Skrevet av Emne: (N) Wikrita's Siamese & Foreign White- redigert jan. 08  (Lest 8179 ganger)

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 74
  • Kjønn: Kvinne
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
    • Wikrita's Foreign White & Siamese
SV: (N) Wikrita's Siamese & Foreign White
« Svar #25 på: 05 November 2006, 00:51:09 »
Velkommenhit skal du være, og det var riktig hyggelig å lese om hvordan dit oppdrett var.
Tusen takk for velkomsten.Vi bør muligens legge diskusjoner om stamtavler mm. til en annen side... ???
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Utlogget Randi

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 33
    • Vis profil
    • av Ramithi (N)
« Svar #26 på: 05 November 2006, 00:59:44 »
Velkommenhit skal du være, og det var riktig hyggelig å lese om hvordan dit oppdrett var.
Tusen takk for velkomsten.Vi bør muligens legge diskusjoner om stamtavler mm. til en annen side... ???
Velkommen skal du være. Ja jeg tror også det kan lønne seg å legge det til et annet sted eller kutte det helt ut. Om en vil spørre om noe så går det ann å ta det opp direkte med vedkommenede. Og som regel så ligger vel også stamtavlene ute på nettet også. Mine gjør vertfall det. Men det er bare noe jeg tenker på.
Randi

Utlogget SiameserElsker

• Kattunge
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #27 på: 13 November 2006, 14:13:51 »
 :crazy[1]:
jeg får meg snart en siameser! noen som skulle gi bort, ellers så hadde så hadde jeg aldri hatt råd til en. hehe.
kommer nok til å kjøpe meg en når jeg får råd:p

men, det jeg lurte på.
denne katten jeg får, en hvis siameser (eller foreign white) , er 5 år kastrert hannkatt, jeg har en hybrid katt fra før. det er lenge siden vi har hatt 2 katter, så han er vel kanskje vant å være alene? er det noe jeg må tenke på før jeg slipper disse kattene sammen?

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #28 på: 13 November 2006, 20:04:43 »
:crazy[1]:
men, det jeg lurte på.
denne katten jeg får, en hvis siameser (eller foreign white) , er 5 år kastrert hannkatt, jeg har en hybrid katt fra før. det er lenge siden vi har hatt 2 katter, så han er vel kanskje vant å være alene? er det noe jeg må tenke på før jeg slipper disse kattene sammen?

Her melder jeg pass, jeg skjønner ikke hva du skriver..."denne katten jeg får, en hvis siameser ", mener du at du får en hvit siameser??

Du må spørre vedkommende du får han fra om han er vant til andre katter, og har bodd sammen med dem.Spør om alt fra hvordan han har bodd - hva slags mat han spiser, hva slags sand han bruker, hva han liker/hater, hva han er redd for, hvordan han liker å sove - i seng eller med andre katter, eller med mennesker, liker han å kjøre bil eller ikke, har han blitt oppfulgt med vaksiner og hva slags, hvis han har vært syk, hva slags sykdom og hvilke medisiner er det snakk om. Det er masse mer å spørre om. Denne hybriden du har, er den kastrert?
Det er kjempevanskelig å gi gode svar med mindre en har utfyllende opplysninger. Men generelt så liker vel ikke godt voksne katter å bli flyttet på, og hvis de må flyttes på, så må de få tid på seg. Tid til å bli kjent, lukte seg rundt, falle til ro og finne aksept for dyr og mennesker som bor i huset fra før.
mvh Wivian Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney

Utlogget SiameserElsker

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #29 på: 25 November 2006, 13:46:55 »
hehe det skulle stå hvit ja ;) gikk litt fort kanskje.

nei det gikk ikke bra det der. skjønner jo hvorfor de ga bort en katt.. han var jo syk. hadde nyreproblemer og litt.. så jeg måtte dessverre avlive han. men nå ble jeg mer bestemt på å skaffe meg en Siameser.

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #30 på: 25 November 2006, 21:30:06 »
hehe det skulle stå hvit ja ;) gikk litt fort kanskje.

nei det gikk ikke bra det der. skjønner jo hvorfor de ga bort en katt.. han var jo syk. hadde nyreproblemer og litt.. så jeg måtte dessverre avlive han. men nå ble jeg mer bestemt på å skaffe meg en Siameser.

Så da kan vi herved avkrefte ryktene om jeg gir bort dødssyke FW'er, ikke sant?....

Utlogget SiameserElsker

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #31 på: 25 November 2006, 21:32:42 »
hmm? har aldri sagt at du har gitt meg noen dødsyk katt?

Utlogget Alette

• Administrator
  • Skravlepus 1
  • Takket: 107
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #32 på: 25 November 2006, 21:36:16 »
Wikrita er vel såvidt jeg vet den eneste i Norge som driver med oppdrett av Foreign White. Og når du skriver at du har fått en dødsyk FW (som måtte avlives), så sier jo det indirekte at katten kommer fra henne. Men såvidt jeg har skjønt var ikke katten hvit, og da kan man avkrefte evt rykter som måtte oppstå, nemlig at katten er fra Wikritas, og at hun gir bort dødsyke katter.

