Tenkte jeg kunne tilføye enda en historie om Smådyrklinikken ved Puddefjordsbroen.
Desverre ble skatten min Tobias, :skjelveleppe:påkjørt og drept i npvember. Det var noen andre som leverte han på smådyrklinikken, jeg fant ut av det via kattensverns nettside, (de jeg fikk han fra). Jeg hadde valgt tertnes hvis det var opp til meg.
Jeg var så knust som jeg aldri før har vært.
Jeg bestemte meg raskt for å få han kremert. Min samboer som snakket med smsådyrsklinikken skulle sende han inn og ordne alt. Vi bestemte urne og ventet på å få skatten vår hjem. 6 uker tok det, sammen med urnen kom regningen på 3000kr. Dette beløpet er jeg villig anytime til å betlae for kattene mine, men vi fikk en helt annen pris av smådyrklinikken. de sa det ville koste meg 1200 kr for kremering og urnen, og 200 kr ekstra for navneplate med gravering. Dette var en muntlig bindene avtale sa DE!
Når jeg så hva krematoriet tok, fikk jeg sjokk, bare navneplaten kostet nestren 1000kr. Den urnen vi hadde valgt var den dyreste, smådyrsklinikken sa det var samme pris på alle urner. Urnen kostet 1000 kr og kremasjonen kostet 1000kr.
Det er ganske stor forskjell på 1400 kr som jeg ble "lovet" og 3000kr!
Jeg ringte krematoriet og de fikk sjokk når jeg fortalte om smådyrsklinikkens "priser" og skulle "ta" smådyrklinikken", etterpå ringte jeg selv til smådyrklinikken og da sa de HELT andre priser, og var direkte uhøfelig mot meg.
Krematoriet sa jeg kom billig unna med 3000, det vet jeg nå i ettertid. Vet om mange som har betalt 5000 kr.
Som sagt jeg er villig til å betale hva som helst, men ønsker ikke å bli feilinformert
Syns det siste man trenger når man har mistet sitt kjæledyr, en renging som er det dobbelte av det du forventer!
Så ikke send inn dyret til kremasjon via smådyrklinikken, da får du nok en regning som er høyere en du forespeiler!
Visste dere også at dyreklinikker, ihvertfall smådyrsklinkken tar ett gebyt på 200 kr bare for å ta imot ditt overkjørte dyr??