:crazy[1]:
men, det jeg lurte på.
denne katten jeg får, en hvis siameser (eller foreign white) , er 5 år kastrert hannkatt, jeg har en hybrid katt fra før. det er lenge siden vi har hatt 2 katter, så han er vel kanskje vant å være alene? er det noe jeg må tenke på før jeg slipper disse kattene sammen?
Her melder jeg pass, jeg skjønner ikke hva du skriver..."denne katten jeg får, en hvis siameser ", mener du at du får en hvit siameser??
Du må spørre vedkommende du får han fra om han er vant til andre katter, og har bodd sammen med dem.Spør om alt fra hvordan han har bodd - hva slags mat han spiser, hva slags sand han bruker, hva han liker/hater, hva han er redd for, hvordan han liker å sove - i seng eller med andre katter, eller med mennesker, liker han å kjøre bil eller ikke, har han blitt oppfulgt med vaksiner og hva slags, hvis han har vært syk, hva slags sykdom og hvilke medisiner er det snakk om. Det er masse mer å spørre om. Denne hybriden du har, er den kastrert?
Det er kjempevanskelig å gi gode svar med mindre en har utfyllende opplysninger. Men generelt så liker vel ikke godt voksne katter å bli flyttet på, og hvis de må flyttes på, så må de få tid på seg. Tid til å bli kjent, lukte seg rundt, falle til ro og finne aksept for dyr og mennesker som bor i huset fra før.