Skrevet av Emne: Forsikring av katten din  (Lest 24368 ganger)

Utlogget Musekatt

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 5
  • Kjønn: Kvinne
  • Kattemaniker
    • Vis profil
Sv: Forsikring av katten din
« Svar #300 på: 13 August 2011, 19:07:07 »
Then Agira it is :hihi2:

Innlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
« Svar #301 på: 13 August 2011, 19:36:34 »
Gubben har forsikra Noddy i Gjensidige, han er 10 1/2 år...
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Utlogget Jente25

• Koseklumpen
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #302 på: 13 August 2011, 20:15:11 »
Jeg må spørre. når man tegner forsikring i Agria, fikk jeg regning på hele årsbeløpet, er det det jeg skal betale for hele året eller er det liksom summen jeg betaler for å "kjøpe" forsikringen? Jeg fikk desverre denne når det ikke var noe å betale den med, så den er vel gådd ut, må kontakte dem når jeg får penger

Hei, ville bare nevne at jeg har avtalegiro hos agria og har faste trekk hver mnd, veldig oversiktelig og greit i forhold til budsjettet mitt :) ...Og en annen ting, forsikringen vil ikke gjelde for sykdommer før det har gått 21 dager eller noe sånt fra forsikringen ble "startet", karensdager kaller de det...Og skulle pus få en sykdom så vil ikke forsikringen gjelde for den sykdommen i det hele tatt fordi sykdommen oppsto før de dagene...Så greit å få ordna det raskt...

Innlogget Miss Heike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 16
  • Hanne
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min :)
« Svar #303 på: 13 August 2011, 20:20:05 »
Nei, jeg tar heller hele året på en gang å slippe å tenke mer på det, inntil neste gang, jeg vet det med karantene dagene. Derfor jeg håper ikke noe skjer til da  :x-fingre:

Utlogget Jente25

• Koseklumpen
  • **
    • Vis profil
« Svar #304 på: 13 August 2011, 20:26:17 »
Problemet er at jeg har hørt og lest flere plasser at forsikringen ikke gjelder fra rundt 10 - 13 år. Ikke sikker på om dette er agira eller andre forsikringsselskaper.  Om dette ikke er riktig har jeg blitt feilinformert :klø seg:
Hei, hos Gjensidige kan du KJØPE forsikring fra katten er 5 uker til den er 10 år gammel, dekningene veterinærutgifter og reseptbelagte medisiner opphører automatisk ved hovedforfall det året katten fyller 13 år. Hos Agria kan forsikring tegnes fra den er 6 uker gammel, den kan være forsikret så lenge den lever...

Utlogget Jente25

• Koseklumpen
  • **
    • Vis profil
« Svar #305 på: 13 August 2011, 20:27:54 »
Nei, jeg tar heller hele året på en gang å slippe å tenke mer på det, inntil neste gang, jeg vet det med karantene dagene. Derfor jeg håper ikke noe skjer til da  :x-fingre:

Ser den :) Siden jeg har 3 katter så blir det litt for mye for meg å ta alt på en gang, hadde jeg hatt en katt så hadde jeg nok betalt en gang i året som deg...Krysse fingrene for at alt går bra...Min bengal var dårlig de første 6 ukene han var hos meg, siden han var syk fra første dag ble det temmelig dyrt med prøver hos vetrinær for å finne årsaken...Noe vi aldri fant...Kjedelig når man faktisk har forsikret, men sånn er det...Lært til en annen gang at katten må forsikres før man overtar den fra oppdretter...

Innlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #306 på: 14 August 2011, 03:06:38 »
Nei, jeg tar heller hele året på en gang å slippe å tenke mer på det, inntil neste gang, jeg vet det med karantene dagene. Derfor jeg håper ikke noe skjer til da  :x-fingre:

Ser den :) Siden jeg har 3 katter så blir det litt for mye for meg å ta alt på en gang, hadde jeg hatt en katt så hadde jeg nok betalt en gang i året som deg...Krysse fingrene for at alt går bra...Min bengal var dårlig de første 6 ukene han var hos meg, siden han var syk fra første dag ble det temmelig dyrt med prøver hos vetrinær for å finne årsaken...Noe vi aldri fant...Kjedelig når man faktisk har forsikret, men sånn er det...Lært til en annen gang at katten må forsikres før man overtar den fra oppdretter...
Da får man jo håpe at katten har en skjult-feil-forsikring, som dekker slike utgifter som du har hatt.
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Utlogget Jente25

• Koseklumpen
  • **
    • Vis profil
« Svar #307 på: 14 August 2011, 09:02:35 »
Oppdretter hadde ingen forsikring på kattene sine dessverre...Hadde jeg kunne bevise at "sykdommen" kom fra henne ville hun dekket mine utgifter, men hvordan bevise det når man ikke aner hva som er galt med katten? Ja ja, vi har nå kommet gjennom det uansett, betalt med egen lommebok...Det som er synd er hvis han blir dårlig på same måte igjen så kan jeg fortsatt ikke bruke forsikringen...Katten min er ikke til avl eller utstilling så jeg hadde kun livs, medisin og vetrinærforsikring selv...

Utlogget turbonegern

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 11
    • Vis profil
    • ladejarlen
« Svar #308 på: 15 August 2011, 02:49:00 »
Jeg har alle mine forsikret i Agria og er så langt veldig fornøyd med det. Klart det koster penger, men det koster også fryktelig mye penger hvis en trenger akutt dyrlegehjelp og det er en stund til neste lønning... :winky: Med avlsforsikring har jeg også forsikring mot skjulte feil hos kattungene, uten at jeg har hatt behov å sjekke hva som blir godtatt der.

Den største enkeltutgiften jeg har hatt er da den ene hunnkatten min måtte ha akutt keisersnitt - jeg betalte rundt 2300 kr mens det uten forsikring ville ha kostet bortimot 8000 kr. Det skal ikke store skaden til før forsikring lønner seg - og jeg har spart inn premien mange ganger på det vetutgifter kunne ha kostet meg.  :biggrin:
\\\"Beware of people who dislike cats.\\\" - Irish proverb

Innlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #309 på: 08 Oktober 2011, 02:07:15 »
Jeg-mener å huske-hukommelse, er ikke smart, for Noddy er forsikra i Agria. Men Mie har forsikring på gubbens navn i Gjensidige, og da regninga kom i går, holdt jeg på å dette i gølvet - 2360 kr, skulle de ha for en katt på 6 år, som er kastrert og ferdigavla...Diden hun fikk restriksjon mot flere keisersnitt hos Agria etter 2. snittet, ba jeg samboeren om det. Så de siste årene har hun vært dobbeltforsikra. Men nå sies gjensidige-regninga opp på henne, nå er det jammenmeg nok! Sier jeg, som ikke betaler en krone på gjensidige. Tar meg av agria regningene jeg....

Utlogget Katska90

• Kattepratpuser
  • Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • Bloggen min
« Svar #310 på: 08 Oktober 2011, 15:58:46 »
Jeg vurderer å forsikre pusen min,  men er litt usikker. kan hende jeg heller åpner en egen sparekonto for henne.

Innlogget villhund

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 43
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #311 på: 08 Oktober 2011, 17:12:24 »
Katska90, forsikring er vel anvendte penger, minst dyrlegeforsikring, noen har hatt regninger opp til 40000 kr, pga påkjørsler etc, eller fort noen 10000 bare på vanlige ting.
Fordelen er at en slipper å telle mellom penger og livet til katten, forsikring må en ha, vanlig huskatt ligger vel fortsatt på underkant av en 1000 lapp i året  :icon_smile:
Noddy er en rasekatt og de er gjerne dyrere.

Utlogget Katska90

• Kattepratpuser
  • Spretten katt
    • Vis profil
    • Bloggen min
« Svar #312 på: 08 Oktober 2011, 17:54:26 »
etter en del fundering fram og tilbake har jeg vel kommet fram til at jeg skal forsikre henne :) men leste ett eller annet et sted om at hun måtte være id-merket, så jeg venter til det er gjort :)

Utlogget Lillerosin

• CrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 71
    • Vis profil
« Svar #313 på: 08 Oktober 2011, 17:57:00 »
Hun ikke være ID merket men er pus det får du 10 prosent rabatt (hos Agria)  :icon_wink:

Puma Belle Pingla Uro

Only when the last tree has died and the last river been poisoned
and the last fish been caught will we realise we cannot eat money.

Innlogget villhund

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 43
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #314 på: 08 Oktober 2011, 18:16:22 »
Katska90, du kan chippe pusen i forbindelse med vaksine, får ofte samlerabatt og.

Utlogget Katska90

• Kattepratpuser
  • Spretten katt
    • Vis profil
    • Bloggen min
« Svar #315 på: 08 Oktober 2011, 18:45:00 »
hun skal steriliseres, vaksineres og id-merkes samtidig. dyrlegen her har at pakketilbud på det til 1695,-

Utlogget Fostermatte

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
    • Wolters Livsnjutare
« Svar #316 på: 05 November 2011, 19:33:36 »
Forsikring er fint. Alle mine 3 huskatter er forsikret i Agria.
Det er jo ikke alltid det er påkjörsel som gjör at man må til vetten. Kan jo väre katteslagsmål, sykdom, forstoppelser og gud vet hva.
Jeg har også en dyrekonto da ;-)

- Fostermatte

Innlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #317 på: 30 November 2011, 19:29:05 »
Takk og lov for avlsforsikringa, sier nå bare jeg. For kort tid tilbake, ble Molly kastrert etter å ha sitt siste svangerskap, uten at noe overlevde denne gangen heller. Hun ble kjøpt og hentet i England for 3 år siden, og noe av det første jeg gjorde da jeg kom hjem med henne, var å tegne forsikring på henne. Men til tross for ulike hannkatter hun ble parret med, gikk det ikke greit med å bære fram fostere, til sist ble hun så dårlig at hun måtte legges inn inn på dyreklinikken over 1 helg.Det tok forsikringen og betalte mesteparten av. 2 uker etterpå ble hun kastrert, og jeg betalte selv, og sendte oppgjøret til Agria etterpå. I går kveld dukket pengene opp på kontoen min, nok penger til å kjøpe en ny katt, eller bruke til julegaver..
Men nei, de går til det første, for ei ny jente er bestilt, fra oppdretteren jeg gjennom 10 år har ønsket meg linjer fra. Så jeg håper på en ny tur til UK neste år, for å hente ei ny jente.

Innlogget Miss Heike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 16
  • Hanne
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min :)
« Svar #318 på: 30 November 2011, 19:53:09 »
Ikke fra samme oppdretter som Molly er fra?

Innlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #319 på: 30 November 2011, 21:52:52 »
Ikke fra samme oppdretter som Molly er fra?
Nei, fra en av de som har holdt på lengst med siameser i England.
Kattene jeg alltid har vært imponert over, er Kaloke Sulien og barbebarnet hans, Lothario. Makan til points, finnes omtrent ikke lenger.

Utlogget Cami

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #320 på: 01 Desember 2011, 09:28:04 »
Tenkte på å forsikre Domino nå, og ser mange anbefaler agria. Så jeg har lest litt på sidene deres. Men jeg skjønner ikke helt.. Hva er bevegelig egenandel? Og hva er best, betale 1000 eller 1400 i fast egenandel? Og hva med livsforsikring? Der står det jeg må skrive inn beløp selv. Får man da den summen tilbake hvis katten (gud forby det) dør? Selvfølgelig kan jeg ringe dem, men jeg er ikke så veldig flink til å prate i tlf.. :nisselatter2:

Utlogget Miss Marble

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
    • Li-Jon Pus
« Svar #321 på: 30 Desember 2011, 08:06:39 »
Tenkte på å forsikre Domino nå, og ser mange anbefaler agria. Så jeg har lest litt på sidene deres. Men jeg skjønner ikke helt.. Hva er bevegelig egenandel? Og hva er best, betale 1000 eller 1400 i fast egenandel? Og hva med livsforsikring? Der står det jeg må skrive inn beløp selv. Får man da den summen tilbake hvis katten (gud forby det) dør? Selvfølgelig kan jeg ringe dem, men jeg er ikke så veldig flink til å prate i tlf.. :nisselatter2:

Forsikringen blir billigere om du har høyere egenandel, jeg har valgt laveste egenandel. Så hvis katten blir syk og regningen kommer på 10 000,- så er det først 1000,- i fast egenandel, pluss 10% av de resterende 9000,- altså totalt 1900,- i egenandel...

Hvis det er huskatt du har så får du vel maks livsforsikring på 1000 kroner. På rasekatter så skal livsforsikringa stå litt i stil med innkjøpsprisen. Jeg har 7000,- på Ocien, og 8000,- på snøbengalen. Skal man ha høyere livsforsikring enn 10000 må man levere dokumentasjon på f.eks utstillingstittel, jeg heva livsforsikringa på den andre bengalen da hun ble Grand International, da sendte jeg inn kopi av bedømmelsen der det sto tittel påført, og i tillegg måtte jeg sende med veterinærattest. På lavere enn 10000 så trenger man kun å skrive selv at katten er frisk.

Utlogget crucify

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 4
    • Vis profil
« Svar #322 på: 30 Desember 2011, 17:06:36 »
Vi er kjempefornøyd med Agria!

Da Bamze døde, fikk vi tilbakebetalt innbetalt forsikringspremie nesten på dagen.

Og vi fikk tilbake nesten kr. 3000,- kjempesnart etter vi sendte inn papirene på alle undersøkelser som var gjort i forbindelse med sykdommen hans.

Så de er superkjappe, og veldig medgjørlige.  :)

Innlogget MissMjau

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 79
  • Pusur - Alltid i våre hjerter!
    • Vis profil
« Svar #323 på: 23 Mars 2012, 09:22:42 »
Fått nytt forsikringsbrev fra Agria.  De har gått opp over 250 kr per katt - 514 til 777 kr  :huskerikke: De vet jammen å ta seg betalt. Har vært så fornøyd over at vi har betalt under 2000 kr tilsammen i året. Det var den gleden....

Utlogget Miss Marble

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
    • Li-Jon Pus
« Svar #324 på: 23 Mars 2012, 10:23:43 »
Fått nytt forsikringsbrev fra Agria.  De har gått opp over 250 kr per katt - 514 til 777 kr  :huskerikke: De vet jammen å ta seg betalt. Har vært så fornøyd over at vi har betalt under 2000 kr tilsammen i året. Det var den gleden....

Jeg betaler 8000,- i året, og det er etter fratrukket rabatt for chip og oppdrett... Men det er jo for en hel gjeng da, og med avls/livsforsikring på flere av dem. Blant annet to bengaler, og det er selvfølgelig en av de dyreste rasene å forsikre... Huskattene har kun veterinærforsikring så det er det ikke så ille...