel 1000+20%)

Agria 30 000,-
Dekker opp til 30 000,- i veterinærutgifter pr år.
Forsikringsbeløpet minker med 5000,- pr år på forfallsdagen fra og med det året katten fyller 7 år. Beløpet blir aldri mindre enn 10 000,- uansett hvor gammel katten blir.

Premie pr år : 602,- ( m/egenandel 1000+10%)
Premie pr år : 502,- ( m/egenandel 1000+20%)

Tilleggsforsikring til veterinærforsikringen
Kan legges til veterinærforsikringen. Tillegget kan ikke tegnes separat.

Agria Medisin
Dekker opp til 3000,- ekstra i året til reseptbelagte medisiner, som er utlevert av veterinær eller hentet på apotek senest en uke etter veterinærbesøket.

Premie pr år : 90,-

Egenandelen
Egenandelen består av en fast del og en bevegelig del.
Den faste egenandelen på 1000,- betales kun 1 gang pr 125 dagers egenandelsperiode, uansett sykdom og antall besøk. De kostnader som overstiger den faste egnandelen i perioden, dekkes med 80 % alternativt 90 % av Agria. Din bevegelige egenandel er dermed 20 eller 10 % alt etter hvilket alternativ du har valgt.

Egenandelen er den samme uansett hvor gammel katten er.
Har man mer enn 2 skadefrie år, gir vi reduksjon i egenandelen ved en eventuell skade.

Livsforsikring
Forsikrer verdien av katten. Vanligvis vil forsikringsverdien være det samme som kjøpesummen. Agria Liv gir erstatning med hele livbeløpet om katten dør eller må avlives på grunn av sykdom eller skade.
Agria Liv kan tegnes separat eller i kombinasjon med vår veterinærforsikring og kan nytegnes fra 6 uker til 6 års alder. Agria Liv opphører ved hovedforfall det året katten fyller 13 år.

Agria Liv
Priseksempel :
Livverdi 7000,- : 389,- i premie pr år

Dette var en kortfattet oversikt over våre forsikringer til katt, fullstendige vilkår finner du på www.agria.no . På vår hjemmeside finner du også informasjon om oss forsikringsombud, hvordan denne ordningen fungerer og litt personlige opplysninger på hver og en.

Utlogget Jente25

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #243 på: 17 Juli 2011, 16:27:50 »
Jeg lurer på en ting. Jeg har forsikret mine 3 rasekatter hos Agria...Aner ikke om det er forskjell på pris av raser, men en venninde av meg betaler halvparten av det jeg betaler per katt og hun har huskatt. Synes det er rart ettersom rasekatter ikke blir mer eller mindre syke enn huskatter + at innekatter blir jo sjelden påkjørt og slike ting...

Jeg betaler nå 1441 kr per katt i året og da har de trukket fra 10% pga chip.
*Livsforsikring på 3000 kr koster 264 kr i året
*Vetrinærforsikring på 30 000 kr koster 1087 kr i året
(Fast egenandel 1000kr samt 10% bevegelig egenandel)
*Agria medisin på 3000kr koster 90 kr i året

Siden prisene til Agria nyelig gikk opp følte jeg at det ble veldig dyrt med nesten 400kr i mnd på katteforsikring, spesielt når man hører om folk som betaler 120kr i mnd for det samme??? Er det helt unødvendig med livsforsikring? ER det noe poeng å ha medisinforsikring? Jeg vurderer å kun beholde vetrinærforsikringen ettersom jeg tenker at det er den som er viktigst og dyrest om det skulle skje noe...Kanskje det er lurt å øke egenandelen til 1400kr eller 20% bevegelig egenandel slik at premien blir lavere...Hva tenker dere?

Utlogget Haapets

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 28
    • Vis profil
    • NO*Haapet's
« Svar #244 på: 17 Juli 2011, 16:40:52 »
Tror det er forskjell på rasene, men dette vet jeg ikke helt sikkert.
Har venninnen din livsforsikring?
Selv har jeg ikke livsforsikring på noen av mine. Tenker litt sånn at om en av dem skulle dø, så er det ikke pengene som er det viktige. Så jeg har kun veterinærforsikring og avlsforsikring.
Synes det høres ut som om du betaler ganske mye, men må ærlig innrømme at jeg ikke husker hva jeg betaler per katt selv. Jeg har jo også oppdretterrabatt + at jeg er ikke sikker på om jeg får noe ekstra rabatt pga antallet katter jeg har forsikret. I tillegg så er det jo en annen rase, noe jeg tror har en viss innflytelse.
Du kan jo sjekke med Agria om det er forskjeller, så går det jo an å sjekke om du kommer bedre ut av det hos ett annet forsikringsselskap.

