Dette hørtes helt vilt ut i mine ører!

Ble litt revet med sånn i starten så har ikke lest alle innleggene men..
Skjønner godt at du er fortvilet...
Noen her skriver at det er forståelig at de vil beskytte "sin egen katt"! Men denne nye er jo like mye katten deres, selv om han kom sist!
Det mest graverende her er at de gikk til det skrittet å kastrere ham, uten å gi kastreringa tid til å få effekt engang før de ga opp!
Mildt sagt lite seriøst! Min erfaring (har 6 kastrerte katter, 5 hanner og 1 hunn) når det gjelder adferdsendring som følge av kastrering, er at det tar lengre tid jo eldre katten var på forhånd. Denne var 1,5 år eller hva? Det er jo ganske ungt. Man vil vanligvis merke at katten blir roligere og mindre aggressiv i løpet av et par uker. MEN, kastrater har også sympatier og antipatier for/mot andre katter (og rangordninger) uten at det er hormonelt betinger. Dessuten er det jo alltid kamp om rangordninger når det kommer ett nytt dyr i familien. Det pleier kattene å finne ut av på egenhånd på ganske kort tid egentlig. Hvis det ikke er slik at begge vil være sjef og at det er det slossinga dreie seg om. Høres ikke slik ut her... Har inntrykk av at de favoriserer "gamlepusen" sin? Katter fanger opp slike ting veldig lett. Mulig han misliker "gamlepusen" fordi eierne favoriserer ham? Har sett tendenser til slik adferd på kastratene (hannene) mine, så passer på at de får like mye kos og omsorg. Virker som sagt ikke veldig seriøse disse her nei! Ikke veldig erfarne med katteadferd heller, men da er det jo bare å søke råd hos noen som har peiling.
Så ja, jeg synes virkelig at disse menneskene har gitt opp alt for fort. Mye som kunne vært gjort i en slik situasjon.
Prøv å få ham tilbake! Om ikke Petal Clense virker for datteren din, kan du sikkert klare å skaffe ham et mer egna hjem enn dette!
Verste jeg har hørt på lenge! Sorry, ble så revet med her...
Lykke til!

Og for en superskjønn pusegutt!

EDIT: Leste nøyere nå, og ser at de etterhvert bestemte seg for å avlive gamlepusen sin!
Nei, disse menneskene skulle ikke hatt levende dyr i det hele tatt! De har vel noen utstoppet på veggen også siden mannen i huset er jeger.

Stakkars, stakkars deg og Emil.

Ser dette er en stund siden. Fint om du kan fortelle oss hvordan det har gått?