Skrevet av Emne: Veterinærer i Bergen  (Lest 5500 ganger)

Utlogget Alette

• Administrator
  • Skravlepus 1
  • Takket: 107
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
Veterinærer i Bergen
« på: 09 September 2006, 23:26:45 »
Det er jo noen andre som bor i Bergen her også, så da lurer jeg på hvilke veterinærer dere bruker. :icon_wink:
Og hva slags erfaringer dere har med forskjellige... :icon_idea:

Jeg begynte å bruke Bergen Smådyrklinikk, ved Puddefjordsbroen.. Det sluttet jeg også med..
Brukte en periode Myrbø, men det er så usentralt og så følte jeg at det var litt lite.....proft? :icon_idea: Men har ingen dårlige erfainger derfra.
Har også vært på Sotra, hos Susan (husker ikke etternavnet.. :icon_frown:), der virker det også veldig bra, men det var den lange veien, da.. :icon_neutral:

Siste gangene jeg har vært hos vet. med dyra har vært hos PetVett på Eidsvåg, der er de hyggelige, og ringer alltid med en gang blodprøver/urinprøver er analysert osv. Det er pluss i boka hos meg! :icon_smile:

Har dere andre noen erfaringer?

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 338
  • Meeko er alltid med oss <3
    • Vis profil
SV: Veterinærer i Bergen
« Svar #1 på: 09 September 2006, 23:45:09 »
Brukte smådyrsklinikken med Meeko, sluttet fort med det (rart ikke sant  :whistling: )

Skal bruke PetVet med 2 jentene mine.. skal komme tilbake med erfaringer derfra senere!
<br />How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein<br />Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger

Utlogget Alette

• Administrator
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #2 på: 09 September 2006, 23:54:35 »
Ser ut som vi har samme erfaringer med et visst sted... :rules:

Hos PetVet har jeg kastrert en hannkatt, og behandlet blærebetennelse hos hund. Alt har gått knirkefritt, og de har også greie priser. :icon_smile: Skal dit igjen om to uker å chippe to katter+ sjekke tenner og ta tannstein og røntken under narkose på hunden. Så jeg kan gi ny rapport om stedet da. (hvis du ikke har vært der ennå, da. :icon_wink:)

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10 September 2006, 10:51:11 »
er 2 måneder til eg skal dit  :fnis[1]: får faktisk spesialpris på sterilisering av jentene mine, fordi DB bruker PetVet  :biggrin:
<br />How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein<br />Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger

Utlogget JEANETT

• Kattepratpuser
  • Fin pus
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #4 på: 24 September 2006, 00:40:51 »
Hei, bruker smådyrs klinikken bergen vest (tennebekk) ved loddefjord. Kjempe greie, ok åpningstid :icon_wink: og hyggelige priser, altid rask time bestilling og kommer kjapt til...

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #5 på: 24 September 2006, 01:22:21 »
glem meg, var en feil!  :bigarmhug: bra du er fornøyd

Utlogget honey

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 53
    • Vis profil
« Svar #6 på: 24 September 2006, 02:23:09 »
jeg har brukt også brukt Dyreklinikken Bergen Vest, og har alltid vært fornøyd. Aldri noe tull derfra så lenge jeg har vært kunde ihvertfall.

Utlogget Alette

• Administrator
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #7 på: 24 September 2006, 02:23:55 »
Men det er vel ikke samme klinikk? Jeanett "sin" ligger i Loddefjord, men Bergen Smådyrklinikk( som heller ikke jeg anbefaler :icon_mad:)) er vel den ved Puddefjordsbroen?

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #8 på: 24 September 2006, 02:28:10 »
Hun skriver VED loddefjord da..  :icon_surprised:

Utlogget honey

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #9 på: 24 September 2006, 02:32:16 »
La oss få det på det rene.....
Bergen smådyrsklinikk ligger ved Puddefjorden. Dyreklinikken Bergen Vest ligger ve tennebekken/ Loddefjord.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #10 på: 24 September 2006, 02:35:26 »
 :hmmmm: Tror eg vet kor den er da.. oki.. my mistake.. sorry!  :icon_razz:

Utlogget honey

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #11 på: 24 September 2006, 02:43:37 »
Så da mener du den ved Loddefjord?
Har du hatt dårlige erfaringer med den? Rart så tilfeldig det er egentlig.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #12 på: 24 September 2006, 02:46:43 »
Mener den ved broen..

Utlogget honey

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #13 på: 24 September 2006, 02:50:52 »
Den har jeg aldri prøvd.
Kan dog anbefale Tennebekken........
Pet Vet har jeg heller aldri prøvd.