Hilsen Gunborg
NO*Haapet's - lite oppdrett av Norsk Skogkatt   
Vi venter kattunger i Mars!!
Ta en titt på hjemmesiden vår http://haapets.com

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 70
  • Pusur - Alltid i våre hjerter!
    • Vis profil
« Svar #245 på: 17 Juli 2011, 16:43:34 »
Vi har tre huskatter forsikret i Agria - Veterinærforsikring (1000 +10%) og Medisinforiskring.
Betaler rundt 600 kr per katt i året - ca 1800 tilsammen og da er det inkludert rabatten ved IDmerking.

Utlogget Tranquil

• Sjefskatt
  • Takket: 7
  • Eid av 3 ragdoll og en exotic.
    • Vis profil
    • http://tranquil.no/
« Svar #246 på: 17 Juli 2011, 16:57:36 »
Selv har jeg ikke livsforsikring på noen av mine. Tenker litt sånn at om en av dem skulle dø, så er det ikke pengene som er det viktige. Så jeg har kun veterinærforsikring og avlsforsikring.
Synes det høres ut som om du betaler ganske mye, men må ærlig innrømme at jeg ikke husker hva jeg betaler per katt selv. Jeg har jo også oppdretterrabatt + at jeg er ikke sikker på om jeg får noe ekstra rabatt pga antallet katter jeg har forsikret. I tillegg så er det jo en annen rase, noe jeg tror har en viss innflytelse.
Du kan jo sjekke med Agria om det er forskjeller, så går det jo an å sjekke om du kommer bedre ut av det hos ett annet forsikringsselskap.

Jeg spurte etter opdretter rabatt. Og det er det samme som de gir som "samlingsrabatt". Hvis man har 3 katter eller flere er det det samme om man er opdretter eller ikke. Med 3 katter + får man 25% rabatt. Får desverre ikke chiprabatten i tillegg da. Men den får man jo hvis man har 1-2 katter.

Jeg har livs + vetrinær + avl + medisin på avlsdyr, og medisin og vetrinær på kastraten. Jeg kommer til å avbestille livsforsiring og avl når jeg tar dyr ut av avl. Har forsikret de for full innkjøpspris + litt til pga av tittel og betaler litt under 2500 for alle 3 med full pakke på 2 av de. Kansje overkill, men skal ikke ha alt på de i helet livet deres. Men selv om det ikke er pengene som er det viktigste, så er det ikke barebare å erstatte ett avlsdyr til ca 10 000 hvis man ikke har forsikring.

Utlogget Haapets

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 28
    • Vis profil
    • NO*Haapet's
« Svar #247 på: 17 Juli 2011, 16:59:24 »

Jeg spurte etter opdretter rabatt. Og det er det samme som de gir som "samlingsrabatt". Hvis man har 3 katter eller flere er det det samme om man er opdretter eller ikke. Med 3 katter + får man 25% rabatt. Får desverre ikke chiprabatten i tillegg da. Men den får man jo hvis man har 1-2 katter.

Jeg har livs + vetrinær + avl + medisin på avlsdyr, og medisin og vetrinær på kastraten. Jeg kommer til å avbestille livsforsiring og avl når jeg tar dyr ut av avl. Har forsikret de for full innkjøpspris + litt til pga av tittel og betaler litt under 2500 for alle 3 med full pakke på 2 av de. Kansje overkill, men skal ikke ha alt på de i helet livet deres. Men selv om det ikke er pengene som er det viktigste, så er det ikke barebare å erstatte ett avlsdyr til ca 10 000 hvis man ikke har forsikring.

Er du sikker på det med oppdretterrabatten? Jeg fikk først samlingsrabatt, men fikk beskjed om at det egentlig var når en hadde mer enn tre katter. Da hadde jeg 3. En gang senere fikk jeg spørsmål om jeg var oppdretter og mener at jeg da fikk ytterligere rabatt.

Hilsen Gunborg
NO*Haapet's - lite oppdrett av Norsk Skogkatt   
Vi venter kattunger i Mars!!
Ta en titt på hjemmesiden vår http://haapets.com

Utlogget marimus

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 120
  • Mamman til Nils, Ariel og Ramona
    • Vis profil
« Svar #248 på: 17 Juli 2011, 17:04:25 »
Jeg har mine 3 huskatter forsikret i Gjensidige.

Betaler ca 700 pr katt pr år.
Det er livsforsikring og veterinærforsikring for inntil 30.000 pr år.

Egenandelen er 25%.

De 3 siste gangene jeg har vært hos dyrlegen pga bittskader, har regningene vært på ca 1500 kr.
Har da fått tilbake en drøy tusenlapp pr gang, og må si jeg er veldig fornøyd med det.

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
« Svar #249 på: 17 Juli 2011, 17:17:58 »
Jeg kommer til å avbestille livsforsiring og avl når jeg tar dyr ut av avl.

Det trodde jeg også jeg kunne gjøre i Agria, men man må forholde seg hovedforfallsdato i Agria, hjelper lite om man skal endre en forsikring et par dager etter hovedforfall, man må uansett betale fram til hovedforfallsdato.
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney