Skrevet av Emne: Hjelp  (Lest 3654 ganger)

Utlogget Lillepike

• Kattunge
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
Hjelp
« på: 09 November 2006, 13:22:47 »
Det hele startet med at min datter på 4.5 fikk katteallergi, å i huset hadde vi en hellig birma som vi elska over alt på jord. Etter mye frem og tilbake måtte vi ompassere han og jeg valgte meg ut en familie somy jeg mente passa best i andre siden av landet vårt. De første 5 dagene fikk jeg meldinger om at alt gikk kjemte fint men her for3 dager siden skrev dem at han sloss med den kastrerte hannkatten dems så dem kunne ikke ha han mer. Jeg ba dem jo gi han mer tid...dagen etter snakka jeg med henne igjen og da sa hun at hun bestemte seg for å kastrere katten (som var avlshann og i bruk) å da sa jeg at du må i allefall gi han tid da...dagen etter han ble kastrert, i går, fikk jeg ny mld, han sloss med den andre å dem kunne ikke ha han mer.
Syns dere dem gir opp for fort denne familien?
Hva gjør jeg nå?
Jeg ELSKER denne katten "min" og jeg vil ikke han skal bli noe kasteball

Heidi K

• Gjest
SV: Hjelp
« Svar #1 på: 09 November 2006, 13:44:28 »
Det kan ta mange måneder fra kastrasjon til alle hormonene er borte, så dagen etter er veeeeldig tidlig ja.

Har du prøvd Petal Cleanse (smører på katten som fjerner allergener) til datteren din hvis du vurderer å ta han tilbake?

Ulla og August

• Gjest
« Svar #2 på: 09 November 2006, 14:30:07 »
Jeg synes de var raske til å ta en avgjørelse, men samtidig forstår jeg det når de sier at nok er nok; de er sikkert veldig frustrerte over situasjonen og ser ingen løsning. De ønsker sikkert det beste for sin egen katt som de ser lider under dette.
Veldig synd at situasjonen skulle bli slik den ble, og jeg skjønner godt at du ikke ønsker at katten din skal bli noen kasteball. Jeg tror jeg ville kreve at de beholdt katten til du finner en løsning, 3 dager er altfor kort varsel!

Utlogget Lillepike

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 på: 09 November 2006, 15:15:27 »
Jeg skjønner jo godt dem blir frustrert, men dagen etter dem kastrerte han har dem bestemt seg over ikke ha han, å den syns jeg er drøy.
Han var avlskatt og jeg brukte han til det, å nå er det tatt vekk fra han og folk bare gir han opp.
Jeg har sovet dårlig i natt...jeg har tenkt og tenkt, lest på alle sider jeg har funnet om allergi og astma.
Tingen er at min datter er massiv allergisk til katt, hun har 99% utslag på katt og alt over 0.34 sier legen, er allergi, så det er en kraftig type hun har. Men i natt lå jeg og tenkte at jeg må bare ta han tilbake...samtidig vil jeg jo ikke være noen dårlig mor og gi faen i min datters allergi...
Jeg har ikke prøvd det middlet det var snakk om her. Det jeg har prøvd er en allergimedisin mot katt, som funka heller dårlig, sikkert fordi hun har så massiv allergi som hun har.
Mest av alt nå, skulle jeg ønske alt var en vond drøm og at jeg våknet i morgen, pus var her og alt var som normalt.
Tanken på at han blir ompassert, omplassert, omplassert gjør meg helt gal, å jeg holder ikke ut å tenke på at han skal det.
Han er en altfor flott pus til å måtte det...nå er jeg bare helt rådvill og føler at alt bare raser nedover

Utlogget Lillepike

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09 November 2006, 15:30:22 »
:icon_cry:

Ulla og August

• Gjest
« Svar #5 på: 09 November 2006, 17:59:28 »
Det er rimelig spesielt at de kastrerer han den ene dagen og ikke vil ha han den neste! Hadde de han på for eller hvordan var avtalen dere i mellom?

Jeg skjønner at du har det vanskelig med dette, men jeg er sikker på at du finner en fin løsning. Selv om du finner et nytt hjem til han vil jo ikke det bety at han blir kasteball, du kan jo finne et kjempeflott hjem der han får det helt supert. Slike historier er det mange av her inne, det er opptil flere katter her som er blitt omplassert på grunn av diverse vanskeligheter og som har fått flotte og stabile hjem hvor de trives mer enn godt.

Utlogget Bytigern

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #6 på: 09 November 2006, 18:16:15 »
Han er i allefall en alldeles skjønn katt...! Nydelig, stolt holdning!  :love:
At han nå er kastrert, kan jo kanskje gjøre det lettere å finne et nytt hjem til han. De færreste som ikke selv driver oppdrett er vel spesielt ivrige etter å ha en ukastrert hannkatt i hus, spesielt om de har flere katter fra før?

Håper i allefall du finner en løsning - hadde det funket med petal cleanse, hadde det jo vært fantastisk!

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 80
  • Kjønn: Kvinne
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #7 på: 09 November 2006, 22:40:11 »
Huff, jeg skjønner at du er urolig...vet ikke om jeg hadde stolt på dem et sekund, som tidligere eier syns jeg du burde hatt litt å si når det gjelder kastrasjon, pga at han er avlshann. Men gjort er gjort og spist er spist....hvordan går det nå? Blir det noen utvikling noen vei?

Jeg skjønner det godt dersom du bestemmer deg for å prøve å ha ham hjemme igjen, og jeg tror neppe noen her tror at du driter i datteren din...dersom det ikke går, kan du jo ha ham avstengt fra datteren din, i alle fall begrenset, til du får skaffet noen nye eiere du har tro på.

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 155
    • Vis profil
« Svar #8 på: 09 November 2006, 22:54:22 »
Huff, så trist... Fikk de lov av deg å kastrere han?  ??? Du kan ikke prøve å ha han hjemme da, på et begrenset område, der datteren din ikke kommer til, og prøve petal cleanse? Høre med familiemedlemmer om de vil ta han til seg? Syns det er for dårlig av denne familien, de burde ha prøvd mer. Men det virker jo som at de ikke vil, ut i fra det d forteller..  :icon_sad: Stakkars pusen... Han var kjempesøt! Hvor gammel er han?

Utlogget Lillepike

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 på: 09 November 2006, 23:33:13 »
Lille Emil er 1.5 år, jeg lot dem kastrere han iom at jeg håpa på at dem da virkelig var seriøs, men nå nei, han hadde ikke fått seg ut av narkosen engang før dem da gav opp:(

Hvor lang tid vil det ta før han hadde litt kastrat i hodet? Jeg vil jo si alt fra 2-3uker til omså 3 mnd jeg da....

Akkurat nå har jeg mestav lyst å kjøpte han tilbake og drite i allergi og alt som er, smøre pelsen, vaske do, gjøre alt...

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 155
    • Vis profil
« Svar #10 på: 09 November 2006, 23:42:33 »
Faramir brukte hvertfall ikke mer enn maks 2-3 dager, men dette er jo forskjellig fra katt til katt.. Hvis Emil har blitt brukt til avl så kan det jo hende det tar lengre tid før hormonene er ute av kroppen, jeg vet ikke. Faramir er/var også avlskatt på stamtavlen, men aldri i praksis.. ;)

Hadde jeg vært deg, hadde jeg fått ham hjem, disse folkene der er jo ikke rett på en flekk, ikke mye seriøse vil jeg si! Prøv en gang til, spørr om råd og tips her, så ser du hva du kommer frem til. Kanskje det ordner seg hjemme med deg, hvis ikke så fins det alltids et hjem for lille Emil! :)

Utlogget Lillepike

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 på: 10 November 2006, 00:52:36 »
Nå skal dem faen meg avlive katten dem hadde fra før, som IKKE har gjort nå galt for å beholde min.
Jeg skrev at jeg ville kjøpe han tilbake og at dette føles helt feil, men det nekter dem på...så den andre katten dems skal taes nå....

Utlogget Nemi79

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn, 28 år
    • Vis profil
« Svar #12 på: 10 November 2006, 00:58:54 »
Hallo likssom, sånt gjør man bare ikke. Man avvliver ikke dyr på den måten der  :skjelveleppe:

Utlogget Lillepike

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 på: 10 November 2006, 01:01:08 »
Nei man gjør IKKE det. Jeg skrev at jeg syns alt dette blir bare HELT feil og at dem må tenke mer på det enn bare å komme på at nå tar vi livet av han , ja det gjør vi...før i dag ville dem ikke beholde emil....å¨nå skal den andre sikkert skytes....
Jeg har i allefall bedt dem TENKE nøye på dette og at tilbudet mitt om å ta Emil tilbake er der.
Jeg liker ikke at han er der...dyrevenner er det ikke!!!

Ragstars

• Gjest
« Svar #14 på: 10 November 2006, 01:01:39 »
Nå må de pinadø gi seg!!! :icon_mad:
Hvorfor skal et stakkars friskt dyr lide pga dette?
Har de ikke hørt om problemløsning??

De høres rett og slett ikke friske ut i det hele tatt!

Får håpe at veterinæren har bett nok til å nekte dem å avlive katten...og at han får vite grunnen til avlivingen.

Linda

• Gjest
« Svar #15 på: 10 November 2006, 01:02:57 »
Jeg hadde tatt katten tilbake tvert, de høres jo ikke friske ut i det hele tatt :icon_mad:

Ragstars

• Gjest
« Svar #16 på: 10 November 2006, 01:03:53 »
Skrev dere ikke kontrakt ved overdragelsen da??
(Da du solgte/ omplasserte ham?)

Hva stod det f. eks i den?
Er eierskifte ordnet?
Hvis ikke, er det vel fremdeles du som står som eier av katten?

Utlogget Lillepike

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #17 på: 10 November 2006, 01:05:20 »
Jeg tror neppe dem drar til vetrinær, mannen i huset er nemlig jaktkar, å han har nok ei rifle eller to i skapet.

Akkurat nå er jeg bare enda mer trist og lei meg enn jeg noen gang har vært i denne saken.
Da tar man lett på det....å der sitter min elskede midt i det hele :icon_cry:

Heidi K

• Gjest
« Svar #18 på: 10 November 2006, 01:11:51 »
 :icon_eek:  Avlive friske katter?! Nei altså  :icon_exclaim:  Og de har jo ikke en gang gjort noe!

Hvor er respekten for disse dyrene henne? Og hvorfor ikke omplassere de, hvis de ikke ønsker katten????  :icon_exclaim:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 338
  • Meeko er alltid med oss <3
    • Vis profil
« Svar #19 på: 10 November 2006, 01:12:29 »
Wow  :o
Dette høres ikke helt bra ut..
<br />How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein<br />Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger

Utlogget FreakyGhost

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 71
  • leve ennå=)
    • Vis profil
« Svar #20 på: 10 November 2006, 01:15:55 »
di der er jo ikke dyrevennlige i det hele tatt :icon_mad: at det går an :icon_mad: hadde jeg vært i den situasjonen så hadde jeg tatt begge kattene! kan jo ikke bry seg så mye siden di BARE skal avlive sånn plutselig :icon_mad: hva er det di tenker med :icon_mad:

Utlogget Tamlin

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #21 på: 10 November 2006, 01:44:22 »
Så forferdelig situasjon du og katten har havnet i  :icon_sad:
De folka virker jo ikke helt stabile, tenk om de avliver "din" pus også.  :(
Skulle ønske du hadde fått kjøpt han tilbake, det må være grusomt å sitte der å ikke få gjort noe fordi dem ikke vil.

Utlogget Lillepike

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #22 på: 10 November 2006, 01:47:02 »
JA DETTE ER GRUSOMT. Jeg har sendt dem to meldinger nå hvor jeg ber om å få kjøpe den tilbake.
Neste gang gjør de det med han....

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre....jeg er utrolig lei meg og angrer så mye som jeg aldri har gjort før

Utlogget Lillepike

• Kattunge
  • *
    • Vis profil
« Svar #23 på: 10 November 2006, 01:50:22 »
Skrev dere ikke kontrakt ved overdragelsen da??
(Da du solgte/ omplasserte ham?)

Hva stod det f. eks i den?
Er eierskifte ordnet?
Hvis ikke, er det vel fremdeles du som står som eier av katten?
Skrev ikke kontrakt. Eneste var at før dem betalte meg skrev jeg at da pengene er mottatt er katten dem'es.
Jeg står sikkert fremdeles som eier ja i papirene......

Utlogget Tamlin

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #24 på: 10 November 2006, 01:51:09 »
Du kunne ikke vite dem var slik. Det kunne skjedd hvem som helst oppdretter dette. Så du må ikke klandre deg selv, men jeg skjønner at du blir dødsfortvilet.
Vi får krysse fingrene for at dem tar til vettet, du har ikke noe kontrakt på om at hvis det ikke går bra så skal du ha han tilbake og at dem ikke har lov å avlive uten ditt samtykke? Men igjen så er det mange som blåser i slike kontrakter så en stiller ikke så bra uansett.
Håper det ordner seg  :x-fingre[1]: Han var forresten utrolig herlig  :love: