Skrevet av Emne: Veterinærer i Bergen  (Lest 5500 ganger)

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 338
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko er alltid med oss <3
    • Vis profil
SV: Veterinærer i Bergen
« Svar #25 på: 10 Desember 2006, 17:01:55 »
Tråden er der enda, men du er ikke full medlem og har ikke tilgang dit :)
Det som skjedde var at de steriliserte min hankatt, for 3 måneder etterpå finne ut at det var en hankatt også kastrert..
<br />How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein<br />Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger

Utlogget Tonks

• Nytt medlem
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #26 på: 10 Desember 2006, 19:09:15 »
Hvordan blir man fullverdig medlem?

Det som skjedde var at de steriliserte min hankatt, for 3 måneder etterpå finne ut at det var en hankatt også kastrert..
Jeg skjønner ikke helt hva du mener her...

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #27 på: 10 Desember 2006, 19:11:33 »
Min hankatt ble sterilisert som hunkatt første gang han var ikke  :icon_idea: og ikke engang mens de oppererte fant de ut at det var en hankatt..
<br />How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein<br />Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 421
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
« Svar #28 på: 11 Desember 2006, 02:46:56 »
Hvordan blir man fullverdig medlem?

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her...

Send meg en pm så får du kontonummer du kan sette 25 kroner inn på, da får du tilgang til alle forum etter at beløpet viser på konto  :bigarmhug:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget benehan

• Kattunge
  • *
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #29 på: 09 Januar 2007, 23:43:35 »
Jeg holder en knapp på Tertnes dyreklinikk. De er dyrest, men best. Bergen smådyrklinikk er noe dritt, De har ikke peiling, feildiagnose, har avlivet dyr som ikke har vært syk. Det samme gjelder Stend. Gården dyreklinikk som hører sammen med Tertnes, anbefaler jeg ikke. De gangen jeg har vært inne med katter, har jeg kommet ut igjen uten diagnose og en regning på 1500kr .De bedøvet katten min for å finne ut om halen var kutten el, de fant ingenting. Når jeg kom hjem fant jeg kuttet raskt (hun var bedøvet), kuttet var helt inn til beinet og på str med en 10`kr. DETTE fant de ikke, det er for meg uforståelig! Dyrebeskyttelen hordaland som jeg jobber i, er en lokalavdeling til Dyrebeskyttelsen Norge og vi bruker kun Tertnes. De gjør virkelig ALT for å redde dyrene. Ulf som jobber der har stor stjerne i boken hos meg!

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #30 på: 09 Januar 2007, 23:45:13 »
Kommer selv til å bruke Tertnes fra nå, etter at eg begynte hos DBHordaland har eg hørt MYE godt om de!! :)

Utlogget benehan

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #31 på: 10 Januar 2007, 14:42:06 »
Tenkte jeg kunne tilføye enda en historie om Smådyrklinikken ved Puddefjordsbroen.

Desverre ble skatten min Tobias,  :skjelveleppe:påkjørt og drept i npvember. Det var noen andre som leverte han på smådyrklinikken, jeg fant ut av det via kattensverns nettside, (de jeg fikk han fra). Jeg hadde valgt tertnes hvis det var opp til meg.

Jeg var så knust som jeg aldri før har vært.
Jeg bestemte meg raskt for å få han kremert. Min samboer som snakket med smsådyrsklinikken skulle sende han inn og ordne alt. Vi bestemte urne og ventet på å få skatten vår hjem. 6 uker tok det, sammen med urnen kom regningen på 3000kr. Dette beløpet er jeg villig anytime til å betlae for kattene mine, men vi fikk en helt annen pris av smådyrklinikken. de sa det ville koste meg 1200 kr for kremering og urnen, og 200 kr ekstra for navneplate med gravering. Dette var en muntlig bindene avtale sa DE!

Når jeg så hva krematoriet tok, fikk jeg sjokk, bare navneplaten kostet nestren 1000kr. Den urnen vi hadde valgt var den dyreste, smådyrsklinikken sa det var samme pris på alle urner. Urnen kostet 1000 kr og kremasjonen kostet 1000kr.
Det er ganske stor forskjell på 1400 kr som jeg ble "lovet" og 3000kr!
Jeg ringte krematoriet og de fikk sjokk når jeg fortalte om smådyrsklinikkens "priser" og skulle "ta" smådyrklinikken", etterpå ringte jeg selv til smådyrklinikken og da sa de HELT andre priser, og var direkte uhøfelig mot meg.

Krematoriet sa jeg kom billig unna med 3000, det vet jeg nå i ettertid. Vet om mange som har betalt 5000 kr.
Som sagt jeg er villig til å betale hva som helst, men ønsker ikke å bli feilinformert

Syns det siste man trenger når man har mistet sitt kjæledyr, en renging som er det dobbelte av det du forventer!

Så ikke send inn dyret til kremasjon via smådyrklinikken, da får du nok en regning som er høyere en du forespeiler!
Visste dere også at dyreklinikker, ihvertfall smådyrsklinkken tar ett gebyt på 200 kr bare for å ta imot  ditt overkjørte dyr??

Utlogget Hope

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #32 på: 10 Januar 2007, 14:49:27 »
Visste dere også at dyreklinikker, ihvertfall smådyrsklinkken tar ett gebyt på 200 kr bare for å ta imot  ditt overkjørte dyr??

Jeg trengte ikke betale noe her når hunden min ble påkjørt. Men det er kanskje hvis det er noen andre som bringer inn dyret og de må oppbevare det?

Utlogget benehan

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #33 på: 10 Januar 2007, 14:55:20 »
Ikke vet jeg, men det sa det var vanlig hos de. De trengte bare ha katten min 1 dag før de sendte han til krematoriet i skien, hvor mye kostnader kan det være da? uansett det var ikke de 200 kr som var poenget. Det bare overrasket meg at det kostet noe!

Innlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
« Svar #34 på: 11 Januar 2007, 00:41:46 »
Ikke vet jeg, men det sa det var vanlig hos de. De trengte bare ha katten min 1 dag før de sendte han til krematoriet i skien, hvor mye kostnader kan det være da?
Til deg og alle andre som ikke vet det - det  er lovliig å velge krematorium selv. Og for dem som bor i Bergen, bør Alversund Smådyrkrematarium være det mest nærliggende. Eieren har fortalt meg at de har lagt opp til at eiere skal kunne få ha en siste stille stund med sitt avdøde kjæledyr før det kremeres. Jeg har ikke noe priser eller noe slik, men syns det høres dyrt ut å sende et dyr til Skien for å kremere det....(jeg kommer i fra Porsgrunn, og har bodd i Bergen)...
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Utlogget benehan

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #35 på: 11 Januar 2007, 13:03:37 »
Ja jeg trodde faktisk Tobias skulle bli sendt til Alversund, ble overrasket når jeg fikk regning fra Skien, jeg vet nå jeg kan velge, men det visste jeg ikke da, trodde liksom han ble sendt automatisk til Alversund. Men smådyrklinikken samarbeider visstnok mer med skien, av en eller annen merklig grunn. Han ble sendt dagen etter han døde, så fikk ikke noe særlig tid til å tenke over noenting. Det gikk så raskt. Det er i ettertid jeg har stusset over hvordan de gjorde det. Er jo ikke alltid man orker å tenke nøye igjennom slikt når man nettopp har fått vite at katten din er død. De kunne informert meg bedre.

Utlogget livheidi

• Nytt medlem
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #36 på: 14 Januar 2007, 15:52:46 »
Dyreklinikken Bergen Vest er TOPPEN  :crazy[1]:

Utlogget SiriJ

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #37 på: 20 Januar 2007, 00:34:08 »
Jeg bruker Gården dyreklinikk... :)
De er veldig ok, har bare vert der for vaksine, men har hatt 2 forskjellige dyrleger å begge 2 var veldig hyggelige,
veldig flinke med og spørre mange spørsmål om for, katten osv.
Det var flinke med og informere hva de gjorde osv..
Har lang erfaring med dyrleger da jeg har hatt hest i 7år. Det er jo no annet med smådyr da, men de på Gården var veldig ok.
Har ikke prøvd noen andre siden jeg ikke har hatt katten i mer en 2 måneder, men forskjellige opplever jo positive og negative ting.
Men sånn som den dyreklinikken med puddefjordsbrua har jeg bare hørt negativt om og blir ikke noe annet å tro etter å lese alt dette!
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #38 på: 20 Januar 2007, 00:37:39 »
Har blitt anbefalt Pet Vet, så kommer til å holde meg til dem  :love:

Utlogget honey

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 53
    • Vis profil
« Svar #39 på: 29 April 2007, 22:05:10 »
Har blitt anbefalt Pet Vet, så kommer til å holde meg til dem  :love:

Synes du sa at du brukte tertnes jeg? Har du byttet for noen grunn?

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #40 på: 29 April 2007, 23:18:12 »
Vi bruker Tertnes til kattene i katthuset.. eg har brukt PetVet til Jentene (til kastreringen) siden eg fikk de fra DBBergen, og de bruker PetVet :)

Er sikkert sånnt eg har nevnt tertnes!  :biggrin:

lily

• Gjest
« Svar #41 på: 29 April 2007, 23:25:32 »
Ikke for å kuppe tråden, men er det noen som vet om veterinær(er) i/i nærheten av Bergen som kastrere katter tidligere enn ved 5 - 6 måneders alder? Send meg gjerne PM =)

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #42 på: 29 April 2007, 23:49:16 »
dyrlegen som det er snakk om i denne tråden her http://www.katteprat.com/forum/index.php/topic,11875.0.html
var petvett. har ellers hatt eit veldig bra inntrykk av petvett. men dette der var ikkje heilt bra altså. dyrlegen bør sett på såret og renset det. det ville mest sansynlegvis spart beistet ein god del smerter. er jo mange dyrleger der, men han eine som står for denne aksjonen vil eg ikkje stole på ein gong til.

heike

Utlogget honey

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • Takket: 53
    • Vis profil
« Svar #43 på: 02 Mai 2007, 16:45:07 »
Forstår jeg veldig godt Heike! Jeg bruker Dyreklinikken Bergen Vest og er fornøyd med dem. Kommer til på dagen.

Utlogget Snully

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 2
  • Mamma til to Prinsesser.
    • Vis profil
« Svar #44 på: 19 Mai 2007, 11:53:23 »
Jeg bruker en på straume ved Sartor senter. Det er helt greit der, ingen problemer.. Vi tar den siden det er kortest vei, men skulle egentlig ønske at vi brukte en annen der hvor Realfsen er vetrinær. Mener den ligger i Bergensområdet, han er iallefall en fantastisk dyrlege:D
Jeg skulle ønske jeg var to kattunger, for da kunne jeg leke med hverandre..

Utlogget Lilith

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 55
    • Vis profil
« Svar #45 på: 19 Mai 2007, 21:07:22 »
Dette var ein intresant tråd for meg, skal snart flyttet til bergen og kommer til å trenge meg ein ny vetrinær :)
Mvh Ingvild

Utlogget serina

• EnSomElskerAlleKatter<33
  • Sjefskatt
  • **
  • Takket: 10
  • Nusse jenta mii !! <3 Elsker miine nurk !! <3
    • Vis profil
« Svar #46 på: 05 Juni 2007, 12:25:51 »
Hei...

Eg bruker, eller brukte myrbø dyreklinikk.. Som ligger på espeland utenfor Bergen..

Dårligste klinikken eg har vert på :icon_mad:
Måtte avlive Nusse og de visste ikke litt respekt.. :skjelveleppe: sa hva de skulle gjøre og at hun ikke fikk vondt.. Det var alt.. Mamma og pappa ville heller ikke betale urnen hennes.. Noe eg angrer på... hvorfor er foreldre sånn?:o