Utlogget SiameserElsker

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #33 på: 25 November 2006, 21:38:19 »
aah ok. ja jeg visste ikke det jeg ;)
men jeg har jo sett flere privatpersoner som selger foreign white?
men jeg er ingen ekspert. som sagt, var han ikke foreign white likevel. han var karamell. ;)
så jeg beklager missfortsåelsen ;)

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #34 på: 25 November 2006, 22:20:58 »
Det er riktig som Alette sier, og jeg beklager også misforståelsen. Jeg er foreløbig eneste FW oppdretter i det største katteforbundet i Norge, men det finnes noen som avler FW, og som er i indepentdentklubbene.
Nå skal jeg se gårsdagen film - da Vinci-koden....

Utlogget SiameserElsker

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #35 på: 25 November 2006, 22:22:36 »
hehe. den er grei.

bra film forøvrig

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #36 på: 27 November 2006, 01:35:42 »
Men boka er bedre - for den er mer detaljert, og sier mye mer om symbolbruken. Som x-pinnsvin (neida, pinsevenn) kan jeg ikke skjønne hva all oppstanden rundt boka og filmen dreide seg om - men det er vel en av grunnene til at jeg er x..  :icon_question:

Utlogget SiameserElsker

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #37 på: 14 Desember 2006, 11:33:36 »
ja jeg må gå lest den boka ;)

det ble ikke noen kattunge på nei. jeg hater økonomi. noe kom opp.  :icon_cry:

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #38 på: 08 Januar 2008, 20:13:07 »
Det å presentere oppdrettet sitt, kan være litt vanskelig, men jeg vet også at det er viktig.Viktig fordi at folk kan da få en pekepinn om hvor man står i forhold til en del ulike emner som dreier seg om den rasen man driver med. (N) Wikrita's er eid av 2 personer, min samboer Stein-Erik, og meg, Wivian.  I katteriet har vi i dag 3 kastrater (2 hunner, 1 hann),3 fertile hunner og 1 fertil hann. Vi avler FW, som er en helt hvit orientalsk katt med blå øyne og med siamesergener, og siamesere adskilt.
2 av våre 3 importer kommer fra Sverige, mens 1 er fra UK. Når vi importerer avlskatter, er det for å ha de til de er gamle, vi forsøker derved å unngå å omplassere katter, så langt det lar seg gjøre. Vi har hatt de samme fertile hannene i mer enn 5 år, uten at det har blitt særlig med markering, annet enn hvis hunnene løper. Nå er eldstemann kastrert, og har blitt en deilig kosebamse på 6 bløte kilo :icon_rolleyes:
Hjemmesiden er nå ikke oppdatert pga 2 mnd uteblivelse av telefon i forbindelse med at vi flyttet.
(N)Wikrita's ble akseptert i FIFe i 1997.
Her er vårt aller siste av (N) Wikrita's kattene.

Og siden ikke min samboer - eller den resterende delen av (N) Wikrita's ikke oppdaterer hjemmesiden, så får jeg heller fortelle hva som har skjedd siden dette ble skrevet. Vi måtte dessverre avlive lille Hurricane, pga skjeiv ryggrad som vokste slik at hjertet og lungene ikke fikk vokst normalt. Vi fikk også se hvor lite "skjulte feil-forsikring" hos Agria er verdt, da vi ikke fikk igjen ett øre for ham.Så ble både Tale (FW) og Glory (SIA n) parret omtrent samtidig, og begge fikk livmorbetennelse, begge ble behandlet, men Glory måtte gi slipp. Hun døde i sommer. Det tok noen måneder å finne bare en brunmasket simaeserjente som hadde minst 9 generasjoner med siamesere i Sverige, men etter noen måneder kom Faith til oss. Hun hadde den verste øymefargen jeg noensinne hadde sett på en siameser, men den har blitt mørkere med tiden. I dag er hun 6 mnd og like stor som Tale.Kroppsfargen var mørk som dragon da vi kjøpte henne, nå er den mer lik Mies lyse pels.
Så nå har vi 3 fertile hunner, 1 fertil hann og 3 kastrater. Vi har planer om å reise litt rundt i år og stille ut, slik at vi får brukt vogna litt også. Men vi tenker også på å få flyttet herfra, fordi vi liker oss ikke her i Østfold, og jeg ikke får noen som helst etterkontroll etter hjerteoperasjonen min her.

Utlogget Cam

• Katteglad
  • Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 35
    • Vis profil
SV: (N) Wikrita's Siamese & Foreign White- redigert jan. 08
« Svar #39 på: 28 Januar 2008, 22:56:46 »
Århh stakkars lille venner, kan ikke vært lett for dere heller  :skjelveleppe: Men det er jo livets gang, slik er det nok innimellom når man driver oppdrett. Utrolig fine katter du har  :icon_smile: Du virker ut som en veldig seriøs type med mye peiling om rasen  :icon_smile: