Skrevet av Emne: Hjelp  (Lest 3654 ganger)

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 155
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Hjelp
« Svar #50 på: 10 November 2006, 17:39:51 »
Har du snakket med oppdretter om denne saken? Hvis ikke, så råder jeg deg til å gjøre det. Kanskje hun vet om noe som kan gjøres. Bor de langt fra deg de som har han nå?

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 246
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
« Svar #51 på: 10 November 2006, 17:42:08 »
Jeg fikk helt frysninger av dette. For noen forferdelige eiere.. Avlive den andre nå plutselig, det er jo helt trasi... Jeg ville dratt å henta pus,så hadde du omplasert den på nytt til noen snille eiere..
Men som tvb 86 skriver,du kan bruke lovene til å redde kattene her.Jeg sier kattene, for jeg tenker på begge!!!

Dette var trist, og så kjipt at de bor så langt unna deg..Men de må jo kunne la deg få tilbake katten, eller at de drar på dyrebeskyttelsen med en, eller helst begge.. Synes ikke noen katter burde være sammen med slike folk som tenker sånn!!!!!!  :icon_mad:

Jeg blir så sinna  :icon_mad:

Utlogget Lillepike

• Kattunge
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #52 på: 10 November 2006, 19:11:45 »
Har du snakket med oppdretter om denne saken? Hvis ikke, så råder jeg deg til å gjøre det. Kanskje hun vet om noe som kan gjøres. Bor de langt fra deg de som har han nå?
Oppdretter tror jeg ikke bryr seg så mye. Da jeg fikk pus, måtte jeg holde på 1 år før jeg fikk papirene på katten, jeg vet ikke hvor mye jeg prøvde få tak i henne uten hell, så jeg har ikke snakket med henne etter pus kom til meg for 1.5 år siden.

Utlogget Lillepike

• Kattunge
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #53 på: 10 November 2006, 19:17:28 »
Jeg har nå sendt melding til dem om at jeg ikke liker hvordan hele situasjonen har artet seg og at jeg ønsker kjøpe han tilbake.
Jeg får se hva dem svarer. En time siden dem har fått beskjeden, kanskje dem sitter og tenker.
Men jeg er bare redd for at den andre katten allerede er død.
Og jeg har også en følelse av at dem aldri vil svare meg mer på telefon, sms eller mail :(

Heidi K

• Gjest
« Svar #54 på: 10 November 2006, 19:27:35 »
Prøv å ta vare på all kommunikasjon mellom dere som kommer skriftlig.

Håper du får svar og at de ikke har gjort katten noe  :skjelveleppe:

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 155
    • Vis profil
« Svar #55 på: 11 November 2006, 15:29:10 »
Hvordan går det? Har du fått melding fra dem?

Utlogget Bytigern

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #56 på: 24 November 2006, 15:49:22 »
For en forferdelig historie! Føler virkelig med deg Lillepike! Ser det er et par uker siden siste innlegg her nå, hvordan går det?  :icon_sad:

Ulla og August

• Gjest
« Svar #57 på: 24 November 2006, 16:33:39 »
Det er jeg spent på også!

Utlogget Ryvita

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 19
    • Vis profil
« Svar #58 på: 24 November 2006, 21:54:59 »
Dette hørtes helt vilt ut i mine ører!  :icon_eek: Ble litt revet med sånn i starten så har ikke lest alle innleggene men..
Skjønner godt at du er fortvilet...
Noen her skriver at det er forståelig at de vil beskytte "sin egen katt"! Men denne nye er jo like mye katten deres, selv om han kom sist!
Det mest graverende her er at de gikk til det skrittet å kastrere ham, uten å gi kastreringa tid til å få effekt engang før de ga opp!
Mildt sagt lite seriøst! Min erfaring (har 6 kastrerte katter, 5 hanner og 1 hunn) når det gjelder adferdsendring som følge av kastrering, er at det tar lengre tid jo eldre katten var på forhånd. Denne var 1,5 år eller hva? Det er jo ganske ungt. Man vil vanligvis merke at katten blir roligere og mindre aggressiv i løpet av et par uker. MEN, kastrater har også sympatier og antipatier for/mot andre katter (og rangordninger) uten at det er hormonelt betinger. Dessuten er det jo alltid kamp om rangordninger når det kommer ett nytt dyr i familien. Det pleier kattene å finne ut av på egenhånd på ganske kort tid egentlig. Hvis det ikke er slik at begge vil være sjef og at det er det slossinga dreie seg om. Høres ikke slik ut her... Har inntrykk av at de favoriserer "gamlepusen" sin? Katter fanger opp slike ting veldig lett. Mulig han misliker "gamlepusen" fordi eierne favoriserer ham? Har sett tendenser til slik adferd på kastratene (hannene) mine, så passer på at de får like mye kos og omsorg. Virker som sagt ikke veldig seriøse disse her nei! Ikke veldig erfarne med katteadferd heller, men da er det jo bare å søke råd hos noen som har peiling.
Så ja, jeg synes virkelig at disse menneskene har gitt opp alt for fort. Mye som kunne vært gjort i en slik situasjon.
Prøv å få ham tilbake! Om ikke Petal Clense virker for datteren din, kan du sikkert klare å skaffe ham et mer egna hjem enn dette!
Verste jeg har hørt på lenge! Sorry, ble så revet med her...
Lykke til!  :bigarmhug: Og for en superskjønn pusegutt!  :love:

EDIT: Leste nøyere nå, og ser at de etterhvert bestemte seg for å avlive gamlepusen sin!
Nei, disse menneskene skulle ikke hatt levende dyr i det hele tatt! De har vel noen utstoppet på veggen også siden mannen i huset er jeger. ::)

Stakkars, stakkars deg og Emil.  :icon_sad: Ser dette er en stund siden. Fint om du kan fortelle oss hvordan det har gått?
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget av Jamas (N)

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 65
  • Kassandra og jeg på SWS 2006
    • Vis profil
    • http://www.avjamas.com
« Svar #59 på: 25 November 2006, 22:31:55 »
Uff...for en trist historie  :grine: Har jo selv vokst opp på landet, og vet at man avliver katter altfor kjapt.
Håper meldingene dine har nådd fram til dem, og at begge pusene fortsatt er i live.
Skjønner at du er fortvilet i denne situasjonen.
Håper du sender oss en oppdatering snart, vi er mange som lurer på hva som skjer nå, tror jeg.
Håper på det beste for pusene!
Purr fra Unni

www.avjamas.com

Ragstars

• Gjest
« Svar #60 på: 28 November 2006, 00:31:59 »
Hvordan går det??
Fant annonsen din på en annen nettside, og ser at han ikke har vært omplassert mer enn tre uker, hvis ikke mindre... :o
Forferdelig synd dette!
Håper du kan komme med en oppdatering til oss snart... :bigarmhug:

http://www.rasekatter.no/ads-sale-adults.php

Utlogget Fighter

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 20
    • Vis profil
    • (N) Night Wishes maine coon
« Svar #61 på: 21 Desember 2006, 15:30:39 »
Jeg hadde umidelbart hentet ham hjem.
for dette høres desverre ikke bra ut.
har du skrevet kontrakt med de om at
 du kan ta ham hjem hvis det ikke fungerer hos dem?
og hvis han står i ditt navn ER han din katt.Du har da fullmakt til å hente din katt tilbake da.
Du kan kreve ham tilbake. gi dem beløpet igjen og forklar at dette var en  uheldig misforståelse
for du kan da ikke slite med dette.
ta kontakt med dyrebeskyttelsen på ditt hjemsted og spørr om en av de kan være deg behjelpelig .
eller ta med deg en venninne og hent ham hjem
Jeg hadde gjort det.for det er da ikke normalt og skyte en frisk katt for dette.
og knekte tenner?
det får det til å grøsse i meg.
Er redd dette er helt feil for din kjære Emil.
få ham hjem.lykketil. :love:

VAKRE MAINE COON UNGER SØKER HJEM NÅ;:)