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #14 på: 24 September 2006, 13:53:47 »
eg har mine erfaringer frå smådyrklinikken ved puddefjordsbrua og det holder med dei. neste gong eg treng dyrlege skal eg prøve petvet i eidsvåg. beistet treng ny vaksine no snart, så da kan eg sjekke ut pettvett. smådyrklinikken liker eg ikkje.

heike

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #15 på: 24 September 2006, 23:59:23 »
Hva er det med smådyrsklinikken ved Puddefjordsbroen som ingen liker?  :klø seg:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #16 på: 25 September 2006, 00:17:03 »

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #17 på: 25 September 2006, 00:21:11 »
for meg er det dette: http://www.katteprat.com/forum/index.php/topic,4029.0.html
:fnis[1]: Det var jo virkelig noe da... Er det mulig? :icon_rolleyes:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #18 på: 25 September 2006, 00:22:31 »
det er en helt sann historie..  ::)

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #19 på: 25 September 2006, 00:24:13 »
Vi har fjernet "noe".... :klø seg: HAHA! For en gjeng!  :fnis[1]:

Utlogget Alette

• Administrator
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #20 på: 25 September 2006, 01:29:17 »
Grunnen til at jeg ikke bruker klinikken: (dette blir litt ot, for det dreier seg om min kjære hund, Pia :love:) Pia var syk, og vi dro til Bergen Smådyrklinikk (bs), der møtte vi en hyggelig vet. som tok ultralyd og fastslo at Pia hadde livmorbetennelse. Det var det vi fryktet også, men den ble oppdaget tidlig, så den var ikke livstruende. Vi gjorde en avtale om å ta en antibiotikakur på 14 dager, også komme tilbake. Alt vel så langt, men så kommer det en annen vet. (eieren) inn i rommet, og begynner å spørre om vi har forsikring. Ja, det hadde vi jo. Så begynner da vet.2 å mase om at vi må operere Pia straks, for tilstanden er livstruende :icon_eek:. Dessuten hadde vi jo forsikring....dette nevner hun flere ganger. Ja, så avtaler jeg operasjon neste dag, vil jo ikke at Pia skal dø. :skjelveleppe: Jeg var i sjokk, men vel hjemme begynner jeg å tenke litt, det var altså ikke noe snakk om operasjon før det kom fram at Pia var forsikret...(greit jeg var beredt på operasjonen 14 dager fram i tid, hvis kuren ikke fungerte) Dagen etter leverer jeg Pia på morgenen og er der til hun sovner, prisen på operasjonen skal komme på ca 7500,-. Da jeg og sambo drar for å hente Pia sent på ettermiddagen, er hun fortsatt i narkose :icon_eek:, får ikke kontakt med henne i det hele tatt, da lemper de bare Pia på en båre og vipper henne inn i baksetet på bilen vår, som et slakt.... :icon_mad: Vel hjemme har vi kjempeproblemer med å få henne inn, redde for å stekke såret osv, dette er tross alt en 40kg rottweiler, i full narkose.  Prisen på operasjonen kom på over 10 000 kr, fordi det visstnok hadde oppstått komplikasjoner underveis, vi fikk aldri vite hva det var. Enden på visa er da at det som overstiger 7500,-( + egenandelen selvfølgelig) må vi dekke av egen lomme, dvs ca 6000,-

Alt i alt var inntrykket vi satt igjen med at pengene var MYE viktigere enn dyra og deres eiere, lite empati og medfølelse rett og slett.
(Operasjonen gikk bra og ingen komplikasjoner oppsto i etterkant, men jeg har aldri følt meg så liten som da Pia lå "død" på stuegulvet etter at vi fikk henne hjem. Tok masse blider, for jeg tenkte at jeg måtte dokumentere dette, hvis det gikk galt.)

Heidi K

• Gjest
« Svar #21 på: 25 September 2006, 01:34:10 »
 :icon_eek:

Litt av en historie ja! Hadde nok heller ikke brukt de lenger da!

Plutselig skal det opereres når du har"råd" til å betale mere pga operasjonen liksom  :icon_biggrin:  Man prøver jo ikke å operere mest mulig da dette er en stor risk for dyret..

(Måtte operere min katt også, men røntgen viste at hun var like ved å dø hvis de ikke fikk det ut. Gudskjelov hos flinke veterinærer)

Utlogget Alette

• Administrator
  • Skravlepus 1
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #22 på: 25 September 2006, 02:06:24 »
:icon_eek

(Måtte operere min katt også, men røntgen viste at hun var like ved å dø hvis de ikke fikk det ut. Gudskjelov hos flinke veterinærer)

Mener jeg har lest om den pengespisende Frost, ja.(hvis det var det du siktet til :icon_eek:) Uff og uff, fint du havnet hos dyktige veterinærer som fant ut av det. :icon_smile:

Men inntrykket jeg fikk med pengegriskheten gjorde at jeg fikk avsmak for hele stedet. :ad[1]:, og tilstanden vi fikk utlevert Pia i. :(

Heidi K

• Gjest
« Svar #23 på: 25 September 2006, 13:35:23 »
Ja, det må ha vært fortvilende å se Pia slik - man er så maktesløs  :skjelveleppe:

(Frost er en levende sparegrs ja..  Dyre uttak.. Men nå har vi aldri løse småpenger mer for å si det sånn..)

Utlogget Tonks

• Nytt medlem
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #24 på: 10 Desember 2006, 16:31:12 »
Hei.

Min første post her inne. :)
Jeg fant dette forumet i min søken på åpningstider til den omtalte smådyrsklinikken
Jeg lurte på hva denne saken om Smådyrsklinikken var som ikke ligger der lengre, den som det er linket til?
Kommer nok ikke til å bruke dem etter å ha lest dette, men er litt interressert i å vite hva det var..

Er det noen som har erfaringer med dyreklinikken på Stend eller Gården dyreklinikk(en del av Tertnes dyreklinikk)?

Vi må kastrere Alfred snart og vil gjerne ha en veterinær som er dugenes.