Skrevet av Emne: Pias første vaksine og helsesjekk  (Lest 354 ganger)

Utlogget Kitziee

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Pias første vaksine og helsesjekk
« på: 09 Juli 2005, 19:06:49 »
Ja, Pia er blir 4 år nå om et par uker, men i går så fikk hun sin første vaksine. Jeg burde selvsagt vært i vei med henne for lengst, men det ble nå aldri slik.  Pia har heller aldri i sitt (voksne) liv vært en dag syk så hun har dermed ikke vært hos veterinæren utenom den dagen hun ble kastrert som 1-åring.

Pia er jo en ganske så sær og bestem dame så det var litt av en jobb å få henne inn i reiseburet, men etter mye om og men gikk det. Gruvde meg litt for å slippe henne ut hos veterinæren, og jeg advarte mot å åpne noen dører mens hun var ute av buret, men Pia oppførte seg relativt eksemplarisk. Før vaksina ble satt fikk hun jo en liten helseundersøkelse og slemme veterinæren kunne fortelle at Pia er FEIT. Han understrøyk at hun ikke var overvektig, men FEIT.

Jeg har aldri vurdert Pia som overvektig en gang, i og med at hun er en storvokst katt, men der tok jeg feil. Så nå er det over på slankefôr. Tuva får også ta del i slankinga, hun er jo synlig feit.  Veterinæren gjorde meg obs på ulempene ved å være en feit katt, dermed var jeg ikke i tvil. Kattene skal slankes og leve et langt og lykkelig liv. (forhåpentligvis)

Veterinæren var også overraska av at Pia hadde null tannstein, og det er jo kjempeflott. Han sa at katter rundt 4-5 veldig ofte begynte å utvikle tannstein, men til tross for null tannpuss så var tennene kjempefine. Han hadde heller ingenting annet å utsette. Frisk som en fisk (som en FEIT fisk )

I samme slengen kjøpte jeg med ormekur til alle tre, det er på tide med en ny runde nå. Disse kattene koster jammen meg penger, men så er de verdt det da!!